|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Stoofi
Příspěvky: 2
|
Favorit *93 135 LXi
Hezké odpoledne,
mám staršího favorita, který pět let nejel, a chtěl bych ho kompletně opravit - upravit. Plánuji ve fázi jedna podvozek, motor, výfuk: pomalu odstrojit na holou kastli, vyvařit, přední náprava komplet felicia vč. stabilizátoru, výztuhy prahů, rozpěry pod kufrem před rezervou, výztuha přední části, tlumiče HP sporting, brzdové kotouče větrané ferodo, destičky sportovní ferodo, zadní pakny téže, silenbloky na všem, a chtěl bych hlavu vč vačky, pístů, kliky.. použít z fabie 1.4 MPi, ale nevím, zda-li pořídit motor 44/50kw, a zda-li z něj mohu použít i vstřikování s řídící jednotkou fabie, a zda-li budou nutné další úpravy motoru. Současně bych chtěl použít střední a poslední díl výfuku nový pro fabii a svody sportovní favorit 4-2-1. Je to zatím jen nápad, chterý se chystám realizovat, takže kromě kritiky prosím o užitečné rady. S investicí odpovídající ceně pěkné první fabie mnoha hodin času počítám.
Děkuji za odpovědi, zkušenosti, rady i kritiku.
|
28.8.17, 14:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6342 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit *93 135 LXi
Rozpery pred kufrom pred rezervou,to je kde? Ináč je to beh na dlhú trať,ale všetko sa dá.Motor z fabie nenapasuješ kvôli zotrváku na favo prevodovku,problém je v tom že elektronika potrebuje signál zo zotrváku,a zase komplet motor s prevodovkou by tam šiel,ale bude treba upraviť uchytenie a zase vznikne problém s poloosami.Odporučil by som ti motor z fabie prekopať na karburátor,elektronické programovateľné zapaľovanie.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
28.8.17, 15:05 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
Re: Favorit *93 135 LXi
jestli nemysli mezi tlumicema ale dole nekteri delaj vzadu nahore nebo premysli o krizi mezi domkama nahore a dole
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
28.8.17, 15:06 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Favorit *93 135 LXi
Nechci znít arogantně, ale v první chvíli bych ti doporučil nastudovat nějakou literaturu ohledně sportovních úprav, pro FA/FEL k dispozici třeba od pana Plška. Z nabytých informací si pak udělat jasno, k čemu by tak upravené auto mělo sloužit. Ne všechny úpravy jsou v dnešní době průchozí přes standardní STK. No a pak se do toho pustit. Vzhledem k tomu, že je to nákladný běh na dlouhou trať, a počáteční investice do auta je to nejmenší, bych se zamyslel, jestli opravdu začít s tímto, nebo raději sehnat zachovalou felicii, kde bych si dovolil tvrdit jsou širší možnosti úprav, i dostupnější díly, navíc vybraný kus bude mít už vyztuženou kastli, tzn. po dalších tvých úpravách bude tuhost ucházející (pokud ji nenecháš vyrámovat - dle účelu). No a podle toho k čemu by pak mělo sloužit, se bude postupovat s pracema - asi bych volil napřed ostrojit na skelet, odstranit tlumící materiály (+ hmotnost ), klempířská, průběžně shánět karosářské díly (bodykit?), pak lakovačka ( možná makrolony? ), a dále to je jednoduchý, motor převodovka nápravy brzdy, interiér, a nakonec ladit a ladit
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
28.8.17, 16:50 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6342 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit *93 135 LXi
Výstuha na spodnú časť zadných domčekov tlmičov je zbytočnosť.Hore teoreticky vplyv mať môže,tam by som použil odnímateľnú,niekedy sa objem kufra hodí.Výstuhu dopredu jednoznačne ano,nápravnicu so stabíkom z feldy tiež,stabilizátor dozadu takisto.Na brzdy stačia aj sériové diely,stačí ich dobre zabehnúť,a podstatným detailom je aj top stav celej brzdovej sústavy.Výfuk,4-2-1,stredný a zadný diel daj z dieselovej feldy,vyjde ťa to lacnejšie a je to overené.Závesy výfuku upraviť,ináč dlho nevydržia.K výstuham,veľmi,ale podotýkam veľmi záleží od stavu karoserie,ináč tak nejak nebude kde výstuhy upevňovať.V krátkosti upraviť: výstuhy sedačiek,podlahy kvôli nápravnici,zadnú časť pri uchytení zadnej nápravy,prednú výstuhu,uchytenie ručnej brzdy,spoje strechy s b stĺpikmi,miesta na prahu pre zdvihák,ucytenie pásov,zadných vzpier kufra. Motor:buď upraviť pôvodný,vyjde to relativne lacnejšie,alebo upraviť 1.4ku komplet,ale pokiaľ nemáš nejakú prax,zver stavbu motora niekomu z fachu.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
28.8.17, 19:17 |
|
|
Stoofi
Příspěvky: 2
|
Re: Favorit *93 135 LXi
Děkuji za odpovědi. Informace zatím čerpám, a Fáfo je dlouhodobý plán, počítám, že v garáži bude ještě půl roka rok. Asi bych měl uvést cíl úprav - sportovní favorit, který bude auto pro potěšení z jízdy. Začít chci v první fázi důkladně podvozkem a pohonem, aby fávo chvíli vydrželo - výztuhy ano - rozpěru mezi přední tlumiče mám, do prahů bych rád místo originální výztuhy navařil jekl, rozpěra zadní by měla do kříže z trubek být zespoda kufru ZA osou zadní nápravy před vanou pro rezervu. Motor budu po načerpání informací a zjištění, že to není úplná prdel pouze upravovat - klika 78mm, vrtání 77mm -> 1450ccm a vačka 278/270, programovatelné zapalování, krátké řízení, sportovní páka převodovky, tapece do pryč, pouze sedačky a vršek palubky, rádio. Ve fázi dvě třeba o rok později lak kastle, sportovní sedačky, litá kola da další píčoviny, které nutně nepotřebuji ve fázi 1. Takže motor 1.4 mpi asi padá, pouze úprava. ještě jednou děkuji za odpovědi a prosím další tipy, Stoofi
|
29.8.17, 13:42 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Favorit *93 135 LXi
[quote="Stoofi"]Hezké odpoledne, nejméně bolestivé bude tento velkolepý nápad rozchlastat a poradit se s psychiatrem na nějakém řešení v podstatě postavíš nějaký paskvil do kterého zasuneš moc peněz a mraky času, já bych favorita opravil jako klasiku a jezdil až do jeho rozkladu, pokud bych chtěl závodit po našich silnicích bral by golfa 1,8 turbo který má řádný výkon a je v něm pohodlí,
|
29.8.17, 14:05 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6342 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit *93 135 LXi
Jakel do prahu v žiadnom prípade,s prahom počítaj ako s deformačnou zónou,nikdy nevieš.Ono s vystužovaním to nieje také jednoduché ako sa zdá,nevieš kto do teba,alebo do čoho narazíš,a prepichne ťa nejaký roxor,alebo jakeľ z výstuhy.Odporúčam prevariť všetky bodové zvary,vyjde to lacnejšie,a tuhosť karoserie mierne stúpne.X medzi domčeky nemá zmysel,pokiaľ tam nebudeš mať komplet rám,zadok je dostatočne tuhý. To auto plánuješ používať na normálne cesty,alebo len les a uzavreté trate?Pretože očesaný o všetko na normálnu cestu nesmie.Chceš upravovať príliš veľa vecí naraz a to nieje dobré,zamotáš sa do toho.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
29.8.17, 20:02 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Favorit *93 135 LXi
Stoofi píše: S investicí odpovídající ceně pěkné první fabie mnoha hodin času počítám. Dovolím si začít od konce - pokud bys opravdu chtěl z obyčejného Favorita 135 postavit něco opravdu závodního, tento rozpočet nebude stačit - a to ani zdaleka. Skutečně přínosné úpravy jsou poměrně drahé a obnášejí mnoho dodatečných nákladů které ze začátku nevidíš. A byť je to kolikrát jen pár korun navíc tady a tady, ve výsledku to dá opravdu pěknou částku Navíc počítej s tím, že vzhledem k tomu, že s takovými úpravami asi nemáš praktické zkušenosti, tak půjdeš mnohokrát hlavou proti zdi a vyhodíš hodně peněz než pochopíš že takhle něco udělat nepůjde. Přidám se k ostatním s otázkou jaké to má mít využití? Příjemné projetí se v běžném provozu? Pokud ano, zavrhnul bych myšlenku rámů, trubkových výztuh, demontování interiéru atd. Nejen, že by pak samotná jízda nebyla tak komfortní, bylo by to již od pohledu lákadlo pro PČR. Osobně bych doporučoval poměrně striktní zachování originálního vzhledu a úpravu stávajícího železa. Motor 135 není nic extra, ale s vnitřnostmi 136 se už něco dělat dá A při troše štěstí by k tomu mohla stačit ta cena pěkné Fabie
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.8.17, 16:14 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Favorit *93 135 LXi
Stoofi píše: Děkuji za odpovědi. Informace zatím čerpám, a Fáfo je dlouhodobý plán, počítám, že v garáži bude ještě půl roka rok. Asi bych měl uvést cíl úprav - sportovní favorit, který bude auto pro potěšení z jízdy. Začít chci v první fázi důkladně podvozkem a pohonem, aby fávo chvíli vydrželo - výztuhy ano - rozpěru mezi přední tlumiče mám, do prahů bych rád místo originální výztuhy navařil jekl, rozpěra zadní by měla do kříže z trubek být zespoda kufru ZA osou zadní nápravy před vanou pro rezervu. Motor budu po načerpání informací a zjištění, že to není úplná prdel pouze upravovat - klika 78mm, vrtání 77mm -> 1450ccm a vačka 278/270, programovatelné zapalování, krátké řízení, sportovní páka převodovky, tapece do pryč, pouze sedačky a vršek palubky, rádio. Ve fázi dvě třeba o rok později lak kastle, sportovní sedačky, litá kola da další píčoviny, které nutně nepotřebuji ve fázi 1. Takže motor 1.4 mpi asi padá, pouze úprava. ještě jednou děkuji za odpovědi a prosím další tipy, Stoofi To co popisuješ, mi nespadá ani do kategorie "projde STK", ani do jakékoliv sportovní specifikace (vrchy, okruhy, rallye) co znám. Kde a jak chceš takový auto provozovat?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
31.8.17, 07:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|