Martin píše:
Prvně jsme se dívali jen po 1.6 74kW pokud možno s plynem, ale teď táta kouká i po naftě, já k ní teda moc důvěru nemám, co myslíte vy?
CROWAK: trochu to rozepiš s tou sázkou do loterie.
obecně nemůžu říct, že by měly naftový octy nějakou slabinu v konstrukci nebo se extrémě sraly, ale je to spíš v lidech. Je jich nejvíc, většinou jezdily jako služebáky a lidi se k nim podle toho taky chovali. U turbochrochtu málokdo po zastavení čekal na vlonoběh aspoň minutu, než se dochladí turbo a chcípal to hned, pak se ty turbíny sypou...elektronika bosch-co dodat, váha vzduchu je známá záležitost. Většinou bejvaj stočený tachometry, utahaný přední nápravy, opravy po bouračkách a tak...je proto těžký (ne nemožný) narazit na hezkej kousek, nenapálit se bazarníkem atd...poslední dobou mi připadne že je s tím podobná šmelina jako se staršíma bavorákama...
Ale jestli volíte mezi benzínem nebo naftou, já bych byl pro benzín, už jenom proto že nafta má víc mechanickejch dílů co se můžou rozsypat, těžší motor (nižší životnost přední nápravy), pomalu se ohřívá atd...do nafty bych šel možná kdybych potřeboval auto na delší jízdy, třeba kdybych měl jezdit praha brno každej týden...ale spíš LPG...