favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motoru
Autor |
Zpráva |
ferofav
Příspěvky: 92 Bydliště: RA
|
favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motoru
zdar,
mam este jeden dotaz .... favorit 135 karb, ked ho startujem uplne studeny z automativckym syticom tak chyti hned, ked je motor zahriaty na prevadzkovu teplotu takosto startuje na cvrnk no ked je motor napoly vychladnuty, startovanie ide omnoho tazsie, treba dlho tocit, ci sitic akrtivujem alebo nie , to iste , takisto ci mu pridam viac plynu alebo menej alebo vobec
co to moze sposobovat ?
|
17.2.16, 12:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
Napiš presny postup jak štartuješ.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
17.2.16, 12:28 |
|
|
ferofav
Příspěvky: 92 Bydliště: RA
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
ked je motor uplne studeny, tak pri vyp. zapalovani 2x stlacim plyn uplne na podlahu, potom to vacsinou chyti hned aj bez pridania plynu
ked je motor napoly zahriaty - sytic nedavam pridam mierne plyn cca 1/4 az 1/2 a startujem , skusal som ale vselico a vzdy rovnaky vysledok
ked je motor zahriaty na prevadzkovu teplotu - bez pridania plynu startujem a hned chyti, pripadne niekedy trosku 1/4 plynu
|
17.2.16, 12:50 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
Pokud nejsou extrémní mrazy, stačí šlápnout na plyn. pedál jen jednou. Sytič se aktivuje i tak. Při teplém motoru se má během startování sešlápnout plyn. pedálem, ale až na podlahu. Ihned po naskočení motoru se pedál povolí. Horký motor, tedy ohřátý na provozní teplotu se startuje se sešlápnutým plyn. pedálem, který se sešlápne ještě před startováním a po naskočení motoru se ihned uvolní.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.2.16, 16:33 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
Varoku,pri teplom štarte nie až na podlahu,ale počas štartovanie pomaly stláčať plyn,po naskočení, pustiť.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
17.2.16, 23:13 |
|
|
ferofav
Příspěvky: 92 Bydliště: RA
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
tak alebo tak, skusal som teraz dva dni aj pomaly stlacaat plyn behom startovania vysledok rovnaky - ladovy motor chyti hned zahriaty tiez, a medzi tym nic moc
|
23.2.16, 21:05 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
Tak pak bych to viděl na rozladěný karburátor, špatná směs. Nejspíše moc bohaté?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.2.16, 20:23 |
|
|
ferofav
Příspěvky: 92 Bydliště: RA
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
takze trochu ubrat tou srubou na karbci co sa nastavuje bohatost zmesi ? Ako to spravne nastavit ? Kedy to bude OK ?
|
25.2.16, 21:18 |
|
|
Jardak
Příspěvky: 143 Bydliště: Kaznějov
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
Já ten šroub nastavuju tak, že při volnoběžných otáčkách ho pomalu přitahuju. Jakmile otáčky motoru mírně klesnou a začnou kolísat, tak šroub zase povoluju a od bodu kdy se otáčky zase srovnají ho povolím ještě o půl otáčky. Předpoklad je správná výše volnoběžných otáček nastavených dorazem klapky. Pokud je karbec čistej a předstih správně nastavenej, svíčky a kabely OK tak když to takhle nastavíš musí motor startovat a běžet při jakékoli teplotě jako hodinky.
_________________ Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008 Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002
|
25.2.16, 22:15 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
Ešte aj toto..odnes to dakde na emisnu,nech ti nastavia zmes,rozladíš to,a zase bude problém.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
25.2.16, 22:16 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
To nastavování podle ucha šlo tak možná na starých 120, u Favoritů už bych jel někam na paltest nebo kde dělají emise.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.2.16, 16:02 |
|
|
Jardak
Příspěvky: 143 Bydliště: Kaznějov
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
Na ucho to jde nastavit velice pěkně. Krásně to reaguje. Na snížení CO je potom prostor jen ta půlotáčka o kterou to pro sichr povolím. Ono na další povolování šroubu bohatosti už motor nijak viditelně nereaguje. Navíc já ty favoriťácký motory provozuju v jiných strojích než v autě, takže zajet někam na emise je problém. Musel jsem se to tedy nějak naučit nastavovat a takhle to funguje velice pěkně, je to dlouhodobě vyzkoušený.
Je třeba ale dodat, že před seřizováním musí být motor a jeho příslušenství zcela OK a je zahřátý na provozní teplotu. Ta regulace je dost jemná v porovnání s karbecem ze š 120, proto pokud je něco špatně se tím šroubem nedá dohonit.
Taky se mi osvědčilo ubrousit cca 2/3 posledního zubu stupňovitý vačky sytiče. Zvýšený volnoběh se potom vypne už při cca 60°C což je plně dostačující.
_________________ Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008 Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002
|
26.2.16, 16:24 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
Nastaviť vypínanie sytiča sa dá aj pootočením bimetalu,je to jednoduchšie ako pilovanie a hlavne vratná úprava.A že dokážeš nastaviť voľnobežnú zmes motora presne len podľa ucha...nenechaj sa vysmiať.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
26.2.16, 21:47 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
to zasa musím potvrdiť že to ide, ja osobne som to nastavoval "uchom" za pomoci digitálneho otáčkomeru, šroubom dorazu nastaviť cca voľnobežné otáčky a potom vzdušníkom (šroub bohatosti) nastaviť najvyššie možné otáčky, čo vychádzal cca stred polohy vzdušníku kedy motor menil svoj pravidelný chod. hodnoty potom na emisnej ok.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.2.16, 06:22 |
|
|
Jardak
Příspěvky: 143 Bydliště: Kaznějov
|
Re: favorit - horsie startovanie nie celkom zahriateho motor
Nemám potřebu někoho přesvědčovat, jen píšu že když má člověk cit pro chod motoru, tak to nastavit jde. Na natáčení bimetalu není moc velký prostor, protože pak by už šroub zvýšených otáček nedosedl na nejvyšší stupeň vačky sytiče a motor bude za studena špatně startovat - vyzkoušeno. Jde s tím pootočit pouze malý kousek. Ale ten nejnižší stupeň tý vačky drží zvýšený otáčky ještě u v podstatě zahřátýho motoru.
_________________ Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008 Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002
|
27.2.16, 08:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|