Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.9.24, 11:43



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
 Topení a jeho intenzita 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 136
Bydliště: Praha
Příspěvek Topení a jeho intenzita
Ahoj, mám Fávo z roku 90. Jezdím s ním teďka hlavně v noci, takže občas zapínám topení. Ale překvapila mi jedna věc.

Když jedu na trojku, nebo na čtyřku a držím tak 2500-3000rpm a mám na sebe otočenej průduch topení a páčku úplně vpravo na maximu, tak to na mě fouká o sto šest horkej vzduch, ale opravdu horkej. No a když pak jedu třebas z kopce a vyřadím si, tak je cejtit, že se ten vyfukovanej vzduch lehce ochladí.Když je venku větší zima, tak i docela citelně. Stejě se to chová, když dojedu na vršek kopce na ty otáčky a tam je odbočka, takže si vyřadím a dojíždím jí setrvačností.

Docela by mi zajímalo, proč se to takhle chová, když teplota motoru je pořád stejná a neklesá ani nestoupá. Zvlášť, když se předtím točí vyšší otáčky, tak se prohřeje na provozní teplotu a tu už si drží. Je jasný, že když je motor chladnější, tak to nebude tolik topit a zase obráceně, ale tomuhle jsem zatím na kloub nepřišel...

Díky za nápady a mějte se


11.6.06, 08:13
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Za prvé) volnoběh :arrow: nižší otáčky :arrow: menší průtok vody tělesem topení
Za druhé) nízké otáčky motoru :arrow: horší dobíjení aku :arrow: nižší otáčky ventilátoru topení

Za třetí) spoj si za prvé) a za druhé) a vyjde ti, že při menším průtoku vody se voda stačí ochladit v trubkách a v tělese topení a těleso topení je tedy chladnější.
K tomu přidej nižší výkon elektrospotřebičů (ventilátor) a je to jasný, ne :wink: (srovnej např. s regulací ústředního topení)

Také není pravda, že motor má stejnou teplotu při jízdě v otáčkách i na neutrál...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


11.6.06, 08:28
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Nebo když se vjede v léťě do lesa, tak to najednou fouká studenější vzduch, přitom je topení úplně vypnutý, čím to je? :lol:

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


11.6.06, 09:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Nepér píše:
Nebo když se vjede v léťě do lesa, tak to najednou fouká studenější vzduch, přitom je topení úplně vypnutý, čím to je? :lol:
:lol:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


12.6.06, 21:38
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz