Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 20:08



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru 
Autor Zpráva

Příspěvky: 19
Příspěvek How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Zdravím , řeším problém problém dobijeni na Golf IV , je tam špatná elektrika na dobijeni , to není problém na který se chci zeptat , chci se zeptat , jak by šel v autě v autě udělat samostatný obvod na zapojení alternatoru.

Nový obvod - Na alternator (,,s integrovaným regulatorem") Potřebuji zapojit 4x ,,zapojení"
1.)Uzemnění alt.-přes obal alt.na motor-Není co řešit
2.)Silový kabel B+ od alt.na plus pól baterie přes pojistku

3.)-4.)-na regulator musím zapojit dva kabely jeden na buzeni a druhý na kontrolku na oba přivedu 12V

A takto by nejjednoduššeji zapojeny alt.fungovat , samozřejmě připojení na zapalovani , jedná se mi o jednoduché rady ne o inzenyrska zapojení , do dalsiho prispevku vlozim nakres jak bych si to prestavoval , poraďte mi chyby na obrázku , díky


26.3.18, 20:31
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 19
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Nejde mi přidat obrazek z telefonu , namalujte tak jak jste to pochopili výše , diky


26.3.18, 20:54
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Nějak nerozumím co vlastně chceš?Prostě připojíš dráta a hotovo, ne?
Nebo jako se ptáš který kam?

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


27.3.18, 04:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 19
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Veteranista píše:
Nebo jako se ptáš který kam?


Přesně tak , na regulator mi vede konektor se dvema draty jeden modrej a druhy cerveno-hnedy , myslel jsem , že bych jeden zapojil na 12V treba pres pojistku na 15na zapalovani , aby tam šel proud po zapnuti kontrolek a ten druhý taky , nebo je jeden pouze na kontrolku a druhy na buzeni , jedná se mi o jednoduché zapojení ,,lidské", tak aby alternator dobíjel.


PS: Pokud to dobře chápu , tak teoriticky by stačilo na oba konektory na regulatoru přivést 12V a alternator by dobijel.Ne?


27.3.18, 04:55
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Na altíku nejsou kontakty označeny?
Není jeden jen kontrolka (+možná buzení)
a druhý snímač otáček?

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


27.3.18, 11:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Jeden je na snímanie záťaže alternátora,ide do rj motora,a druhý do prístrojovky ku kontrolke.Zapoj to ako má byť,golfy vedia docela rýchlo horieť.Lidské zapojenie,tak aby dobíjalo,a zapojené do buka do buka rozchlastaj,alebo to daj opraviť niekomu,kto má o elektrike vedomosti.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


27.3.18, 14:45
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 19
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Lamač píše:
Jeden je na snímanie záťaže alternátora,ide do rj motora,a druhý do prístrojovky ku kontrolke.Zapoj to ako má byť,golfy vedia docela rýchlo horieť.Lidské zapojenie,tak aby dobíjalo,a zapojené do buka do buka rozchlastaj,alebo to daj opraviť niekomu,kto má o elektrike vedomosti.


Rád se učím a nake znalosti mám , ale nemám patent na rozum , někdo možná jo , já ne a tím nemyslim tebe , chtěl bych jen konstruktivní odpovědi .Samozřejmě , pokusím se zachovat původní zapojení , toto řeším pro případ , pokud by to nešlo , pokud budeme kupovat alternator a ještě bychom měli kupovat Řídící jednotku komfortu , která to zřejmě dále upravuje , tak golf za 15 000Kč se nevyplatí dát treba 10 000kc a to ještě od 18leteho studenta.


27.3.18, 15:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Jednotka komfortu s dobíjaním nič nemá.Pohľadaj na webe schémy zapojenia octavia,sú totožné s golfom iv a študuj.Tú záťaž alternátora majú zapojené len dieslové golfy s žhavičmi vody,ostatné nie.Ale dá sa to dorobiť.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


27.3.18, 19:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Rád se učím a nake znalosti mám , ale nemám patent na rozum ,

asi zas blbneš , nejprve napiš co to je za golfa stáří a motorizace, mrkni vagem do všech řídících jednotek kolik ti altík dobíjí, kolik je dobíhení po startu, kolik po ujetí několika kilometrů, jak starý máš akumulátor, kolik snese na zátěžovém testu ????


29.3.18, 18:19
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Mám taky Golfa IV benzín 1,6. Altík mám nyní po repasi, originál co tam má být Bosch 90A.
Lamač: Ten zátěžák mají zapojeny i benzíňáky, já to mám taky zapojené. Nebo to není zátěžák? Jeden káblík jde přímo na kontrolku dobíjení a druhý někam do ŘJ.

Juniormech: co přesně ti tam nefunguje? Vždyť na tom není nic složitého. I kdyby se měli natáhnout nové káblíky, tak pořád v klidu. Jeden tlustší vede přímo na + baterie, jeden tenší na kontrolku. Ten druhý nemusí být zapojený, ale mě to dělalo menší problémy po startu. Svítila mi kontrolka dobíjení.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


30.3.18, 18:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Zvyčajne končí vo zväzku,a kábel od rj je ukostrený.Či je to reálne zapojené,je možné zistiť iba cez vag/motor/merané hodnoty,a niekde to tam je,teraz z hlavy už neviem,v % tách.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


30.3.18, 19:42
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
No já mám teď altík co tam má být. Nedávno mi starý odešel, tak jsem sehnal na vrakecu, ale byl to jiný typ s jiným konektorem. Asi ten co máš ve svém fáčku. Abych nemusel předělávat konektor, zapojil jsem si podle tvého návodu jen kontrolku dobíjení. No a při naskočení motoru ponastartování mi svítila kontrolka dobíjení. Musel jsem šlápnout po plynu, jako u starých fáček, pak už zhasla. U původního altíku co odešel i u toho nového mám zapojený originál konektor s oběma káblíky mi kontrolka zhasne ihned po nastartování. I u klimy. S tím provizorním z vrakáče se mi po zapnutí klimy jakoby snížil volnoběh, u těch origo se jakoby na chvíli zvýšily otáčky a potom se vrátí na volnoběh. Takže to něco regulovat bude.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


30.3.18, 20:39
Profil

Příspěvky: 19
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
slovacek.milos píše:

asi zas blbneš , ????
Jestli kdyz se člověk podle tebe snaží něco dělat tak blbne , tak by me zajimalo , co dělá když neblbne , ale to je mimo téma.

Mám ctecku zavad vag 505 , žádné chyby v pameti závad nebyli před odstranenim problemu , když to nešlo nastartovat , tak tam byla závada na kabelu 30 , ale to jsem jsem opravil , ale zpět k tématu promereni , po odsvazkovani kabelovich svazků jsem šel po těch dvou kabelech od alternatoru barva modrá a hnědá s červeným proužkem,tak od konektoru , který se nachazi a plastovem drzaku na starteru vede přímo do kabiny a vede primo okolo rizeni ABS do kabinoveho prostoru pod prostor palubní desky -NE vrchem do krabičky pod motorem steracu , jako např. u I octavie , cestou do mot. Prostoru nikde nebyl přerušen , ale v jednom místě byl trochu narušen, tak jsem to opravil , kam přesně nedou jsem nedohledal , musel bych rozlozit celou palubní desku , tak jsem tam namontoval funkční alt.z octavie a nevěděl jsem kterým konektorem ho nabudit , tak jsem si udělal dvě testovaci kabely , na jednu stranu jsem udělal dutinky a na druhý krokosvorky , B+ na alt.jsem pripojit a nastartoval , nebojel , jedenu sondu pripojenou na alt. DFM připojil na baterii + ,cca na 5s a nic , tak odpojil a pripevnil na L na baterii a najednou jsem nabijel , tak neviditelny problém byl alternatoru , i když byl regulátor ok , měřeno vinuti ok,diody ok , žádný mechanický kontakt nic , tak jsem měl odzkouseny alt . ,ale furt jsem nedobijel , problém byl v jednotce komfortu pod palubni deskou , pri kontrole jsem si všiml


31.3.18, 21:08
Profil

Příspěvky: 19
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
,že je jeden pin trochu vysunuty ven ze svorkovnice , barva neodpovidala , tak jsem ho tam znovu opravil a nahodou jsem zkusil to dobijeni a bum , dobijelo to , takže vertikt :špatný alternator , mechanicky poškozený kabel , ale nebyl prerusen a vypadli kabel z konektoru jednotky komfortu -která se zdala , že by s tim nemohla mit nic společného , po opravě a smontovani vše funguje.Takovej diagnostickej případ přímo do časopisu autoexpert. :D


31.3.18, 21:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: How?-Jednoduché zapojeni Alternatoru
Nenapisal si o aky golf sa jedná.A ešte napiš o ktory pin na komfortke sa jednalo.Pretoze raz píšeš o svorkovnici,raz o alternätore a raz o komfortke.Som fakt zvedavý.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


31.3.18, 22:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 70 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz