spojka+prevodovka a mrazy?
Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Proč je SAE 75W nevhodný? Nedávno jsem ho měnil v převodovce u Š130R a v "mototechně" mi doporučili právě SAE 75W. Mám ho vyměnit aby nedošlo k poškození převodovky nebo ho tam mohu nechat?
|
3.2.06, 09:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Protože na tento olej není konstruována. Původně do ní patřil SAE 90, od "M" předepsali SAE 80. Poslední informace přímo z Bolslavi byla SAE 80W-90, totéž i pro Favo. Co Ti říkají v obchodě je jedna věc, skutečnost druhá.
_________________ J.
|
3.2.06, 10:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A musim ho vyměnit nebo ho tam mohu ponechat? Ten co jsem vypustil tam byl snad z roku 1987 jak jsem se dozvědel. Chci ho tam nechat tak 25000 km a pak ho znovu vyměnim
|
3.2.06, 10:17 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Výměna je předepsaná po 40 000 km nebo 5 let. Já osobně bych tam tu 75W nenechával, jak skončí mrazy, tak ji vyměň.
_________________ J.
|
3.2.06, 10:19 |
|
|
Návštěvník
|
Díky moc za radu. Ještě k tomu intervalu výměnu - vim že je 50 000 km, ale protože jsem rapida koupil nedavno a má natočeno cca 75 000 km tak jsem to chtěl nechat až bude na ciferníku 00 000 km abych měl lepší přehled o kilometrovém průběhu a výměnách oleje. Ještě jednou dík
|
3.2.06, 10:26 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Výměna převodového oleje je předepsána po 40 000 km. 50 000 km je interval na kontrolu a případnou GO rozdělovače a spouštěče.
_________________ J.
|
3.2.06, 11:05 |
|
|
Oldřich Starý
|
To znám...
Při mrazech je brzdovka hustá, vratným pružinám u vypínacího válce to déla trvá. Pokud rychlost nohy (při uvolňování) na pedálu je větší, než rychlost pružin tlačících zmrzlou brzdovku, vypadá to navenek, že spojka zabírá vysoko, protože noha je už vysoko a ono se to teprv rozjíždí.
Stalo se mi totéž, tak jsem vyměnil brzdovku a zlepšilo se to. Navíc, jelikož má převodovka už nejlepší léta za sebou (Š105L, 11.1983) tak řadím z 3 na 2 s meziplynem. Při tom se mačká na spojku dvakrát rychle za sebou. Druhý zdvih má záběr výš z důvodu popsaného výše + navíc se dostane do vypínacího prasátka víc kapaliny. Jen mám strach aby mi z něj nevyběhnul pístek
|
6.2.06, 11:43 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Brzdová kapalina mrzne při -50°C, nynější mrazy nemají na nic vliv - ovšem pokud kapalina pamatuje ještě Marii Terezii, tak je možné vše (obsah vody může způsobit zamrznutí). A dolů se řadí s mězeiplynem, tedy mezi dvojím vyšlápntí spojky se přidá plyn, a to docela hodně. To co jsi popsal, je pro řazení nahoru.
_________________ J.
|
6.2.06, 12:51 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Jiří Čech píše: A dolů se řadí s mězeiplynem...
Vždyť to psal, že řadí s meziplynem.
|
7.2.06, 09:43 |
|
|
Oldřich Starý
|
Řazení
Tak to dělám já
řazení dolů (např. ze 3 na 2)
1) sešlápnout spojku a zařadit neutrál
2) pustit spojku, přidat plyn (meziplyn)
3) sundat nohu z plynu sešlápnout spojku rychle zařadit, dřív než spadnou otáčky vyvolané meziplynem.
Cílem je srovnat otáčky hnacího a hnaného kolečka (hřídel) aby do sebe snadněji zapadly zoubky.
No a to druhé uvolňování spojky má záběr výš z důvodů popsaných v mém předchozím komentáři. Brzdovku mám novou měsíc (prohnal jsem spojkovýma trubkama 3 nádržky kapaliny) a v létě to bylo OK.
Pozoroval jsem to osobně: dokud na vypínací páčku (to, do čeho strká seřizovatelná tyčka z vyp. válce) působily vypínací pružiny spojky, vracel se pístek rychle. Jakmile tuto činnost převzali ty 2 vinuté pružinky v oblasti vůle mezi vyp. ložiskem a vyp. páčkami, vratný pohyb se zpomalil. Pokud se pístek nestihne do klidové polohy vrátit dřív, než dojde k dalšímu sešlápnutí spojky, dostane se do systému víc brzdovky, spojka víc vypne a následná oblast záběru se posune do vyšších poloh pedálu.
|
7.2.06, 11:10 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Máš něco s válečkem, to by němel dělat, nebo je hlavní spojkový válec hyn.
_________________ J.
|
7.2.06, 15:12 |
|
|
Kvetuška
|
brzda
a keď mi pri veľkych mrazoch sa zavzdušni brzdova sustava?pokles kvapaliny nieje a ani jedno koleso nieje mokre.
|
9.2.06, 10:25 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Zavzdušnění není mrazem, tam je chyba někde jinde. Popiš přesně, co to dělá.
_________________ J.
|
9.2.06, 13:15 |
|
|
vasek
|
problem se zavzdušněnou spojkou - škoda 105
Když byly ty mrazy, při startování jsem sešlápnul dvakrát spojku a při druhém šlámnutí mi spadl pedál až na podlahu. Nevím kde bych měl hledat závadu. Nedaří se mi to odvzušnit. Vyměnil jsem zatím gumové hadice u nádržky, protože tam to prosakovalo. Poradíte?
|
25.2.06, 18:28 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Už se tady toto řešilo,ale s brzdama.Podle mého je to hlavní spojkový válec.pokud ti nemizí kapalina.Mrkni do témata Brzdy,tam Jirka Čech radil vyměnit celý válec a né jen díly / souhlasím s ním,i když tam se jednalo o brzdy.Pokud by propouštěl válec na převodce ,strácela by se kapalina. čus
|
26.2.06, 00:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|