Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 17:55



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 jaky olej do felicie 
Autor Zpráva

Příspěvky: 82
Bydliště: Jižní Morava
Příspěvek 
Roman píše:
pepa píše:
Jezdím denně krátké vzdálenosti takže bych taky kvuli těm studeným startum použil plnou syntetiku.Olej mě nežere jak ho naleju,tak skoro stejně vypustím,ale už mám 265000km tak mám strach,že by to tu plnou syntetiku mohlo začat žrát,nevím?Snad to jedině vyzkoušet,ale abych nevyhodil prachy.


tak to teda koukam, protoze obecne Fe 1,6 jsou pekny zrouti oleje - kam se na ne v tomhle hrabe favorit :lol:


Dřív to bylo moje služební auto,pravidelně servisovaný a věčinou se jezdily dlouhý štreky,takže žádná olejnička. :lol:

_________________
Felicia 1,6MPI/2000/bílá


8.6.06, 18:10
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
V mojom auticku syntetika nerobi ziadne problemy. - je to MPI z roku 99. Rozdiel v hustote je vyrazny pri studenom motore, pri zohriatom nieje ani rozdiel a teda ani zvyhoda ani nevyhoda. Co sa tyka API SG, uz sa nezozenie, pretoze od novsich specifikacii sa lisi dost malo a tak vyrobcom nerobi problem vyrabat radsej novsiu SJ. Hlavny rozdiel je v ekologii, takze SJ obsahuje menej fosforovych aditiv a nehodi sa do prevodoviek vykonnejsich motoriek, kde dokaze narobit dost paseku.


8.6.06, 18:53
Profil

Příspěvky: 162
Příspěvek 
MNo do starých aut neni dobre lejt moc ridkej olej nebot vam to zacne zrat protoze olej cim ridci tim mene utesnuje vule u Ceských motoru Felicii se daval od jakziva 15W40 ale te lepsi specifikace u Nemeckej motoru uz polosint a vis


8.6.06, 20:13
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
klasika 15 w 40 8)

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


9.6.06, 15:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
ŠádeMan píše:
MNo do starých aut neni dobre lejt moc ridkej olej nebot vam to zacne zrat protoze olej cim ridci tim mene utesnuje vule u Ceských motoru Felicii se daval od jakziva 15W40 ale te lepsi specifikace u Nemeckej motoru uz polosint a vis
Felcka potrebuje dotesnovat vole ked sa blizi k pol milionu kilometrov, ja tam mam 100kkm a auticko ma nulovu spotrebu oleja a prave zacina byt dobre zabehane. Okrem toho pri oznaceni 10w40 prve cislo udava vlastnosti pri studenom motore a to druhe pri zohriatom. Z toho si mozes odvodit, ze raz ked je motor teply, olej 15w40 je rovnako husty/riedky ako 5w40. Pri studenom starte pri -5 stupnov sa s 5w40 motor lahsie a rychlejsie pretoci, lahsie nastartuje a menej sa nici. Dalej nez dosiahne plnu prevadzkovu teplotu - cca 10 km, ma aj mensie vnutorne straty a teda nizsiu spotrebu a opotrebovanie. Ked motor zerie olej, je to znak ze nieco mas opravit a nie, ze ho mas dotesnovat hustym olejom.


10.6.06, 13:03
Profil

Příspěvky: 162
Příspěvek OLEJ
Citace:
Felcka potrebuje dotesnovat vole ked sa blizi k pol milionu kilometrov, ja tam mam 100kkm a auticko ma nulovu spotrebu oleja a prave zacina byt dobre zabehane. Okrem toho pri oznaceni 10w40 prve cislo udava vlastnosti pri studenom motore a to druhe pri zohriatom. Z toho si mozes odvodit, ze raz ked je motor teply, olej 15w40 je rovnako husty/riedky ako 5w40. Pri studenom starte pri -5 stupnov sa s 5w40 motor lahsie a rychlejsie pretoci, lahsie nastartuje a menej sa nici. Dalej nez dosiahne plnu prevadzkovu teplotu - cca 10 km, ma aj mensie vnutorne straty a teda nizsiu spotrebu a opotrebovanie. Ked motor zerie olej, je to znak ze nieco mas opravit a nie, ze ho mas dotesnovat hustym olejom.

NENI PRAVDA CO RIKAS: PRAVDA JE TO ŽE:
PRVNI CISLO 15 JE DO -20 PISMENO W ZNAMENA ZIMNI A POSLEDNI CISLA ZNAMENAJI CIM TOTO CISLO VETSI TIM KVYLITNEJSI JE TO OLEJ VIZ web: WWW.OLEJE.CZ TAM JE TO VSE O TOM NAPISANY SHLEDNI TYTO STRANKY A PAK LEJ DO AUTA OLEJ KTEREJ TAM PATRI Z HLEDISKA KDE SE AUTO POHYBU A JAKY MA VÝKON TO ZNAMENA JAK JE HODNE ZATIZEN....ASI TAK
POZN. NALEJES LI SINTETIKU , NEBO POLOSINT DO AUTA KDE SE LIL CELÝ JEHO PROVOZNI ZIVOT MINERÁL NEBUDE TO DOBRE MOTOR JE ZVYKLÍ NA OLEJ CO JEZDIL 8)


10.6.06, 16:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: OLEJ
ŠádeMan píše:
Citace:
Felcka potrebuje dotesnovat vole ked sa blizi k pol milionu kilometrov, ja tam mam 100kkm a auticko ma nulovu spotrebu oleja a prave zacina byt dobre zabehane. Okrem toho pri oznaceni 10w40 prve cislo udava vlastnosti pri studenom motore a to druhe pri zohriatom. Z toho si mozes odvodit, ze raz ked je motor teply, olej 15w40 je rovnako husty/riedky ako 5w40. Pri studenom starte pri -5 stupnov sa s 5w40 motor lahsie a rychlejsie pretoci, lahsie nastartuje a menej sa nici. Dalej nez dosiahne plnu prevadzkovu teplotu - cca 10 km, ma aj mensie vnutorne straty a teda nizsiu spotrebu a opotrebovanie. Ked motor zerie olej, je to znak ze nieco mas opravit a nie, ze ho mas dotesnovat hustym olejom.

NENI PRAVDA CO RIKAS: PRAVDA JE TO ŽE:
PRVNI CISLO 15 JE DO -20 PISMENO W ZNAMENA ZIMNI A POSLEDNI CISLA ZNAMENAJI CIM TOTO CISLO VETSI TIM KVYLITNEJSI JE TO OLEJ VIZ web: WWW.OLEJE.CZ TAM JE TO VSE O TOM NAPISANY SHLEDNI TYTO STRANKY A PAK LEJ DO AUTA OLEJ KTEREJ TAM PATRI Z HLEDISKA KDE SE AUTO POHYBU A JAKY MA VÝKON TO ZNAMENA JAK JE HODNE ZATIZEN....ASI TAK
POZN. NALEJES LI SINTETIKU , NEBO POLOSINT DO AUTA KDE SE LIL CELÝ JEHO PROVOZNI ZIVOT MINERÁL NEBUDE TO DOBRE MOTOR JE ZVYKLÍ NA OLEJ CO JEZDIL 8)

citat z:http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3
Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.
Olej ktory do motora patri je urceny poziadavkou vyrobcu a do felcky teda popri minerali patri aj polosyntetika a este aj plna syntetika. Strucne povedane - ak je na oleji vyznacena prislusna specifikacia, nic nepokazis.
Dalsi citat
Zimní číslo
Viskozitní specifikace má většinou tvar např. SAE 15W-40, SAE 5W-40, SAE 0W-30 apod. První číslo udává vlastnosti oleje při nízkých teplotách, tj. čerpatelnost oleje. Čím je toto číslo nižší, např. 5W či 0W, tím bude olej tekutější v zimních mrazech a tím lépe ráno nastartujeme studený motor a rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu. Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje.Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost.


12.6.06, 08:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
No, ono je to zjavne s tými olejmi diskutabilné...Hlavný problém je, že pokiaľ sa zvolí nesprávny olej, ono to zväčša človek len-tak rýchlo nespozná...takže sa niekeda aj "no name" oleje môžu zdať, že nie sú zlé...myslím, že voľba oleja je hlavne o pocitoch...

Napr. kamarát leje od novoti do Š120 (r.v. 88) olej Madit M8AD (15W-50, API SE/CB). Mení ho po 6000 km. Motor je po 135 000 km čistý a spotreba oleja je okolo 0,15 l/100 km = motor je ako nový. Nevytáča ho za studena, mení vždy po 6000 km. Takto isto to praktizuje s Favoritom - najazdených 90 000 km od novoti, rovnako super stav motora...

Takže možno do Felicií, Favoritov a Š742 úplne stačí jednoduchý olej, len treba s motorm správne zaobchádzať pri nižších teplotách a olej pravidelne meniť (tieto nižšie API stupne skôr).

Ale ja som si kúpil teraz Š125, má 69000km a teraz si aj ja lámem hlavu, aký olej zvoliť...

ale nakoniec, môj osobný názor je, že do Favoritov a felícií je najvhodnejší olej minerál 15W-40, API aspoň SJ, nejaký renomovanejší výrobca....a meniť ho presne, nezaťažovať veľmi motor za studena.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


12.6.06, 16:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 78
Bydliště: Kyjov
Příspěvek 
já sem dnes nalíl polosyntetyku mám najete 120000 tisíc tak co vi nato

_________________
Škoda Felície 1.3MPI, r.v-1999,bílá.


12.6.06, 17:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 162
Příspěvek 
Lejte si tam jenom to co splnuje specifikace VW pro dany motor


12.6.06, 19:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
Agent-Smith píše:
já sem dnes nalíl polosyntetyku mám najete 120000 tisíc tak co vi nato


a sme u základního problému - "nalil jsem tam polosyntetiku", to je asi jako kdyz napises, nalil sem do auta nejakej benzin, ale nevim jakej. Je dulezity vedet vyrobce, specifikaci podle API, no pak taky treba viskozitu. Treba Jiri Cech tvrdi (a ja mu nemam duvod neverit), ze tuzemske polosyntetiky jsou odflaknute a je tam pomer MINERAL : SYNTETIKA tak maximalne 5:1, kdezto zahranicni normy jsou daleko prisnejsi a je tam ten pomer 1:1 = dele vydrzi, nenabiraji tolik vlhkosti ze vzduchu, maji vice aditiv a podobne :D

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


13.6.06, 08:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
2 Roman - Nehovorim, ze na znacke vobec nezalezi, vacsina syntetik a polosyntetik ma API spec SJ a viskozity byvaju pre plnu syntetiku 5w40, polo 10w40 a pre mineral 15w40. Nalievat do felcky nieco ine, hlavne co sa tyka toho druheho cisla je nevhodne - pouzitie 50 zbytocne zvysuje spotrebu a 30 je zase prilis riedky olej. Znacka mi pripada relativne menej dolezita, nakolko API a viskozita dostatocne urcuju vhodnost oleja. Je to asi ako ked sa u benzinu starame o oktanove cislo a nebavime sa, ci je to Shell alebo OMV. V podstate delenie na syntetiku a nesyntetiku tiez je pre majitela auta nepodstatne - ak ma olej spravnu viskozitu, a API specifikaciu, moze mi byt jedno, ako to vyrobca dosiahol. Co sa tyka zahranicnych versus tuzemskych znaciek, prave API specifikacia urcuje ake aditiva tam mozu byt a ake vlastnosti olej ma mat. Ak by niekto vyrabal olej s falosnou specifikaciou, vyrobcovia aut by ho roznosili na kopytach. Niektori vyrobcovia sa istia vlastnymi normami, nakolko API nedostatocne specifikuje vsetky vlastnosti. Shell kasle na VW a udava na svojich olejoch len API.


13.6.06, 08:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
Peter50kw píše:
2 Roman - Nehovorim, ze na znacke vobec nezalezi, vacsina syntetik a polosyntetik ma API spec SJ a viskozity byvaju pre plnu syntetiku 5w40, polo 10w40 a pre mineral 15w40. Nalievat do felcky nieco ine, hlavne co sa tyka toho druheho cisla je nevhodne - pouzitie 50 zbytocne zvysuje spotrebu a 30 je zase prilis riedky olej. Znacka mi pripada relativne menej dolezita, nakolko API a viskozita dostatocne urcuju vhodnost oleja. Je to asi ako ked sa u benzinu starame o oktanove cislo a nebavime sa, ci je to Shell alebo OMV. V podstate delenie na syntetiku a nesyntetiku tiez je pre majitela auta nepodstatne - ak ma olej spravnu viskozitu, a API specifikaciu, moze mi byt jedno, ako to vyrobca dosiahol. Co sa tyka zahranicnych versus tuzemskych znaciek, prave API specifikacia urcuje ake aditiva tam mozu byt a ake vlastnosti olej ma mat. Ak by niekto vyrabal olej s falosnou specifikaciou, vyrobcovia aut by ho roznosili na kopytach. Niektori vyrobcovia sa istia vlastnymi normami, nakolko API nedostatocne specifikuje vsetky vlastnosti. Shell kasle na VW a udava na svojich olejoch len API.


S prvni polovinou souhlasim, avsak dale bych si dovolil vice ci mene nesouhlasit. Ano, znacka se muze zdat jako nedulezita, ale prave pouze podle znacky pozname, jesttli je to olej tuzemsky nebo zahranicni, a kdyz porovnam napriklad tuzemsky mogul a jeho polosyntetiku s polosyntetikou od firem jako je Total nebo Texaco, tak si muzes byt jisty, ze mogul tam bude mit rozhodne nekvalitnejsi aditia a jeste jich tam bude mene - ono totiz neni presne receno kolik jich tam musi byt. Ceska norma rika, ze tam musi byt minimalne (ted strelim od boku) 20% synteticke slozky a vyrobce se samozrejme bude drzet teto hranice - to u tech dvou ostatnich neplati-navic ty ostatni dva maji kvalitnerjsi aditiva a olej dele vydrzi, nenatahuje do sebe tolik vody a nedegraduje tak rychle . Me prijde, ze tu stale jen vyzdvihujete viskozitu, ktera je samozrejme dulezita, ale moc ji podle me precenujete.

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


13.6.06, 09:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek 
To kachnis M7ADSIII je olej do dieselu :x ! Nemas v okoli nahodou nekoho od vojaku?Tenhle olej pouzivali vojaci do svych aut a dost casto s nim i kseftovali :lol: . Cau Petr


13.6.06, 20:07
Příspěvek 
Chlape já nevim jakej ti doporučit přesně,páč nevim jak jezdíš a kolik máš taky najeto?! Ale od 15w 40 až po long life Castrol můžeš jezdit.Nebo třeba RS 0w 60.V těch posledních případech ale záleží kolik máš vaty,kolik máš najeto (tak do padesáti tisíc se doporučuje začít,pak už spíše né)a jakej si používal olej,páč jestli máš motor zasranej uvnitř jako bys tam nalil penetraci pod ipu,tak tu syntetiku tam nelej hned.Ale až po nějaký době kradších intervalů výměny oleje.Jde o to,že se ti uvolní karbon a vepřový výpečky a zaserou ti koš poříp.filtr oleje a máš zapečený ojniční šály v cuku-letu.Kliku to to ještě stihne namazat.
A taky jak jezdíš,páč jestli to podtáčíš jako traktorysta,tak se ti může kousnout vačka na středovym ložisku a to pak praskne rozvodový kolo a nejedeš.Pak jen dlouhá tyč a dvoukylový kladivo ti jí pomůže vyndat.Samo,že je po vačce.A nová na padesátkovou Feldu stojí asi 3500,- možná ale už míň.Ale jestli tam někdo lil od 15w 40nebo tu polo nebo syntetiku a měnil olej,kup třeba tu 10w 40 ať si mlaská.Ten není zase nejdražší a je to takový kompromis na sportovní jízdu a běžnej šolich.i na spotřebě a výkonu je to "hodně nepatrně",ale nepatrně znát?Ty hustý oleje viz 15w 40 nemaj taky chybu.Dnes už.Třeba jako měl MOGUL?!!. Ten už ale neexistuje takový jaký býval,snad jen u pump,kde nemaj obrat.Používali málo přísad na čištění a proto se ten olej znechutil všem včetně lidí v Motorsportu.Ale mazal zase trocha líp,páč převládalo více složek na mazání.Jenže čistý motor je ve výsledku lepší než o trochu více lépe mazaný a tak už i Mogul asi tak tři roky vyrábí olej kterej se v poho vyrovna GTX 3.Myslim tím ten 15w 40.Opravdu.A Mogul je docela dost konkurenční v cenách a mi chemiky nemáme špatný.Viz.Semtex.Pochází kousek odtamtud.Já používám Castrol .A to Němce moc nemusim.Ale olej je dobrý dnes už jakýkoliv.Snad cena je v tomto ohledu rozhodující....škála je bohatá...


22.6.06, 21:04
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz