Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 23:23



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
 Nabijeni baterky 
Autor Zpráva

Příspěvky: 266
Příspěvek Nabijeni baterky
Zdravim, chtel jsem se zeptat zda-li je mozne nabit autobaterii zdrojem s regulovatelnym napetim a omezovacem proudu na do 1A? mam vybitou baterku, nabijecku nemam, nechce se mi kupovat. Jake ma byt napeti ze zdroje pro nabijeni autobaterky? Slo by to tedy? Je mi jasne ze to bude trvat dlouho, ale to neni problem.. je pro me dulezite vedet jestli to je mozne a nepokazim tim tu baterku.
Dekuji


14.9.07, 08:38
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6590
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
no bateria sa obvykle nabija 10 - 12 hodin prudom 1/10 menovitej kapacity baterky, teda pri 45Ah baterii ~4 - 4,5A

jednym amperom by si mal baterku teda nabijat 45h, ale neviem, ci by to prinieslo kyzeny efekt, ci by elektrolyt zacal bublat a tak. znicit by si tym baterku kazdopadne nemal.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


14.9.07, 08:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
ventYl píše:
no bateria sa obvykle nabija 10 - 12 hodin prudom 1/10 menovitej kapacity baterky, teda pri 45Ah baterii ~4 - 4,5A

jednym amperom by si mal baterku teda nabijat 45h, ale neviem, ci by to prinieslo kyzeny efekt, ci by elektrolyt zacal bublat a tak. znicit by si tym baterku kazdopadne nemal.


Ta 1/10 je maximální doporučený proud. Když bude nabíjet 1A tak to nevyvaří, spíš je to pro tu baterku lepší než silnější proud. Autobaterie jsou c se týká tohoto docela odolné, jenom se musí hlídat nabíjecí napětí aby nedošlo k přebíjení, to je spolehlivý způsob jak baterii zničit.


14.9.07, 10:03
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Nastav na zdroji 16V a proud 1A a připoj k baterce.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


14.9.07, 10:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Valašské Meziříčí
Příspěvek 
Ale to nepujde ne? Kdyz mas omezeni na 1A, tak po prekroceni ti spadne napeti a nebudes nabijet...ne? :oops: A to pri 16V urco prekrocis :wink:


14.9.07, 11:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
venca.m píše:
Ale to nepujde ne? Kdyz mas omezeni na 1A, tak po prekroceni ti spadne napeti a nebudes nabijet...ne? :oops: A to pri 16V urco prekrocis :wink:

Ehm... myslel zdroj proudu 1A, s omezením na 16V. Takže proud bude pořád 1A a když napětí dosáhne 16ti V, začne proud klesat.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


14.9.07, 11:44
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
venca.m píše:
Ale to nepujde ne? Kdyz mas omezeni na 1A, tak po prekroceni ti spadne napeti a nebudes nabijet...ne? :oops: A to pri 16V urco prekrocis :wink:


Ano, napětí spadne na nějakých 13V (podle vybití akumulátoru), ale zdroj bude pořád do akumulátoru cpát 1A a tím ho nabíjet a napětí bude postupně stoupat až do úplného nabití (kolem 16,5V).

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


14.9.07, 14:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 7 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz