Zapojení cyklovače stěračů
Autor |
Zpráva |
Majk
Příspěvky: 5 Bydliště: Opava
|
Zapojení cyklovače stěračů
Mám starší cyklovač stěračů ještě z Š100, ale vůbec netuším, jak jej zapojit do své Š105 tak aby fungoval ve spodní poloze páčky pod volantem a cyklování by se volilo na cyklovači. Jsou tam (cyklovač) 4 kontakty očíslované 1-4 a ještě vývod 0 (nula). Poradí někdo jak to zapojit? Potřeboval bych to "jak pro blbce", tzn. např. kontakt 1 napojíš na kontakt 3 na páčce pod volantem.....
|
3.4.06, 15:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
colaczech
Příspěvky: 59 Bydliště: Jižní Morava,okres Hodonín
|
jestli mas nejakou knizku o skodovkach od Andrta,tak si tam najdi schema el.instalace skoda 120gls ta mela cyklovac v zakladu.Je to tam nakreslene ktery kontakt kam zapojit,funguje i na stovkovy,ja sem ho tam taky daval.
Uz nevim jak je to presne ale jeden jde primo na pojistky,jeden k motoru steracu a dva do lucasu-tak nejak.
Jo a dulezite je aby fungoval dobeh motoru steracu tak jak ma,jinak ti cyklovac nepujde.
|
4.4.06, 21:52 |
|
|
wilson
|
tiež mám problém s cyklovačom. mám forman r.v. 92 (excellent). pôvodný cyklovač odišiel, tak som podla neho kúpil nový - tzv. učiaci sa. ked to rele zapojím, tak mi cyklovač ide aj v spodnej polohe páčky - tam aj ísť má, a ide mi aj v nultej, teda tam kde by mali byť stierače off. neviete čím to môže byť? prvá a druhá rýchlosť neprerušovaného stierania sa správa normálne. nemožnosť vypnúť stierače je príšerná vec, aj ked je cyklus nastavený na 30sec. aj tak to drie po suchom skle. zatial to mám vyriešené tak, že rele som dal do priehradky a urobil som prepoj a pri miernom mrholeni si cyklujem vlastnoručne .
|
9.5.06, 22:44 |
|
|
wilson
Příspěvky: 27
|
už je to mesiac a stále žiadna odpoveď....
|
8.6.06, 11:22 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Wilsne,těžko radit.Je plno výrobců a každý používá jinné zapojení.Není nad to pokud je u výrobku návod a popis zapojení.Může být ovšem i vadný.
|
13.6.06, 22:37 |
|
|
wilson
Příspěvky: 27
|
je to presne tento:
AEV 2012, výrobce AEV Kroměříž
http://favoweb.skoda110r.cz/photo.php?aid=18&pid=1
|
14.6.06, 09:20 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Takže,vyzkoušet zda i nový není vadný /dát známému do auta/,pokud v pohodě,zkontrolovat zda je funkční lukas.čus
|
19.6.06, 20:31 |
|
|
Pavel006
Příspěvky: 15
|
vnitřní zapojení cyklovače škoda
Zdravim.
Nevíte někdo vnitřní zapojení cyklovače na škodivce?
Sehnal jsem si cyklovač z polskeho fiata (a chci ho šoupnout do 105ky) a potřebovyl bych vědět kam mám jakej drát připojit.
Zapojení cyklovače fiat: červenej drát +; žlutej drát -; modrej drát (na kontakt relé, který je v klidu rozpojený a po sepnutí se spojí s +); modrej drát s pruhem (v klidu je spojený přes relé se žlutym).
A teď bych potřeboval vědět na které číslo u svorkovnice mám připojit příslušnej drát
|
1.9.07, 18:29 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
vopaje píše: Takže,vyzkoušet zda i nový není vadný /dát známému do auta/,pokud v pohodě,zkontrolovat zda je funkční lukas.čus
Vyzkoušet to v druhém můžeš, zjistíš tak jestli je problém v cyklovači. Napdá mě jestli je v pořádku doběh (ale u favorita by se s doběhem stát nic nemělo, navíc by to dělalo pořád. Mě blbnul cyklovač jenom kvůli tomu že byly špatné kontakty na lukasech, jak idiot jsem hledal špatné dráty, zoxidovaný plošný spoj pojistek a ono to bylo jenom v tom kontaktu.
|
1.9.07, 19:11 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: vnitřní zapojení cyklovače škoda
Pavel006 píše: Zdravim. Nevíte někdo vnitřní zapojení cyklovače na škodivce? Sehnal jsem si cyklovač z polskeho fiata (a chci ho šoupnout do 105ky) a potřebovyl bych vědět kam mám jakej drát připojit. Zapojení cyklovače fiat: červenej drát +; žlutej drát -; modrej drát (na kontakt relé, který je v klidu rozpojený a po sepnutí se spojí s +); modrej drát s pruhem (v klidu je spojený přes relé se žlutym). A teď bych potřeboval vědět na které číslo u svorkovnice mám připojit příslušnej drát
Už se to tu kdysi několikrát řešilo, zkus zapátrat v historii tady v elektrice
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
3.9.07, 20:44 |
|
|
Pavel006
Příspěvky: 15
|
Re: vnitřní zapojení cyklovače škoda
Bukaj píše: Pavel006 píše: Zdravim. Nevíte někdo vnitřní zapojení cyklovače na škodivce? Sehnal jsem si cyklovač z polskeho fiata (a chci ho šoupnout do 105ky) a potřebovyl bych vědět kam mám jakej drát připojit. Zapojení cyklovače fiat: červenej drát +; žlutej drát -; modrej drát (na kontakt relé, který je v klidu rozpojený a po sepnutí se spojí s +); modrej drát s pruhem (v klidu je spojený přes relé se žlutym). A teď bych potřeboval vědět na které číslo u svorkovnice mám připojit příslušnej drát Už se to tu kdysi několikrát řešilo, zkus zapátrat v historii tady v elektrice
To se řešilo ale neni tam nic o vnitřnim zapojení cyklovače pro škoda 120.
|
4.9.07, 15:47 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
A co myslíš vnitřním zapojením? Jako schéma obvodů v cyklovači? To tedy nevím, kde bych našel...
Ale funguje to tak, že jsou tam tři obody s tranzistorama a kondenzátorama, u kterých je kapacitou dána délka cyklu. Ještě jsou tam trimry, kterými se dá nastavit délka sepnutí relátka, které spíná motorek stěračů.
Do cyklovače vedou čtyři kabely - modrý je kostra, červený je plus (tyto dva jsou napájení cyklovače) a zbylé dva kabely (bílý a žlutý?) jsou vedení k a od relátka v cyklovači (od lucasu k lucasu ).
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
5.9.07, 18:05 |
|
|
Pavel006
Příspěvky: 15
|
Bukaj píše: A co myslíš vnitřním zapojením? Jako schéma obvodů v cyklovači? To tedy nevím, kde bych našel... Ale funguje to tak, že jsou tam tři obody s tranzistorama a kondenzátorama, u kterých je kapacitou dána délka cyklu. Ještě jsou tam trimry, kterými se dá nastavit délka sepnutí relátka, které spíná motorek stěračů. Do cyklovače vedou čtyři kabely - modrý je kostra, červený je plus (tyto dva jsou napájení cyklovače) a zbylé dva kabely (bílý a žlutý?) jsou vedení k a od relátka v cyklovači (od lucasu k lucasu ).
No mě právě zajímá jaký dráty vedou na kontakty relé. Protože mám cyklovač z polskeho fiata a chtěl bych ho dát do škodivce.
A když nevim jak je to zapojený v cyklovači u škodovky tak potom těžko říct kam vede výstup z relé.
V knížce od Andrta v elektrickém schematu automobilu je připojenej cyklovač ke 4 pinový svorkovnici.
Na 1 bych zapojil + cyklovače no ale potom už nevim, 2,3,4 ? (fiat 1 drát přes kontakt relé v klidu spojený s mínus, 2 drát mínus, 3 drát se přes relé spojuje s plusem) no a na jaký číslo svorkovnice tyhle dráty připojit.
Chci asi kravinu ale na netu sem to nikde nenašel.
Zdar.
|
7.9.07, 19:14 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Pavel006 píše: Bukaj píše: A co myslíš vnitřním zapojením? Jako schéma obvodů v cyklovači? To tedy nevím, kde bych našel... Ale funguje to tak, že jsou tam tři obody s tranzistorama a kondenzátorama, u kterých je kapacitou dána délka cyklu. Ještě jsou tam trimry, kterými se dá nastavit délka sepnutí relátka, které spíná motorek stěračů. Do cyklovače vedou čtyři kabely - modrý je kostra, červený je plus (tyto dva jsou napájení cyklovače) a zbylé dva kabely (bílý a žlutý?) jsou vedení k a od relátka v cyklovači (od lucasu k lucasu ). No mě právě zajímá jaký dráty vedou na kontakty relé. Protože mám cyklovač z polskeho fiata a chtěl bych ho dát do škodivce. A když nevim jak je to zapojený v cyklovači u škodovky tak potom těžko říct kam vede výstup z relé. V knížce od Andrta v elektrickém schematu automobilu je připojenej cyklovač ke 4 pinový svorkovnici. Na 1 bych zapojil + cyklovače no ale potom už nevim, 2,3,4 ? (fiat 1 drát přes kontakt relé v klidu spojený s mínus, 2 drát mínus, 3 drát se přes relé spojuje s plusem) no a na jaký číslo svorkovnice tyhle dráty připojit. Chci asi kravinu ale na netu sem to nikde nenašel. Zdar.
Už si to moc nepamatuju, ale najdeš ve svorkovnici Lucase drát doběhu stěračů, ten přefikneš a zapojíš na kontakty relé cyklovače. Na červenej drát cyklovače přivedeš plus, modrej je -. S tim doběhem si nejsem jist, jestli má nějaký vliv polarita kontaktů cyklovače, nebo je to fuk...
...ale myslim, že doběh u škodovky je řešen přes - a ty kontakty relé v cyklovači jsou v klidu vzájemně propojeny (aby fungoval doběh stěračů) a v provozu (po sepnutí relé) je na ně přivedena kostra... (-). Ale nic nezaručuji...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
7.9.07, 21:00 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Co si tak pamatuju (Š12OL, škoda cyklovač) :
červený drát je plus na druhou pojistku, modrý jde do jednoho pinu ve svorkovnici páčky pod volantem, který dosud byl volný.
Pak ty zbývající dva lze přehodit, jsou to jen kontykty rozpínacího relé. Jeden jde k motoru a druhý na další pin svorkovnice páčky kam dosud šel žlutý drát. Tento je nutno z tohoto pinu vyndat jinak bude zkrat!
A pokud se ti nechce protahovat nový drát a nevadí ti tenhle nastavovat, tak ke konci tohohle žlutého který jsi vytáhl ze svorkocnice páčky dáš jeden drát z cyklovače (který má jít k motorku) a ten druhý napojíš, jak už jsem psal výše, dáš do toho pinu kde byl předtím ten žlutý
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
8.9.07, 12:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|