Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 06:27



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Favorit karburátor zvláštní chyba. 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Otáčky při aktivním sytiči kolem 2000/min. jsou v pohodě. Po prudším šlápnutí na pedál plynu by měla přeskočit st. Vačka a otáčky spadnout na asi 1200-1500/min. Potom by měli postupně padat se zahřívajícím se motorem až na volnoběh.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


4.1.17, 08:46
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
mno zkusil jsem tomu maličko ubrat, protože to neustále lezlo přes 2000 a to i v době,kdy to nebylo úplně nutné, takže jsem ráno, když jsem přijel s teplým motorem postrčil vačku a otočil tím šroubkem na dorazu pro stupňovitou vačku tak abych otáčky tak o 500 snížil, uvidím, jak se to bude chovat. Jinak reakce motoru dobré, po nastartování to plynule vylezlona nějakých 2300-2400, po klepnutí na pedál 1800-2000. Jel jsem hned a motor dobře táhne i studený, neškube, nechcípá, nedusí se.....

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


5.1.17, 15:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Tak vidíš, už to máš dobré, ne? I když ty nižší otáčky po klepnutí na pedál máš zbytečně vysoké. Ale už nevím čím se to šteluje, musel bych kouknout do knížky. Stačí v pohodně i 1500/min. Prostě musí být vyšší než volnoběh, aby se zmrzlý motor netrápil.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


5.1.17, 17:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Zvýšené otáčky sa v tomto prípade nastavujú skrutkou ktorá sa opiera o stupňovitú vačku.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


5.1.17, 18:47
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Ano, ale to by mu spadly i ty horní vyšší ne? Ty by měli být kolem 2200, když je motor studený. Pak je velký schod na vačce, kde otáčky spadnou o hodně níž, zatím co pak už padají plynule.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


5.1.17, 21:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Mno já už jsem je ubral předevčírem, že jsem si postrčil vačku a snížil otáčky o nějakých +-500 dolů na předposledním stupni vačky. Včera cestou to práce jsem natočil studené, vylezlo to tak na 2100, klepnul jsem, slezlo asi na 1700-1800, schválně jsem nejdříve odsněžil auto bez nastartování, pak teprve jsem nastartoval a hned jel, i motor prochladlý na -5 hned dobře jel, neškubal, otáčky na sytič nebyly přes 2000. Ráno cestou z práce jsem postupoval stejně,odsněžit a hned po nastartování jet, bylo -10, motor opět naskočil na první šup, otáčky plynule vylezly na +-2000, klepnul jsem, slezly na 1800, vyjel jsem, auto jelo plynule, bez škubání, nebyl problém se svižně rozjet, což je ve měste třeba často, to i bez toho abych se k autu choval jakkoli citlivě, prostě běžná jízda. Takže dobré, jezdí to zase hezky i studené. Ještě to nechám zkouknout na analyzátoru, jestli jsou emise OK, pro sichr. Ještě můžu skusit trochu přitáhnou na hlavě ovladaše ten hříbek, protože jsem tu velkou mezeru nastavil na 2mm a někde píšou 2-3mm. Nicméně když to dobře jezdí, tak to nechám bejt.

Dříve jsem musel za studena dát víc plynu než je zvykjem a ciiiitliiiiivě hoblovat spojku aby se to tak nějak bez přískoků rozjelo a za studena to jelo jako bych si zatáhnul ručku.

Takže díky, vrním blahem, doufám že to dlouho vydrží a najezdíme se Syslem ještě spoustu kilometrů.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


6.1.17, 16:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Jestli to je originál, myslím ten objemový ovladač, tak by pár let měl vydržet. Ty levné z číny prý za půl roku kaput. Bud prasknou nebo přestanou těsnit. Ale osobní zkušenost nemám.
Mě se jen nezdá, že po brnknutí na plyn pedál plynu ti ty otáčky spadnou jen tak málo. Co jsem kdysy laboroval u svého starého fáčka a potom i u fáčka mého tatíka, tak se každý karbec chová úplně jinak. Ale v tomhle jsem to dokázal nějak odladit, aby při promrzlém motoru naskočil na otáčky něco přes 2000/min. a po klepnutí do plynu spadly na 1200-1500. Ta stupňovitá vačka má ten nejvyšší výstupek, na kterém se štelují max. otáčky motoru na sytič o hodně vyšší, než jsou ostatní. V praxi otáčky padají minimálně o 500 otáček.
Když šlápneš po delálu pro snížení otáček a on stále točí skoro 2000, tak to potom řve jak prase, ne? Ale když ti to už jezdí jak potřebuješ, tak buď rád.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


6.1.17, 17:13
Profil

Příspěvky: 143
Bydliště: Kaznějov
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Ten objemový ovladač jde ještě koupit i originál. Dávám do kupy jeden karbec kde byla membrána klasicky KO. Na CCčkách jsem ho objednal a dneska přišel.
Psali, že je origo a taky jo - je na něm napsáno PIEBURG a hlavně funguje - jdou nastavit obě mezery. Kdybych tušil, že přijde opravdu origo, tak jsem objednal rovnou dva.
Ty čínský jsem už taky zkoušel a fungují, ale musí se z původního ovladače použít ten regulační ventil, ten v číně neumí vyrobit, resp. je vyroben tak prasácky, že ani fungovat nemůže.

Jinak pokud se otáčky na sytič zdají příliš vysoký, tak jdou snížit regulačním šroubem zvýšených otáček. V Andrtovi je popsán postup jak to nastavit, ale jde to i postupně, třeba povolit o jednu otáčku a pár dní pojezdit, pak případně ještě povolit, nebo mírně přitáhnout. Přístup na šroub ale není moc dobrý, je třeba použít vhodný bit do malý ráčny. Ještě mám na všech třech motorech co provozju odbroušený cca 2/3 nejnižšího zubu stupňovitý vačky. Zvýšený otáčky přestane motor držet při dosažení teploty lehce přes 60°C a to už motor klasický volnoběh bez problémů udrží.

_________________
Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002


6.1.17, 18:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Regulační ventil? to je ta věc v kloboučku? mno tak ten teda nevyhodím. Já jsem si ze stejných pohnutek objednal da ty vehementy, když byly k sehnání originál, k tomu ještě jednu membránu na druhý stupeň...nic dalšího se tam snad nerozbije a obohacovač, který jsem měnil proto, že byl totálně rozpraskaný ten odlitek, jsem už sehnal stejně jen čínský...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


6.1.17, 19:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Ten čínsky obohacovač sa po čase pekne skrúti a začne robiť bordel,odporúčam z originálu použiť klobúčik a pružinku,a kto má nervy,nech do starého nahodí len tú čínsku membránu.Čínske objemové ovládače majú blbé ventily,ako tu už bolo spomenuté,takže prehodiť,ale membrána v nich po cca dvoch rokoch aj tak odíjde.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


6.1.17, 21:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
mno původní asi taky nebyl originál... On měl mebránu v pořádku, proto jsem ho nevyhodil, ale měl ten odlitek rozpraskaný jak prase, proto jsem ho měnil, protože jsem se dost divil, že z toho neteče benzín na svody... Koupil jsem ho v krámu, ženská říkala že si to tam už dlouho nikdo nekoupil a původn nezná, nicméně provedení se od toho co jsem vymontoval lišilo, tak ho hodnotím jako čínský, membrána je červená.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


7.1.17, 09:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Je všeobecně známo, že žlutí mají nějaký divný hliník. :) Všiml jsem si totiž, že to co je někdy originál vyrobeno z hliníku, tak žlutí to okopírují, ale vyrobí to z nějaké slitiny hliníku odléváním. Ta slitina hliníku nevydrží tolik co poctivý hliník a buď se rozdrolí nebo ulomí. Asi nemají na dálném východě šikovné obraběče kovů. :)

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


7.1.17, 18:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
SPíš metalurgy, ne?

Jinak dnes zase testovací jízda -17st. start napoprvé, prvních pár vteřin, 500-600 ot, pak to rychle vylezlo na 2000, když se olej ztuhlý na vazelínu trochu rozplynul po motoru.... hned jsem vyjel, auto jelo plynule, reagovalo bez protestů. Dobré je to, vrním blahem, už jen ta kontrola na emise....

K obohacovači, nijak nechápu, co a jak to má dělat, vyměnil jsem to proto, že to bylo rozpraskané...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


7.1.17, 23:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Tak dnes proběhlo seřízení na emise u plynaře na benzín i plyn, bylo to bohatší, měl jsem hned potom delší cestu, auto jezdí dobře. Ještě jednou děkuji.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


11.1.17, 20:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4576
Bydliště: Citov Ol.Kraj
Příspěvek Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Zdravím všechny . Mám takovej menší dotaz. Když dojizdim do vesnice a uberu plyn tak to zacuká a zas v pohodě ale když jedu dál tak už mě to nehorázně štve. Nějaké rady čim to může být?

_________________
Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka
Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko
Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/
Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.


17.7.17, 18:54
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz