Autor |
Zpráva |
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
Keď tak sršíš múdrosťou a samou radou z teoretickej praxe,tak čo chceš vlastne počuť?Trošku pokory a kľudného jednania by nezaškodilo,ok?Bolo ti odporučené webasto,nie,aj použité je pre pána experta drahé.Pýtal som sa jasne,ktorá časť motora pri štarte ide nasucho bez oleja,a o aký motor sa jedná,že musí byť takto vyhrievaný.Ešte si zabudol na prevodovku,aj tá ma olej.Kde sa ten motor bude prevádzkovať,na sibíri,že to musí mať?Nakoniec aj tak zistíš,že to čo si ušetril na lpg,ti zožrali topné špirály.Čo tak sa na závity spýtať výrobcu?
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
22.8.17, 19:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
já teda čtu a nestačim se divit.. tvl dpc omg co to zase řešíme za polodotaz. co je to za auto, co je to za motor, ohřívátka maj být na 230/380/24 nebo snad 12V ? O jakých mrazech se bavíme? -20?-25? -30? pokud bych opravdu bydlel tam, kde mi kolem auta mrská mrazivej vítr -20°C šel bych cestou toho vyhřívaného robertka do olejové vany, protože teplo stejně leze nahoru, takže jak se ohřeje olej od robertka, teplo se začne šířit materiálem bloku motoru k hlavě a přes vodu na stěny válců. Takže abych pane odpověděl na Váš dotaz, já bych šel cestou toho robertka a to že nemá metrický závit je asi až to poslední nad čim bych se zamýšlel, při tomhle extremním kutilství předpokládám, že COčko máte a buď si převaříte výpušťák vany, nebo si na vanu navaříte jinou matku.
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
22.8.17, 20:28 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
Pýtal som sa ho,ale asi ani sám nevie,len vkuse potí odveci.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
23.8.17, 19:12 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
třeba je to jeden ze stálých, co jen založil nový nick aby to tu trochu rozhýbal, bo se tu moc neděje
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
23.8.17, 19:33 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
Nie,taký štýl vyjadrovania nemal nikto pokiaľ som si všimol
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
23.8.17, 21:11 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
Ja som sem chcel napisat nieco mudre, ale ked som si pozrel historiu prispevkov, tak som pochopil, ze on nepotrebuje poradit, ale ma potrebu vyhadat si suhlas s riesenim, ktore navrhol si on sam. Riesil tu pred casom zmrtvychvstanie Fobie s motorom 1.4 16V (alebo 8V?), ked kupil auto s mrtvym motorom a riadenim, namontoval donho LPG a potom mu ten motor naozaj umrel. Tak sa teraz o ten resuscitovany motor boji.
Uplne mi padla klapacka pri bohorovnom tvrdeni, ze uspory solarneho systemu za jeho zivotnost su rovne jeho obstaravacim nakladom (celkom rad by som videl modelovy vypocet na zaklade ktoreho si nieco take dovolil tvrdit). Ak pan takto pocita vsetko, tak dakujem pekne.
Ale k veci: keby som chcel riesit predhrev, tak ho riesim benzinovym webastom. To zozerie niekde okolo 0,5 - 1l benzinu na hodinu behu, pricom na riadny predhrev motora bude stacit radovo jednotky minut, maximalne cca 10 minut behu aj v tych najvacsich mrazoch. Keby som bol velky paranoik a chcel som ohriat aj olej, tak si zriesim vymennik olej voda a pomocne cerpadlo.
Ohrievacie pasy na olejovu vanu su z principu somarina, pretoze pokial na sebe nemaju radovo centimetre izolacie, tak 50%+ tepla, ktore vygeneruju ide odpadom von. T.j. mi to minimalne zdvojnasobuje naklady na vyhrievanie. Staci sa pozriet na konstrukciu vyhrievakov na pneumatiky na okruhovych autach. Vyhrievaci pas je vovnutri a na tom je niekolko cm hruba vrstva tepelnej izolacie. A to sa pouzivaju v podmienkach tepelneho rozdielu niekde do max. 50 stupnov. Nech sa pneu zohreje na 80 stupnov (co sa neohreje) a vonku je tak 30. Tu chceme ohriat vodu a olej na aspon 80 stupnov pri vonkajsej teplote -15 stupnov.
