Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Autor |
Zpráva |
hagal
Příspěvky: 92 Bydliště: Brno
|
Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Dobrý den, obracím se na Vás zkušené z dotazem, abyste mi potvrdili moji domněnku, než rozdělám celý motor. Mám podezření na těsnění pod hlavou, ale chci to vědět jistě. Vypíši tedy věci, kterých jsem si stačil všimnout. - ztrácí se voda, jen ale po velmi malém množství, za půl roku zmizí množství mezi ryskou min a max - voda smrdí po spalinách a v nádržce jsou na stěnách tmavé usazeniny - na víčku nalévacího otvoru oleje je jen velmi malé množství vysrážené emulze - motor za jízdy občas škubne, v létě za horka se toto děje podstatně častěji než v zimě, kdy se tento jev skoro vytratí. Když motor škubne, často to bývá po přidání plynu po delší jízdě setrvačností, kdy motor nespaluje - začal mi prosakovat olej kolem hlavy i kolem ventilového víka, ještě před rokem byl motor čistý, teď je celý zapatlaný olejem - při jízdě pod plynem s více vytočeným motorem např. do kopce nebo na dálnici začne za chvíli v kabině smrdět zvláštní zápach, asi od vody s fridexem. Po ubrání a návrátu do normálního jízdního režimu se smrad za chvíli vyvětrá - startuje naprosto v pohodě studená i teplá, výkon je taky v pohodě - motor se ohřeje na provozní teplotu během asi 10 km jízdy - problémy podle mého odstartovalo letní popojíždění v kolonách, kdy se motor dostával do vysokých teplot
Děkuji za vaše postřehy a rady
_________________ Škoda Felicia combi, r.v. 1996 MPI
|
11.2.18, 19:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Podle toho, co píšeš, bych si těsněním pod hlavou úplně jistý nebyl. Drobná emulze na víčku oleje je naprosto běžná. Drobný únik chladící kapaliny je normální, dolévá se jen destilovaná voda, která se trochu odpařuje. Smrad v kabině při ostřejší jízdě bych viděl na drobné netěsnosti radiátoru topení. Škubání za tepla po deceleraci může mít na svědomí zapalovací lišta, bolest mpi felicií. Také svíčky už nemusí být ve formě. Sáknutí oleje nemusí být spojeno s těsněním pod hlavou.
Takže z toho vyplývá jediná rada- jezdi dál, pokud by to snad bylo načnuté těsnění pod hlavou, brzy bys to poznal. Voda by ubývala rychleji, možná by byla voda v oleji nebo obráceně a auto by silně bíle kouřilo. Navíc bys měl gumové hadice po jízdě tvrdé jako kámen. Nemyslím si, že máš těsnění v háji.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
12.2.18, 06:49 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Ten olej může prosakovat z toho bočního víka na hlavě, jak je ze strany od chladiče, tak to často teče. Potom nahoře z víka ventilů. Zkusil bych vyměnit těsnění které stojí jen pár korun a chvíli jezdil, jestli bude motor pořád zgychaný od oleje. Únik chl. kapaliny může být i někde z hadic, u motoru je spoustu spojů kde to může prosakovat.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
12.2.18, 12:09 |
|
|
hagal
Příspěvky: 92 Bydliště: Brno
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Děkuji za odpovědi. Zkusím to teda nechat prozatím být, povyměňuju ty těsnění a uvidím, co se stane po čase.
_________________ Škoda Felicia combi, r.v. 1996 MPI
|
12.2.18, 15:35 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Ak olej nepribuda a voda nevari, hladaj uniky vody inde.
|
12.2.18, 20:27 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
To je strasne maly unik vody a ak by bolo zhnite tesnenie pod hlavou tak by sa podla mna za pol roka ten unik zhorsil na uroven spotreby 1 litra vody na 1 liter benzinu. S chladenim to ale moze mat ten problem, ze bude cely chladiaci system zasvineny sajrajtom z fridexu. Asi by pomohlo system vysusit, propagacne preplachnut (v zaujme zachovania celistvosti radiatora, chladica a tesnenia by som asi nepouzival ziaden speci cistit chladiacich sustav, len prud vody) a naplnit novou nemrznucou (na hlinikove motory). Predpokladam ze to nejake tie netesnosti odhali ak nebol fridex dlhsie meneny. A asi bude treba dotiahnut spoje, alebo vymenit spuchrele hadice okolo kurenia. Nie su konce hadic pri sponach popraskane?
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
12.2.18, 20:51 |
|
|
hagal
Příspěvky: 92 Bydliště: Brno
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Oživuji tohle téma. Dneska jsem měnil olej, chladící kapalinu a těsnění bočního víka a ventilového víka. Teď to zásadní. Chladící kapalina byla úplně hnědá, hodně smrděla a evidentně v ní byl olej. Co tedy myslíte, nebude to přeci jen to těsnění pod hlavou?
_________________ Škoda Felicia combi, r.v. 1996 MPI
|
24.3.18, 20:39 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Pokud je olej v chladící kapalině, tak jdi po těsnění pod hlavou.....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
27.3.18, 11:39 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
chladící kapalina může být hnědá i proto že tam leje každý co ho napadne modrou, červenou, zelenou,
|
27.3.18, 19:15 |
|
|
hagal
Příspěvky: 92 Bydliště: Brno
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
slovacek.milos píše: chladící kapalina může být hnědá i proto že tam leje každý co ho napadne modrou, červenou, zelenou, To sice jo, ale tady to byl skutečně olej. Když jsem to přelil do kanystru, tak se pak zachytil na stěnách, takže nemám pochyb.
_________________ Škoda Felicia combi, r.v. 1996 MPI
|
28.3.18, 08:05 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Hola, oživím toto téma.
Jsem rozhořčen! Dva týdny před srazem. a stane se mi tohle: Jedu Fanoušem koupit membrány LPG pro Miloše, najednou vyletí teplota nahoru, zastavím, mrknu pod kapotu a voda nikde. Spodní hadice z chladiče vyhozená z trubky. Naštěstí je kousek Albert, takže koupit balenou vodu, hadici utáhnou zpět, vodu nalít. Jede to jak drak, teplota drží uprostřed, topí to v pohodě. Dojedu, mrknu pod kapotu a hadice nafouklé jak sviňa. Tak jsem pootevřel víčko expanzky a opatrně jel domů. Teplota lítala, voda vařila, auto přestalo topit. No dojel jsem opatrně domů a voda už tam zase nebyla. Tady nemám otázek, hlava půjde dolů. Navíc mi to už v zimě moc nechtělo topit na volnoběh, na víčku oleje bylo v zimě trochu emulze a voda byla zakalená sračka. Každopádně voda vůbec neubývala. Jen jsem čekal kdy to těsnění vzdá (trvalo to snad přes rok).
A teď druhá příhoda: Jdu měnit membrány u Miloše, povolím hadice s vodou a coto? Totálně hnědá sračka (v říjnu loňského roku jsem lil sice starou, ale krásně modrou). Vyměním membrány, jdu to projet, všechno v pohodě. Dojedu, pomačkám hadici do chladiče a tvrdá jak beton. No to si snad ty dva vraky dělají srandu! Takže hlava dole, na těsnění je vidět kudy to foukalo z válce do vody.
Teď to hlavní. Fanoušovi dám hlavu srovnat, ale je nutné to dělat i u Miloše? Když jsem ji neuvařil a povoloval jsem opačným postupem utahování? Když jsem teď měřil přesahy vložek, tak mi přijdou dva válce trochu utopené. Rád bych to opravil do příštího týdne, chtěl jsem jet na dovolenou a cestou to vzít na sraz...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
19.7.20, 19:25 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Osobní zkušenost z Favorita. Taky mi kdysi fouklo těsnění a bylo to stylem pára z výfuku a za pár km voda pryč. Tak tak jsem si zajel pro nové těsnění a do garáže. Hlavu jsem nerovnal, jen očistil. Tuším že jsem motorovým silikonem obtáhl na těsnění vodní prostory. Následovala montáž. Dal jsem si záležet na čistých závitech v bloku, čistých šroubech, následně jsem momentem oběhl všechny šrouby 3x (protože po prvním průchodu je stejně každý dotažený úplně jinak) a až pak předepsané pootočení o úhel. Nebyl pak problém až do prodeje. Ale vložky jsem asi utopené neměl...
|
19.7.20, 21:04 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
A prodej proběhl dva týdny po opravě?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
19.7.20, 21:24 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Ne. Už si nepamatuju přesně, jak dlouho jsem s tím pak jezdil, půl roku, rok. Prodej nebyl důsledkem opravy, ale nafasování služebáka.
|
19.7.20, 22:11 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Hlavu bych určitě vždy srovnal, je to sichr Jestli jsou utopené vložky a nechce se ti s tím moc jebat/není na to čas/nejsou na to lidi, dej měděné kroužky nahoru na válce. Funguje to bez problému.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
22.7.20, 17:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 47 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|