|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Autor |
Zpráva |
00111
Příspěvky: 1
|
Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Zdravím, chtěl bych se vás ostatních zeptat na pár rad a názorů ohledně mého projektu.
Od známého jsem dostal skoro nepoužitý motor z 2001 Felicie, s celkovým počtem 25 000 najetých kilometrů. Bohužel, motor stál od roku 2003, a dost možná do něj pršelo jelikož jsme ho já dostal bez olejového víčka.
Ale, mohu říct že motor jako takový je perfektním stavu, momentálně jsem jej celý rozdělal, až do posledního šroubku, a provádím čistění všech součástí.
Co zamýšlím s motorem, je to, že bych jej chtěl použít pro amatérské závodění do vrchu. Tudíž mě ihned napadlo jak motor upravit, a co na něm udělat, ale musím se přiznat, tohle je můj první motor na kterém dělám G.O. s upravami. Proto jse na něm i učím jak všechno vlastně dělat.
Co se týče úprav, samozřejmě přemýšlím o věcech jako je snížení hlavy, párava kanálků ( spasování s sáním ) a ostrá vačka, ale dále jsi už nejsem jist. Jediná věc kterou musím udělat stoprochentně, je že motor musím předělat zpátky z elekronického vstřikování a zapalování na mechanické, erg- Rozdělovač a karburátor. Důvodem je závodní felicie do které motor půjde, není v ní snad ani kus drátu.
Co se týče karburátorů, měl bych takový nápad, jde o použití dvou karburátorů z starších modelů škoda ( favorit, či 120 ) na sání vlastní výroby. Ale musím se přiznat, mám velmi malý rozpočet ( 5000 kč, jsem student. ) na úpravy. Nová vačka by z tohoto rozpočtu hned ukrojila polovinu, a nemám ponětí kolik chtějí za snížení hlavy.
Předem bych chtěl poděkovat za vaše rady. Děkuji za přečtení.
|
22.8.16, 19:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Vačka je základ,bez toho sa isť nedá,a v podstate od jej parametrov sa bude odvijať komplet uprava motora-kompresný pomer,karburator,zapalovanie,proste jedno od druhého pekne postupne.Karburator,rozdelovač,vyfuk,vačka,uprava hlavy,sacieho,komplet vyladenie,všetko niečo stojí,a hoci aj amatérske pretekanie,pojde to hlboko do penaženky.A to este počítaj aj upravu auta samotného-brzdy,sedačka atď.Na tvojom mieste sa to dá riesiť asi len troma spôsobmi: Vybodnúť sa na to. Alebo došporiť,motor poskladať ako mpi,zakúpiť sadu na upravu mpi-napriklad od motor-excel,cimbu a pod-vačka a k nej úprava riadiacej jednotky,k tomu vyfukové 4-2-1,a pak dalej uvidíš,za relativne málo penazí,dobrá muzika. Alebo dosporiť,vačka,webre,vyfuk,programovatelné zapalovanie a niekoho kto ti to odladí.
Plus samozrejme niekoho kto bude doplnať peňaženku.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
22.8.16, 23:51 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
za 5000 Kc to tak tak zgeneralkujes do serioveho stavu. ak chces riesit nejake aspon trocha seriozne upravy, tak k tomu na koniec pripis jednu nulu ako nutne minimum, ale skor este aj napis tak jednotku - dvojku pred to (ano v konecnom dosledku sa bavime o sume niekde okolo 1/4 mega korun a to nemusime riesit ziadne profi veci). inac co sa tyka vymeny karburatorov, tak by som sa na fako karburatory vysral rovno a napad pouzit 2 120tkove karburatory by som radsej rozchlastal. webre, dellorta, ktore zozenies v tvojom rozpocte budu vsetky pochadzat z amaterskeho rallye-crossu, budu v beznadejnom stave a bude problem ich zostelovat. funkcne mozu sadu dvoch dvojitych webbrov zastat styri vhodne vybrate, dimenzovane, natryskovane a nastavene karburatory z motorky odpovedajuceho prepumpovaneho objemu vzduchu. chce to trocha studovat, vela citat, este viac porozumiet a naucit sa nejake veci pocitat, ale viem, ze 4 karburatory z gixxery (nepoviem aky rocnik ani aky objem) ide aj s airboxom vopchat pod kapotu faka. borcov co poslu jogurta do skarpy a potom ho rozpredavaju, je dost, tak by tie karburatory nemuseli byt az tak drahe. samozrejme to bude chciet prerobit cely system dopravy paliva a nahodenie styroch motorkovych karburatorov do auta je jeden z najspolahlivejsich sposobov, ako take auto podpalit za jazdy.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
25.8.16, 21:29 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Zdravím všecky, mám jeden dotaz skládám motor 130 a chci dát jinou vačku, mám na výběr ze 3 možností. fav.136b, felda mpi, 110r kterou doporučujete ? bude to na seriovém karbecu. díky
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
6.2.17, 16:08 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
O vačkách sa tu toho uz popísalo,136b je totožná s feliciackou 136M (254/254),a 110 tka (247/247) je už iba prekonaná legenda z doby,keď nebolo nič lepšie k dispozícii.Takže tak. Nechcem robiť nejakú reklamu,alebo čo,ale osobne som vo favorite vyskúšal 110,potom tú 136b,nehovorím,že to nešlo zle,pak som kúpil vačku a trysky od ME (265/258),a bolo to nebo a dudy naproti predchádzajúcim vačkám.Aj spotreba šla mierne dole,výkon mierne hore.Za tých 100€,alebo tak nejak to stojí zato.Sada na bežné jazdenie na 60kW,vačka na výmenu za starý kus. Výrobcov je samozrejme viac,ja som si po zistení referencii vybral tohto a som spokojný. Ešte jedna vec,ku každej vačke je treba mierne upraviť karbec vždy,ak chceš z nej dostať plný potenciál.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
6.2.17, 17:57 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
136m je jiná ne 136B
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
7.2.17, 08:52 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Podľa toho ktorá,mpi 136m má o cca 0,7° skoršie otváranie no,ale to je relativne.A k tej 110tke,favorit 136x je o cca stupeň ostrejšia
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
7.2.17, 17:58 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Tak jsem to rozsoudil. Dal jsem vačku 136B a céčkové vahadla. No uvidíme jak to pojede
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
8.2.17, 12:12 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
[quote="00111"] názorů ohledně mého projektu.
máš na kontě cca 1.000.000 kč a konto furt roste?
|
11.2.17, 19:31 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Ta vačka 136M je jiná, ne? Někdo tady kdysy psal, že ta Mková má jiný průměr uložení, takže do 130 ji asi nenarve.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
11.2.17, 20:38 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Starší typ to má rovnaké.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
11.2.17, 22:17 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
MPi v prechodnom obdobi malo naozaj male ulozenie, ale tiez malo inu vacku - zhodnu s formanom 136X (248/248) ako potom na velke ulozenie (252/252).
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
12.2.17, 09:00 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Myslím že první MPi měli malé uložení. Ale z mpi vačky sešlo protože jsem myslel že mám tu s malým uložením ale bohužel mám s velkým, a druhej důvod je že mpi asi nemá pohon ac pumpy. Erkovou vačku jsem nedal protože ji mám v motoru kterej sice leží ve sklepě ale nechtělo se mi ji dolovat. Proto jsem se rozhodl pro vačku 136B a céčkové vahadla. Nechám se překvapit jak to bude fungovat. P.s. nevíte někdo jak poznat co je zač vačka? Mám tu dvě jenže jsem si je nepoznačil z čeho jsou.
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
12.2.17, 17:10 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění
Martin to ma spravne. 136M motory namontovane do predfaceliftovych Felicii (1997) maju fakt este stare mensie loziska a (zrejme aj) palec na palivovu pumpu. Novsim uz oboje chyba.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
12.2.17, 21:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|