Autor |
Zpráva |
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: E 10
Když myslíš.. asi jste víc napřed..zaostalý západ ty přebytky má
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
12.12.23, 22:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: E 10
Jestli to dobře chápu, tak už nebude benzín N95 ale N90? Nebo to je zase něco jiného? Protože když budou dávat do benzínu více těch s...k, tak už to určitě nebude mít oct. číslo 95, nebo ano?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.12.23, 16:12 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: E 10
piču, líh má přes 100 oktanů... tedy oktanové číslo zůstane 95 ale podíl nbiosložky se zvedne z 5% na 10%.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
20.12.23, 17:54 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: E 10
Aha, tak to jsem špatně pochopil. Děkuji za vysvětlení
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.12.23, 19:20 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: E 10
Přesně tak, N95 nebo BA95 znamená minimálně 95 oktanů. E5 znamená benzín s max 5% biosložky, E10 znamená benzín s max 10% biosložky, A proto tu řešíme E10, což by mělo být nově na stojanech místo E5. (A kupodivu E85 znamenalo max 85% biolihu, ale mám dojem že se to dost měnilo dle ročního období.)
Důležité je, aby benzín (ať už je na stojanu jakákoliv zkratka) splňoval normu ČSN EN 228, což by mělo být uvedeno na stojanu. Pokud není, netankoval bych to, ale to se mi ještě nestalo.
|
20.12.23, 19:40 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27230 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: E 10
CROWACK píše: piču, líh má přes 100 oktanů... tedy oktanové číslo zůstane 95 ale podíl nbiosložky se zvedne z 5% na 10%. takže na jedné straně to zvednou lihem a na druhé to můžou ošidit
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.12.23, 11:56 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: E 10
Moc to ošidit nemůžou, protože normu musí splnit. Oktanové číslo není jediný předepsaný parametr.
Co jsem si všiml, liší se teplota destilace. EuroOIL udává teploty: 191stC při 0% bio 177stC při 4,9% bio Nevím co přesně to znamená, ale hádám že se liší vlastnosti (hustota apod.) benzínu před přidáním biolihu.
|
21.12.23, 15:02 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: E 10
Teplota co píše eurooil je konec destilace, to je zas něco jiného a nemá to moc souvis z jinýma věcma. V podstatě jde o bod varu nejméně těkavých látek v benzínu. Já momentálně třeba pozoruju 206,8°C a 4,9% biolihu.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
21.12.23, 18:02 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: E 10
Díky za vysvětlení, sice jsem si to musel přečíst třikrát, než jsem pochopil, ale dává mi to smysl. Ty teploty se mění, ale zatím pokaždé jsem viděl u benzínu bez bio vyšší než u benzínu s bio. A máš pravdu, když se podívám na vzdálenější čerpačky, jsou teploty úplně jiné, takže můj předpoklad že je v tom nějaký souvis je kvalitně rozsekaný. Teď mě pro změnu zajímá, proč se ty teploty vlastně tolik liší. Čekal jsem že výroba benzínu je přesně daný postup.
|
21.12.23, 21:07 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: E 10
postup je přesně daný, ale složení ropy se mění. A rafinérie se samozřejmě snaží z toho vytěžit maximum, takže dokud to plní předepsané parametry tak se destiluje... Citace: Ukazatel konec destilace: Automobilový benzin má být téměř úplně odpařitelný při teplotách kolem 200 °C. Pokud se v něm vyskytují výše vroucí podíly, nejsou schopny se před spálením ve válci motoru dokonale odpařit, takže nemohou dobře shořet a vytvářejí ve výfukových plynech zbytkové uhlovodíky (emise) a případně i saze. Neodpařené kapičky se částečně zachycují v olejovém filmu na válcích motoru, tento film zřeďují, snižují jeho viskozitu a mazací schopnost, takže dochází k rychlejšímu opotřebení pístních kroužků a válcových vložek. V krajním případě je ohroženo mazání ložisek a části ventilového rozvodu. Konec destilace nad 220 °C představuje možné nebezpečí pro technický stav motoru, nad 250 °C nebezpečí poškození motoru při dlouhodobém používání. zdroj
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
22.12.23, 19:19 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: E 10
Díky za vysvětlení.
Včera jsem tankoval v Havířově na EuroOIL. V aplikaci bylo 0% bio u N95 i Optimal95. Vzal jse Optimal95. Paní na pokladně byla ochotná a v dodacích listech mi našla že N95 mají opravdu s 0%, dodací list pro Optimal95 nenašla. Říkala že byl dodán asi v minulém roce, jelikož Optimal95 prý čepuje málokdo.
Takže si tak říkám že moje předchozí úvaha - tankovat prémiové palivo bez bio - možná bude horší než tankovat obyčejné palivo bez bio a lít do něj VIF. Čerstvé palivo asi bude lepší. Jenže někde jsem četl/slyšel, že po dodávce paliva (z cisterny) palivo nebrat.
Fakta? Názory? Zkušenosti?
|
28.1.24, 15:25 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: E 10
Pročpak? Jediné, co by se mohlo stát, že budou zvířené nečistoty v zemní nádrži a toho bych se taky nebál.. všechny ty bejkárny maj sítka, filtry..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
28.1.24, 20:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: E 10
Optimal95 prý je obyčejný N95 s aditivy. Psal to tady i Miloš. Mě osobně jen udivuje, proč třeba EO má aditivovaný benzín jen o 0,50 kč dražší a jiné benzínky mají takový benzín dražší o 1 kč a více. Donedávna jsem taky bral u EO, ale teď jezdím na OMW. Mám ji u baráku a benzín se mi zdá taky slušný
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
29.1.24, 21:21 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: E 10
Mimochodem, Čepro koupil Robin Oil.
|
30.1.24, 19:13 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: E 10
Ty benzínky Robin Oil jsem snad ještě nikde neviděl. Že teď patří pod Čepro je mi tedy jedno. Na to kolik prý za to stát dal, tak zase dobrý úlet.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 1.2.24, 19:15, celkově upraveno 1
|
31.1.24, 20:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|