|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Š125 sa prehrieva...varí
Chlapi, nekameňujte ma, viem, že sa to tu muselo riešiť, lenže nemám čas...
Neriešim to pre seba, ale pre suseda, 80 ročného pána, ktorý má nadmieru zachovanú 125ku...lenže, prehrieva sa, vyvára...
Menil 3x termostat, menil tesnenie pod hlavou...ventilátor na chladiči mu funguje, dokonca na origi čidlo. Vraví, že teplomer ukazuje tesne nad 80, keď to vyvarí...
Môj osobný názor je, že má prasknutú hlavu, ale...čo by ste radili urobiť najskôr?
Ono, ja som mu už podaroval motor z mojej 125ky (teraz ju má Veteranista), má najazdených cca 75.000 km, lenže dal ho mechanikovi, nech ho pretesní, popozerá, atď, mno bude to ešte kus trvať a momentálne sa bojí jazdiť. Ja som mu poradiť vybrať termostat, aby bol ako tak mobilný
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
6.6.19, 21:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
Tak první věci: 1) ucpanej obtok malého okruhu 2) ucpany nebo jinak nefunkcni odvzdusneni termostatu 2) nefunkcni vodni pumpa 3) neobjevena dira v hadicích 4) ano, praskla hlava (ale jestli to uz několikrát vyvaril, tak si tim muze byt skoro jistej)
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
7.6.19, 11:01 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
Mno. 1 Upchatý obtok malého okruhu - to sa čo presne myslí? tú tenkú hadičku medzi okrumi kúrenia, ktorá j eniekde v oblasti palivovej pumpy? To som mu vravel, ale neviem, či pozrel. 2 Odvzdušnenie termostatu (tá hadica z termostatu do rezervoáru chl. kvapaliny) Tam problém nie je, to sme skontrolovali, hadica má mierny previs dole, tak to tuším má byť. 3 Nefunkčná vodná pumpa - aj to som mu vravel, má tam novú pumpu, ale kto je výrobca bohvie...ale zasa, ak by nešla dobre, nevarí to pri teplote mierne vyššej, ako 80 st 4 diery v hadici to asi tiež nebude. Mohlo by sa to prípadne nejako zavzdušňovať? Či na to narážaš tou prasknutou hadicou? Ale voda sa mu nestráca...len rovno vyvarí
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
7.6.19, 15:04 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
moze byt sajrajt z chladiaceho okruhu v bloku okolo 4tej vlozky. to je uplne zakerna zavada, ktora ma stala dva motory. spociatku sa to nijako zaujimavo neprejavuje, potom motor zacne varit pri vacsej zatazi a nakoniec uz vari vzdy ked sa zohreje a je tam aspon trocha normalny termostat.
bez kompletnej rozborky bloku to asi nejde zistit. leda tak, ze sa vysrobuje zaslepovacia matica vpredu (pri spojke) na strane olejoveho filtra. ak odtial nic nepotecie, tak je celkom slusna sanca, ze to bude upchate.
a take otazky, ako ci sa to moze zapchat a nasadat usadeniny, ak sa cely cas pouzivala nemrznuca? moze. mne sa to stalo.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
7.6.19, 15:52 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
Dovolím si doplnit: 5) prohnutá hlava
|
8.6.19, 22:16 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
Mno vyzerá to tak, ž emá celý systém zadrbaný...neviem, či pred časom neaplikoval nejaký sajrajt na čistenie systému a či nemá zasraté všetky malé priechody...ten tenký nátrubok na víku termostatu má úplne zasratý, prečistil to, ale nepomohlo...a tipujem, že bude mať zadrbaný aj tú tenkú prepojovaciu hadicu, aj som mu hneď vravel, nech si to prečistí. Len už asi neskoro, už hlava bude KO
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.6.19, 06:52 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
hadice termostatu prohyb mít nemá.. nechť do chlazení nalije ocet, projede, vypustí.. termostat musí montovat odvzdušnovacím čumprlíkem nahoru..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
17.6.19, 22:22 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
První, co bych udělal, tak systém natlakoval (max 0,8 bar), pak vetknul své tělo do ležící polohy a podíval se pod auto, jestli někde něco neteče. Většinou jsou shnilé SK-pásky na propojení trubek pod autem a tlak kapaliny překoná obě pryžové spojky (krátké hadičky) a tudy voda odteče. A když není voda, tak auto začně vřít. Pak to také teče u hadic u chladiče. A může téct chladič, tam je nutné výměna, utěsňovací přípravky nemusí dlouhodobě fungovat. A hladičky v kufru k odvzdušňovacímu kohoutku, na ty každý dlabe a časem zpuchří. Pokud je vše OK a voda neubývá a všude sucho, pak se pustit do motoru. Jestli voda pomalu nestoupá nahoru, bude prasklá hlava nebo voda utíká mezi hlavou a těsněním. Pokud není makovice prasklá, je nutné ji přebrousit, protože po tom přehřátí bude zkřivená a i když to není okem vidět, dělá to své. Podívat se, jestli vložky přesahují přes blok (je to asi 0,4 mm) pokud ne, musí se vypodložit. Vyčistit prostor okolo válců, okolo IV. válce se hromadí usazeniny - jelikož lidi fridex včas nemění, tvoří se tam kde co. Demontovat vodní čerpadlo a podívat se, jestli není omletá vrtule, už jsem to párkrát zažil. Ocet bych nikdy do motoru nelil, nedá se plně vypustit a zničí nový fridex. Termostat - nepoužívat Motorad, má příliš malý průměr talířku a škrtí průtok vody. Použít origo Wahler.
A nebylo by od věci celý systém důkladně propláchnout vodou, taková hadice strčená do trubky na jedné straně a otevřený konec na druhé straně je k nezaplacení. A pak obráceným směrem.
_________________ J.
|
20.6.19, 11:18 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
ferrari píše: Mno vyzerá to tak, ž emá celý systém zadrbaný...neviem, či pred časom neaplikoval nejaký sajrajt na čistenie systému a či nemá zasraté všetky malé priechody...ten tenký nátrubok na víku termostatu má úplne zasratý, prečistil to, ale nepomohlo...a tipujem, že bude mať zadrbaný aj tú tenkú prepojovaciu hadicu, aj som mu hneď vravel, nech si to prečistí. Len už asi neskoro, už hlava bude KO píšeš že měnil těsnění pod hlavou to tam asi vypadalo když píšeš celý systém zadrbaný, to už tehdy ho mohlo napadnout porad mu at jezdí jen v zimě
|
21.6.19, 07:46 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
Takže problém vyriešený...prasknutá hlava. Dalo sa čakať
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.7.19, 22:33 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Š125 sa prehrieva...varí
Jo to dalo. Tak hlavne at je vymena udelana nejak slusne.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
21.7.19, 09:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|