Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 19.10.24, 13:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 oprava dveří - postup 
Autor Zpráva
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek oprava dveří - postup
Klucí, Pepík prochází rychloopravou před STK, oprava dveří:
Odříznu shnilý roh vnější, odříznu vnitřní roh, navařím pozinkový plech vnitřní, navařím vnější plech, proboduji je mezi sebou ( nedělám orig pertl, neumim ho a dělám 1mm plechem :-) )
oflexuju do hladka, stříknu timhle https://www.ebay.com/itm/333196542110 a pak na to tmel s hliníkovým práškem, plnič, barva...

Návrh jak to dělat jinak, lépe, proč ? Je tohle blbě ? Díky :-)

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


19.12.21, 15:02
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14784
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
Nejsem profík, ten začátek bych nechal. Ale vnější plášť bych udělal spíše na pertl jak píšeš a už to ani nemusíš zevnitř svařovat. Nevím jak velký kus chceš opravovat, ale jestli jen třeba do 20cm, tak jde pertl udělat i ve větším svěráku, taky to tak zatím dělám než seženu nebo vyrobím ohýbačku. Normálně ohni kus plechu asi 8mm nebo kolik má být pertl. Nejdříve do pravého úhlu, potom jemně přehýbat. Až budeš mít ohyb jakoby 1, vlož dovnitř ohybu kousek plechu a na rovné podložce jemně sklepávej. Pak ten plech co máš vložený dovnitř vytáhni a pertl jestě jemně domáčkni kleštěmi, aby šel nasunout na plech natěsno. Když opravíš ten vnitřní plech dveří, pořádně to nastříkej tím epoxidem, nech zaschnout. Pertl nasuň na ten opravený plech a z vnější strany poboduj svářečkou. Sváry obrus, zatmel a obrus tmel na hotovo. Celé to stříkni epoxidem ze všech stran, po zaschnutí to z vnitřní strany zamázni spáry nějakým karosářským tmelem. Po vytvrdnutí to celé dle potřeby stříkni plničem a vrchní barvou. Vnější plech bych ale dělal z 0,8mm, lépe se s tím pracuje. Vnitřní můžeš z té 1ky.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


19.12.21, 16:12
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6024
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
A chceš to na krásu, originál, nebo rychle a funkčně?
Dřív se normálně dávalo při opravě rožku, třeba 2mm plech a jen z venku a vnitřek doklepat, výhoda, že to pak nehnilo ve spoji.
Pozink plech ti je k ničemu na tomhle, stejně to začne znovu reznout od svaru.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


20.12.21, 05:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14784
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
Nevím jak to má Kachnis s tím Pepčou, já myslel jako veterána. Prasárny jako navaření 2mm plechu mi přijde podobné jako oprava prahů pěnou. :cry:

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


Naposledy upravil varok dne 21.12.21, 16:14, celkově upraveno 1



20.12.21, 18:13
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
oprava prahů pěnou je na pěst, to nemá s opravou nic společnýho. pokud je oprava na pohled dobrá, i 2mm plech pomůže, hlavní je, že je to zdravé a nehnije..
používám pozink, bo jsem si ho před zdražením koupil pár tabulí a dá se skladovat bez reznutí :-) :-)

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


21.12.21, 15:34
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14784
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
Ano, pozink plech více vydrží při skladování, ale dost blbě se to svařuje a stejně to potom v místě sváru rezne. Tak ať každý opravuje jak chce. Já napsal svůj postup. To už se mi zdá pěknější postup co psal Kachnis hned v dotazu. Nejprve opravit vnitřní stranu dveří, Přeplátovat venkovní stranu a místo pertlu pobodovat a zabrousit jemně do kulata, aby to vypadalo jako pertl.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


21.12.21, 16:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11885
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Za mě teda nic nepertlovat, nic neuzavírat, nedávat plech na plech. Pokud ti nejde o vzhled, použij větší tloušťky. Jinak to začne za chvíli zase hnít. V domácích podmínkách nikdy neochráníš prostor mezi plechy a kapilární vzlínání ti tam natahá vodu.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


22.12.21, 10:09
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6024
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
Asi tak, “jednoduchých” rožků jsme udělali desítky, možná stovky kusů. Vše už přežilo auta.
Na krásu jsi jde hrát na veteranech, auto do provozu raději jak píší nahoře
Baroku, hraješ jsi na krásu, ale vlastní auto ani do konce nedotáhl, u jiných jsi stěžuješ, že nevyděláš, zkus se zamyslet nás přístupem, ty auta co vyvařuješ nikdy veterány nebudou, je dost aut v origo švábů bez vyvařky a ty budou veteráni třeba jednou. Vyvařuješ auta, s kterými lidi chtějí ještě chvilku jezdit s malými náklady.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


22.12.21, 11:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14784
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
Veteranista: Co myslíš, toho Favorita? To máš pravdu, toho lituji dodnes. :oops:
Jinak co píšeš je každého věc. Když taková fušeřina kterou popisuješ výše nikomu nevadí a děláš to lidem zadarmo, proč ne? Já rád dělám pokud možno poctivě. I když výsledky nejsou úplně jako z karosárny, myslím si že se postupně zlepšuji a už to trošku vypadá.
Že nezarobím? To už je druhá věc.
A nemusíš se bát, už jsem opravil myslím si dost aut, jak karosérie, tak výfuky, abych mohl napsat co jsem napsal. Ale ať si každý opravuje jak chce!

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.12.21, 13:15
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6024
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
Prasárná, neprasárna, jak víš co je lepší?
Při výrobě auta rozhodují největší mírou dva faktory. Ekonomický a technologický.
Veř nebo ne, ale ty lemy jsou na autě hlavně z technologického hlediska, není to designová věc prvořadě.
Každé naše vyvačování MAGem je prasárna a vlstně nelegální úprava!
Protože auto bylo nějak homologováno včetně bezpečnosti a pokud použiješ jinou technologii tak je too zásah do konstrukce.
Já jen dal možnost jak to vyřešit, jinak a jak se to bežně dělá u obyč aut do provozu.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


22.12.21, 15:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14784
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
Však nikdo netvrdí že je to všechno přesně podle norem a postupů. To si může dovolit značková opravna, která si za opravy bere desítky tisíc. A sám píšeš že lidi chtějí auta na denní ježdění opravit levně. Tak určitě auto v hodnotě plácnu 20000,- kč nebudou dávat do značkové karosárny, kde zaplatí za opravu třeba 40000,- kč. Když ty falce na okrajích dveří nejsou správně, tak proč se to používá už někde od dob š 1000 možná i déle? A to uhnití opravovaného místa je jen o špatném ošetření. Samozřejmě to po čase uhnije, ale dobrá oprava může vydržet i 10 let a více.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.12.21, 23:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6810
Bydliště: Slezsko
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
nejlepší bude, když Kachnis vymění celé dveře ....


23.12.21, 09:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11885
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Nebo auto...

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


23.12.21, 09:53
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6024
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
Protože je to v prvním řadě technologická věc výroby.
vyměnit rožek je teda jednodušší než celé dveře dopasovat.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


23.12.21, 10:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18249
Příspěvek Re: oprava dveří - postup
Veteranista píše:
Každé naše vyvačování MAGem je prasárna a vlstně nelegální úprava!

Se divím, že nám to ještě nezakázali. :lol: Ale to přijde, časem někdo vymyslí, že karoserie se nesmí opravovat a každý ťukanec či dírka bude znamenat povinnou jízdenku do vrakáče. :roll:


23.12.21, 11:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz