Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 08:11



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Ahojte,

strčil som túto tému sem, do sekcie motor, najčastejšie sú to podložky pod výpustné šróby.

Chcem si kúpiť sadu podložiek, lebo servisujem 4-5-6 áut a nebaví ma večne ich zháňať pred výmenou oleja.

Ja bežne používam medené, tvaru Okrúžku, vnutri duté. Takéto:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Tesniac ... 1478360314
Ale takú sadu som na nete nenašiel. Na nete som našiel medené podložky, ale veľa zo sady je príliš širokých, bojím sa, aby to nebolo príliš široké.

Často mi v autosúčiastkach ponúkali takéto pogumované, vraj sú najlepšie:
https://gude.gude.sk/dema/13448-dema-te ... Jl7qxI5gjI

Našiel som aj hliníkové, to by tiež asi malo fungovať:
https://gude.gude.sk/dema/12419-dema-hl ... FHgIHSYahI

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


Naposledy upravil ferrari dne 13.2.21, 23:16, celkově upraveno 1



6.2.21, 11:01
Profil
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Vždy jsem dával hliníkové a neměl jsem s nimi nikdy problém, když nemám po ruce nový, dávám ten samý akorát přeleštěný smirkem. Dotahuji většinou předepsaným momentem nebo o něco méně (nikdy to nervu na krev). Takže bych se hliníku nebál. S mědí naopak zkušenosti nemám (možná na BMW jsem jednou měl).


6.2.21, 21:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Dík, tiež to tak vidím, že vezmem tie hliníkové. Ako, ja dlhé roky používam medené, ale ako som aj písal, sadu takých, ako používam, som nenašiel. Tie, čo používam, vyzerajú ako medený Okrúžok, vnútri sú duté a tak sa pri montáži ľahko roztlačia.

Ja po zlej skúsenosti už opakovane podložku nepoužívam, pretože je zdeformovaná a teda tvrdá :-)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


6.2.21, 23:09
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
I já bych šel do aluminia :)

Jinak na CU podložky používám zpravidla postup, že je před instalací vyžíhám plamenem do ruda, jsou pak mnohem měkčí a poddajnější.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


7.2.21, 13:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Jo, tak sa to robí niekedy aj na podložkách pod vstrekovače. Ono utiahnutím sa podložka zdeformuje, zdeformuje sa aj kryštálová mriežka, materiál zostane zdeformovaný a tvrdý. a vyžíhaním sa mriežka vráti do pôvodného stavu a tak je meď znovu mäkká, plastická.

No nič, objednal som tie hliníkové. Ako, čo sa týka materiálu, nemám obavy. Nemal by som obavy ani z medených (tie by som zobral ešte radšej), hold ale tie sadyy, čo som našiel, majú tak polovicu krúžkov príliš širokých a vniektorých prípadoch by to mohlo vadiť.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


7.2.21, 19:27
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
lebo servisujem 4-5-6 áut a nebaví ma večne ich zháňať pred výmenou oleja.


za měsíc servisuju 100 litrů motorvého oleje, nic nezháňám, neměním, pokud je zátka protočená přeřežu závit a dám zátku z felicie + origo těsnění cu vyžíhané, objednal jsem si sadu M15 + tři zátky nějaká opravná nevím kde ale neřišlo nic,

mě by zajímalo co máš za problém, dalo by se říct že vyměním za měsíc olej na 25 autech dávám staré zátky a nemám probléme?

máme novou koktu a na první servis jsem zátku lehce trojhraným pilníčkem rýha, na faktuře je nová zátka ale rýha je tam lupou pěkně vidět, asi to kluci v autorizáku umí hezky napodobit ten orginál, :oops: :wink:


7.2.21, 20:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Nemám problém, len som váhal, akú sadu tesniacich krúžkov kúpiť. Aby to fungovalo. Proste ma nebaví pred výmenou oleja sondovat, aký priemer krúžku mi treba, chcem mat sadu. Bežne používam myslim 12-14-16-18-22. A vždy pozerať, či mám a utekať dakde kupovať. No a minule som neplánovane musel vypustiť olej z prevodovky na 206ke a som tŕpol, aby som mal tesniaci krúžok

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


7.2.21, 21:47
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
utekať dakde kupovať nevím jak to máš v tom partizánově, třeba ve srážnici koupíš cokoliv u šustra opravuje nákladáky, a má tam hlinu i Cu, dycky toho koupím víc a pověsím na drátek, když mám problém na drátku najdu, sada mi prostě nijak nechybí, jednu dobu mi furt chyběly závlačky, koupil jsem si dvě krabice sady, možu ti říct mám je tak čtyři roky, jestli sem použil od té doby čtyři je moc,


8.2.21, 14:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
No ja v autosúčiastkách, lenže tie sú do 17.00 (a to nesmiem cesttou z práce zabudnúť :-) ). A potom problém, že len v sobotu doobedu. A ja sa do mechanikovania pustím spravidla cez týždeň večer, alebo v sobotu poobede, alebo v nedeľu. Proste neznášam ten pocit, keď niečo rozrobím a potom zistím, že mi chýba hlúpa podložka :-(

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


8.2.21, 22:14
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Za mě ta sada nic moc, nedosahuje to kvality podložek které koupím přímo na auto.
Ono ani nevidím problém koupit vždy s fitry prostě i tu podložku.
Jako já tu sadu mám, ale nějak nevyužívám, jako Feldu, TDi a tak mám nakoupeno vždy pár kusů navíc.
A když se mi to nezdá, mohu vždy(já vím, určitě budu označen za hovado) dát teflonovou pásku.
A nebo olej odsát a není třeba těsnění :)

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


9.2.21, 07:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Veteranista

mám jakýsi sajrajt loctite, to napapleš podle obrázku a je to jako na fiting místo koudele, mám toho 250 ml asi deset let, stříknu sprej na brzdy odmaštovač napiplu loctite a :wink: samoška jsem použil i teflonovou pásku a ok


9.2.21, 11:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Veteranista píše:
Za mě ta sada nic moc, nedosahuje to kvality podložek které koupím přímo na auto.

Ono ja kupujem v autosúčiastkach a tam mi beztak dajú zo sady :-)´A všetko funguje

Veteranista píše:
Ono ani nevidím problém koupit vždy s fitry prostě i tu podložku.

No, musíš vedieť priemer, vravím Corsa má myslím 14 (možno 12?), Renold asi 16, Alfy 18 a škodpovka asi 22. Ale nie som si istý. A zasa, ja olej a filter bezne beriem z eshopu a tam podložky nemajú. A dalšia vec, minule prišla 206, z ktorej som neplánované potreboval vypustiť olej z prevodobka :-)

Nechcem sa o to proste starať vždy pri výmene. Teflonovú pásku nemám

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.2.21, 13:21
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Nevím, ale normální dodavatel Ti určitě nedává z žádné sady.
Já taky nakupuji na "eshopu" v podstatě.
Teflonová páska stojí pár drobných.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


9.2.21, 13:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Navíc u některých aut kolem roku 2000 už nejde vyměnit ten těsnící kroužek a musí se vyměnit celý šroub.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.2.21, 16:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Veteranista píše:
Nevím, ale normální dodavatel Ti určitě nedává z žádné sady.

Tak ja kupujem u nenormálneho :-) Ale podložky fungujú :-) Proste podložky zo sady v predajni. čože to má mať nejaká predajňa rozdeleé podľa typu auta? To majú tak jedine na koncern. Navyše, nie je to zasa kozmická technológia, aby podložka zo sady nefungovala, že ano :-)
Veteranista píše:
Já taky nakupuji na "eshopu" v podstatě.

Eshopy, kde ja kupujem, sú primárne zamerané na oleje, filtre majú ako doplnkový tovar. Podložky vôbec nevedú ;-)

Veteranista píše:
Teflonová páska stojí pár drobných.

Je to možné, ale ja chcem stabilné a isté riešenie, nie aby som o týždeň zhadzobval dekel, vypúšťal olej a pretesňoval nanovo. Už sa mi stalo, pri použití starej podložky. Sada tesniacich krúžkov to vyrieši, tak načo bastliť pásku?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.2.21, 16:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz