Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 02:37



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1927 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 129  Další
 Tuner#2 - Škoda 105 - 136L 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Viky: Tohle je plná syntetika na esterové bázi. :wink: BTW co v té dodávce máš za motor? Pokud ten olej neohříváš, tak je to na běžný provoz spíše kontraproduktivní.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


12.1.19, 10:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Plná syntetika je 5W/... ne? Ale olejům zase tak moc nerozumím. Jestli jsem dobře pochopil co jsem nedávno někde četl, tak druhé číslo za lomnítkem udává pracovní hustotu, ne? Tedy čím vyšší číslo, tím je hustší po zahřátí.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


12.1.19, 11:33
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Tuner#2 píše:
Viky: Tohle je plná syntetika na esterové bázi. :wink: BTW co v té dodávce máš za motor? Pokud ten olej neohříváš, tak je to na běžný provoz spíše kontraproduktivní.

Mam tam 1.6TD, je vzadu a ma skoro 390000km. Takze jo, ohrivam ho a ty zemedelsky vule na teplym motoru nebyly vazne nic moc. :D

Davam ted Shell Helix 10W60, je to jedinej 10W60 co jsem nasel, co ma nejakou rozumnou klasifikaci na diesely (nevim co presne myslej tim Ultra Racing... ale ignoruju to). Postatne se tim zrychlil nabeh tlaku pri startech, teplych i studenych.

Uvazoval jsem o 15W50 nebo 20W50, ale nakonec si myslim ze 10W60 je dobra volba. Koukal jsem na krivky viskozity a nemyslim ze starejm motorum dela spatnou sluzbu. Docela vazne uvazuju ze ho naleju i do Formana, tam leju ted normalne 15W50.

Myslis, ze je blbost to zkusit ve Formanovi?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


12.1.19, 13:20
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
varok: To je zažitý mýtus, 5W značí čerpatelnost za studena nikoliv základní složení oleje. Naopak horní údaj je horní hranice tepelné použitelnosti oleje.

Viky: Aha, motor vzadu a velké zatížení, to pak je ta 50 - 60tka pochopitelná. Nicméně bacha na studené starty a jízdy. Do favorita bych jí na celoroční provoz rozhodně nedával, tím že je motor vředu se velmi dobře chladí a kolikrát je olej umění dostat na 90°C běžnou jízdou. Tam to bude hlavně v zimě znamenat špatnou čerpatelnost a tím větší opotřebení při startech.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


12.1.19, 18:53
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Aha, tak možná jsem to špatně pochopil. Ty první čísla jsem nevěděl, ale ty za lomnítkem jak jsem psal jsem myslel, že je to hustota oleje po zahřátí na teplotu třeba 90°C.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


12.1.19, 20:41
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9440
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
5W 10W 15W je vseobecny mytus
vizkozita se znaci snad temy cisly CAE

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


12.1.19, 20:49
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Tuner#2 píše:
Tam to bude hlavně v zimě znamenat špatnou čerpatelnost a tím větší opotřebení při startech.

To si nemyslim, za studena je tekutejsi nez mineral 15W40, ne?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


12.1.19, 22:29
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
varok: Ano to za lomítkem je v podstatě obecné značení tepotního rozsahu nahoře, který se udává při 100°C.

21lucas: Blbost to není, viskozita se od toho dá celkem slušně odvodit, ale blbost a mýtus je říkát podle prvního čísla 5/10/15 syntetika/polosyntetika a minerál. To prostě neplatí a není pravda.

Viky: To není pravda. 10W60 je olej širokého rozsahu a má cca. o 1/3 větší viskozitní index a při 40°C je taky min. o 1/3 hustější než obyč 15W40. Oleje 10W60 jsou opravdu na léto a nebo trvalou vysokou zátěž. Za studena je to pro motor spíš špatně.

Tady si to klidně porovnej, platí to napříč značkama. Viskozita při 40°C a viskozitní index:

https://yacco.cz/osobni-automobily/vx/y ... -100-15w40
https://yacco.cz/osobni-automobily/gala ... e-gt-10w60

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


12.1.19, 23:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Malinko mne to mate, protoze pro muj oblibeny Super Mogul jsem bohuzel nenasel odpovidajici udaje.
Nicmene, jak jsem tak koukal na dostupny udaje o tom Shellu (je malinko ridsi nez Yacco) a udaje o 20W50 (nasel jsem Millers) o kterym jsem uvazoval taky, tak ten 10W60 je evidentne mensi zlo z hlediska zimniho provozu.

Vzhledem k tomu, ze mam cidlo tlaku oleje az v hlave, je pravdepodobny, ze problem s cerpatelnosti by se projevil na dlouhym casu zhasnuti kontrolky?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


13.1.19, 00:41
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
20W50 bude na zimní provoz už úplně špatně, to je vyloženě letní olej.

https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju

Tady je o tom něco málo napsáno, v zásadě ta čerpatelnost není až takový problém jako ta vysoká vikozita a to, že to prostě třeba první sekundy není natlačeno všude a jede to "na sucho". Zároveň dělší dobu trvá než se dostane do své ideální pracovní teploty, která je položena výše než třeba u 10W40.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


13.1.19, 19:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Diky za odkaz, ale tenhle clanek je podle mne prave dost zavadejici. Naznacuje totiz (coz jsem si dotedka myslel), ze vsechny oleje co zacinaji 10W maji priblizne stejny vlastnosti za studena.

Ovsem z tech datasheetu, co jsi poslal predtim, celkem jasne vyplyva, ze 10W60 je za studena o dost hustsi nez 10W40, coz ten clanek naprosto nezminuje a nebyt tebe, nemel bych o tom ani tuseni, resil jsem celou dobu viskozity za tepla (aby motor neztracel tlak v pracovni teplote).

Jeste uplne nevim, jak presne se popasovat s tim, ze olej ma uz tlak, ale jeste nedotece kam by mel. Podle manualu se do tohodle motoru muze lejt skoro vsechno, dokonce i letni oleje (treba SAE30), takze by nemel bejt nejak extra citlivka, ale uvidime.

Kazdopadne dekuju za upozorneni, minimalne budu davat pozor, abych nejezdil v krutych mrazech. :-D

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


13.1.19, 20:05
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
JJ je to tam trochu nevhodně udělaný. Ono ten pracovní rozsah je v podstatě stejný, ale ty vícerozsahové oleje jsou prostě z principu hustější. Jde i krásně poznat, 10W40 proti 10W60 jako voda. Ta 60tka se víc táhne jako med.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


13.1.19, 20:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
No, momentalne mi ten hustej olej zrejme zachranil motor, protoze mi v tom odeslo turbo a nejak jsem to nedokazal vcas diagnostikovat, ale pro sichr jsem tam nalil hustej olej a motor prezil. Turbo uz mam vymeneny. Tedka se mi sice v hlave pridrelo zdvihatko, ale to je proto, ze se rozpadlo (je popraskany). Jinak to vypada OK a vsechno kolem je krasne promazany a hejbe se. Tak uvidim co dal. :-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


13.1.19, 20:31
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Svůj rozdělovač odhazuji v dál :lol:

Obrázek

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


20.1.19, 01:43
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Vzhledem ke kvalitě dnešní elektroniky bych rozdělovač neházel dál, než za zadní sedačky 8)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.1.19, 10:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 1927 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 129  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz