Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 08:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 demontaz piestov 1.2 40kw 
Autor Zpráva

Příspěvky: 4
Příspěvek demontaz piestov 1.2 40kw
dobry den, ospravedlnujem sa ak je tu uz podobna tema.... mam len jednoduchu otazku... daju sa u toho motora vytiahnut piesty a zalozit ich opat zo spodu pri demontovanej kluke? nevie niekto ako to tam vyzera? proste nechcem opat demontovat hlavu... pretoze pred 2tzdnami som repasoval hlavu. daval som menit voditka vsetky ventily nove, zabrusene, gufera... ten motor zral pred repasom hlavy asi 1.5 na 5000km... tak som to neriesil velmi. nechcel som do motora rypat... pretoze mam skusenost s tym motorom ze po vymene kruzkov znacky Gotze zral olej este viac... chcel som len vymenit podpalene ventily... hlavu som demontoval podla predpisaneho postupu. meral som rovinost s radekom vyzerala rovna tak som ju nedaval zrovnava aj kvoli tomu aby sa nezvysili tlaky.. ale asi snaha bola marna.. pravdepodovne kruzky uz boli oslabane a po zabruseni ventilov sa zvysili tlaky aj tak a pripieklo kruzky. jedine to... to ma nenapadlo vopred... a ten motor teraz zerie cca 2.5l na 100km takze KO kruzky.. viecky vsetky zakarbonovane... a chcem pouzit kruzky kolbenschmidt.. hadam budu dobre... dakujem za pochopenie :)


9.1.17, 19:06
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
S tou demontáží ti sice neporadím, ale zeptám se, který je to rok výroby? Katalyzátor jsi kontroloval/vyhodil? Když byla hlava dole, měřil jsi válce - opotřebení, ovalita? Může se ti totiž stát, že kroužky samotné problém nevyřeší, nebo ho vyřeší jen dočasně (tak akorát na to to rychle prodat). Pokud se ti rozpadl katalyzátor a motor si ho natáhl zpět do spalováků, je to konečná, motor si tím udělal nový výbrus...
(vrtání se měří hodinkovým dutinoměrem "supito", v několika úrovních a osách)
Obrázek

Btw já, když už bych do toho šel, tak bych radši sundával hlavu, než znovu usazovat šály na klice... Ale spíš než se s tím srát, tak navštívím vrakec, a nakoupím jiný motor... leda bych to auto měl opravdu rád, a plánoval s ním najet ještě opravdu hodně kilometrů...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


9.1.17, 19:12
Profil

Příspěvky: 4
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
katalizator som pozeral len zospodu kde ho je vidiet... bol cely z vrchu ho velmi nevidno.. ale skusal som ho prefukovat so vzduchom aj cez otvor sondy... minimum prachu ale ziadne vacsie kusky... rocnik 2002 170tis.
tu ovalitu som nemeral.. opotrebenie som pozeral. hladky povrch bez vydretych miestach... ale teraz ma napadlo.. dosadacu plochu som cistil s brusnym runom.. ziadny brusny paier som nepouzil len to runo.. nabrusene zbytky som vyfukal... mohlo to sposobit to runo?
neviem co s tym motorom... z vrakaca velmi nechcem je to macka vo vreci a ku tomu idu dost draho...
neviem co s tym autom... nema to hodnotu ale ked otec sa toho vzdat nechce...
uz som teraz dal 250e menil som aj rozvod...


9.1.17, 19:45
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Jestli vytáhneš písty bez sundání hlavy netuším, ale vzhledem k tomu, že stejně musíš rozebrat celý motor (navíc haťapka má půlený blok) do šroubku, stejně musíš sundat rozvody atd. tak těch pár šroubů hlavy je proti tomu sranda..
A další věc je, že i když by se ti takto podařily vytáhnout, tak už nebudeš mít prostor abys je nasadil..uvědom si, že musíš rozumě stlačit kroužky ať je dostaneš do válců..
Takže za mě rozebrat..

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


9.1.17, 19:51
Profil

Příspěvky: 4
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
tak som presvedceny.. rozoberem zas aspon uvidim co sa tam stalo... ci sa este oplati menit tie kruzky ked tam vznikli ryhy...
nevie niekto ci existuje nejaky konkretny postup pri skladani a utahovani rozpoleneho bloku? v prirucke o tom neni ani (ň)...


9.1.17, 20:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Motorov, na ktorych ide vybrat piesty "spodkom" je ako safranu, a neverim ze by hatapka patrila zrovna do tejto kategorie. kazdopadne ak to zere 2.5L oleja na 100km tak dakde bude nieco velmi zle, a nechce sa mi verit ze by ten motor vobec bezal, keby za to mali moct kruzky. Zmeraj tlaky len tak orientacne.

Co sa tyka bloku, oficialne je nerozoberatelny, meni sa kus za kus polomotor.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


9.1.17, 20:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Vybrať cely motor na stôl a potom s rozumom.A valce prehonovať,pretože bez toho si tie nové kruhy nesadnú ani do konca života a budú iba pekne nasávať olej.Kat by som zrušil okamžite,nemusia z neho ísť žiadne extre veľké kúsky,ten prah čo ho ani nevidno je najhoršie brusivo.Rozobrať jedine vrcom,ušetríš času a nervy.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


9.1.17, 20:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
No, je to na tobě, buď demontáž se spoustou práce, zřejmě i vysokými náklady, a nejistým výsledkem, nebo málo práce ale cena motoru z vraku a taky s nejistým výsledkem...
Jinak katalyzátor se měnil s MR 2004 právě z důvodu nasátí částeček zpět do motoru při jeho rozpadu... někdy to nastane i jen po 120tis...
BTW co jsem se bavil s mechaniky, tak vesměs říkali, že kdyby těchto motorů nebylo, tak by jim ubylo hodně práce... hlavy, hydroštely, popraskané ventily, skočené rozvody, rozpadené katalyzátory a problémy s kompletně zakarbonovanými olejovými kanály, u 12V úniky oleje... toto se v česaně moc nepovedlo... :sick:
Doporučuji sehnat na vrakecu motor BMD (pokud nebude problém s typem motoru na STK - neznám slovenskou legislativu) - je to 40kw po 2004 a měl by mít novější (bezpečnější) provedení/uložení katalyzátoru.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


9.1.17, 20:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Akoze nebude problem s typom motoru na stk? Si myslis ze na SK sa len tak daju menit motory? :lol: Je to uplne ten isty oser ak nie este horsi ako v CZ, kedze u nas to maju furt na krku monocajti.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


10.1.17, 11:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Problem by mohol vzniknúť akurát tak pri prepise,na stk to nekontrolujú,cajti na ceste už vôbec nie.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


10.1.17, 13:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Co na STK nekontroluju? Typ motoru? :mrgreen:

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


10.1.17, 17:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6591
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
zalezi. niekto sa tym unuva, niekto nie. ale asi zalezi aj od toho, aky zriedkavy ten motor je. verim, ze vacsina technikov vie na HTPckach, TDIckach a inych beznych dizloch a benzinoch kod motora najst. s mojim motorom sa im asi nechce srat. bezpecne si ale vzdy kontroluju VINko. jeden technik mi ho kontroloval, druhy sa na to vybodol aj ked som mu ukazal, kde je.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


10.1.17, 17:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Tak to asi na tom sialenom vychode funguju inak... Uplne normalne tu vyhadzuju pomaly aj za to, ze je cislo motoru necitatelne kvoli olejobahnovemu nanosu...

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


10.1.17, 17:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
A potom že "šaleny východ".. :) Kto vie kde,čo a ako...Nebudem dávať návody.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


10.1.17, 17:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
lukasko26 píše:
dobry den, ospravedlnujem sa ak je tu uz podobna tema.... mam len jednoduchu otazku... daju sa u toho motora vytiahnut piesty a zalozit ich opat zo spodu pri demontovanej kluke? nevie niekto ako to tam vyzera? proste nechcem opat demontovat hlavu... pretoze pred 2tzdnami som repasoval hlavu. daval som menit voditka vsetky ventily nove, zabrusene, gufera... ten motor zral pred repasom hlavy asi 1.5 na 5000km... tak som to neriesil velmi. nechcel som do motora rypat... pretoze mam skusenost s tym motorom ze po vymene kruzkov znacky Gotze zral olej este viac... chcel som len vymenit podpalene ventily... hlavu som demontoval podla predpisaneho postupu. meral som rovinost s radekom vyzerala rovna tak som ju nedaval zrovnava aj kvoli tomu aby sa nezvysili tlaky.. ale asi snaha bola marna.. pravdepodovne kruzky uz boli oslabane a po zabruseni ventilov sa zvysili tlaky aj tak a pripieklo kruzky. jedine to... to ma nenapadlo vopred... a ten motor teraz zerie cca 2.5l na 100km takze KO kruzky.. viecky vsetky zakarbonovane... a chcem pouzit kruzky kolbenschmidt.. hadam budu dobre... dakujem za pochopenie :)



tvůj motor je prostě dýmovnice, jak se ohřeje motor a dupneš na plyn není za tebou vidět,

co chceš vymyslet je boj s větrným mlýnem, kat se sype motor ho v deceleraci nasává, ničí vložky a ventily, zkoušíš jak něco udělat za málo peněz,

v první řadě odstranit nebo nový kat, hlava dole písty ven, skontrolovat vložky pokud je vidět původní honování tak překroužkovat, pokud jsou takové jakoby oštípané tak honovací hlavu vrrtačku a vyleštit válce, nové kroužky a ok

nebo skus jiný motor z totálky,


10.1.17, 19:00
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz