Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 19:49



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Ten fototranzistor ale nesnese moc proudu, maximálně několik miliampér

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


22.6.06, 08:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Koupil jsem raději na 50mA...
...a v tom rádiu je uvnitř asi 10k odpor z napájení 12V...
Jdu vrtat...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


22.6.06, 11:19
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ľudkovia a čo takto kvalitný cyklocomputer? Niekde na strankach www.skodamototuning.szm.sk alebo www.skoda136gl.szm.sk som toto videl.

Nie som v tomto odborník, ani ma až taká presná rýchlosť nezaujíma, ale nebolo by to presné?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


22.6.06, 11:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Musíš znát přesný obvod kola a nastavit ho, pak je to přesné, chce to také jeden impulz na otáčku kola, tak jak to mám teď já, ale jdu to předělat, protože to na tom rádiu misím mít nastavené na maximální účinek a je to dost nahrubo (málo impulzů) a neni to tak spolehlivé (občas upadne magnet a tak...)

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


22.6.06, 11:35
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Ještě pro informaci - 1 otáčka náhonu tachometru neodpovídá 1 otáčce kola, ale měla by znamenat 1m ujeté dráhy.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


22.6.06, 12:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
To je mi fuk, hlavně, že tam bude kmitočet, lineárně závislý na rychlosti... :wink:
A když se to vyvrtá šikmo, nedává to 2 impulzy na 1m ale jeden :lol:

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


Naposledy upravil Nepér dne 22.6.06, 20:18, celkově upraveno 1



22.6.06, 13:05
Profil ICQ

Příspěvky: 82
Bydliště: Jižní Morava
Příspěvek 
To není špatný nápad,ještě by to chtělo schéma snímače až po displej.

_________________
Felicia 1,6MPI/2000/bílá


22.6.06, 13:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Schéma můžu nabídnout pro celý palubní počítač. Jinak samotné měření rychlosti je velice jednoduché - snímač -> procesor -> displej

Palubní počítač - k nahlédnutí na: http://aktobos.wz.cz/img/Techweb/S125L.rar (12MB) - i s prezentací
nebo http://aktobos.wz.cz/img/Techweb/S125L.pdf (1,5MB) - jen dokumentace

Pro zájemce můžu nabídnout bližšší info, fotky atd.

Ten soubor S125L.rar jsem kvůli místu smazal (19.7.2006)

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


Naposledy upravil Martin dne 19.7.06, 12:56, celkově upraveno 3



22.6.06, 14:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 82
Bydliště: Jižní Morava
Příspěvek 
Martin píše:
Schéma můžu nabídnout pro celý palubní počítač. Jinak samotné měření rychlosti je velice jednoduché - snímač -> procesor -> displej

Palubní počítač - k nahlédnutí na: zatím nikde, můžu poslat na mail

Pro zájemce můžu nabídnout bližšší info, fotky atd.


Prosim tě hod mi to schéma na mail.
Díky

_________________
Felicia 1,6MPI/2000/bílá


22.6.06, 14:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tak už to tam je

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


Naposledy upravil Martin dne 23.6.06, 08:09, celkově upraveno 1



22.6.06, 14:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Tak je to hotovo.

Takhle to vypadá, když se to vyndá:
Obrázek

Je třeba, aby byla díra co nejpřesněji uprostřed, jak ve vertikální ose, tak v horizontální:
Obrázek

Ale je třeba to vyvrtat co nejníž, asi tak 1-2 mm od té matky, né tak, jak je to následujícím obrázku!!! Tam je to moc vysoko a když už jsem to měl hotový, zjistil jsem, že na to nemůžu našroubovat náhon...
Obrázek
Takhle je to špatně!!!
Obrázek

Takže jsem musel vrtat znovu, pruměr asi 1.8mm, chudák hřídelka...
Obrázek

Po vyvrtání je třeba to krapet protočit, aby se uvnitř srazily hrany:
Obrázek
Chvíli doleva a chvíli doprava, aby vám nepřibyly najeté kilometry...

Test circuit:
Obrázek
0,096V bylo na otevřeném fototranzistoru...
IR dioda L-TSHA5202 http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz=
Fototranzistor LPTB80A http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz=

Pak jsem to přilepil tavnou pistolí, ale moc to nedrželo, protože se to o ten hliník rychle ochladilo. Proto jsem potom ten kus hliníku ohřál pájkou, aby se to přilepilo pořádně...
Obrázek
Napájení jsem si vzal z napájení teploměru a zem jsem připojil k žárovce osvětlení tachometru, výstup jsem připojil na neobsazený konektor (byly to přední mlhovky, ale někde je tam ještě jeden volný, u mě bohužel ne, už tam totiž mám nějaký kontrolky navíc...)
Fototranzistor mám zapojen emitorem na zem a kolektorem přes odpor 1k2 na napájecí napětí, výstup je z kolektoru, takže v klidu je na výstupu plné napětí (přes ten odpor), při jízdě vznikají impulzy cca 0.1V, pro moje rádio ideální, ale pro nějaký procesor je lepší výše uvedené schéma s tranzistorem.

A perlička na konec:
Obrázek
Když máte rychlou vrtačku, jezdí fávo i 200km/h, mě to jelo jen 160...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


Naposledy upravil Nepér dne 22.6.06, 17:12, celkově upraveno 1



22.6.06, 17:03
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
No vidíš jak se ti to pěkně povedlo. Akorát ta hřídel je teď jak cedník :lol:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


22.6.06, 17:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Akorát si musím ještě koupit dutinku do toho konektoru, pro pražáky doporučuju Compo na karláku... http://icompo.name/
Taky mám trochu strach, že se ta dirka zenese vazelínou...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


22.6.06, 17:14
Profil ICQ
Příspěvek 
No o palubním počítači přemýšlím už dlouho. Myslím ale, že měřit množství spáleného paliva průtokoměrem by bylo nepřesné - ze stříkačky jde přece zpět vratné potrubí s palivem, které se nespotřebuje. Takže by to ukazovalo zbytečně moc.
Napadlo mě ale snímat signál ze vstřikovacího ventilu, jako to má felda. Jde jen o to zjistit, jaké množství ventil vystříkne za danou dobu otevření. A měřit se mi to moc nechce :) Jakžtakž jsem i hledal na netu, ale takhle konkrétní údaj jsem zatím ještě nikde nenašel.
Jinak jak budete řešit ten PP? Bude vám to počítat i průměrnou spotřebu, dojezd (nejspíš při propojení s budíkem palivoměru), průměrnou rychlost, atd.? Delší dobu si chci udělat totiž i tempomat a skloubit to s PP, tak se jen ptám... :)


22.6.06, 23:53
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Já už ten palubní počítač mám postavenej ( http://aktobos.wz.cz/img/Techweb/S125L.pdf ). Jelikož to je na Š125, tak jsem mohl měřit jedině průtokoměrem, ale zavrhnul jsem to, protože:
1) nesehnal jsem žádný průtokoměr co by mě vyhovoval
2) našel jsem i návod na stavbu v Udělej si sám - ten by asi fungoval, jenže by to chtělo spoustu času a velice přesné opracování
3) potřeboval bych dva, protože jezdím i na plyn - šlo by ale měřit jen plyn, protože benzínu nevyjedu za rok ani nádrž
4) dávat něco na plyn je zakázané, navíc nemusí to správně těsnit a bum
5) šlo by to strčit do krabice na vzduchový filtr, ale strašně málo místa

Měření spotřeby u vstřikování lze jednoduše realizovat využitím signálu pro ventil (jak už bylo napsáno), množství by šlo zjistit, kdybys natankoval plnou, víš kolik litrů tam je a celou dobu než to vyjedeš by ti nějaký mikroprocesor počítal ty vstřiky. No a pak to jednoduše vydělit a máš to.

Samotné řešení je jednoduché (pokud se trochu vyznáš v mikroprocesorech). Jak by to šlo se mrkni na ten odkaz.

Asi sem ještě dám nějaký fotky pro inspiraci

Dám to rubriky Elektrika -> Počítač pro automobil Š125L - tak jestli to někoho zajímá, může se tam mrknout

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


Naposledy upravil Martin dne 23.6.06, 08:07, celkově upraveno 1



23.6.06, 06:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz