Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 17:48



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
 VCDS, VAG, základné úkony 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek VCDS, VAG, základné úkony
Všetky otázky ohľadom jednoduchých úkonov ohľadom kódovania, kontroly a nastavovania parametrov cez VCDS alebo VAG prosím smerujte tu, aby to bolo nejak ucelené. Platí nielen pre značku škoda, ale aj volkswagen, audi, seat, pretože postupy sú viacmenej vždy rovnaké.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


15.4.22, 15:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
Tak já ti udělám prvního zákazníka. :) Co je to prosím tě to VCDS o kterém pořád píše Miloš? To je jen nějaký jiný program, ale kabel je stejný, nebo musí být jiné všechno?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.4.22, 19:37
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
O II PD 77kW oprava dlouhého tepleho startu
login 12233 přizpůsobení kanál 01 je tam nula a de zvednout až na 300 testovat uložit, pak se podíváš na teplé auto a chytne :wink:


Naposledy upravil slovacek.milos dne 15.4.22, 20:58, celkově upraveno 1



15.4.22, 19:40
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
varok píše:
Tak já ti udělám prvního zákazníka. :) Co je to prosím tě to VCDS o kterém pořád píše Miloš? To je jen nějaký jiný program, ale kabel je stejný, nebo musí být jiné všechno?
kabel i program je jiný, ty máš asi KL kabel komunikační linka a vcds je už hex can, vcds je na bytové jednotky, a obyč vag felda, OI,


15.4.22, 19:44
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
Aha, ano mám kabel kkl a nedávno jsem zkusil koupit ELM 327. Ale s tím zatím neumím.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.4.22, 19:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
VCDS je v podstate VAG (všetko je vlastne také isté) až na to, že VCDS umožňuje aj tzv. dlhé kódovanie, ktoré je potrebné u novších áut (octavia 2 atď). Laicky povedané.
Lepšie je už kúpiť kábel hex-can , s tým urobíš aj novšie autá. A zase, pokiaľ sa chceš venovať aj imobilizérom a budíkom je dobrý ešte aj VAG-C-comander na pin kódy immo.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


15.4.22, 20:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
lamač za immo platím cca 2500 kč, jednou mi borec hovorí miloš ide to cez vag a hotovo a fakt v anále 98 immo off on, to ale nikdo nezveřejnuje na tom se vydělává, tak je někdy dobré loginem aktivovat kanály a pročítat :wink:


15.4.22, 20:39
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
varok píše:
Aha, ano mám kabel kkl a nedávno jsem zkusil koupit ELM 327. Ale s tím zatím neumím.


kkl ti stačí i novějších aut na čtení závad a mazání, ty ostatní jsou prostě neaktivní, elm je o štení, navolit co chceš a navázat spojení, měřené hodnoty i pamět závad tam je, mám ale používal jsem naposledy tak před dvěma lety, koupil jsem si ho ted do mobilu blutu, zatím jsem se stím nezžil, ale fachčí navázat spojení de, mám to spíš na dovču kdyby se někomu něco, nebo až bude čas, jedu spíš delphi


15.4.22, 20:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6343
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
No prax je taká, že do nových áut sa s kkl káblom už nedostaneš, a ak áno tak do motorovej jednotky už nie. Tam ti už takmer všetko ide cez can bus a to ti kkl nepoberie...
ELM327 je fakt iba na to čítanie niekde na ceste a podobne.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


15.4.22, 21:13
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
Já ten ELM 327 koupil že je to už přes bloototh tedy bez kabelu. Naštěstí to stálo jen pár korun.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.4.22, 21:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6589
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
slovacek.milos píše:
varok píše:
Aha, ano mám kabel kkl a nedávno jsem zkusil koupit ELM 327. Ale s tím zatím neumím.


kkl ti stačí i novějších aut na čtení závad a mazání, ty ostatní jsou prostě neaktivní, elm je o štení, navolit co chceš a navázat spojení, měřené hodnoty i pamět závad tam je, mám ale používal jsem naposledy tak před dvěma lety, koupil jsem si ho ted do mobilu blutu, zatím jsem se stím nezžil, ale fachčí navázat spojení de, mám to spíš na dovču kdyby se někomu něco, nebo až bude čas, jedu spíš delphi


ELM je v podstate iba kabel (alebo to ide blututom/wifi). Na PC strane z neho potom vie trcat surovy CAN z auta. Vie to aj KKL bus, ale tam smerom do PC trci iba OBDII protokol, takze s inou riadiacou jednotkou, ako s motorom si cez to nepokecas na autach, ktore CAN este nemaju. Co sa tyka SW, tak pre ELM budu asi iba OBD diagnostiky, pretoze to je dost silno standardizovane. Na UDS chybaju cisla kanalov a interpretacia hodnot.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


16.4.22, 09:54
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
Aha, takže ten systém ELM 327 jedině věci kolem motoru, jinak nic?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.4.22, 10:59
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
pokud nejsi autoelektrikář tak ti to elm stačí, dojede rencek kamaráda, vynechávání třetího válce, vyměníš zápalko a pokoj, když si nevyměníš spojku tak opravovat klimatizace, abs, různé třeba snímače příčného zrychlední, dpf, komfort, nebo blbá elektrická brzda, blue, dsg, tak tím si spestřovat život asi nebudeš, to je jiné nasazeni, nekonečné studium a úplně jiná diagnostika, která taky není všemocná a že tě zavede i do prdele se stává,

diagnostika je velká věda, jak tě pohltí nepustí, spousty autoelektrikářů dělají v kempu minutky, seřízují vstřikolisy, jezdí s kamionem, s bagrem, nebo pokud nemají on line připojení a technickou pomoc :roll: spadl řemen dotočeno,

můj nápad tohoto vlákna je spíš zlepšit si kvalitu života, mít opravu motorového vozidla jako zábavu a radost :D


16.4.22, 12:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6589
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
varok, musis sa naucit citat s porozumenim.

Takze zalezi od toho, co mas za vehikl:
1. pre-OBD2 (BMM, Ecotronic, Digifant a starsie) => ELM327 je nepouzitelny
2. OBD2 bez CANu (tzv. KKL) => ELM327 je prakticky bez ohladu na vyrobcu mozne pouzit iba na motorovu diagnostiku v rozsahu protokolu OBD2
3. akekolvek vozidlo s CANom => ELM327 ide pouzit na motorovu diagnostiku (v zavislosti od vyrobcu a podpory v aplikacii bude viac alebo menej funkcna) a zaroven je mozne premostit CAN bus priamo do PC, cim sa spristupnuje cela skala funkcii, ako napr. komunikacia s UDS (nemotorove diagnostiky okrem Fordu), OpenDiag (fakin Ford) a sledovanie komunikacie na CANe.

Bod 3 rozpisem trocha viac:
OBD2 cez CAN je prudko standardizovany pre nejake zakladne emisne relevantne funkcie, takze toto funguje pomerne dost dobre napriec vyrobcami a modelmi. Mnozina chyb a stavov, ktore su takto reportovane je ale pomerne mala. Nejake dodatocne nestandardizovane, ale autami reportovane chybove kody vyzaduju mat ich databazu.
Nemotorove diagnostiky cez CAN (UDS, OpenDiag) prakticky bez vynimky vyzaduju mat databazu kanalov, diagnostikych kodov a mapovania meranych hodnot na veliciny, preto ani program, ktory implementuje UDS nestaci.
Sledovanie komunikacie na CANe je podmienene tym, ze bude ELM327 pripojeny na predmetny CAN. Stare auta ich maju iba ~2, novsie ich maju haldy. V diagnostickom konektore je vacsinou zakonceny iba jeden, max. dva. V principe ti ale nic nebrani pripojit ELM327 na akykolvek iny CAN v aute, ktory ta zaujima a tam spustit "sniffer".

Netusim, ci nejaky SW, ktory horeuvedene funkcie aj realne ponuka, existuje. Principialne to ale je mozne implementovat.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


16.4.22, 14:19
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: VCDS, VAG, základné úkony
Tak to shrnu aby všichni rozuměli. Diagnostiku neboli vag-com mám jen na takové domácí zjištění případné závady. Občas za mnou přijdou kolegové z práce apod., že jim na přístrojovce svítí nějaká kontrolka. Ať už kontrolka motoru nebo něco jiného. Já mám Golfa IV benzín, který dokonce ani tuhle kontrolku ještě nemá a jsem za to rád. Kolegové v práci mají převážně Octávia I, buď taky benzín 1,6 nebo diesely 1,9. A někteří mají Octavia II 1,9 TDi a 2,0 TDi. Tam mi ale stejně ten vag-com nejede asi kvůli tomu CAN BUS systému.
Ale prostě když se vyskytne nějaká závada, tak ať kouknu do paměti závad, ukáže mi co je za problém. Mrknu na tu podezřelou část, jestli jsou hodnoty v normě, chybu vymažu a hotové. Nějaké nastavování vstřikování a jiné věci nepotřebuji umět. Mě moc baví karosařina, motory moc ne.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.4.22, 17:10
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz