Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 22:52



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Favorit - po vypnutí motora ručička otáčkomera vyletí... 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Favorit - po vypnutí motora ručička otáčkomera vyletí...
Nebudem popisovať ako to funguje, tu je fotka ako som to zatiaľ na skúšku vyriešil 5A diódou.
Obrázek


11.6.06, 06:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 136
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ahoj....já bych byl za popis toho, jak ta závada funguje, docela rád...abych věděl, co to je. Ručička mi vyletěla asi tak dvakrát a poprvé mi to hodně překvapilo. Teď už to zase nedělá, ale jestli bude třeba něco opravit, tak bych rád věděl, co...díky


11.6.06, 08:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Když jsem měl otáčkoměr venku z auta, napájel jsem ho přes nastavitelný zdroj. Při plynulém snižování napětí ručička vylezla na doraz a při dalším snižování napětí až k nule zase slezla. V autě nastává podobný stav, když běží ventilátor topení, nebo chladiče a vypne se zapalování, elektromotor v tu chvíli funguje jako generátor, jak se postupně zastavuje, napětí plynule klesá a způsobí výše popisované chování otáčkoměru.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


11.6.06, 09:47
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
nepér to popísal celkom presne, motor ventilátora na chladiči sa roztočený chová ako dynamo, takža ak sa zaradí dostatočne dimenzovaná dióda pred ventilátor, pri dobehu ventilátora naprázdno nedodáva do siete spätné napätie ktoré spôsobí to vyskočenie ručičky otáčkomera.

ako je to na obrázku som skúsil iba provizórne - funguje to dobre, keď bude čas spravím to elegantnejšie. pravdepodobne niekde ten plusový vodič rozcvaknem a naletujem tam tu diódu a zacelím to zmršťovacou bužírkou...


11.6.06, 11:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
sakra hosi konecne na to nekdo prisel - me tohle trapi uz roky a roky - bohuzel ne jen ventilator chladice to zpusobuje :-( Ale jinak dik za reseni :-)

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


12.6.06, 08:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Roman píše:
sakra hosi konecne na to nekdo prisel - me tohle trapi uz roky a roky - bohuzel ne jen ventilator chladice to zpusobuje :-( Ale jinak dik za reseni :-)


hovorím že je to iba pokus, ale funguje to dobre, pri vypnutí motora ak beží ventilátor chladiča, aj kúrenia ručička otáčkomera padne hneď dolu, ešte to testujem, zatiaľ je to ok.


12.6.06, 20:09
Profil

Příspěvky: 27
Příspěvek 
no mne nielen ručika vyletí, ale aj mi otáčkomer ukazuje viac o 500-2000ot./min.. Ked je motor studený, tak to ukazuje presne, ale ako sa zohreje, tak si ručička robí čo chce. Napr. teraz , ked je vonku teplo a svieti mi slnko na auto, tak po naštartovaní ukazuje cca 3000 ot./min.
Čím to je?


13.6.06, 12:55
Profil

Příspěvky: 188
Bydliště: Třinec
Příspěvek 
Ja to vyresil nasledovne, odpojil sem naporovy ventilator :twisted: :D A ne ted vazne, pokud auto jede tak stejne se ten naporovy ventilator toci, ale spinac (cidlo) neni sepnute, timpadem neni zapojeno do obehu. Ono staci misto toho tepelneho cidla v napor. chladici premostit a vyvest na manualni prepinacek do kabiny a vzdy jak se bude prehrivat tak si to zapnem a pred dojezdem vypnem a z pak vypnem motor. Jinak je to zpusobeno i slabou baterkou. Ja kdyz mel slabou baterku tak mi to delalo vice, nez kdyz sem koupil novou.

_________________
Skoda favorit 91 karburator


13.6.06, 15:12
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Mike.M píše:
Ja to vyresil nasledovne, odpojil sem naporovy ventilator :twisted: :D A ne ted vazne, pokud auto jede tak stejne se ten naporovy ventilator toci, ale spinac (cidlo) neni sepnute, timpadem neni zapojeno do obehu. Ono staci misto toho tepelneho cidla v napor. chladici premostit a vyvest na manualni prepinacek do kabiny a vzdy jak se bude prehrivat tak si to zapnem a pred dojezdem vypnem a z pak vypnem motor. Jinak je to zpusobeno i slabou baterkou. Ja kdyz mel slabou baterku tak mi to delalo vice, nez kdyz sem koupil novou.


ty si pridávaš starosti, prečo rušiť niečo čo automaticky funguje... mne to teraz funguje na 100% a automaticky...


14.6.06, 06:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
jenom otazecka - jaky je konkretni oznaceni ty diody? - abych zase v prodejne se soucastkama nevypadal jako uplny tele :lol:

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


14.6.06, 07:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Roman píše:
jenom otazecka - jaky je konkretni oznaceni ty diody? - abych zase v prodejne se soucastkama nevypadal jako uplny tele :lol:


neviem presne nejaká KY... stačí ak si vypýtaš 5A napr. usmerňovaciu....


15.6.06, 12:20
Profil
Příspěvek 
A můžu se zeptat proč to vlastně rešíte???Není to zbytečný???Za jízdy se to chová normálně a při vypnutí klíčku je to už přeci jedno ne???


16.6.06, 18:55

Příspěvky: 59
Bydliště: Jižní Morava,okres Hodonín
Příspěvek 
petrpetr píše:
A můžu se zeptat proč to vlastně rešíte???Není to zbytečný???Za jízdy se to chová normálně a při vypnutí klíčku je to už přeci jedno ne???

To je tak kdyz to auto mas opravdu hodne rad,tak se snazis dovest k dokonalosti to ,naco se ve fabrice ehm vykaslali :D

_________________
Škoda 130L (1986);Škoda 130GL (1987)


16.6.06, 19:06
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 136
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Mě napadla ještě jedna otázka...

nepletu-li se, tak třeba taková Felda, má větrák zapnutej i s vypnutým zapalováním, nebo tomu tak není?Teď si fakt nejsem jistej. A neví někdo, jak je to zapojovaný tam?Třeba by se šlo poučit z již existujícího systému a trochu Favorita zdokonalit...


16.6.06, 21:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Warman píše:
Mě napadla ještě jedna otázka...

nepletu-li se, tak třeba taková Felda, má větrák zapnutej i s vypnutým zapalováním, nebo tomu tak není?Teď si fakt nejsem jistej. A neví někdo, jak je to zapojovaný tam?Třeba by se šlo poučit z již existujícího systému a trochu Favorita zdokonalit...


máš pravdu, niektoré autá majú zapojený vetrák chladiča aj pri vypnutom zapaľovaní, v čom nevidím veľký význam, nakoľko ventilátor zbytočne dlho beží pretože voda pri vypnutom motore necirkuluje a čidlo sa ochladí a vypne až od kolitého vzduchu, vtedy to vodu ochladí iba v zábere plochy ventilátora...


16.6.06, 21:11
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz