Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
Dobrý večer, dnes jsem měl debatu s jezdím známým co má garáž kousek ode mě. A řeč padla na nové Škodovky, protože on si nedávno koupil taky jednu, Škoda Citigo 1.0. Nedávno mu ji nějaký tydýt u garáží naboural, tak měl půjčenou Fábii III, 1,2 TSi a hrozně ji vychvaloval. Citigo má prý spotřebu kolem 4L/100km, Fábie co měl půjčenou prý ukazovala kolem 4,5L/100km. A to ji prý nějak nešetřil. Co jsem před pár lety pracoval u plynařů, tak tam mělo pár lidí ty nové Rapidy, motor taky 1,2TSi a prý spotřeba kolem 5,5L/100km. Opravdu mají ty nové auta tak nízkou spotřebu, nebo někdo kecá? Mě se to nějak nezdá.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.20, 18:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
5.5 litru na 100 mel Fiat Punto 1.1 55HP, bez turba, na zacatku devadesatych let. Predpokladam jisty pokrok v dnesni technice, takze bych se az tak nedivil.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
25.5.20, 18:47 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
No jo, ale kolik vážilo staré Punto a kolik váží ty nové Rapidy, Octavie a pod.? A těch 5,5L/100km určitě Punto nemělo při trošku razantnější jízdě, nebo ano?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.20, 19:05 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
Pri razantnejsi jizde (ja ridil) to vychazelo 5.6 litru. Jako fakt. A vazilo nijak moc, ale ty novy auta tedka dost odlehcujou, maji pevnejsi plechy.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
25.5.20, 19:20 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
To bych ani neřekl.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.20, 19:58 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
Jednickova Fabie mela 1130kg, trojkova ma 1040kg. Punto teda melo 840kg no.... ale aspon se snazej.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
25.5.20, 21:40 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
Já nemyslel to odlehčování ale ty pevější plechy. Bych řekl pravý opak. Snížení hmotnosti dosáhnou tenšími plechy, třeba 0,6 nebo 0,7mm. Na opravy super. Ale pochybuju že používají nějaké speciální. O ty nové auta se jen ipřeš a už tam je promáčknutý díl.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.5.20, 09:18 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
chvala bohu ze auta neprojektujes ty. to ze pouziju 0.5 plech miesto 0.6 znamena cca ho**o. pretoze pri tom plechu moze byt uplne iny material, tvar, tepelna uprava, atd. To ze sa pouzije slabsi, vacsinou znamena len to ze sa usetrilo na vahe, ale samotne auto bude pevnejsie.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
26.5.20, 09:21 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
Zapomínáte, že cílem je, aby vnější plechy byly měkčí, z důvodu bezpečnosti. Kapota musí být měkká, aby si chodec, který skočil před auto, o kapotu nerozbil hlavu. Blatníky a další plechy okolo musí být měkké aby pohltily náraz. Naopak skelet samotný musí být tvrdší, což je většinou řešeno zmíněným vhodným tvarem. Takže mám trochu dojem, že máte pravdu oba, napůl.
|
26.5.20, 09:48 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
No ono to neni super ani na opravy, protoze tyhle novy materialy uz muzou mit problematickou svaritelnost.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.5.20, 10:10 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
To se neopravuje. To se jen mění.
|
26.5.20, 10:22 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
Jo, proste zlatej Favorit.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.5.20, 10:36 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
Favorit mi žral 6.5, abych se oklikou vrátil k tématu, a střechu měl měkčí než současné "odlehčené" auta. Co se týče 1.2TSI, vyčetl jse že záleží na verzi, jedna verze při plném výkonu prý "chladila" bohatější směsí, takže spotřeba byla dost vysoká. Co se týče spolehlivosti, všichni doporučují verzi z Rapida, která měla vyřešené problémy s řetězem z předchozích verzí.
|
26.5.20, 10:51 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
pouziva sa bezne vysokopevnostna ocel a programovana tuhost karoserie zvaranim a lepenim. tym sa da dosiahnut, ze je to makke tam, kde sa chce (kapoty, celne casti karoserie, deformacne zony) a tvrde tam, kde treba (priestorova klietka kabiny - zhruba A, B, C stlpik, prahy, ram strechy, okien a priecniky). samozrejme za cenu problematickej opravitelnosti. Inac co sa tyka spotreby, tak je to tak, ako uz Fatal podotkol silne zavisle na prevadzkovom rezime. Vsetci dnes musia honit emisie, takze vela tych maloobjemovych turbomotorov s priamym vstrekom chladi pri plnom vykone katalyzatory palivom. Vstrekuje sa palivo do vyfukoveho zdvihu a to potom vyparovanim znizuje teplotu povrchu katalyzatora. Vysledkom su u niektorych vozov take emisie, ze jedna Volga s rozbitym karburatorom je oproti tomu vlastne uplne ekologicke vozidlo: "Zrovna ekologicky se při sportovní jízdě nechovají ani Suzuki Vitara ani Kia Ceed, které v akceleracích obohatí tak, aby nespálený benzín dopadal na katalyzátor a chladil ho. Asi měli konstruktéři strach, aby se teplotně nepoškodil. Z výfuku pak létá 6,5 % CO ale i více, jako u aut z 80-tých let bez katu. Katalyzátor totiž v tu chvíli nemá kyslík, aby konvertoval, a tak se vozidlo emisně v tento moment chová, jako kdyby ve výfuku žádný oxidační systém nebyl. " Zdroj: https://www.fcd.eu/blog/post/1965
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
26.5.20, 11:10 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Kolik tak žerou nové motory 1.2 TSi
Zrovna s Rapidem 1,2 TSi (tuším že 77kW) mám osobní zkušenost. Při klidné jízdě je těch 5.5l/100km opravdu reálný údaj na displeji. Na druhou stranu, když to honíš, kratší trasy není problém jet za deset V běžném dlouhodobém provozu je spotřeba zhruba mezi oněmi 5.5 - 7l/100km, dle stylu jízdy každého. Podotýkám, že se jedná o hodnoty dle PC, reálně jsem to nikdy nepočítal. Celkově ten motor lze považovat za více úsporný než výkonný, na dálnici sice rychlost kolem limitu udrží, ale předjíždění na okresce si musíš rozvážit. Holt objem ničím nenahradíš..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.5.20, 17:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|