Autor |
Zpráva |
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Kúrenie fabia 1,9
[quote="Jakub P."]Ahoj, mám "novou" fabii 1.9 TDi (2001) a zajímalo by mě, jak poznám, jestli tam je PTC elektrické topení. Byl to vývoz do Itálie a prý ty Fabie pro export na jih el. topení neměly. Moc to teda netopí, ale už jsem to kupoval s tím, že je špatný motorek klapky pro teplý/studený vzduch. Je to climatronic, takže má dva motorky - vnitřní recirkulace u ventilátoru a pak tady ta teplá /studená. Než budu vytahovat klapku, chtěl jsem odzkoušet ovládání, jestli není problém tam. Ale podařilo se mi jen povytáhnout ovládací panel a dál to drží asi lankovod směrování vzduchu, tak nevím, jak dál... [/quote primární problém je asi v tom že se v něčem hrabeš a asi tomu vůbec nerozumíš, v prrní řadě si zjisti mezi motorem a převodovkou máš vyhřívání chlazení, tři žhavící svíčky zda tam jsou a zda nejsou spálené. ptc má sdi pak napiš když jedeš s vplým topením za kolik km se ti ohřeje motor to je ručička se postaví, ? pak zapni topení topí netopí, co teplota motoru držá padá, co vzduch fouká nebo nefouká ucpaný kabinový filtr, so skla mlží se nemlží? pak musíš vag zjistit kapacitu altíku v procentech, blbě řečeno tento motor topí alternátorem, pokud jedeš třeba za 4 litry lechtáš plyn a ještě se v tom grilovat to bys chtěl moc,
|
20.3.16, 20:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jakub P.
Příspěvky: 62 Bydliště: Blanensko
|
Re: Kúrenie fabia 1,9
Jo, asi máš na mysli termostat motoru? Tak ten mám už objednaný. Motor se ohříval pomalu, při -3°C se ručička nehla ani po 15 km, zato s kartonem před chladičem se při zapnutém vent. topení na 2 pohla po 8 km a po 15 km už bylo 90°C. Víc to nešlo. Z toho usuzuji, že termostat nedovírá, ale při 90 °C otvírá. Každopádně mísení vzduchu nefunguje, protože i po ohřátí jsem stáhl teplotu a šel pořád horký vzduch, tak jsem stáhl nadoraz a pořád horký. Po 20 km (s pootevřeným okýnkem z toho vedra) začal jít studený. Jindy jsem musel s přepínačem různě pokroutit a něco se událo, takže klapka není úplně mrtvá, ale rozhodně nedělá, co má. Kabinový filtr objednaný, ale spíš kvůli prachu, než že by nefoukal. Ventilátor se netočí na 1, na 2, 3, 4 jo, to bude předřadník nebo přepínač... Jinak jsem až doteď myslel, že el. ohřev vody mají octavie a fabie naopak el. ohřev vzduchu PTC (vznětové): viewtopic.php?f=9&t=8246 http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0 Mrknu na to vodní topení, jak píšeš. Neříkám, že bych se chtěl grilovat za 4l nafty, ale aspoň nějaká reakce by tam být mohla, aby mi 20km nemrzly ruce na volantu nebo naopak v zimě regulovat teplotu otvíráním okýnka není ono pak zapni topení topí netopí, co teplota motoru držá padá: _____Když topí (podle klapky), tak padá, v mraze co vzduch fouká nebo nefouká ucpaný kabinový filtr: ____fouká dobře, kromě 1° so skla mlží se nemlží? _____ podle vlhka, spíš nemlží, mám je čistý
_________________ Kdo maže, ten jede!
|
20.3.16, 23:40 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Kúrenie fabia 1,9
tak to zkus zapnout ptc jak píšou v tom odkaze,
|
21.3.16, 20:23 |
|
|
Jakub P.
Příspěvky: 62 Bydliště: Blanensko
|
Re: Kúrenie fabia 1,9
Ahoj, poznatky po pár letech: Topení mělo problém s vadným potenciometrem v servomotorku klapky teplý/studený vzduch a dále s ovládacím panýlkem - malinký ventilátorek nasává vzduch kolem termistoru, netočil se. Panýlek s řj vyměněn celý, topení šlape velmi dobře, PTC jsem neřešil. Pořád se ale motor pomalu ohřívá, 90 °C za asi 2 až 3 x delší trasu, než srovnatelná Fabia se srovnatelným motorem (ATD), hlavně v zimě. Pokusy s kartonem před chladičem a dokoupení chybějícího plastu pod motor, vždy jen malinké zlepšení. Termostat origo, včetně kolínka a klícky, kontrola jeho dosedacích ploch (alt. venku) a perfektní usazení - beze změny. Dokonce jízda se zcela zaškrcenou hadicí do chladiče sponou - po 16 km kopcovitým terénem při cca 0 °C venku, nebylo nutné sponu povolit, neohřál se. Topení jen tak, abych viděl ven, žádná grilovačka. Závada termostatu a vodního hospodářství je tak vyloučena. Minulý týden poznatek roku Motor se chladí naftou a to víc, než by měl. Do nádrže se vrací vřelá nafta z hlavy, chladiček pod prahem je vřelý má po jízdě cca 80 - 90 °C, za filtrem před tandemem vlažná z nádrže do hlavy. Věřím tomu, že to v mraze uchladí motor, mívám natankováno aspoň 1/2. Termoventilek v naftovém filtru vyměněn, 800,- stál nový origo... a zdá se to furt stejné. Jaký je princip udržování teploty nafty v okruhu nádrž - čerpadlo - filtr X druhém okruhu filtr - tandem - hlava ? Je to jen na termoventilku na filtru nebo do toho kecá i způsob spínání el. čerpadla, něco u tandemu, nějaký protitlak, dýza, ...? Filtr je Mann.
_________________ Kdo maže, ten jede!
|
4.7.22, 09:07 |
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|