Dal som si tu pracu a velmi zhruba som vypocital, kolko energie zoberie ohrev motora pozostavajuceho z 25kg hlinika, 65kg zeleza so 4l naplne vody a 3.5l naplne oleja z -15 na +80 stupnov. Je to velmi tesne pod 2kWh, ale to som zanedbal ohrievanie ostatnych casti, ktore pridu do styku s ohriatym telesom motora a tepelne straty ochladzovanim (ktore budu pri -15 znacne!). Navyse, aby teleso s menovitym prikonom 1kW (take cosi ste kdesi spominali) spotrebovalo 2kWh elektrickej energie, musi bezat 2h, co okrem ineho znamena, ze musi kryt straty ochadzovanim pocas tychto dvoch hodin.
Pri mojej tarife ma stoji 1kWh vratane distribucnych poplatkov 0,13E, co je pri kurze 27Kc za 1 EUR cca 3Kc. Ak by bol motor pri ohreve dokonale odizolovany a nestratil by sa ani joul elektrickej energie, tak ma ohrev motora vo velkom mraze stoji viac ako 6Kc (realne tak 9 az 12 Kc, treba si uvedomit, ze ak je vonku -15 stupnov, tak za 2 hodiny odstaveny ohriaty motor schladne na kost!), bude trvat 2 hodiny (realne vyrazne dlhsie, lebo krytie strat. V limitnom pripade 1kW teleso pri nizkej vonkajsej teplote motor na 80 stupnov *NIKDY* neohreje), musim kvoli nemu do auta nabastlit kopec veci, ktore tam nemaju co hladat a auto musi byt v noci na pupocnej snure. Ak webasto ohreje vodu v motore za 10 minut behu a zozere 1l benzinu na hodinu behu, tak pri cene 33Kc / liter ma bude jedno ohriatie motora stat 5,5Kc (edit: Pre hore uvedeny modelovy motor vychadza spotreba 0,213 l benzinu). Ked pripocitam nejake tie straty, tak 7Kc (za 10 minut budu straty radovo mensie ako za 2 hodiny, je to menej nez 1/10 cas).
Pan ptpstudio, z toho co tu pisete mi pride, ze ste zgrlos. Navyse aj hlupy, pretoze sa pustate do sialeneho bastlenia, ktore stoji peniaze a cas bez toho aby ste si zratali realne naklady na prevadzku toho bastlu. Vsetko len pre slepe presvedcenie, ze sa da usetrit.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
24.8.17, 09:15 |
|
|
ptpstudio
Příspěvky: 49
|
Re
Vsietko
Naposledy upravil ptpstudio dne 25.8.17, 03:43, celkově upraveno 1
|
24.8.17, 16:56 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
Čítaj dobre a pomaly,tekvicová hlava.Máš nejak málo príspevkov na to aby si sa tu mohol rozmachovať,a navážať sa do starších členov s x tisíc príspevkami.Jediný kto tu momentálne "opruzuje" si ty.Toto fórum je jedno z mála,kde nikto nemá žiadne kecy ohľadom národnosti,česi a slováci tu do seba nejebú,ale normálne diskutujú a riešia čo treba a je úpne jedno či je tam .cz alebo .ru alebo .sk.Dúfam že tak to aj zostane,tak tieto dristy si nechaj niekde zapchaté.Pokiaľ niesi schopný normálne a hlavne k veci diskutovať,tak nediskutuj,evidentne ti to škodí. STÁLE NIESI SCHOPNÝ NAPÍSAŤ O AKÝ MOTOR SA JEDNÁ,tak sa prosím uvedom,a nehraj zo seba majstra sveta,je to trápne.Divné je aj to,že doteraz tu aj trollovia po slovensky rozumeli,ty už nie,takže pokiaľ nerozumieš ani slovo slovensky,tak použi google. radenie=řazení riadenie=řízení
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
24.8.17, 19:02 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
Bodka cz alebo bodka sk je irelevantne, budem si prispievat na fora, na ake sa mi prispievat chce. Ale samozrejme, tomu motoru nic nebolo, iba trocha zral olej ako kazda Fabia. Tak isto ako kazda Fabia kvoli zraniu oleja klepal, to Fabie zvyknu robit Ked uz si dovolujes ma prudit za to, akym jazykom na forum prispievam a vyzadujes aby som pisal po Cesky, tak by si mohol mat aspon tolko sebareflexie, ze spravne po Cesky pises Ty. Ale aj ja co mam len chabu znalost ceskej gramatiky vidim, ze v pisomnom prejave mas vsetko od preklepov az po pravopisne chyby. Pozadovat po niekom to, coho nie si schopny ani Ty sam hranici s drzostou. Elektricky predohrev normalny nie je. V zivote som videl vnutornosti uz vela aut, ale osobne som mal moznost vidiet jedine auto, ktore predohrev instalovany malo. A zrejme nikdy nebol pouzity. Bol to prastary Mercedes z pociatku 90. rokov na ktorom bol v zaruke vymeneny motor kvoli vyrobnej vade a nahradny kus mal instalovanu zasuvku na elektricky predohrev. Aj to auto bolo povodom z Ameriky specificke pre americky trh. Elektricky predohrev je normalny v niektorych castiach Kanady u naftovych aut, ktore by inac zrejme rano vobec nenastartovali, alebo by to velmi rychlo pochovalo bateriu. Pri tom vypocte je teplotny rozdiel delta T v podstate zanedbatelny. Je to len cislo, jeden z parametrov. Ak ti staci vodu ohriat nie na 80, ale len na 40 stupnov, tak je pri vonkajsej teplote -15 stupnov delta T rovne 40 - -15 = 55. Pri cielovej teplote 80 stupnov je delta T = 95. Teda bude treba trocha viac ako 1,1kWh el. energie, alebo zhruba 1dcl benzinu. Takisto je irelevantne aky je modelovy motor, zasa je to len konstanta, ktora by menila mnozstvo tepla. Zvolil som nieco o com verim, ze je blizke relativne lahkemu malemu motoru a lahsie motory sa bezne nevyskytuju. Akurat ja som parametre nezvolil z brucha ale na zaklade nejakeho extremne hrubeho modelu. Co irelevantne nie je, je to ze bez ohladu na cielovu teplotu ohriaty predmet v chlade za hodinu elektrickeho ohrevu slabou spiralou strati viac tepla ako za niekolko minut behu benzinoveho nezavisleho kurenia. A tie straty musi niekto zaplatit. V tom Webasto setri. Komfort obsluhy, dostupnost vsade a bezpecnost su potom uz aspekty, ktore su neohodnotitelne. Zakladna a hlavna vyhoda webasta oproti dobastlenej rychlovarnej kanvici je v tom, ze webasto nema pupocnu snuru a webasta maju spravidla moznost start bud naplanovat, nastavit podla vonkajsej teploty alebo dialkovo spustit. Ak nahodou tych par dni v zime ostane -15 aj vecer ked idem z prace (o co napr. poslednu zimu nebola nudza prakticky cely Januar), pupocna snura ma problem, pretoze ostala doma. A na parkoviskach na ulici bezne elektricke zasuvky s elektrikou nebyvaju Ze by bolo webasto za 6000 pochybnejsie, nez domaci zgrlossky bastl za 1500 Kc, o tom pochybujem. Vzhladom k znacnej univerzalnosti tych kureni je casto mozne ho nechat pred predajom / zosrotovanim auta vymontovat a predat osobitne, pripadne nim zvysit predajnu cenu auta (ovsem, ak nezerie trocha viac oleja v coho dosledku trocha klepe v motore). Ak kupim nove, tak sa mi vrati 1/3 az 1/2 nakladov, ak pouzite, tak aj viac. To sa dostavame k rozdielu 0 az 9 000 Kc. A teraz podme k off topicu: Ohladom solaru je to matematika pomerne zaujimava. Bezna cena 100 000 Kc za solarny system je uz system pomerne luxusny - 5 panelov, 500 litrovy zasobnik vody. Trom ludom pri beznom pouzivani stacil 120 - 150 litrovy zasobnik, takze 500 litrov cisto na uzitkovu vodu je marnotratny luxus. Mam instalovany system menej nez polovicny a zasoba teplej vody vydrzi pri beznom nesetrnom pouzivani aj 3 a viac zamracenych dni. To sa dostavame k cene zostavy niekde na 60 000. Panely po zhruba 15 000 Kc kus x 2 + *obycajny* bojler (neviem co je na obojzivelnom 200 litrovom bojleri DZD specialneho, aby sa mal pokazit) zhruba tiez v cene 15 000 Kc, obycajne obehove cerpadlo a bezne prislusenstvo hydraulickeho okruhu (jednosmerna klapka, napustaci, vypustaci ventil, odvzdusnovak a expanzna nadoba. Za zvysnych 15 000 Kc nie je problem obstarat cerpadlo, expanznu nadobu, par beznych vodarenskych ventilov a bezne vodarenske/kurenarske vedenie. Vsetky komponenty su standardneho kurenarskeho vyhotovenia. Iba v extremnom pripade velmi velkeho prevysenia medzi panelmi a zasobnikom (viac nadzemnych podlazi a zasobnik instalovany v pivnici) sa pouziva silnejsie obehove cerpadlo, ktore je drahsie nanajvys radovo o desiatky %. Na vedenie postacia aj obycajne cierne ocelove rury, alebo v najhorsom pripade nerezovy vlnovec. Riadiace jednotky mozno obstarat od 1000 Kc vyssie . Ze by bojler DZD vyrazne prekonal zivotnost 20 rokov sa nebojim, videl som uz niekolko kuskov montovanych este v roku 1989, ktore su stale v prevadzke (koniec koncov moj vlastny je rok vyroby 1993). Neviem podla akej logiky pocitas s tym, ze v sezone solar pokryje iba polovicu nakladov. Akumulacna nadoba je tam na to iste na co je v systeme s elektrikou bojler. Cez den sa voda slnkom nahreje aj ak nie je spotreba a k dispozicii je potom aj v noci bez nutnosti dohrievat elektrikou. Ak je rozumne dimenzovany objem zasobnika, vzhladom k spotrebe, tak voda vydrzi aj niekolko dni. Vacsi zasobnik ma tu vyhodu, ze ma lepsi (mensi) pomer plochy stien k vodnemu objemu, takze voda v nom chladne dlhsie. Vychadza to tak, ze solar dokaze vyhriat vodu pocas celej vykurovacej *mimo*sezony (bezne od 1. marca do 31. oktobra). Vyplytvat 200 litrov vody ohriatej na 85+ stupnov napr. aj za tri dni, kedy prsi a nevylezie slnko je umenie. T.j. usetri kludne 3/4 nakladov na TUV rocne - 7500 Kc. Naklady na beh obehoveho cerpadla su zanedbatelne cca vo vyske 150 Kc rocne, ak sa namontuje cerpadlo splnajuce posledne predpisy o ucinnosti cerpadiel (co sa pri novej instalacii musi, pretoze stare cerpadla sa uz nepredavaju), tak su naklady na cerpanie takmer nulove, pretoze to ma bezne spotrebu v jednotkach W. O sezonnosti spotreby TUV nie som presvedceny, ja sa sprchujem a umyvam riady rovnako v lete (dokonca mozno aj viac, pretoze sa viac potim) aj v zime. Pri uspore *len* 7 500 rocne a nakladoch 60 000 Kc je navratnost pod 9 rokov, pricom zivotnost je znacne vyssia. Solarne panely maju zaruku 12 rokov pricom dnes bezne funguju kvalitnejsie panely (= tie s cenou 15 000 Kc za kus) montovane este na zaciatku 90. rokov (to sa uz blizime k zivotnosti 25 rokov, viac ako 2,5 nasobok navratnosti systemu). Na beznom obojzivelnom bojleri sa nema co pokazit (povedal by som, ze prezije este viac ako keby v nom figurovala spirala na elektricky ohrev, pretoze nemusi znasat elektrochemicku koroziu) a ostatne komponenty su cenovo zanedbatelne, takze aj ak by zlyhali nie je nutne zahodit cely system, ale staci vymenit komponent pri zanedbatelnom predlzeni navratnosti. To vlastne ani v pripade, ak by zlyhal napr. bojler, alebo len jeden panel. Aj pri tebou proklamovanej uspore *len* 5 000 Kc rocne je navratnost vymeny jednotliveho komponentu cca 3 roky. A co sa tyka poznamky o ohreve TUV kotlom aj v lete, tak to je prave a nefalsovane zgrlosstvo. Ak si mam vybrat, ci za 60 000 Kc mi bude 20 rokov vodu v lete ohrievat solar, alebo mam chodit zakladat kazdy den v kotli ohen, tak volim solar, pretoze ten bude vodu v paneloch tocit sam a bude vyzadovat minimum udrzby (raz za par rokov vymenu kvapaliny) oproti nutnosti obhospodarit kotol aj v lete. Kto si pre absolutnu usporu necha vrtat do kolena, jeho vec, ale ja si svoj volny cas dost vazim.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
24.8.17, 20:18 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9439 Bydliště: Kolín
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
skoda ze zde na foru neni palec hore ventYl - za to mas u me rovnou 2*
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
24.8.17, 20:33 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
Že sa ti to chcelo počítať...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
24.8.17, 20:48 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: Předehřev kapaliny a oleje
Na tom nie je nic takze. Je to fyzika snad 6. rocnika zakladnej skoly - kalorimetricka rovnica. Hmotnost X tepelna kapacita X rozdiel teplot. Hmotnost si poviem, kapacitu dohladam v tabulkach (na internete / wikipedii), rozdiel teplot vyplyva zo zadania. To zrata potom akakolvek kalkulacka.
Pri troche viac snahy, ale stale za pouzitia cisto matematickeho aparatu zakladnej skoly sa daju pocitat aj tepelne straty telies a povrchov. Pocitat tepelne straty motora by bol vopruz, ale na relativne rovne alebo pravidelne povrchy, ako napr. domy a vymenniky to staci. Da to tam kludne 2-3 platne cislice a to na nastavovanie regulacneho clena na radiatore, ktory ma 5 az 8 regulacnych poloh s prehladom staci.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
24.8.17, 21:28 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Cas
Toto fórum je pre všetkých, nikto slušný, rozumný nedostal ban, nemám rád ľudskú hlúposť, preto vždy zvažujem či sa do takejto diskusie zapojiť, vidieť ako kôň cez klapky iba to čo chcem je jednoduché, počúvať a zamyslieť sa nad tým čo píšu iní členovia je asi namáhavé, nezáleží či je cz, sk, ru... Nezáleží na tom koľko má prispevkov, ale už z vyjadrovania si viem urobiť úsudok. Ja som napísal že to považujem za zbytočné, prínosy sú menšie ako námaha, nehovorím tým len o financiách. Viem čo je to robiť na aute neštandardné zásahy, tou cestou by som už nešiel,.ale to si musí každý zvážiť a posúdiť sám. Toto je jediné fórum kde sa nikto nepovyšuje, ani peniazmi, ani vedomosťami. Trocha chorobou je že mnohé témy sa tu opakujú, ale kto chce si informácie nájde. Admin, ne-admin, mne to je jedno, pokiaľ niekto na žiadosť člena chce niečo zmeniť, alebo zmazať má na to právo, ale ja si myslím že rozumný človek si vecne vie obhájiť čo napíše...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.8.17, 18:33 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Forum
ptpstudio píše: Toto je forum dva az tri omezeni idioti odpovidaji na dotazy vsech a vpripade argumentace se jich zastava admin .... Jediný obmedzený idiot si tu akurát ty,pretože nevieš odpovedať na základné otázky,ktoré ti boli položené,a niesi schopný normálne diskutovať,iba stále točíš bludy dookola.Čo chceš počuť? "Človeče,to je ale perfektný nápad,ako že to nikomu nenapadlo,vymyslel si to super." Alebo čo?Daj sa liečiť,alebo si nájdi ženskú,začni piť,alebo začni chodiť medzi vonku,aby si sa troška prebral a začal registrovať aj názory a prípadné poradenie od druhých.Premenovať tému na "cas" Edit: resp. po novom "Nic Nechci" ,vymyslieť slovo "prose" a poprepisovať tvoje kecy na ešte väčšie kecy muselo dať brutálne zabrať tvojej hlave a myšlienkovým pochodom.Zároveň si týmto konaním vlastne všetkým potvrdil,že si asi sám pochopil (až po pár dňoch a aj to s problémami) akú sprostosť si chcel založením tejto témy povedať.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
25.8.17, 19:33 |
|
|
ptpstudio
Příspěvky: 49
|
Re:
Nikdo Vas nenuti mi odpovidat kdyz mi nechcete poradit a nikdo Vas nenuti sem chodit nebo to chcete mit narizene zvrchu. Nikdo Vas nenuti sem chodit tak si najdite jinou zalibu
Naposledy upravil ptpstudio dne 30.8.17, 06:25, celkově upraveno 1
|
29.8.17, 22:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|