Počítač pro automobil Š125L
Autor |
Zpráva |
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Počítač pro automobil Š125L
Tady je několik fotek mého výtvoru. Popis - http://aktobos.wz.cz/img/Techweb/S125L.rar s prezentací (12MB)
samotná dokumentace http://aktobos.wz.cz/img/Techweb/S125L.pdf (1,5MB)
Ten soubor S125L.rar jsem kvůli místu smazal (19.7.2006)
Snímač dráhy rozložený
složený
a našroubovaný na tachometru
Hlavní modul s řídícím mikroprocesorem Atmel89S8253
a v krabičce
snímač teploty (DS18B20) zabudovaný do kovové zátky - měření teploty oleje
a ještě z druhé strany
měření proudu dodávaného alternátorem - měření úbytku na kabelu od alternátoru ke startéru, tento modul toto napětí zesílí na 0-4,5V
měření množství paliva LPG v nádrži
a ještě detail
hodiny
hlavní displej
** ještě není ale bude [/list]
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
Naposledy upravil Martin dne 19.7.06, 12:59, celkově upraveno 2
|
23.6.06, 07:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Hmmm, tak jsem si tka stručně projel tu dokumentaci a musím smeknout, skvělá práce.
Ještě mi tak napadlo, jestli bys nezasumarizoval s cenou a dobou párce a nějakejma zkušenostma ze zástavby, kdyby si to chtěl někdo taky dopostavit...
Měj se prima...
|
23.6.06, 07:45 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Cenu sem radši nepočítal ale odhaduji tak na 1500Kč a dobu práce si ani netroufnu odhadnout. Pokud má někdo zájem tak poradím, ale celý to tady popisovat nebudu.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.6.06, 07:52 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jak nad tím tak přemýšlím, tak ta cena spíš 2000Kč
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.6.06, 07:57 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Ten absolutní enkodér na LPG, to je nářez...
...Š125 digital...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
23.6.06, 16:30 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
To je mi jasny, že popisovat to cely je zbytecnost, ale ja myslel jako jestli bylo neco, s cim sis lamal hlavu nechutne dlouho, nebo nejakej zadrhle konstrukcniho charakteru...
|
23.6.06, 22:37 |
|
|
luzanak
|
hmmm
ted jsem prolitl tu dokumentaci a fakt dobry asi se do toho pustim taky je to nářez.
|
24.6.06, 22:12 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ještě pár fotek
Inkrementální rotační kodér (ten knoflík) - s ním se zelé zařízení ovládá - lze s ním otáčet a stisknout
Přístrojovka s bleskem (nejde vidět rozsvícené diody)
a rozmázlá
Toť vše
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
26.6.06, 16:05 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tak to je moc...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.6.06, 16:29 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Proč?
Co se ti na tom nelíbí ?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
26.6.06, 16:47 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Myslel jsem jako, že "tohle je na mě moc" prostě nářez...
Jako líbí se mi to moc...
Na mikroprocesorovou techniku jsme měli na škole takovýho idiota, co mě od toho totálně odradil, takže na to koukám celkem s obdivem.
V čem se to programuje, v céčku, nebo "jen" v assembleru?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.6.06, 16:51 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
!!!maniak!!! ale je to impozantné, na toto musí mať človek čas a chuť... ale vezd že máš jedinečný originál, takto vybavenú Škodovku nemá nikdo... držím palce...
|
26.6.06, 18:07 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Martin píše: Proč? Co se ti na tom nelíbí ?
Panove snad prominou, ze budu rejpal, ale mne se to moc nelibi, jelikoz je to dost slozity a postrada to nektere funkce, ktere bych ocenil. Skoro bych rekl, ze to je zaverecna prace z nejaky elektronicky skoly.
Kuprikladu mne udivuje, ze neni vyuzita vnitrni eeprom procesoru Atmel. Pekna je konstrukce 3,5 mistneho displeje, ale to same se dalo vyuzit i pro sloupce LED, snimac hladiny na oddelene desce by taky snizil pocet kabelu.
Proti autocomputeru zminenemu v pouzite literature je to po technicke strance krok dopredu, ale po funkcni strance v tom moc vyhod nevidim.
Jsem si vedom toho, ze neco hotoveho se kritizuje dobre, snazim se najit neco, o cem si zajemce rekne "to je dobry, to chci a budu to mit" a ne "je to skvely, je to slozity, na to nemam".
V. (prosim nekamenovat velkymi balvany)
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.6.06, 19:56 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Je to naprogramované v assembleru
Pamět procesoru EE-PROM není využita
- po naprogramování se vždy smaže
- má "pouze" 2kB
- paměť, kterou jsem použil (24LC512 - 64kB), je umístěna v konektoru USB a lze ji vyjmout a připojit k počítači, načíst data a dále zpracovat
- původně jsem s 89S8253 vůbec nepočítal, donutila mě až velikost programu
Tu myšlenku o sloupcích LED jsem nějak nepochopil
Ten snímač hladiny - jestli bylo myšleno, že by ta 89C2051 byla vzadu u nádrže a posílala data třeba po UART, tak to nelze, protože komparátor tohoto mikroprocesoru je využit pro měření osvětlení - nabíjení kondenzátoru přes fototranzistor a ten je umístěn v přístrojové desce
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
26.6.06, 21:53 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Martin píše: Je to naprogramované v assembleru
Pamět procesoru EE-PROM není využita - po naprogramování se vždy smaže - má "pouze" 2kB - paměť, kterou jsem použil (24LC512 - 64kB), je umístěna v konektoru USB a lze ji vyjmout a připojit k počítači, načíst data a dále zpracovat - původně jsem s 89S8253 vůbec nepočítal, donutila mě až velikost programu
Tu myšlenku o sloupcích LED jsem nějak nepochopil
Ten snímač hladiny - jestli bylo myšleno, že by ta 89C2051 byla vzadu u nádrže a posílala data třeba po UART, tak to nelze, protože komparátor tohoto mikroprocesoru je využit pro měření osvětlení - nabíjení kondenzátoru přes fototranzistor a ten je umístěn v přístrojové desce
Dekuji za odpoved. Na konstrukci mne zarazilo, ze pres jiste znamky UART site senzoru je to jeste stale klasicka siglechip konstrukce. Mam za to, ze pri cene At89C2051 mensi nez 50,-Kc by se vyplatilo pouzit jich nekolik a hardware decentralizovat.
Napadlo mne pouzit datovou linku i pro napajeni nekterych senzoru, pokud nemaji velke proudove naroky.
Treba nejak takhle:
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
Naposledy upravil Viky dne 27.6.06, 08:18, celkově upraveno 1
|
27.6.06, 07:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 52 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|