jízda na úsporu nebo likvidace motoru
Autor |
Zpráva |
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
ja teda nevím jak ostatní, ale brzdit motorem se MÁ - naopak se nemá vyřazovat kvatl - teplej motor má bejt stále v nějakým zápřahu a né běžet na volnoběh - beztak sou to celkově na jednu vyjetou nádrž sotva jednotky deci, co někdo ušetří, takže nechápu proč tu stále hájíte stanovisko jezdit 60 na 5, když je daleko lepší tam kopnout 4 nebo 3, motor je rád že je ve správnejch otáčkách, celková konečná spotřeba je stejná atd. atd. atd. - mě to prostě připadá že si někdo chce stále dokazovat, že je jeho škoda 1xx schopná táhnout i při těhlech nízkých otáčkách - jo ona tohoschopná je, spotřebu máte možná nízkou, ale to je asi tak jediný pozitivum - vše ostatní jsou negativa která mluví proti takovémuto stylu jízdy! (mimochodem co myslíte že znamená to zelený spektrum otáček na otáčkoměrech Fa, fe atd???)
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
7.6.06, 08:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
ja myslim, ze se nema smysl hadat o necem, co je davno vymysleny... kdyz se kouknete na grafy merny spotreby motoru 742 (jiny grafy sem nevidel )tak je jasny ze kolem 3000ot je optimum..kdyz jedu sam a nikde nikdo, taky jedu treba jen 70 na 4ku ale abych ho dusil na 4ku 50, to jen ve meste a zlehka plyn, jinak jak vyjedu z meste, pkne si podradim, zrychlym na 90 a loupnu 4ku.. nejlip mi tahne od 3000 do 4500. sme zvedavej,jak mi to posuna feldovacka
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
8.6.06, 10:55 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
feldovacka udela jedno - az budes mit motor v otackach, budes citit, ze mu tam je "dobre" a ze to tomu motoru svedci - to proste ucetis - ja kdyz vytocim svyho formana 135 LPG na plyn nebo na benzin nad 3000 otacek, tak mam pocit ze vylitne kapotou ven - ale kdyz tohle udelam u nasi 136 MPi nebo u myho druhyho formana (280/260), tak je to uplne o necem jinym - jinak spotrebu ti to temer neposune, z toho mit strach nemusis - jediny co se stane je to, ze bude slabsi spodek - i kdyz nevim - ty mas karbec, ja mam jednobod, tam je to jasny ze je to nahovno - kazdopadne je podle me vacka 240/230 ve fa zbytecna brzda, i kdyz zase ten spodek je slusnej
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
8.6.06, 12:19 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
8.6.06, 12:37 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Koukam, ze se tady slezli odbornici Spotreba je samozrejme primo umerna otackam (ne uplne linearne). A ze je merna spotreba nejnizsi pri 3000 otackach rozhodne neznamena, ze pri jizde v takovych otackach bude nejmensi spotreba na 100 km ))
A clanek na idnesu je v podstate pravdivy.
|
14.6.06, 10:17 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
kdoasi píše: Koukam, ze se tady slezli odbornici Spotreba je samozrejme primo umerna otackam (ne uplne linearne). A ze je merna spotreba nejnizsi pri 3000 otackach rozhodne neznamena, ze pri jizde v takovych otackach bude nejmensi spotreba na 100 km )) A clanek na idnesu je v podstate pravdivy.
u karburatoru tam jde benzin podle nastaveni skrtici klapky, ale ridi li to elektronika, zajima ji krome toho jak moc slapes na plyn a tedy jak moc je otevrerna klapka, taky jaky motor toci otacky a podle toho uzpusobi vstrik benzinu. Takze neni pravda ze napriklad pri 1500 RPM bude davat min benzinu nezli pri 2000 RPM
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
Naposledy upravil Roman dne 14.6.06, 13:34, celkově upraveno 1
|
14.6.06, 11:13 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Roman píše: Takze neni pravda ze napriklad pri 1500 RPM bude davat min benzinu nezli pri 2000 RPM
No ja bych naopak rekl, ze obecne to pravda je (ale asi zalezi na konkretnim motoru). Meril jsi to nejak, ze tohle tvrdis?
|
14.6.06, 13:11 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
kdoasi píše: Roman píše: Takze neni pravda ze napriklad pri 1500 RPM bude davat min benzinu nezli pri 2000 RPM No ja bych naopak rekl, ze obecne to pravda je (ale asi zalezi na konkretnim motoru). Meril jsi to nejak, ze tohle tvrdis?
jo mas pravdu - mel sem spis napsat ze to tak muze byt, ale pravidlem to neni, to souhlasim
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
14.6.06, 13:49 |
|
|
Návštěvník
|
Roman píše: kdoasi píše: Koukam, ze se tady slezli odbornici Spotreba je samozrejme primo umerna otackam (ne uplne linearne). A ze je merna spotreba nejnizsi pri 3000 otackach rozhodne neznamena, ze pri jizde v takovych otackach bude nejmensi spotreba na 100 km )) A clanek na idnesu je v podstate pravdivy. u karburatoru tam jde benzin podle nastaveni skrtici klapky, ale ridi li to elektronika, zajima ji krome toho jak moc slapes na plyn a tedy jak moc je otevrerna klapka, taky jaky motor toci otacky a podle toho uzpusobi vstrik benzinu. Takze neni pravda ze napriklad pri 1500 RPM bude davat min benzinu nezli pri 2000 RPM
zdar.
spotřeba je přímoúměrná stylu jízdy. to hlavně, takže z kopce to klidně můžu šolichat na pětku 65, a do mírnýho kopce tam dám radši za čtyři. stačí někdy u moderních aut sledovat okamžitou spotřebu na počítači a uvidíš že to je spíš o stylu jízdy.
jinak co se týče spotřeby za jízdy bez plynu s kvaltem, tak tam fakt nic neteče.( u moderních motorů) ani u nafty ani u benzínu. nektarej výrobce to řeší třeba od trojky vejš. a co se týče teplot, taky se trošku pleteš, jak myslíš že spaluje diesel?? od čeho tam asi chytá ta nafta:) komprese a tření = hodně tepla a taky existuje regulace chladícího okruhu.
|
14.6.06, 13:56 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
Chlapy uz to nereste, je to jasny ze ten clanek je kravina
|
14.6.06, 18:42 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
Anonymous píše: Roman píše: kdoasi píše: Koukam, ze se tady slezli odbornici Spotreba je samozrejme primo umerna otackam (ne uplne linearne). A ze je merna spotreba nejnizsi pri 3000 otackach rozhodne neznamena, ze pri jizde v takovych otackach bude nejmensi spotreba na 100 km )) A clanek na idnesu je v podstate pravdivy. u karburatoru tam jde benzin podle nastaveni skrtici klapky, ale ridi li to elektronika, zajima ji krome toho jak moc slapes na plyn a tedy jak moc je otevrerna klapka, taky jaky motor toci otacky a podle toho uzpusobi vstrik benzinu. Takze neni pravda ze napriklad pri 1500 RPM bude davat min benzinu nezli pri 2000 RPM zdar. spotřeba je přímoúměrná stylu jízdy. to hlavně, takže z kopce to klidně můžu šolichat na pětku 65, a do mírnýho kopce tam dám radši za čtyři. stačí někdy u moderních aut sledovat okamžitou spotřebu na počítači a uvidíš že to je spíš o stylu jízdy. jinak co se týče spotřeby za jízdy bez plynu s kvaltem, tak tam fakt nic neteče.( u moderních motorů) ani u nafty ani u benzínu. nektarej výrobce to řeší třeba od trojky vejš. a co se týče teplot, taky se trošku pleteš, jak myslíš že spaluje diesel?? od čeho tam asi chytá ta nafta:) komprese a tření = hodně tepla a taky existuje regulace chladícího okruhu.
no jo ok nebudeme se hadat, nerikam ze mam 100% pravdu - je to prece jenom debata (jenom k tomu dieselu - komprese 22:1 je prece jenom neco jinyho nezli 10:1, ale pokud rikate ze se vazne nic nevstrikuje, klidne tomu budu verit
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
14.6.06, 23:24 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Nežli přidám několik svých zkušeností z Favorita 136LS rv 90, karburátor, tak bych chtěl upozronit na článek na TechWebu a to tento
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387 Teorie motoru.
Osobně jsem zkoušel jezdit oběma zpsůoby jízdy, jak točit největší točivej moment a držet ho, tak i podřazovat a musím přiznat, že mám rozpaky, kde je úspora větší. Viděl bych to asi tak, že nejvíce se dá uspořit, pokud člověk jezdí po městě, tak vyšší kvalt, nižší otáčky, ale zase jak kde a kdy, takže když pojedu ve šňůře aut, tak budu jezdit 50kmh-1 na trojku, protože mi dá dostatek výkonu ke zrychlení a obecně se chová líp jak za čtyři. Čtyři na 50kmh-1 zařadím, když je silnice poloprázdná a dává prostor k plynulé jízdě, kdy si třeba přejedu z pruhu do pruhu, ale pojedu pořád se stejnou přípustí paliva a otáčkama na rovině, do kopce podřadit, ale taky podle toho, jak je kopec strmej.
Když jezdím delší trasy zejména po dálnici, kdy se dá pohodlně točit 3000 okolo 130kmh-1 na pětku, pojedu s plně otevřenou škrtící klpakou řídíce se výše zmiňovaným článkem ( osobně potvrzuju, že spotřeba je opravdu velice nízká ).Jinak mezi městy držet 4 a celekm pohodlně polehoučku pomaloučku přidávat a vyřazovat.
Osobně se asi nejvíc přikláním, že spotřeba se největší měrou ovlvňuje stylem jízdy.Zejména pak prácí s plynovým pedálem, kdy při prudším sešlápnutí začne akcelerační pumpička přidávat palivo a spotřeba roste. Při plynulé a lehké práci s plynem vidím jasné zlepšení spotřeby směrem k nižším hodnotám.
S plynem zkušenosti nemám, ale s Feldou 1.3 MPi ano. Tady bych řekl, že jediná možnost jak ušetřit benzín je vyšší rychlost, nižší otáčky a nevyřazovat z kopce. Jednak to potvrzuje i děda, který s Feldou jezdil dlouhá léta a jednak i osobním experimentem jsem dospěl k tomuto názoru.
Kdesi v tomto fóru jsem četl příspěvek, že motor se vstřikováním je radši na nižších otáčkách a motor s karburátorem se radši točí o sto šest. Myslím, že je to přesně tak.
Ještě k vyřazování z kopce... Osobně jsem si tento režim jízdy zdůvodnil takhle: Pokud pojedu z delšího táhlého kopce (v Praze například Evropská třída směrem do města, nebo Liberecká taktéž do města), tak lehce rozjedu auto na rychlost, která je povolená a vyřadím. Motoru na volnoběh to podle mě tolik nevadí, něco málo paliva mu tam jde, což by na zahřátí mělo stačit, auto jede poměrně rychle (na Evropské se dá klouzáním dosáhnout rychlostí nad 70kmh-1) a nic moc mi to nestojí. Kdyby tam byl zařazený převodový stupeň a auto brzdilo motorem, což je větší brzda než valivý odpor vozu, tak bych musel přidat plyn, což by ale byla spotřeba vyšší než volnoběžná. Takhle tedy nechám auto klouzat pomocí gravitačního zrychlení z kopce a klidně i klesnout rychlost na nějakých 70-80% maximální povolené rychlosti kvůli plynulosti provozu (a pokud jedu v noci a nikde nikdo, tak to prostě nechám jet samo) a potom teprve zařadím a zrychlím. Takhle se kupříkladu z Ruzyňského letiště až na Strossmayerovo náměstí (cca 14,5 km) lze se dostat na poměr mezi kilometry se zařazenou rychlostí / nezařazenou rychlostí = 0,96 (7,1/7,4), což znamená že polovinu cesty jedu na volnoběh. Osobně si myslím, že pro motor s karburátorem to znamená vcelku solidní úsporu paliva.
|
15.6.06, 16:23 |
|
|
Dusche
Příspěvky: 602 Bydliště: Praha-Zizkov
|
Warman> vcelku souhlasim, ale co to mas za desne dlouhou prevodovku, na 5tku pri 3000 ot/min jet 130 km/h ??Mam dlouhou prevodovku ale jede mi to jen 110 pri stejnech otackach.
|
15.6.06, 18:00 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Dusche píše: Warman> vcelku souhlasim, ale co to mas za desne dlouhou prevodovku, na 5tku pri 3000 ot/min jet 130 km/h ??Mam dlouhou prevodovku ale jede mi to jen 110 pri stejnech otackach.
Hm, tak je to něco maličkato přes 3000rpm, ale jako fakt malinko, takže když jedu sám, tak to ty 3000rpm klidně točí.A je tam převodovka, co tam byla z továrny... tak nevím no. Já mám spíš pocit, že mám štěstí na motor, kde k sobě díly bezvadně lícujou, protože je to fakt strašlivě živý auto )
|
15.6.06, 18:56 |
|
|
Dusche
Příspěvky: 602 Bydliště: Praha-Zizkov
|
Warman> nejde voto estli to ten motor utahne a jak je auto zive, ale o prevodovej pomer. abys jel 130 km/h musis mit 3500 ot/min a nebo 3800 ot/min v pripade kratsi prevodovky.
|
15.6.06, 20:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|