Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 06:30



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 252 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Další
 Golf IV diesel versus benzín 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
No je pravdou, že se v inzerátech a bazarech nejvíce vyskytují diesely začínající na 200 tisících, což pro diesela asi není moc, ale když bude počítadlo podtočené třeba z 350 tisích, to už je dost, ne?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


25.6.16, 20:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
Vždy záleží na kvalitě servisu, na jaké palivo se jezdí atd..... U těchto aut už nelze koukat na stav tachometru (stejně je stočené), ale na skutečný stav auta.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


25.6.16, 20:23
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
Tak amatér jako já bude mít v tomhle strach vždycky. U benzínuještě možná, ale diesel? :shock:

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


25.6.16, 20:30
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
Diagnostiku sebou a kouknout na korekci dávky vstřikovačů.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


25.6.16, 20:33
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
Kdybych se vrátil k těm 1,6kám, tak jsem si četl na netu nějaký článek. Ty nové motory 1,6 fsi prý stojí za hovínko, ale to se asi dávalo až na V řadu, že?
Motorům moc nerozumím, ale celou dobu jsem myslel, že ty 1,6 74/75kW jsou 16V. Jsou to ale prý jen 8V. Až ty poslední 77kW jsou 16V. Je lepší tedy spíše hledat už raději ten 16V? Je ten motor výkonově, nebo spíše kroutícím momentem lepší?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


25.6.16, 21:31
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27229
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
varok píše:
No je pravdou, že se v inzerátech a bazarech nejvíce vyskytují diesely začínající na 200 tisících, což pro diesela asi není moc, ale když bude počítadlo podtočené třeba z 350 tisích, to už je dost, ne?

všechny maji 350 a víc ....

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


27.6.16, 17:38
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
1.6 74/73kw je 8v s variabilní délkou sání. Ten motor je debilní v tom, že jak ho upravili na euro3 (původně byl euro2), tak začal byt háklivej na spotřebu oleje. Kamoš to má v boře a už má za sebou střední opravu motoru ve 120kkm. Nemám ten motor rád, nejede dole ani nahoře, líná a opožděná reakce na plyn, v oktávkách navíc spojená s extrémně krátkým stálým převodem (nevím jak u golfa). O 1.6 16V nic nevím, možná byl až opravdu v těch posledních, ale v tu dobu byl zrovna dost masivní nárůst FSI motorů a toho přímovstřiku bych se teda bál, nehledě na to, že to žere 98 oktanů, protože to má vysokou kompresi.
Podle mě je do golfa ideální 1.8T ale najít zachovalej kus je téměř nemožné, a pokud jsi klidný jezdec tak 2.0MPI - pravěkej motor kterej přežije všecko, pravda moc ale nejede, je to spíš takovej dělník...

Jo a když budeš (obecně) porovnávat 8V a 16V, tak 8V bude mít vždycky dole lepší krouťák. Zato 16V bude mít gradaci výkonu a lepší špičku... (což zase vyhovuje mě 8) )

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


28.6.16, 18:49
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
No četl jsem si na netu nějaký článek, přímo o motorech co se dávaly do Golf IV. Hrozně tam chválili motory 1,4 16V 55kW, ty jsou prý výborné. Motory 1,6 8V 74kW psali taky že jsou dost líné. 1,8 nepřeplňovaný 20V prý nemá takové výsledky jaké by měl mít, hodně žere a td. Z vyšších ovsahů právě taky chválili ten 1,8T.

U toho 1,6 to myslíš jak? Jako že ta 8V verze táhne lépe na nižších otáčkách, ale při vyšších otáčkách to už nejede a ta 16V verze že naopak líná na nízkých otáčkách, ale po vytočení do vyšších otáček to začne tzv. trhat asfalt a trošku to jede? To by se mi líbilo. Nejsem žádný závodník, ale občas člověk chce zablbnout. :D

Od 98 nebo prostě od začátku výroby prý byl motor 1,6 8V 74kW, stejné motory jako u Octávií I. Octávie I měly potom facelift, nevím v kterém roce, 2002? To se motor trošku upravil a měl 75kW. V golfech začli dávat někde kolem roku 2000-2001 motor 16V 77kW.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


1.7.16, 17:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
1.4 55kw je výbornej motor, ale leda do fábie. Golf je na to moc těžkej, motor pro důchodce. 1.6 8V byť papírově nějaký koně má, tak ve výsledku je to zdechlý furt, jak v nízkejch otáčkách, tak aji když se vytočí, navíc je tam strašná prodleva mezi tím kdy sešlápneš plyn, a kdy ten motor teprve začne zrychlovat. Jako kdybys mu poslal telegram, a on si to ještě rozmejšlel. 1.8 20V (AGN) zrál jako víno, konstrukčně nápad dobrej, ale nedařilo se jim to odladit, ze začátku to nechtělo jet a žralo to jak tank, ke konci výroby (2003) už se jim to ale podařilo, a proto řekněme poslední roky jsou docela dobrá volba, byť ti každej řekne atmo 1,8 je nakokot. Ono to docela hezky jede, má to v otáčkách pěknej chraplák a dobrou gradaci výkonu. Ani to pak tak nežere jak žraly ty první roky...

Co se týče 1.6, tak jsou čtyři možnosti, co tam bude:
1.6 8V - euro 2 74kw - AEH/AKL/APF - motor co je spolehlivej, ale zdechlej, s opožděnou reakcí na plyn
1.6 8V - euro 3 75kw - AVU/BFQ - platí to samý co předtím + spotřeba oleje (viz kamoš z postu výše) = spolehlivost ok, dokud nezačne chlastat olej z důvodu fatálního opotřebení mechanickejch částí motoru (buď stačí udělat kroužky/písty, nebo už jsou i válce hotový, pak je to na novej polomotor
1.6 16V - 77kw - AUS/AZD/ATN/BCB - zřejmě klasický vícebodový vstřikování. Neznám/nemám zkušenost
1.6 FSI - 86kw - BAD - kód motoru hovoří za vše - vysokej kompresní poměr, žere 98 oktanů, rozdíl přímovstřiku oproti MPI ve spotřebě žádnej. Hromada technickejch problémů

Pokud bych měl doporučit do golfa motor, kterej by mě zajímal a bavil, asi bych pátral po motorech VR5 (AGZ, AQN) - pětiválec od audi, blok ze šedé litiny, zajímavej layout válců a tak vůbec - spojuje výhody šestiválce (kultivovanost chodu, zátah, průběh kroutícího momentu) a čtyřválce (hmotnost, spotřeba, odezva plynu). Ale těchle aut bude u nás jako šafránu a myslím že i v německu to bude o náhodě a delším hledání narazit na správnej kus. Ale já naštěstí nemám ambice vlastnit cokoliv k řízení z německa, takže mi to nevadí... :-)

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


1.7.16, 20:45
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27229
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
fabie a golf váží skoro stejně

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


2.7.16, 23:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6586
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
ja som sa s par tymi 1.8ckami viezol v A4rke avante, co je ohodne tazsie auto ako golf a prisiel mi ako celkom dobra volba. na to, ze auto bolo cca tazsie ako moje a motor mal o par kW menej ako moj bol ten motor celkom zivy aj pri mojom style jazdenia takmer od volnobehu (R).

co sa tyka crowackovych rad, tak ten v tom ma trocha zmatok. 5valcove motory medzi sebou audi a VW takmer nikdy nesharovali - s vynimkou R5 TDi, ktory je v transporteroch. VR5/6 motory v golfoch (a starych passatoch) su cisto VW proveniencie a s R5 motormi audi nemaju vobec nic spolocne. V case ked bol tento golf vonku uz koniec koncov Audi prakticky nikde okrem RS3 radovy 5valec nemontovalo - od 5. generacie na to motorove priestory nie su usposobene. VR5 pouziva radove 5valce s predsadenymi valcami, ktore nie su v jednom rade ale su cik-cak do V s malym uhlom - asi 15 stupnov. Audi montovalo motory R5 (kody NF, NG, AAR) len do modelu 80 a 100, posledna vlastovka bola A6/C4 co je v podstate facelift poslednej 100vky. Potom uz boli motorove priestory skratene a vojdu sa do nich len R4 a V6tky. Jedine RS3 ma miesto na R5 - napriec.

edit: ale aby som netliachal len tak do luftu, tak sa priklanam k tej 1.8cke a to bud v golfe, alebo A3jke. Ak je to auto na jazdenie do prace, tak 3 dvere nebudu mrziet a A3jek 1.8 atmo v trojdverovej konfiguracii by par najst slo. Turbo je na tomto motore sice pekna vec, ale pokial clovek nechce zvysovat vykon (a platit s tym spojene naklady na benzin), tak pre bezne jazdenie je vykon tych dvoch motorov veeeeelmi podobny.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


3.7.16, 17:21
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
Takže za tebe 1,8ku ale klasickou atmosféru bez turba? No jak už jsem mnohokráte psal, motorům moc nerozumím, ale v 1,8ce u Octavie I jsem párkrát jel a moc mě ten motor nenadchnul, hodně mi to připomínalo tu 1,6ku 74kW. Navíc tyhle motory prý hodně žerou.
Audi A3 se mi spíše líbí ty novější typy, ale na to nenašetřím vůbec.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.7.16, 18:14
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
Varoku, ale vždyť ti to s tou atmo 1.8 Crowack přece vysvětloval.... Brát ji jen po továrních úpravách...Pak už nechlastá...

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


3.7.16, 19:48
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
Aha, takže 1,8 ano, ale jen ty novější verze jak psal Crowack?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.7.16, 20:13
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Golf IV diesel versus benzín
Ano, ten motor totiž továrně upravili, protože to bylo špatné....Ty novější verze byly chváleny.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


6.7.16, 07:54
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 252 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz