Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 14:40



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 E 10 
Autor Zpráva
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: E 10
Když myslíš.. asi jste víc napřed..zaostalý západ ty přebytky má :D

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


12.12.23, 22:28
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14802
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: E 10
Jestli to dobře chápu, tak už nebude benzín N95 ale N90? Nebo to je zase něco jiného? Protože když budou dávat do benzínu více těch s...k, tak už to určitě nebude mít oct. číslo 95, nebo ano?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.12.23, 16:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: E 10
piču, líh má přes 100 oktanů... tedy oktanové číslo zůstane 95 ale podíl nbiosložky se zvedne z 5% na 10%.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


20.12.23, 17:54
Profil

Příspěvky: 14802
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: E 10
Aha, tak to jsem špatně pochopil. Děkuji za vysvětlení

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.12.23, 19:20
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: E 10
Přesně tak, N95 nebo BA95 znamená minimálně 95 oktanů.
E5 znamená benzín s max 5% biosložky, E10 znamená benzín s max 10% biosložky, A proto tu řešíme E10, což by mělo být nově na stojanech místo E5.
(A kupodivu E85 znamenalo max 85% biolihu, ale mám dojem že se to dost měnilo dle ročního období.)

Důležité je, aby benzín (ať už je na stojanu jakákoliv zkratka) splňoval normu ČSN EN 228, což by mělo být uvedeno na stojanu. Pokud není, netankoval bych to, ale to se mi ještě nestalo.


20.12.23, 19:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27230
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: E 10
CROWACK píše:
piču, líh má přes 100 oktanů... tedy oktanové číslo zůstane 95 ale podíl nbiosložky se zvedne z 5% na 10%.

takže na jedné straně to zvednou lihem a na druhé to můžou ošidit :lol: :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


21.12.23, 11:56
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: E 10
Moc to ošidit nemůžou, protože normu musí splnit. Oktanové číslo není jediný předepsaný parametr.

Co jsem si všiml, liší se teplota destilace. EuroOIL udává teploty:
191stC při 0% bio
177stC při 4,9% bio
Nevím co přesně to znamená, ale hádám že se liší vlastnosti (hustota apod.) benzínu před přidáním biolihu.


21.12.23, 15:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: E 10
Teplota co píše eurooil je konec destilace, to je zas něco jiného a nemá to moc souvis z jinýma věcma. V podstatě jde o bod varu nejméně těkavých látek v benzínu.
Já momentálně třeba pozoruju 206,8°C a 4,9% biolihu.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


21.12.23, 18:02
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: E 10
Díky za vysvětlení, sice jsem si to musel přečíst třikrát, než jsem pochopil, ale dává mi to smysl. :idea:

Ty teploty se mění, ale zatím pokaždé jsem viděl u benzínu bez bio vyšší než u benzínu s bio. A máš pravdu, když se podívám na vzdálenější čerpačky, jsou teploty úplně jiné, takže můj předpoklad že je v tom nějaký souvis je kvalitně rozsekaný. :mrgreen:

Teď mě pro změnu zajímá, proč se ty teploty vlastně tolik liší. Čekal jsem že výroba benzínu je přesně daný postup.


21.12.23, 21:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: E 10
postup je přesně daný, ale složení ropy se mění. A rafinérie se samozřejmě snaží z toho vytěžit maximum, takže dokud to plní předepsané parametry tak se destiluje...

Citace:
Ukazatel konec destilace: Automobilový benzin má být téměř úplně odpařitelný při teplotách kolem 200 °C. Pokud se v něm vyskytují výše vroucí podíly, nejsou schopny se před spálením ve válci motoru dokonale odpařit, takže nemohou dobře shořet a vytvářejí ve výfukových plynech zbytkové uhlovodíky (emise) a případně i saze. Neodpařené kapičky se částečně zachycují v olejovém filmu na válcích motoru, tento film zřeďují, snižují jeho viskozitu a mazací schopnost, takže dochází k rychlejšímu opotřebení pístních kroužků a válcových vložek. V krajním případě je ohroženo mazání ložisek a části ventilového rozvodu. Konec destilace nad 220 °C představuje možné nebezpečí pro technický stav motoru, nad 250 °C nebezpečí poškození motoru při dlouhodobém používání.


zdroj

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


22.12.23, 19:19
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: E 10
Díky za vysvětlení.

Včera jsem tankoval v Havířově na EuroOIL. V aplikaci bylo 0% bio u N95 i Optimal95. Vzal jse Optimal95. Paní na pokladně byla ochotná a v dodacích listech mi našla že N95 mají opravdu s 0%, dodací list pro Optimal95 nenašla. Říkala že byl dodán asi v minulém roce, jelikož Optimal95 prý čepuje málokdo.

Takže si tak říkám že moje předchozí úvaha - tankovat prémiové palivo bez bio - možná bude horší než tankovat obyčejné palivo bez bio a lít do něj VIF.
Čerstvé palivo asi bude lepší. Jenže někde jsem četl/slyšel, že po dodávce paliva (z cisterny) palivo nebrat.

Fakta? Názory? Zkušenosti?


28.1.24, 15:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: E 10
Pročpak? Jediné, co by se mohlo stát, že budou zvířené nečistoty v zemní nádrži a toho bych se taky nebál.. všechny ty bejkárny maj sítka, filtry..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


28.1.24, 20:01
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14802
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: E 10
Optimal95 prý je obyčejný N95 s aditivy. Psal to tady i Miloš. Mě osobně jen udivuje, proč třeba EO má aditivovaný benzín jen o 0,50 kč dražší a jiné benzínky mají takový benzín dražší o 1 kč a více. Donedávna jsem taky bral u EO, ale teď jezdím na OMW. Mám ji u baráku a benzín se mi zdá taky slušný

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


29.1.24, 21:21
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: E 10
Mimochodem, Čepro koupil Robin Oil.


30.1.24, 19:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14802
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: E 10
Ty benzínky Robin Oil jsem snad ještě nikde neviděl. Že teď patří pod Čepro je mi tedy jedno. Na to kolik prý za to stát dal, tak zase dobrý úlet.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


Naposledy upravil varok dne 1.2.24, 19:15, celkově upraveno 1



31.1.24, 20:09
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz