Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 11:57



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Problémy s elektrikou 
Autor Zpráva

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek Problémy s elektrikou
Potřebuji poradit, asi před měsícem jsem měnil baterku ve Formanu. Necelé dva týdny jsem autem jezdil a bylo vše v poho, pak jsem auto odstavil, aniž bych s ním cokoli dělal. Po dvou dnech jsem chtěl jet, ale k mému překvapení startér se trochu protočil a konec. Jako první jsem zkontroloval jestli není něco zapnuté, ale vše bylo jak má být (vypnuté). Říkal jsem si že ta baterka je starší a asi je špatná, tak jsem zpátky připojil tu původní, kterou jsem mezitím nabil. Zase všechno bylo v pohodě a na všechno jsem zapoměl. Ale dneska asi po dvou týdnech je zase baterka skoro vybitá. Nikdy předtím to nedělalo. Kde je zakopaný pes???


31.5.06, 13:48
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Zkusil bych odpojit (-) pól od karosérie a ve vypnutém stavu změřit odebíraný proud, ale spíš bych to tipoval na nějaký problém v dobíjení.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


31.5.06, 22:23
Profil ICQ

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
To myslíš vložit měřák mezi odpojený (-) pol a kostru? Musíš mě trošku nakopnout. :)


1.6.06, 08:32
Profil
Příspěvek 
Jo mezi mínus a kostru.


1.6.06, 12:22
Příspěvek 
heh, to je tezky, ja sem to mel taky ve formanu, jelikoz to byl ECOTRONIC ( mono motronic) tak aniz bys neco delal, auto ti bere elektriku potrebnou k provozu tohoto systemu... nepocitam vadne alternatory, pozor dost si vezmou i hodiny ( takovy ty diodovy co jsou nad zrcatkem ), muj formanek ( dej mu motoristicke nebe klid ) me hodnekrat zklamal jen s tim co mas ty, parkrat i kdyz jsem jel zacal pomalu zhasinat svetla, kloktat, skytat a nakonec cipl... ale to se stalo tak 2x za 3 roky... hold souhlasim s nazory nade mnou, nejlepsi bude dat vzdy na delsi odstaveni kabely z baterky pryc... vic uz nevim takhle z hlavy. A preju at se ti to podari odhalit, muzes to sem pak postnout co to bylo :)


1.6.06, 12:49
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Hodiny místo otáčkoměru mají ještě větší odběr, okolo 20 mA, napájecí napětí je tam totož stabilizováno LED diodou(!) na 1,55V, protože je použitej obvod do hodin na jednu tužkovou baterii...
Mě se odběr v klidu pohybuje okolo 5 mA, což při kapacitě 44 Ah vychází na 4400 hodin (půl roku) při vybití na 50%

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


1.6.06, 21:04
Profil ICQ

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Dneska jsem měřil, kolik mi dává alternátor na baterku. Na volnoběh a v celém spektru otáček dává 14,58 V. Chtěl jsem změřit odběr v klidovém stavu a asi jsem odpálil měřák. Měl jsem tam omylem nastavený rozsah 20 mA a to jenom probliklo a teď už to neukazuje nic. :cry:


2.6.06, 19:04
Profil

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
Kikane,podle toho co popisuješ je nejpravděpodobnější závada v altíku.Rada pro amatéra - půjčit si funkční a vyzkoušet.Práce cca 1/2 hod. čus


2.6.06, 22:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
V měřáku je nejspíš přepálená pojistka. A 14,5V na alternátoru si myslím že je dost. To by měl být altík v pohodě. Ale je možné, že je špatná dioda a voltmetr nedokáže takový průběh napětí změřit a ukáže víc. Na to by byl potřeba osciloskop.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


3.6.06, 16:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Martin píše:
Na to by byl potřeba osciloskop.

Nebo správnej měřák, co ukazuje True RMS...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


3.6.06, 19:10
Profil ICQ
Příspěvek 
No zdravim vas ja mam ten isty problem co tu popisoval kolega, mne to zacinalo tak isto. teraz sa to posunulo uz nietie 2-3 dni ale aj pol dna. a tiez velmi zalezi od pocasia. ked je chladnejsie vybyja sa to skor. Budem rad ked mi pomozete. za kazdu radu dakujem.


4.6.06, 09:44
Příspěvek 
Bol som zbehnut zmerat odber tak ako ste aj tu popisovali, odpojil som minus pol a potom som zmeral odber, taktiez som odpojil radio, a v aute nemame hodiny takze podla mna tam nemal byt ziaden odber ale nameral som 0,02 - 0,03 A. No je to moc alebo malo alebo ako???


4.6.06, 10:04
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
No 20mA by ti určitě nemělo vybít baterku za dva dny. Je ale divné, že tam vůbec nějaký odběr je, pokud je všechno vypnuto.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


4.6.06, 10:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek 
No ved to sa ani mne nezda, idem este vyskusat pripojit radio ci mi nahodou este potom nenaskovi vetsci odber. Lebo mam take podozrenie na radio. Napisem co som zistil o chvilku


4.6.06, 10:20
Příspěvek 
Kusal tom teda pripojit aj autoradio a zmerat prud tak, ale bolo to zhruba rovnake, ale zistil som ako mi rapidne klesa napetie na baterke.nechal som pripojeny merak a njprv mi ukazalo 12,94V zhruba po 10sekundach to skocilo na 12,93V o dalsich 10s na 12,92V a takto to ide stale. no to vobec nieje dobre co?


4.6.06, 10:40
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz