Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: favorit karbec
Šroubek volnoběhu je zadní strany karburátoru. Je krytý takovým plechem s výřezem. V předu je ještě jeden podobný šroub, ale tím se nastavují otáčky sytiče. Bohatost směsi je z boku, takový malý zapuštěný šroubek. Jestli to při studeném motoru chytne napoprvé a drží volnoběh, tak sytič asi funguje. Ten volnoběh si ale snižte na třeba 1000ot./min. těch 1500 už je moc. Po zahřátí motoru se asi nevypne sytič, proto je to přechlastané a plive to benzín. Zde již mnohokráte popisované: Při startování studeného motoru sešlápněte plyn. pedál až na podlahu a povolte. Potom startujte a motor by měl ihned naskočit na asi 2200ot./min. Přitom by měla být přívěra vzduchu(ta klapka nahoře na karburátoru) před naskočením motoru úplně uzavřená a po naskočení motoru má mít mezeru asi 1mm. Po pár sekundách se má ta mezera zvětšit asi na 2-3mm. Jestli nejsou otáčky přes 2000, zkuste tím předním šroubkem přidat. Nejprve se ale podívejte, jestli se ten šroubek opírá o nejvyšší schůdek té st. vačky. Jestli je vše jak má, tak v tom máte vyhrané. Po zahřátí motoru bimetal otevře tu přívěru úplně. No, ona se ta přívěra otevírá postupně, kolem 60°C je otevřená úplně. Jestli se tak neděje, zkuste mrknout pod víčko na levé straně. Je na třech šroubkách, vedou do něho dvě hadice s chl. kapalinou. Uvnitř je taková bumetalová spirála, uprostřed je uchycena na hřídelce, vnější konec má očko, které se musí nasunout na to pohyblivé táhlo. To právě ovládá tu přívěru.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.7.16, 15:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Roy820
Příspěvky: 5
|
Re: favorit karbec
Tak po dlhšom čase, nemal som čas dostať sa k tomu motoru, dnes som ho robil, no nastavil som aj tu klapku a uz pekne chytil a drzal volnobeh aj uplne maličký, aj pridával dobre, len stále sa mi zdá že má velku spotrebu, neviem presne aku ale sviečky su zhruba po polhodine od sadze ako by boli príliš studené, no použité su original sviečky čo tam boli roky ale menil som ich aj za NGK17 čo sa mi zdá až príliš teplná no stále zostane zanesená akoby bola studená... Ten šrobik na bohatosť zmesy by to mal spraviť len neviem či ho mám doťahovať alebo povolovať. Ďakujem za odpoveď
|
26.7.16, 17:57 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: favorit karbec
Tak záleží jaké trasy jezdíte a co máte za typ Fáčka. Staré byly 135 a 136. 136 měly mít svíčky 15, tedy studenější, první kousky prý dokonce 14. Favorit 135 se dávaly 17 svíčky, protože měl menší kompresní poměr, motor měl menší výkon a benzín mu stačil i 90 oct, zatímco 136 musela mít minimálně 95 oct. benzín. Jestliže jezdíte kratší trasy, řekněme do 5 km, tak se motor pořádně neprohřeje a v podstatě jede pořád na sytič, takže s bohatší směsí musíte počítat. No a když jezdíte delší trasy, tak by to nemělo už být tak hrozné, záleží v jakém stavu je motor atd. Při štelování směsi paliva se dotahováním šroubku ochuzuje, při povolování přidává.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.7.16, 12:48 |
|
|
Roy820
Příspěvky: 5
|
Re: favorit karbec
Ďakujem za vysvetlenie, neviem ktorý typ to je, ja mám len motor ale zdá sa mi že to bol 136. Len mi nešlo do hlavy že opálil aj staré aj nové a to až tak, že prestávali hádzať iskru. Mal som rozobraty cely karbec a tuším bol upchatý vzduchový kanálik, to by vysvetlovalo viacej paliva pretože keĎ bol vzduch zapchatý tak ťahal viac z plavákovej komory. každopádne som to vyčistil no bude treba asi aj nové sviečky pretože staré su už tak čierne že aj keď ich vydrhnem tak nie vždy odpália. Vďaka za odpoveď
|
30.7.16, 18:26 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: favorit karbec
Zeby prilis maly predstih? Rozsypany rozdelovac?
|
1.8.16, 12:59 |
|
|
Roy820
Příspěvky: 5
|
Re: favorit karbec
Myslíte že je problém s rozdelovačom ? čo by sa s ním mohlo stať ? rozobraty som ho neml, mal som dolu len hlavu ale ta sa inak ani neda dat takze tu som nemohol dat zle.
|
1.8.16, 18:46 |
|
|
Roy820
Příspěvky: 5
|
Re: favorit karbec
Chalani, tak objednal som originál káble aj sviečky na Favorita lebo tie čo tam boli ktovie čo boli zač, tak len pre istotu sa chcem spýtať, valce su v poradí 1 4 2 3... vývody na hlave rozdelovača idú v smere hodinových ručičiek (jednotka má hmatatelný výrez) 1,2,3,4 alebo idú v poradí 1,4,2,3 ? ... trošku som neistý leb na nete pozerám a jeden má rozdelovač zapojený 1 4 2 3 a druhý 1 2 3 4 tak neviem teraz. Vďaka
|
4.8.16, 18:44 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: favorit karbec
Zapojeni je úplně jinak je to 1-3-4-2 . A ano výstupek na víčku je první válec. Na většině víčkách je to napsané ty čisla. A první válec na motoru se bere od rozvodů a ne podle čísel na hlavě.
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
4.8.16, 22:25 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: favorit karbec
Projed to na vetsi vzdalenost,pak posuzuj barvu svicek.Sytic bezi docela dlouho.Olej ti motor nebere?
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
5.8.16, 07:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|