Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 3.11.24, 14:56



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Diesel motory Octavia I/Golf IV 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14791
Bydliště: Havířov
Příspěvek Diesel motory Octavia I/Golf IV
Chlapi, dokázal by mi prosím někdo slušně vysvětlit jaké jsou dobré motory diesel v Octaviích I a Golf IV? Toho mého střepa už asi opravdu hodím ze skály, ale Golf IV se mi líbí, jsem s ním docela spokojený. Tak jsem uvažoval že bych nějakého koupil v dieselu, ale nějaký pěkný stav. Teď jich bývá na prodej dost. Do práce to mám nějakých 15-16km, což už není taková tragedie.
Vím že je mezi Škoda a VW motory jemný rozdíl, ale princip je asi podobný, ne? Jsou 1,9 SDi, to bych ale nebral nikdy. Pak jsou 1,9 TDi 66kW, 74kW, 77kW?, potom 81kW a 96kW verze. Co slýchávám, tak tzv. nesmrtelné motory jsou ty 81kW, ale co ty ostatní? 74kW a 96kW by měly být PD?

Možná zůstanu u benzínu a seženu 1,6 77kW, tedy už 16V, ale ty bývají po inzerátech s nájezdem přes 300 tisíc. Ale jen ať mám přehled. Děkuji předem

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.6.22, 18:33
Profil
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18258
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
66kW by měly být bez VGT, takže nejspolehlivější. 81kW jsem kdysi provozoval, občas se na to musí šlapat, jinak VGT zatuhne. Spotřeba malá, dynamika malá, hmotnost vysoká.

Doporučuju přečíst: https://www.auto.cz/bazarova-legenda-1- ... ete-105442


26.6.22, 18:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3328
Bydliště: Studénka
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
Motory jsou stejne jak v golfu, tak v octavii, 66 a 81kw jsou rotacky, 74, 77 a 96Kw jsou PD. Pozor na nejnovejsi 66kw, je tam stejne turbo jak u 81kw s naklapecimi lopatkami

_________________
VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw Obrázek


26.6.22, 18:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14791
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
fatal: Děkuji za článek, opravdu poučné.

No když vidím třeba u Golfa motor 1,9 TDi 85kW, tak jsem myslel že jsou tam nějaké změny. Ale asi to budou jen nějaké modernizace v prkotinách. Stejně jako u benzínových motorů, které podle mě nejdou tím správným směrem. Ale to je zase na jinou diskuzi.
Všem děkuji

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.6.22, 19:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 589
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
Asi budu považován za kacíře, ale měl jsem tu čest chvíli jezdit s octavií SDI a bylo to příjemné svezení. Jasně, není to trhač asfaltu, ale je to jednoduchý motor a spotřeba slušná. Kdyby byl pěkný kousek s tímhle motorem, úplně bych ho nezatracoval.

_________________
Volvo 940 B230FB aut. '91
dříve: Škoda Favorit 136L '90, LPG


27.6.22, 10:27
Profil

Příspěvky: 14791
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
Proč kacíře? Každý může napsat svůj názor, tomu se nebráním. Ale já se v tom párkrát svezl a kromě té spotřeby mi to nic nedalo. Silně mi to připomíná Felície 1,9D, i když pár koníků navíc to má. Ještě jsem asi nejel v té 66kW verzi turbodiesela, tak nevím jak to jede, ale možná nakonec zůstanu u benzínů. Ještě uvidím.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.6.22, 14:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10231
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
nemá cenu se bavit o KW. To se ti do jedné výkonové verze vejde víc motorů
Spolehlivé jsou obecně rotačky, ale všechno chce svoje. Třeba kód motoru AGR je 66kw, pevné turbo, a nechá se vyměnit dvouhmota za jednohmotu a je klid. Jenom je potřeba si pohlídat aby vstřiky a čerpadlo nebyly vyjeté... a nebo počítat s repasem po koupi.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


27.6.22, 18:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6325
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
Moja 1.9tdi 81kw má cez 420 tkm a spotreba priemerne 4,5l... Aj keď je tam trošku úprav, ide to bez problémov chvalabohu...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


28.6.22, 20:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
jansjans píše:
Asi budu považován za kacíře, ale měl jsem tu čest chvíli jezdit s octavií SDI a bylo to příjemné svezení. Jasně, není to trhač asfaltu, ale je to jednoduchý motor a spotřeba slušná. Kdyby byl pěkný kousek s tímhle motorem, úplně bych ho nezatracoval.


turbo je turbo, to když si seřídíš deš pod čtyři litry na sto, mně to bylo jedno na řízkový olej to vycházelo u sdi 12 korun sto kilometrů, pokud bych bral naftu tak agr 66 kW, jezdí ke mně i 700.000 km no problém, vyvařit to umím, poléčit, a super, vždy bych ale preferoval tempomat a pallubní počítač,

mně teda sedl ten voyager III, obložím papírem a je to pracant, vozík, dobře se mi nasedá vysedá, je obytný na dovolené, že nemusím hledat ubytování, 12V 22O V fotovoltaika, co se mohlo posrat se posralo, 2.5 td a pojistka 16OO kč, vyrobeno v ditrojtu usa kde byl ještě matroš, nachystané nové CC gumy z auta co šlo do šrotu, má to dvě tuny a zežere 6,8 l paliva , naftu to ještě myslím u mě nevidělo, problém s muzikou že musí byt zaplá klíček alle to řeší ten válec k mobilu a z netu je muziky, + televize na tabletu, možná ještě boční markýza, ale už máme místa třeba pod platany ale do práce by to nebylo to žere,


28.6.22, 21:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10231
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
Ten voyager se vyráběl u Steyra v rakousku (evropská verze) a 2,5td je italský motor od VM Motori. Nicméně pokud jde o tzv. "kolový motor" (rozvody ozubeným soukolím, ne řemenem), je to velice spolehlivá volba.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


29.6.22, 05:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6579
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
Zrovna tie 2.5TD VM motori maju dost problem s praskanim hlav, aspon teda kusy, co sa montovali do Jeepov Cherokee.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


8.7.22, 12:16
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
V podstatě jakákoliv verze 66/81kW byla dobrá (rotačka). 74/96kW je PD, vyhnul bych se. No a 85kW verze, to je už přímá cesta do pekel :sick: :evil:

66kW je o něco úspornější jak 81kW, nicméně musíš brát v potaz, že se zde bavíme o dvacetiletých autech. Nechceš znovu zvážit SDi? Na ty cesty co píšeš nejlepší možnost, nemá se co vykašlat a díky krátké převodovce to není pro příměstský provoz nevhodné..

Pokud benzín, tak všechno krom 1.8T je omyl.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


9.7.22, 19:29
Profil

Příspěvky: 14791
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
Šemík: Tu přeplňovanou 1,8 benzín jsem moc chtěl, ale v dnešní době něco takového. Sehnat v Golfu IV, Seat Leon je téměř nemožné. Tedy ve slušném stavu. Buď shnilé kastle nebo motor těsně před smrtí.

Diesel jsem jednou jel 1,9 SDi a bylo to líné až hrůza. Nepotřebuju s nikým závodit, ale.......? To už raději tu přeplňovanou 1,9ku 66kW.

Ale možná se už vykašlu na staré střepy a koupím něco novějšího.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.7.22, 20:23
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
1.9TDi 66kW kód ALH jsem měl v první ovci, velmi dobrá motorizace dle mého mínění. Spotřeba kolem pěti, do 150kmph úplně v pohodě, pak už chybí jak koně tak šestka :D Po dálnici jsem nechal dochladit turbo, měnil olej po 10-12 tisících (a to prosím mnohými zavrhovaný Starline :mrgreen:) a absolutně bez problému.

Ať už bys koupil 66 nebo 81kW nebude to špatný základ. Problémy bych ale čekal jinde než u motoru, přeci jen za ty dvě dekády rez už zasekla své drápky, kabelové svazky do dveří, stejně tak stahovačky skel jsou unavené. Jak na tom bude zbytek si asi nemá velkou cenu nalhávat, musel bys do toho zainvestovat srovnatelnou sumu případně i víc, než za kolik to případně koupíš - s tím je nutno kalkulovat (zároveň tím ale nechci říct, že koupě takového auta nemá smysl.)

Pokud se s těmi nemocemi věku už nechceš zaobírat a chceš něco novějšího, kup rovnou nové (a klidně Dacii). Stále tvrdím, že moderní ojetina je ta největší a nejdražší možná past..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


10.7.22, 13:51
Profil

Příspěvky: 14791
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Diesel motory Octavia I/Golf IV
Co se týče karosérií, to mi nemusíš vysvětlovat. Už jsem opravoval několik totálně shnilých Ovcí první řady. Nevím proč, ale stále se mi zdá, že Golf IV je stejný základ, ale nehnijí tak hodně jako ty Ochcávky. Třeba mám jen štěstí na ty vraky Octávií co mi vozí na opravu a co vidím kolem sebe a zrovna Golfy vidím jen ty zachovalejší kousky, nevím.

Chtěl jsem to zkusit ještě s nějakým Golfem IV, ale nějaký novější typ kolem 2003-2004, dokonce bych oželel i ten přeplňovaný motor 1,8 a stačil by mi i klasický 1,6. Jenže sehnat dnes něco takového v pěkném stavu za rozumný peníz moc nejde. Buď je to všechno pobouchané, zeškrábané, samá hluboká rýha apod. nebo za to někteří idioti chtějí takové peníze jako za zánovní auto.

Uvažoval jsem o nějaké Toyotě nejspíše Auris, r.v. kolem 2010 nebo trošku výše, ale japončíci hodně hnijí a po tom co jsem nedávno opravoval pár let starého Yarisa s totálně chytnutou podlahou a shnilými prahy a lemy, tak mě trošku přechází chuť. I když opět je to o výběru. Tak pořád hodně uvažuji o Golfu VII, buď benzín 1,4TSi nebo nafta 2.0TDi jako má tady myslím MATTESS ale krátkou verzi

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


10.7.22, 16:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz