Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 10:11



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 120 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
 Těsnění pod hlavou 1,6 74kW 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Dobrý den chlapi, chtěl bych poprosit o radu. Opět se jedná o mého Golfíka, ale má to motor stejný jako první octávky, tak snad se nebudete zlobit. S největší pravděpodobností mi odešlo těsnění pod vanou a co je horší, asi i vodní pumpa. Konzultováno s kamarádem automechanikem, tak ano. Trošičku si za to mohu sám, ale to nebudu rozmazávat.
K problému. Posledních pár dní hrozně špatné starty. Po naskočení motoru jakoby jel na tři válce, po protůrování vyššími otáčkami se to upravilo. Teď asi 3 dny se to hodně zhoršilo a i na volnoběh už motor jakoby škubal a nepravidelný chod. Při jízdě předtím v určitém režimu ztráta výkonu, teď už se mu nechtělo po pár kilometrech, když jsem přijížděl domů vůbec, škubal a vynechával. Nejprve jsem myslel nějaké čidlo apod. Vag com nic nepsal. Dnes ráno jsem vyměnil čidlo teploty chladící kapaliny, ale pořád nic. Taky jsem vyměnil termospínač, který byl ulomený na chladiči, který jsem minulý víkend měnil protože tekl. No a náhodou jsem si všiml, že problém netočících se ventilátorů je někde jinde. Horní hadice do chladiče vařící, spodní studená. Zkoušel jsem ji promačkat, kapaliny hodně málo. Zkoušel jsem různě odvzdušňovat ale pořád nic. Tak jsem se naštval a vyndal termostat. A....? Najednou to jde. Chladič horký, spodní hadice už taky, samozřejmě po zahřátí motoru.
To jsem vyřešil, ale začala mi valit voda někde za servočerpadlem, někde u vany. Kamarád mi říkal, že mi odešla vodní pumpa a proto se to možná zavzdušňuje a netlačí přes chladič. Teče to jemným čůrkem. Když jsem otevřel nadobku při vypnutém motoru, uslyšel jsem právě někde s těch míst, jak to tam srká, asi saje vzduch?
Těsnění pod hlavou jsem zjistil tak, že jsem náhodou otevřel víčko na dolévání oleje a? :shock: Ten celý komínek plný sraček alá krém na ruce. Takže je to jasné. Otázka zní, neví prosím někdo, kolik stojí výměna v servisu? Zvládl by to takový patlal jako jsem já? prý se mají rovnou vyměnit rozvody a pumpa, která mi stejně odešla.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.9.17, 13:58
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Zatím žádná odpověď ale zkusím se ještě zeptat. Teď jsem zkoušel termostat v hrnci a vypadá že funguje, i když se mi zdá dost pozdě, ale funguje. Tak proč mi nešla chladičem ohřátá kapalina a spodní hadice byla prázdná a studená? Jestli to bylo zavzdušněné, tak jak prosím tyhle systémy zalévat aby se odvzdušnily? Děkuji

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.9.17, 17:06
Profil
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6587
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Ak termostat funguje, tak mas +1 indiciu k tomu, ze mas zle tesnenie (imho najpravdepodobnejsi zdroj vzduchu). Mne presne toto robila skodovka. Mal som vsivavy termostat, ktory sa otvoril pri 50tke tak to sice nekurilo ale jazdilo. Vymenil som ho za dobry a auto mi zovrelo tak, ze to odniesla kluka, piesty aj vlozky len preto, ze bolo fuknute tesnenie a skrz to sa system zavzdusnoval - kompres siel do chladiaceho okruhu.

Co sa tyka vodnej pumpy, moze sa posrat, ale ci by v pretlakovom chladiacom systeme dokazal cez nu motor nasat vzduch, tym si nie som isty. Podla mna skor nie. Tu ries az ked to budes mat odstrojene, hlavu zhodenu. Ak bude nahovno tak kupis, ak chces setrit, tak nekupis. Ja na tvojom mieste by som ale kupil novu pumpu aj vsetky kladky, ktore sa maju pravidelne menit, ak si planujes to auto nechat dlhsie ako 2 roky. Lebo by sa mohlo stat, ze pri dalsej vymene rozvodov, ked tie veci kvoli opotrebeniu budes potrebovat, uz nebudu.

Remen je samozrejmost, musis ho aj tak dat dole, tak preco ho rovno nevymenit? Ved stoji psuky.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


9.9.17, 17:19
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Tu vodní pumpu nevím, ale začla mi tenkým čůrkem téct kapalina někde za servočerpadlem, někde jakoby nahoře u vany, jak je přitisklá k bloku motoru. Kamarád říkal že je špatná pumpa. Když jsem zastavil zahřátý motor, otevřel jsem nádobku, tak z těch míst šlo slyšet jakoby srkání. Když jsem otevřel víčko na dolévání oleje, tak byl celý ten komínek plný sajrajtu, jako bych tam natlačil krém na ruce apod. Přitom před týdnem jsem jen utřel víčko, bylo jen jemně špinavé. Zrovna minulý víkend jsem měnil chladič, byl zespoda uhnitý.

Záhadou mi je, proč byla ta spodní hadice z chladiče k termostatu studená a skoro bez kapaliny, i když jsem ji kolikrát upouštěl přes ten odpouštěcí kohout až tekla horká kapalina. Pak jsemvyndal termostat a už byla najednou horká.
Nebo mohl by ten tenký čůrek být z toho, že tam nemám termostat? Musí tam být? Čůrkat to právě začlo až po jeho vyndání, tak nevím.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.9.17, 18:07
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Ale nevím jestli to zvládnu sám. Asi to dám do servisu, musím to tam nějak dotáhnout. Snad to nebude nějaká obrovská pálka. Co jsem četl na netu, tak kolem 10 - 12 tisíc.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.9.17, 18:15
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Ve chvili,kdy je vzduchova kapsa u cerpadla,tak to moc honit vodu okruhem nebude.Tesneni pod hlavou je jiste,rozvody urcite celou sadu vc.pumpy.To se holt neda nic delat,tohle uz neni Favorit,kde je vse za hubana....Me se na Meganovi potkal motor a stalo to 14.tis a to jen diky tomu,ze jsem s praci pomahal....A kdybych to prodaval,tak za nej dostanu tak 30 tisic.Kdyz chces jezdit,musis investovat....

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


9.9.17, 19:45
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Né, ja to teď myslel trošičku jinak. Jasně, nové těsnění, rozvody včetně pumpy je samozřejmé, tu cenu respektuji. Měl jsem na mysli spíše to, ať tam není ještě něco jiného pokakané co je drahé na opravu. Nějaké opravy si dokážu udělat sám, ale zrovna motor není má parketa.
Tak kdybych měl tu možnost alespoň asistovat, tak bych to bral.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.9.17, 20:01
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Stejně musíš těsněním začít.... A až bude v pohodě toto, musíš řešit dál..... Jestli ti šla voda do válců, tak to prostě vynechávalo, to se může stát...... Počítej 1500 těsnění pod hlavou, 1000 gufera ventilů sada, rozvodová sada s pumpou okolo 3000, srovnání hlavy asi 1000-1500,nová kapalina 400, nový olej s filtrem 1000, nějaké to těsnění při demontáži, gufera, práce 2500. Tak okolo těch 11 tisíc to bude....

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


9.9.17, 20:19
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Tak to se ještě dá. Počítám do 15 tisíc. Jen se bojím, aby mě nějak neojebali, jak znám zdejší servisy. Ale pokud si to člověk neudělá sám, nemá nikdy jistotu.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.9.17, 20:58
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Byl to takovy hruby odhad....

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


9.9.17, 21:00
Profil

Příspěvky: 1486
Bydliště: Karlovarsko
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
já bych stim těsněním počkal pokud se to po vyndání termostatu chovalo normálně dal bych novej a projel to pokud by to netlakovalo tak bych těsnění pod hlavou nedělal :idea:
ta bílá sračka na olejovim víku je zcela normální mám jí tam taky
pokud neni sračka na měrce oleje neni třeba se vzrušovat
co se týče pumpy mě po rozvodech pumpa gates vydržela 30000km a tekla dal sem komplet rozvody a pumpu od SKF tak uvidim kolik to snese :wink:

_________________
škoda octávie combi 1.9TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74KW
felda combi 1.6


9.9.17, 21:06
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Ano, ale na víčku mívám jen takovou tenší vrstvu toho sajrajtu. Teď toho mám celý komínek plný. Na měrce byl jen takový proužek sajrajtu. To těsnění pod hlavou ale nechám raději udělat.
Ano, po vyndání termostatu to funguje jak má zdá se, ale stejně je v dupě asi vodní pumpa když z ní teče.
Jak už jsem psal, posledních pár dní jsem měl problémy se startem studeného motoru, dnes ráno už úplně hin. Prostě motor naskočil jakoby na 3 válce, hulilo to fest šedomodrý kouř, při protůrování ještě více, pak se chod motoru trošku uklidnil.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.9.17, 21:31
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Start na tři válce a po startu fučení páry z výfuku je příznakem vody ve spalovacím prostoru, to samé mi kdysi dělal Favorit s podfouklým těsněním.


9.9.17, 21:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 1486
Bydliště: Karlovarsko
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
tak to vypadá na těsnění
když se to bude dělat tak líznout hlavu,udělat ventily,dát nový gufera ,rozvody,
osobně bych zvážil jestli nedat nový pístní kroužky když už to bude rozebraný
do 20 litrů by ses měl vejít i s kroužkama

_________________
škoda octávie combi 1.9TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74KW
felda combi 1.6


9.9.17, 23:05
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Těsnění pod hlavou 1,6 74kW
Asi by to bylo dobré, motor už má přes 240, ale zase nejsem milionář blbé.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


10.9.17, 06:40
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 120 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz