Autor |
Zpráva |
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Studený start favorit
Ahoj, co by mohlo způsobovat, že když nastartuju favorita karbec 135 třeba po 3 dnech a zvýšim otáčky na víc jak 2000 při stání na místě, tak je slyšet že cca 1-2min běží na 3 válce? Svíčky nový, předstih ok, rozdělovač bez vůlí..zároveň nejde uplně dobře "sytič"..drží to cca 1100 otáček a až po chvíly po prošlápnutí se chytne třeba na těch 1500 co má..pak už to funguje ok..jinak auto startuje hned..prošlápnu plyn a bez plynu chytí..jde jen o ten začátek..díky za rady
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
13.3.19, 12:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Studený start favorit
A ty stary svicky vypadaly vsechny stejne nebo byla nektera divna?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
13.3.19, 16:49 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Re: Studený start favorit
Všechny stejně cihlový..auto jezdí normálně..jde jen o chování toho motoru po startu právě
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
13.3.19, 17:08 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Studený start favorit
Mne tohle delal motor kdyz mel prasklou hlavu na vyfukovym ventilu - do vody to nefoukalo, ale utikal tomu tlak prasklym sedlem, ale hlinikova hlava by tohle delat nemela.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
13.3.19, 17:24 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Re: Studený start favorit
No hlavně to má kulový najeto..tak to snad ne..kór když to dělá jen cca minutku..pak to jezdí krásně..dám karbec Kratochvílovy na repas a snad to bude ok
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
13.3.19, 17:32 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Studený start favorit
A jede to opravdu na 3 válce? Někdy když nefunguje (sytič) tak to má podobný projev. Bude nejspíše špatný objemový ovladač na karbecu. Sundal bych filtrbox a kouknul se, jestli je vzduchová přívěra po nastartování zavřená s mezerou asi 1mm. Podle mě bude zavřená úplně bez mezery a motor se uchlastává.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.3.19, 04:53 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Re: Studený start favorit
Ovladač sem zkoušel namontovanej na karbecu pusou..těsnil a malou a velkou mezeru sem kontroloval spároměrkou..byla ruplá podtlak hadička do jeho spodního přívodu, myslel sem, že když jí vyměnim, bude ok..ale furt je to stejný..přívod sem profoukával pusou a ucpanej neni..už sem ale přesto objednal novej ovladač i termoventil (co se zdá ale taky ok)..za 2 kila co sem sehnal nový origo to zkusim..na 3 válce mi to přijde..možná se to jen zdá..ale je to takovej nepravidelnej uprděnej chod
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
14.3.19, 11:53 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Studený start favorit
No ony ty favority, když nefunguje sytič měly takový divný dunivý zvuk a nepravidelný chod. Ale většinou to drželo hodně nízké otáčky, třeba 600. Když startuješ, šlápneš po plynu až na podlahu a pomalu povolíš? To zkoušení pusou je na nic. Studený motor nastartuj buď pomocí kousku drátku přímo nebo ať ti někdo nastartuje. Přívěra by měla být skoro zavřená s mezerou do 1mm. Po pár vteřinách přepne ten termospínač a přívěra se otevře na mezeru asi 2mm. Dobře seřízený sytič by měl motor točit kolem 2000ot./min a po jemném sešlápnutí pedálu spadnou otáčky asi na 1500. Je to jen přibližně. Jestli motor po naskočení točí jen kolem 1200, to je málo. Zkus mu přidat na tom spodním šroubku, co se dotýká st. vačky.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.3.19, 20:49 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Re: Studený start favorit
Prošlápne se plyn - ne až na zem, to je zažitá blbost, stačí cca do půlky a nastartuje na cvrnk bez plynu - při tom šlápnutí na plyn se přívěra uplně zavře a vačka je na nejvyšším zubu...po nastartování se hned udělá mezera..prostě přívěra chodí jak má..po nastartování to má točit 2200-2400 otáček (to se ostatně seřídí při teplym motoru na druhym nejvyšším zubu - tyhle otáčky tam mám při seřizování za tepla jak se má, ale za studena už ne) a po prošlápnutí jak řikáš spadnout na 1500 otáček..ale prostě já to nastartuju, drží to 1100-1200 otáček, při přidávání plynu to dělá ten dunivej zvuk a po chvíli (cca 1-2 min) to po dalšim přidání plynu už stabilně drží těch 1500 ot jak má, po postupnym prohřátí 1100 a ve finále už volnoběh...ta přívěra/stupňovitá vačka jde po těch zubech postupně jak má...kontroloval sem to podle Andrta a vše se mi zdálo ok..nicméně jak řikám, je na cestě novej objemovej ovladač a termoventil..objemovej ovladač si myslim stačí ověřit pusou, když držim nasáto, přívěra drží v poloze co má - kontrolováno i spároměrkama..
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
14.3.19, 21:23 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Studený start favorit
Aha, ty otáčky přes 2000 mají být za tepla? To jsem nevěděl. Ale i tak se mi zdá 1200 otáček málo u studeného motoru. Jestli to zlobí až po přidávání plynu, tak to bude ale asi něčím jiným.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.3.19, 04:43 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Studený start favorit
PJDefort píše: Prošlápne se plyn - ne až na zem, to je zažitá blbost, stačí cca do půlky.. Zažitá blbosť to nieje,je to dokonca aj v návode.A to preto,že polovičné stlačenie plynu ti nenastrekne akceleračnou pumpičkou toľko benzínu,koľko má,mimochodom.Za studena na najvyššom bode vačky 2200-2400 nebudeš mať nikdy,pasivny odpor studeneho motora nepustí,a navyše nebolo by to pre studený motor ani veľmi "zdravé".Objemový ovládač sa nastavuje na dva fázy,a to malé otvorenie a veľké otvorenie,jedna skrutka malý inbus vpredu,druhá veľký na vičku zozadu.Vadný termoventil som ešte nevidel,tam sa nemá čo pokaziť. Každopádne karburátor vybrať vonku,vyčistiť,pomeniť hadičky a krok za krokom nastaviť.Podľa origo servisnej priručky od jikovu to ide dokonca nastaviť tak presne,že na motore to už nieje potrebné vôbec došteľovávať.Samozrejme mať vhodne a presne nastavenú zmes je podmienka,pak blbne aj ten poloautomatický sýtič a všetko okolo. Ešte skontroluj podložku pod karburatorom,pri privretých klapkách je tam riadny podtlak a môže to prisávať falošný vzduch.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
15.3.19, 11:37 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Re: Studený start favorit
2200-2400 otáček se nastavuje na druhým nejvyšším zubu vačky podle Andrta..nepsal sem na nejvyšším..nastavoval jsem při nasátí pusou jak malou, tak velkou mezeru, to jsem psal taky..obojí ale bylo ok a nebylo třeba do toho sahat..karbec sem venku měl, ale nepůlil jsem ho, jen sem povyměňoval hadičky a zkoušel jestli je průchozí ta podtlaková tryska co přivádí vakuum k objemovýmu ovladači..podložka pod karbecem vypadá ok, zpuchřelá neni vůbec, nevylučuju ale, že v ní může bejt problém co neni okem vidět..favority co smě měli v rodině vždycky (i novej po dědovi) fungovali tak, že se prošlápnul plyn do půlky, motor chytil na těch cca 2200-2400 otáček a hned po prošlápnutí spadli na 1500...takhle se chovali tři favority s řádně fungujícíma karbecema co sme měli..a z toho vycházim
Mimochodem v návodu stojí, že studenej motor se startuje jedním pomalým sešlápnutím pedálu akcelerátoru a startuje se bez něj... ne že se šlape až na zem
u horkýho motoru je totiž konkrétně napsáno že pedál akcelerace se sešlápne zcela!
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
15.3.19, 15:31 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Studený start favorit
Nechytaj ma prosím za slová,dobre vieš akú polohu vačky som myslel.Pre mňa zamňa si to stlač len centimeter.Návodov bolo viacero,tak sa aj tam môžeš hrať so slovíčkami a teoretizovať studený motor,stlačiť a pustiť plyn potom štartovať teplý motor sa štartuje,že počas štartovania stláčaš pedál,po naštartovaní okamžite púšťaš horúci motor,pedál nadoraz,po štarte pustiť A mimochodom,u Andrta aj tak niesu všetky veci ohľadom nastavenia karburátora.Modrá knižka uprostred hore https://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo#SDC15650.jpg
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
15.3.19, 15:56 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Re: Studený start favorit
Tak nakonec byl opravdu špatnej objemovej ovladač..pusou sice těsnil, ale když sem si vzal karbec do práce a připojil ho na vývěvu, tak pomalou pouštěl a nedržel podtlak..takže se dal novej ovladač, seřídila se malá a velká mezera, rovnou sem dal novej termoventil, když se podařilo sehnal novej origo za 40 kč a motor chytnul krásně na 2200 otáček, po prošlápnutí 1500..žádný vynechávání, stabilní běh..díky za rady
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
21.3.19, 14:58 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Studený start favorit
Parada! Tak at jezdi.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
21.3.19, 15:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|