Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 22:24



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 felicie nedobiji 
Autor Zpráva
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
to Martin nevíš čim je že mi trafopájka pálí drát ?

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


12.8.07, 09:47
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Martin píše:
Alternátory a startéry pájím normální poctivou českou 100W trafopájkou, možná by ti stačila taky. Určitě nekupuj takové ty čínské v kufru atd:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Jsou ve spoustě barev a od spousty výrobců ale všechny mají stejný tvar. Mají smyčku na takové sklíčidlo, ale vůbec se s nima nedá pájet, špatně topí.

Nejlepší je starčí česká bakelitová, jednu mám doma (koupil jsem ji v bazaru za 25Kč jako nefunkční) a nedám na ni dopustit. Tato se dá běžně koupit a myslím, že by měla být také dobrá:
Transformátorová páječka ETP 5 125W, výrobce Kyjovan
Obrázek

Pokud bys potřeboval silnější, dělají se takové kopyta s odporovým topným tělískem, používají to klempířy:

Obrázek


martine tu první tu modrou ferm tu jsem chtěl koupit, jsou tam vlastně dvě, tu si asi vemu, nechci to zas dělat profi, ale mám jen na feldu kolem 15 starterů a deseti altíků na opravu a různých jiných, ale je ještě jeden problém jak spájet uhlíky u redukovaného starteru u felicie, myslím jak propojit tu desku s uhlíky se statorem jsou tam dva spoje jak odporově navařené miloš


12.8.07, 10:11
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
spartra píše:
slovacek.milos píše:
spartra píše:
slovacek.milos píše:
když se kontrolka rožne třeba při 2000 otáčkách tak dioda a když mírně svítí tak relátko, relátka se mění hodně kup druhé a přešroubuj, nedávno jsem měřil relátko tak jelo, bylo nové a pořád tam bylo 13,1V na baterce, když jsem dal přes uhlíky šroubovák tak to jiskřilo, až jsem ho připojil na jeden rotor co se mi tam válel tak jsem zjistil že málo magnetiruje, prostě relátko dávalo správné napětí, ale málo proudu tak jsem koupil další a hnedm tam bylo 14 V miloš


hmm tak to jsem měl opačně když slabě svítil byla proražená pomocná dioda :roll:


snad se do těch altíků pustím a budu to dělat, pokud repas nestojí kolem 5000 tak to stojí za nic, chybí mi jen pořádné pájení, jinak bych všechno měl, protoýe když to někam dám slyším cokoliv, když si to spravím sám tak zjištuji akorát tento stav co jsem popsal miloš


jo tak kdybys nevěřil, měl jsem dva alternátory 55a z fava, stále lehce svítila kontrolka, teda dávalo to kolem 18V, oba měli proraženou pomocnou diodu, úplně tu samou v diodovým můstku, stálo to kolem 70 kaček :idea:


a ta dioda v tom můstku to jde přelisovat?, vesměs se to kupuje jako celek, mně právě v poslední době štvou repase altíků, se startéry problémy nejsou, ale nedávno měl mít altík na fiata 13,7-14,5 V podle autodat a něl 13,6, tak jsem ho šel reklamovat no stopadesát výmluv, že to stačí a tak, nenamáhá to aku, no spokojený jsem nebyl a to je dost často miloš


alespoň u favoritů a 120 a žigul taky jdou přelisovat, nalisování ořechcem z gola sady, je tam 6 diod jsou podle barev po 3, jsou lisovaný a pajený z jedný straný, 3 pomocný diody jsou letovaný z obou stran
odpájení a přípájení diodovýho můstku nejlepší 100w pájka české výroby, pak je lepší mít kyselinu nebo pastu pájecí, stačí i kalfuna
jo jěště na zkoušení diod stačí většinou žárovka, žádnej multimetr
můj dobíjí 15,5v je to 70 a mrcha na volnoběh př odběru ca 35-40a dobíjí kolem 14v

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


12.8.07, 11:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
martine tu první tu modrou ferm tu jsem chtěl koupit, jsou tam vlastně dvě, tu si asi vemu, nechci to zas dělat profi, ale mám jen na feldu kolem 15 starterů a deseti altíků na opravu a různých jiných, ale je ještě jeden problém jak spájet uhlíky u redukovaného starteru u felicie, myslím jak propojit tu desku s uhlíky se statorem jsou tam dva spoje jak odporově navařené miloš


Tu si právě nekupuj! Přesně ten kufr mám doma a pájka nejde vůbec používat, protože vůbec netopí, tím nejde ani odpájet odpor z desky natož pájet alternátory. Vezmi tu modrou Kyjovan, sice je dražší, ale myslím že bude šlapat nejlíp z dnes prodávaných pájek. U toho startéru nevím, jak to vypadá, ale tam se moc pájet nedá, protože tam tečou velké proudy a mohl by se cín nahřát a kontakt upadnout. Pokud jde materiál drátu pájet, tak je pořádně zakruť k sobě a pak teprve připájej, nebo použij normální svorkovnici (čokoládu).

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


12.8.07, 13:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Sadra17 píše:
to Martin nevíš čim je že mi trafopájka pálí drát ?


Když dáš normální měděný drát, tak se vždy časem přepálí, je třeba vysledovat nejoptimálnější tloušťku drátu, někdy bývá průměr i délka očka vyražena na tom měděném čtyřhranu. Dají se koupit i tzv. "věčná očka", dělají se 3 síly a zase je třeba vysledovat nejvhodnější. Stojí asi 16Kč, ale mě vydrželo v pájce celý rok (a to toho něco napájím) a zničilo se mi tím, že mi pájka spadla na zem a očo prasklo, takže by určitě vydrželo déle. Je to totiž jakýsi (snad wolframový) drátek a jsou tomu přibodované dva silné měděné dráty jako přívod. A právě v tom spoji je to hodně náchylné na prasknutí, stačí trochu a hned to upadne.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


12.8.07, 13:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
to Martin on tak původně byl taky měděnej a ten držel věčnost :wink: ale tyhle se pálí po delší době pájení

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


12.8.07, 14:15
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tak jestli je to stejný průměr drátu, tak musí být asi nějaký míň kvalitní, nevím.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


12.8.07, 14:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz