LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Autor |
Zpráva |
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
venca.m > Děkuju za vysvětlení a odkazy. Zkusím kouknout na to teplotní čidlo.
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
13.4.16, 11:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Čidlo teploty pro lpg bývá často umístěno na výparníku tj. kulatá součást, ke které vedou 2 hadice chlazení a jde do ní slabá trubička s kapalným plynem a jde od ní silná hadice, na které servomotorek, který jsi označil šipkou na fotce.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
13.4.16, 21:59 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Kluci z Paky > Díky, v sobotu bude snad čas, tak budu po čidle pátrat.
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
14.4.16, 07:08 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Našel jsem čidlo (viz foto). Čekal jsem, že bude někde zastrčený nebo našroubovaný, ale bylo jen tak z vnějšku přiložený k hadici s chladící kapalinou na malým okruhu, omotaný kouskem molitanu a stáhnutý to celý bylo rychlopáskama. Nevím, možná se to takhle dělá běžně... Nejsem teda elektrikář, ale zkontroloval jsem multimetrem-pípákem průchodnost růžovýho kabelu od řídící jednotky k čidlu a tam problém není. Čidlo jsem uřízl, chci ho tak jako tak zkusit vyměnit. Orienračně jsem mu měřil odpor a funguje, jak bych očekával - dal jsem ho do lednice a pak mělo odpor kolem 7 kOhm a když jsem ho vzal do ruky a ohříval odpor postupně klesal až někam k 3 kOhm. Nevím, jestli to jako test funkčnosti stačí, stejně koupím nový, nestojí moc. Jen si nejsem jistej odporem, mám vzít 4.5 kOhm? Ty jsou k sehnání nejčastěji. Ještě bych rád porozumněl tomu, jak to čidlo vlastně funguje. Jednotka skrz něj měří odpor? A když se sníží na hraniční úroveň, umožní pak přepnutí na plyn? Nemohl bych dočasně to čidlo zkusit nějak obejít, já nevím - propojit ty dráty, co k němu vedou, aby si jednotka myslela, že je provozní teplota dosažená? Tak bych mohl rovnou vyzkoušet, jestli bylo na vině čidlo nebo ne. Díky za trpělivost a vaše rady.
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
17.4.16, 15:33 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Ano,obejit to jde odporem s nejakou vhodnou ohmickou hodnotou.Cidlo se standartne na hadici nedava,to je fuserina.Nebo to jen proklemuj dratem,pak ti to pojede na plyn ihned po startu.Udekej to ale jen na vylouceni chyby cidlo.Je rozumne ho tam mit.Ale v kapaline,ne na hadici!
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
17.4.16, 21:25 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Tak jsem propojil ty dráty, co vedly k čidlu. Bohužel jsem tím řj neobelhal, teď to nechce přepnout na plyn vůbec. Jednotka asi chce jak splnění horní, tak i nějaký dolní hranice odporu. Původní čidlo jsem dnes nahříval v troubě na 80'C a dávalo odpor cca 0,5 kOhm, tak bych potřeboval něco s tímto odporem. Jenže nějak netuším, kde bych mohl něco takovýho shánět, tyhle elektro součástky jsou pro mě španělská vesnice. Tak zkusím holt asi rovnou nový čidlo. Nebo jestli máte lepší nápad, budu vděčnej.
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
18.4.16, 17:43 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Co zkusit rezistor této, nebo blízké hodnoty?
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
18.4.16, 17:53 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Tak jsem sehnal ten rezistor, zapojil a na plyn se mi to vůbec nepřepne. To je dost divný a nechápu to, protože s teplotním čidlem to sice zlobilo, ale na plyn se to přepínalo. Tím jsem asi skončil
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
22.4.16, 06:58 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
To je zvláštní, mělo by to fungovat, řj přece nepozná, když je odpor stejný, že tam není origo součást. Když teď vrátíš teplotní čidlo zpět, jede to na plyn nebo ne???
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
22.4.16, 18:24 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
To nevím, můžu zkusit čidlo připojit zpět. Ale tahle porucha začíná připomínat případ pro lovce duchů... Vážně to nedává smysl.
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
22.4.16, 20:42 |
|
|
venca.m
Příspěvky: 459 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Zkusil bych tak 100-200 ohm odpor, 500 ohm taky může být moc. Nebo pořád je tu možnost vadné ŘJ Ten černozelený drátek hádám vede ke kostře, tak jestli to jde přes konektor tak taky proměř jestli v tom konektoru ta kostra je. Pak ještě ze zofalství zkusit reset ŘJ, nebo LPG servis se softwarem pro tvůj systém, a pak už asi jen ŘJ na opravu... Sám mám na autě stejný podtlakový systém jako ty, jen od jiného výrobce, a čidlo teploty tam nemám (ani tam nemá být, výrobce s tím nepočítal), a není problém, v -10°C hned po startu při prvním rozjezdu přepíná na plyn, známému pažout v karbu na benál už ani nejezdil, přes -20°C startoval rovnou na plyn a taky OK. Tím chci říct, že bych nam to čidlo ani nedával, na co plýtvat benzínem... Pokud si někdo myslí, že přepínat na lpg u podtlakového systému až při určité teplotě má nějaký význam, ať to napíše, rád se poučím... Reduktor to totiž evidentně zvládá dobře.
_________________ Škoda Favorit 136 LS r.v.88 minulost Opel Astra F sedan C16NZ r.v. 93 současnost Opel Astra F hatchback C16NZ r.v. 93 minulost Subaru Legacy kombi EJ20 LPG r.v. 95 současnost Lancia Kappa 2.0 20V VIS LPG r.v. 97 současnost
|
23.4.16, 12:09 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Reduktor meni kapalne skupenstvi na plynne,k tomu potrebuje teplo.Pokud ho nema dostatek,tak se chova jako mrazak a muze zamrznout.Nestava se to casto,ale je to pak sranda.Venco,zkus znovu pripojit cidlo,at vime,jestli to spusti plyn.Edit-Jenikk to ma zkusit.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
23.4.16, 22:21 |
|
|
venca.m
Příspěvky: 459 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
No to je dost nepřesná definice, ale jak jsem psal, reduktor to zvládá v pohodě, jistě i tady se najde spousta lidí co to má ověřeno, dřív se čidla nedávaly vůbec, takže pokud někdo nemá jiný nápad, tak za mě je tam to čidlo navíc
_________________ Škoda Favorit 136 LS r.v.88 minulost Opel Astra F sedan C16NZ r.v. 93 současnost Opel Astra F hatchback C16NZ r.v. 93 minulost Subaru Legacy kombi EJ20 LPG r.v. 95 současnost Lancia Kappa 2.0 20V VIS LPG r.v. 97 současnost
|
24.4.16, 14:03 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Nevim,co je na definici,pokud to tak nazyvas,nepresneho.Takhle to proste je,bez cidla se jezdit urcite da,to ti nikdo nevyvraci,ale reduktor muze zamrznout,motor se uchlasta a nejedes ani na benzin.Pokud tam cidlo je,tak bych ho tam dodrzel,protoze jinak muzeme vzit klacky a vylezt zpet na stromy,to take fungovalo....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
24.4.16, 21:06 |
|
|
jenikk
Příspěvky: 122 Bydliště: Příbramsko
|
Re: LPG BRC Felicia MPI - cvakání od multiventilu
Zkusím tam vrazit na zkoušku to čidlo zpět, snad budu mít dnes odpoledne chvilku.
Jinak s tím zamrzáním to je asi různý, četl jsem, že někomu nezamrzne ani v zimě (a píše tu o tom i venca), jinýmu zamrzne i po ránu v létě... asi záleží od reduktoru, nevím. Každopádně život bez čidla si dovedu představit, s mým systémem musím stejně starovat vždy na benzín, akorát bych musel hlídat u studenýho motoru, abych ty první 1-2 km pro jistotu nechal lpg deaktivovaný.
_________________ Getz 1.1i (2007), Felicia 1.3 MPI 50kW (2001), LPG
|
25.4.16, 06:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|