|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Lenochod
Příspěvky: 3
|
Cena opravy
Zdravím, prosím kolektiv o radu: mám feldu 1.6, rv97, stará maska, najeto skutečných 170 tísíc km, hlavně město. Odchází převodovka (synchron na dvojce, začíná zlobit pětka, olej převodovky měněn). Sehnal jsem si funkční 1.6 převodovku a vyrazil za servismanem, aby mi nacenil výměnu - protože doma na takovou operaci bohužel nemám prostor ani čas a upřímě ani zkušenosti. Servisman k tomu rovnou doporučil výměnu spojky (s tím souhlasím, spojka už si o to říká dlouho) + výměna celého táhla řazení (od páky do převodovky) - to kvůli tomu, že se prý musí sundat to staré a to už je na tom také zle (opět souhlasím, mrkal jsem na to, je tam podomácku přidělané od předchozího majitele a už to brzo upadne samo). Nicméně nacenění MATERIÁLU mi přijde poněkud fádní: Mechanismus řazení/táhlo od řadící pátky do převodovky, nebo jak se tomu nadává - 1200kč (našel jsem za 1000 NEčínu, ale ok) Olej do "nové" převodovky - cca 1500 (Dejme tomu) Sada spojky - 3500 kč (?!) (já našel sadu spojky - lamelu, přítlačný talíř, ložisko spojky - celkem za 1500) https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... -9233.html práce za výměnu převodovky+spojky+táhla - 2000 kčCelkem tedy nějakých +- 8000 kčNetroufnu si mu hned na první křivdit, nerad kecám jinému do řemesla, ale mam z toho pocit, že se mě snaží maličko ojebnout. A tak si dělám vlastní průzkum. Většinou výměnu spojky u feldy (práce+matroš) vidím kolem 3000+-. Kde by se mohlo na výměně spojky (v souvislosti s výměnou převodovky) vzít dalších 2000 za materiál? (1500 co jsem našel já VS jím účtovaných 3500). Nenašel jsem žádnou součástku, kterou by musel měnit. Díky moc, a klidně do mě - rád se přiučím jak se to v reálu má.
|
19.2.18, 17:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: Cena opravy
to vypadá na ceny z autokelly já beru díly z mroauto.cz a na feldě jsem dělal spojku, všechny čepy, brzdy, homokinetické klouby a manžety a vyšlo to kolem 3500. taky trošku záleží i na značce, je strašné rozpětí (na mroauto je spojka STATIM za 1066kč a sachs za 4041kč. viz https://www.mroauto.cz/katalog/skoda/felicia-i-6u1/5256/100051/) podle mě je na feldu i na jiná auta vhodné zvolit takzvanou zlatou střední cestu co se týče cen a produktů, je nesmysl tam cpát nějaký předražený "originál" když to stejně bouchaj v jedné fabrice v polsku
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
19.2.18, 23:00 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Cena opravy
Servismani vždy říkají ceny, jaké můžeš vidět na Kelly. Jenže oni z té ceny pak mají slevu, ale to už tobě neřeknou. Zkusil bych se s ním dohodnout, že si spojkovou sadu koupím vlastní (na nějaké kecy o případné nemožné reklamaci spojky neber ohled, stejně by se u toho cukal, kdyby bylo něco špatně). Také olej bych si koupil vlastní, 1500 Kč za olej do převodovky je přehnané. Jinak cena práce je také vyšší, zrovna u Feldy to zase není tak komplikované. Ale tu bych ještě asi akceptoval.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
20.2.18, 10:22 |
|
|
Lenochod
Příspěvky: 3
|
Re: Cena opravy
Díky za reakce. Mrkal jsem ze zajímavosti na nabídku Kelly a skutečně tam je ta sada za 3000, což je aspoň blíž, než si naúčtoval. Jaký je ale rozdíl mezi: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... -9233.htmlhttps://www.autokelly.cz/Product/LK-619 ... 1;34281976Kvalitnější materiál? Použití méně plastu? Kelly má nějaké staré nastřelené ceny? Především se chci nachytřit, hádat se nechci, tydle cenové fluktace, to jde mimo mě. Díky
|
20.2.18, 12:10 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Cena opravy
Kelly má ceny neskutečně nastřelené. Rozdíl v tom není, LUK jako LUK. Pokud to půjde, domluv se s mechanikem že bys ND na opravu dodal vlastní, vyjde Tě to skutečně levněji pokud nakoupíš na e-shopech. Spojková sada LUK za +-1500 je OK, olej pořídíš ani ne za polovinu, Felda nepotřebuje kdo ví co, na obyčejný převodový mogul funguje zcela bez problémů, mechanismus řazení kolem tisícovky je OK. Za práci je cena dvou tisíc taky v pořádku, byť se jedná o vůz z doby kdy se dělalo kvalitně, spoustu spojů po těch letech nepovolíš jinak než flexou nebo něčím podobně drastickým a jebat se s tím člověk bude celý den. Nemluvě o spotřebě drobného materiálu a čistících protředků. Ještě zvaž jak moc chceš opravu hrotit - pokud je felda zachovalá a plánuješ si jí ještě dlouho nechat, jistě by se hodilo vyměnit i droboť s touto prací související, jako gufera poloos, manžety, nebo mohou být už volnější čepy.. ale to se zjistí až při rozborce kdy budou tyto komponenty přístupné, resp. snadno vyměnitelné. Ze zkušenosti s druhovýrobou bych u tohoto šel, pokud bude možno, jen do originálu Škoda. A jen tak na okraj, co je s tou starou převodovkou? Chápu unavený synchron dvojky ve městě, ale co konkrétně je s pětkou? A ten vyměněný olej, víš jaký tam je? Jak jsem psal výše, Felda nevyžaduje žádný drahý olej, ale je nutno dodržet specifikaci 75W90 API GL-4, na jinou viskozitu případně API normu (byť vyšší) to není to pravé ořechové..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
20.2.18, 16:20 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Cena opravy
Jestli ti mohu radit, spojce LUK se vyhni. Už jsem dvě reklamoval a stačilo mi to dohadování s nimi.... Zkus spíše Sachs.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
21.2.18, 07:44 |
|
|
Lenochod
Příspěvky: 3
|
Re: Cena opravy
Omluvy za delší odpověď! @Kluci z Paky Díky za podnět. Sachs je taky k dispozici. Měl jsem za to, že LUK spojky jsou OK. Chm. @Šemik Díky za podrobný info. Má podrobná odpověď a poznatky: >Spojková sada LUK za +-1500 je OK, olej pořídíš ani ne za polovinu, Felda nepotřebuje kdo ví co, na obyčejný převodový mogul funguje zcela bez problémů, mechanismus řazení kolem tisícovky je OK. Se servismanem jsem volal, asi půl hoďky a zpovídal jsem ho. Ptal jsem se, co je to za spojku, ta za 3500, proč je dražší atd. Pochopil, že bude lepší jednat na přímo a vypadlo z něho následující: a)Díly bere fakt v Kelly... spojka je tam teď za cca 3000+-. Předběžná kalkulace byla podle cen co to kupoval předtím, což 1.6 felda byla asi celkem dávno. b)Na dotaz, zdali si můžu přivést vlastní díl byla jasná odpověď - jasně můžeš, ale: 1) Dáme ti víc za práci (todle nemám rád, ale dělá se to bohužel často). 2) Když bude spojka na reklamaci, vrátím jí v kelly a dostanu hned druhou. Když bude vysraná ta z netu, bude to obtížnější. Myslím, že tam má účet, díly levnější a už tam chodí leta, takže je zná a oni znají jeho, asi mu vycházejí většinou vstříc atd, prostě stálý zákazník. >Za práci je cena dvou tisíc taky v pořádku, byť se jedná o vůz z doby kdy se dělalo kvalitně, spoustu spojů po těch letech nepovolíš jinak než flexou nebo něčím podobně drastickým a jebat se s tím člověk bude celý den. Nemluvě o spotřebě drobného materiálu a čistících protředků. Mechanismus řazení je obohacen o zámek zpátečky, kterej je kolem dokola po zabudování zrezlej a prorezlej. Taky úchyty, šrouby a "opravy" od předcházejícího majitele jinak než flexou nepůjdou, takže tam skutečně bude práce dost. Hlavně tam pak vracet nový díly bude k posrání. >Ještě zvaž jak moc chceš opravu hrotit - pokud je felda zachovalá a plánuješ si jí ještě dlouho nechat, jistě by se hodilo vyměnit i droboť s touto prací související, jako gufera poloos, manžety, nebo mohou být už volnější čepy.. ale to se zjistí až při rozborce kdy budou tyto komponenty přístupné, resp. snadno vyměnitelné. Ze zkušenosti s druhovýrobou bych u tohoto šel, pokud bude možno, jen do originálu Škoda. Jak moc to hrotit - nejradši bych nehrotil samozřejmě. Ale po technické stránce, vše co se netýká řazení, je super. Motor vrní jak z pohádky, vysoké i nízké otáčky. Tlumiče krása. Vejfuk vejfukuje. Elektrika super, auto nevrže a je tichý. Starty teď v zimě jsou krásný. Auto měli v rodině od začátku a docela se o něj zřejmě starali. Pak ale přišlo špatný řazení a dali to pryč. Vypadá to ale, že se na tom učilo řadit několik generací 13letých děvčat. Jinak z venku je ošetřená proti korozi (zespod, prahy, kufr, blatníky...). Lak už je spíš na ostudu, ale svou práci zastane. O drobnostech v průběhu opravy jsem se s ním bavil také. Simerinky/gufera/mažety atd půjdou v případě potřeby taky. Především zřejmě půjdou také ty vnitřní klouby poloosy, co koukají hned z převodovky ven. Pravděpodobně už mají taky dost. (Třeba ne, uvidím až to vyndají). Ve všech případech jsem dohodnutej na originál dílech, půjde-li to. Najel jsme za poslední měsíc asi 2000km a krom toho řazení/převodovky je všechno vyladěný a příjemný. Mám jí v podstatě téměř jen za přepis, takže zas taková investice to není. Trochu jsem se děsil motoru a problémům s ním, ale ten se chová vzorně. >A jen tak na okraj, co je s tou starou převodovkou? Chápu unavený synchron dvojky ve městě, ale co konkrétně je s pětkou? A ten vyměněný olej, víš jaký tam je? Jak jsem psal výše, Felda nevyžaduje žádný drahý olej, ale je nutno dodržet specifikaci 75W90 API GL-4, na jinou viskozitu případně API normu (byť vyšší) to není to pravé ořechové.. Obecně k tomu bych řekl, že bude-li někdo trpět špatným synchronem, doporučil bych nejdřív vyměnit jen olej a najezdit třeba 300-500km, trochu tu dvojku dráždit, a pak se teprve rozhodovat, co dál. U mě výměna oleje pomohla fakt dost. Být klidný mladý tatínek, žena nebo důchodce, tak bych s tím asi jezdil a na výměnu se vyprdnul, přecijen už má svoje kilometry naježděný. Vrčení se objevuje až když podřazuju ve vyšší rychlosti nebo řadim z jedničky ve vysoké rychlosti, dříve jsem musel stát, aby šlo na dvojku podřadit. Jezdím s feldou dost a hodně podřazuju, takže s tou dvojkou vrčím pořád, proto jsem to chtěl vyměnit. Řazení na 5 se chová teď podobně jako dvojka - trvá třeba 2-3s než mě to pustí jí zařadit, meziplyn občas myslím pomůže, těžko říct. 5 Občas taky zavrčí. Obecně řazení i 3 a 4 šlo z tuha a je cejtit tření a řazení je těžší a vyžaduje sílu. Zase, od doby co sem nechal vyměnit olej je to podstatně lepší. Možná původnímu majiteli olej z převodovky vytejkal, bylo ho tam málo ale jezdil s tím dál. Pak jsem tam až já vyměnil olej a začalo se to chovat lépe, ale možná už došlo k nějakým dílčím poškození nebo spíš opotřebení. Nevím. Teď je tam tuším Mogul 75W-cosi GL4, dali tam podle tabulek co tam patří. Do nové převodovky jsem od kolegy splašil 3L 75W90 od Castrolu za nějaký lahve piva z pivovaru v horách a vína, cena by byla 1000 v eshopu, já to měl v přepočtu za 300-400. S tím vlastnim olejem je servisman ok. Děkuju všem za odpovědi, psal jsem, abych se trochu nachytřil a to se stalo. Díky moc.
|
21.2.18, 16:36 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Cena opravy
Jak moc to hrotit
já to osobně nehrotím vůbec, problémy s převodovkou řeším spravidla seřízením spojkového pedálu a výměnou oleje, přidávám lubrifilm, moji převodovku mám vyladěnou tak že můžeš řadit i bez spojky jen potláčíš kvalt, a to jsem přišel dlouhodobým výzkumem,
řazení se moc nemění, stačí tu trubku na konci rozříznout a dát pevnostní šroub, to že ti lítá píka řazení to je vlastně ta vulé trubka zasouvací tyč, spojky měníme za 2500 jednotá cena v ceně je pak i výměna převodovky, oprava řazení navíc je jen olej
zabývat se kloubama rozdělávat je podle mě zbytečné stačí trojka plný a pokud auto cuká ubereš a přestane tak jsou klouby u převodovky ko pokud auto vklidu zrychluje jsou klouby ok,
pokud si někdo koupí nějaké díly sám, tak známým jo, ale cizím to děláme tak když sis to koupil tak si ti i namontuj, velmi často se stává že díly nepasují, a co stím auto rozdělané visí na zvedáku, pak třeba není luk jak luk a sachs jak sachs, montujem jen ověřené díly a minimalizujem následné problémy,
|
28.2.18, 12:18 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Cena opravy
Miloši, na jaké bázi funguje Lubrifilm do převodovky? Máš to tedy odzkoušené s dobrými výsledky?
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
7.3.18, 06:14 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Cena opravy
Lenochod: Nevím jak je to řešené u 1,6 feldy, ale u 1,3 někdy zatuhnul kloub u řadícího táhla pod autem, kde je napojená řadící páka a pak šlo řadit hodně špatně. Občas pomohlo jen prostříknutí nějakým mazivem, třeba WD 40, jindy se to musí rozebrat, vše mechanicky očistit a namazat vazelínou.
ND v kelly servisy berou s velkými slevami, takže když vám servisák řekne cenu třeba 3000,- kč tak on to má třeba za 2000,-kč. Právě proto servisy nechtějí, aby jste si dovezl vlastní ND. Kdysy jsem se o tom přesvědčil, když jsem si v jedné firmě nechal vyměnit výfuk na fáčku, měli montáž zdarma při zakoupení výfuku u nich. Chlápek se spletl a řekl mi cenu za kterou to má on. Mě řekl 990,- kč, ale prvně řekl cenu 650,-kč. Takže už jsem věděl v čem je ta finta s výměnou výfuků.
To samé bude u vás. Řekne vám za práci 2000, zbytek za ND, tedy kolem 6000,- kč, přitom reálně za to dá řekněme 4000? Navíc nemáte jistotu, že vám tam dal skutečně to co jste si zaplatil.
Ale ať si každý dělá co chce.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.3.18, 15:32 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Cena opravy
Kluci z Paky píše: dobrými výsledky? nevím jak fachčí lubrifilm ale shodli jsme se že chod převodovky vylepšuje, dělám to tak že pokud je převodovka nemocná a olej co vypustím je hnusný tak leju dva litry sudového hydraulického oleje nápln stojí asi 80 korun, pojdezdím i měsíc, vypustím čený hydraulický olej, nevím proč ale umí tu převodovku vyčistit a naleju řídký PP + lubrifilm, vždy se stal zázrak
|
29.3.18, 07:00 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Cena opravy
Díky za info. A víš, jak ty převodovky fungují po čase, když k tobě to auto přijede na nějaký ten servis?
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
3.4.18, 09:33 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Cena opravy
vím mám to i ve své mnoho let, funguje to jak acylpirin když nepomůže neublíží
|
7.4.18, 15:18 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Cena opravy
Zkusím to nalít do staršího Megana, už to řazení není ono... A olej tam je starý cca 2 roky Elf....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
9.4.18, 12:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|