|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Escort - "starý start" řídící jednotky
Autor |
Zpráva |
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Escort - "starý start" řídící jednotky
Zdravím...omlouvám se že sem pletu cizí značku, ale mám problém s Escortem - měl jsem rozpojený reléovou a pojistkovou skříň, tudíž se vymazala paměť ŘJ a po znovuzapojení nastaly problémy s volnoběhem (hodně skáče, drží se vysoko apod.). V této situaci u Mono-motorniců pomohl starý start. Nevíte co má ta potvora za řídící jednotku a jesli a jakým způsobem se dělá u toho Forda? Je to Escort 1,4 16V rok 96.
|
31.10.07, 18:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Sakra A to chcem s kamosem varit na escortu ... No sem zvedav jestli pak odjede sam ...
Jinak netusim co s tim
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
31.10.07, 18:29 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Matthes píše: Sakra A to chcem s kamosem varit na escortu ... No sem zvedav jestli pak odjede sam ... Jinak netusim co s tim
Netušíš co tam je za řídící jednotku? Jestli je tam Bosch (podle té doby bych řekl tak Motronic 1.5.x nebo tak) tak by tam měl být stejný postup jako u Motronicu 1.2 co je na Favoritech a Feliciích, tedy odpojit a poté 3x start a na volnoběh po 5 minutách.
|
31.10.07, 18:33 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Pokud mě paměť neklame, tak 16V byly jen 1,6, ale to je vedlejší, odpojením ŘJ u tohoto modelu se paměť nevymaže, má bezodběrovou EPROMku, dá se vymazat jedině přes PC, spíš jestli ste při něčem odpojeným nezapli klíček a ŘJ si nenačetla chybu, bez PC se asi dál nehnete.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
31.10.07, 18:53 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ma taky BOSCH ... 16V byly i 1,8 ne?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
31.10.07, 19:16 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Drak píše: Pokud mě paměť neklame, tak 16V byly jen 1,6, ale to je vedlejší, odpojením ŘJ u tohoto modelu se paměť nevymaže, má bezodběrovou EPROMku, dá se vymazat jedině přes PC, spíš jestli ste při něčem odpojeným nezapli klíček a ŘJ si nenačetla chybu, bez PC se asi dál nehnete.
Aha....tak tím se to vysvětluje. No já jsem mu dal jednoduchý recept jak to vyřešit i bez PC - hodit to ze skály je to hrozný šrot, to snad není měsíc aby se tam něco nevys***o. Jak říkáš s tím klíčkem to spíš ne, navic jsem mu říkal ať odpojí baterku předtím než to vykuchám, jestli to udělal jsem si ale nekontroloval. Ta chyba tam mohla vzniknout taky tím že už asi měsíc jezdí bez snímače teploty a nevím jestli tenhle motor má zvlášť snímač pro ŘJ a pro teploměr. To jsem tady před časem psal, jenomže ten vůl to vyřešil tak že vzal kombinačky a drát od toho snímače ustřihnul, protože mu vadilo že má ručičku teploměru v červeném. Doufám že už tu potvoru dá pryč, jak vidím Escorta tak začínám dostávat kopřivku.
|
31.10.07, 19:28 |
|
|
golda
Příspěvky: 19 Bydliště: Ostrava
|
Re: Escort - "starý start" řídící jednotky
cyz píše: Zdravím...omlouvám se že sem pletu cizí značku, ale mám problém s Escortem - měl jsem rozpojený reléovou a pojistkovou skříň, tudíž se vymazala paměť ŘJ a po znovuzapojení nastaly problémy s volnoběhem (hodně skáče, drží se vysoko apod.). V této situaci u Mono-motorniců pomohl starý start. Nevíte co má ta potvora za řídící jednotku a jesli a jakým způsobem se dělá u toho Forda? Je to Escort 1,4 16V rok 96.
odpoj baterku na pět min. a po zapojení je řj v učícím režimu. nech to běžet na vonoběh, dokud se nezvedne teplota, pak plynulá jízda 50-60 km/h bez vytáčení motoru a pak ostřejší jízda. takhle to dělá kolega Escort 1,6 16V rok 98
_________________ Felicie 1,3 GLXi MPI r.v.97
|
2.11.07, 14:12 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Escort - "starý start" řídící jednotky
golda píše: cyz píše: Zdravím...omlouvám se že sem pletu cizí značku, ale mám problém s Escortem - měl jsem rozpojený reléovou a pojistkovou skříň, tudíž se vymazala paměť ŘJ a po znovuzapojení nastaly problémy s volnoběhem (hodně skáče, drží se vysoko apod.). V této situaci u Mono-motorniců pomohl starý start. Nevíte co má ta potvora za řídící jednotku a jesli a jakým způsobem se dělá u toho Forda? Je to Escort 1,4 16V rok 96. odpoj baterku na pět min. a po zapojení je řj v učícím režimu. nech to běžet na vonoběh, dokud se nezvedne teplota, pak plynulá jízda 50-60 km/h bez vytáčení motoru a pak ostřejší jízda. takhle to dělá kolega Escort 1,6 16V rok 98
Tohle jsem dělali, 10 minut odpojená baterka, potom chvíli volnoběh, chvilku jízda po obci a potom po obchvatě. Po tom restartu ten volnoběh chvilku běžel normálně ale potom se to vrátilo zase tam kde to bylo. To by ale mohlo znamenat že tam je něco špatně a po těch pár minutách na volnoběh to ta ŘJ zaznamenala jako chybu. No já už to řešit nebudu, jak říkám, když to auto vidím tak dostávám kopřivku.
|
2.11.07, 14:21 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já bych jezdil hore dole jak ježišek a startoval a jezdil a ono si to najde cestu, ale řeknu ti nedávno jsem se v tom přehrabával všechno jsme proměřili akorát váha vzduchu byla na max a nijak se nepohla tak se dala druhá došlo ke zlepšení a nakonec to byly VN kabely že probíjely do těch kovových fajek, motor si dělal co chtěl pokuřoval, baterka byla taky venku no nyní to jezdí jak raketa miloš
|
2.11.07, 16:34 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
slovacek.milos píše: já bych jezdil hore dole jak ježišek a startoval a jezdil a ono si to najde cestu, ale řeknu ti nedávno jsem se v tom přehrabával všechno jsme proměřili akorát váha vzduchu byla na max a nijak se nepohla tak se dala druhá došlo ke zlepšení a nakonec to byly VN kabely že probíjely do těch kovových fajek, motor si dělal co chtěl pokuřoval, baterka byla taky venku no nyní to jezdí jak raketa miloš
Ty kabely mu taky probíjí, dnes mi říkal že se je snažil dotlačit a že ho to pokopalo jak sviň a prý z toho začaly lítat jistky...je to problém, já s tím autem nechci mít nic společného protože je naprosto neudržované a drží pohromadě jen silou vůle a to zřejmě pochopili i jiní takže ve dvou servisech ho s tím poslali do háje.
|
2.11.07, 16:55 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Re: Escort - "starý start" řídící jednotky
golda píše: odpoj baterku na pět min. a po zapojení je řj v učícím režimu. nech to běžet na vonoběh, dokud se nezvedne teplota, pak plynulá jízda 50-60 km/h bez vytáčení motoru a pak ostřejší jízda. takhle to dělá kolega Escort 1,6 16V rok 98
Všechny ECU co používá Ford po roce 93 mají bezodběrovou EPROM paměť, takže jestli ti někdo tvrdí, že umí uvýst ŘJ u escorta 98 do "učícího režimu" bez připojení na PC, tak tě houpe jak prase.
U starších jednotek, co nepoužívaly bezodběrovou paměť sis mohl připojit ledku a vyblikat si kódy, najít v tabulce, k čemu patří, opravit a odpojením baterky nebo samotné ŘJ na 5 min vymazat paměť, ale rozhodně se nic neučila, jenom se uvedla do továrního nastavení
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
2.11.07, 17:15 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Escort - "starý start" řídící jednotky
Drak píše: golda píše: odpoj baterku na pět min. a po zapojení je řj v učícím režimu. nech to běžet na vonoběh, dokud se nezvedne teplota, pak plynulá jízda 50-60 km/h bez vytáčení motoru a pak ostřejší jízda. takhle to dělá kolega Escort 1,6 16V rok 98 Všechny ECU co používá Ford po roce 93 mají bezodběrovou EPROM paměť, takže jestli ti někdo tvrdí, že umí uvýst ŘJ u escorta 98 do "učícího režimu" bez připojení na PC, tak tě houpe jak prase. U starších jednotek, co nepoužívaly bezodběrovou paměť sis mohl připojit ledku a vyblikat si kódy, najít v tabulce, k čemu patří, opravit a odpojením baterky nebo samotné ŘJ na 5 min vymazat paměť, ale rozhodně se nic neučila, jenom se uvedla do továrního nastavení
tak draku kámoš má zrovna 98 nevím to na tísíc procent, a tomu držely pči životě pamět nějaké kondíky které vyslchly a ono se to po každém startu učilo jezdit, vyměnil snad všechno, prošel několik servisů, nakonec mu ve firmě co dělají ABS jedna ženská přeletovala tři kondenzátory, protože to nikdo neuměl a má pokoj, klidně by mohl vyměnit řj ale je to badatel do morku kosti miloš
|
2.11.07, 17:36 |
|
|
golda
Příspěvky: 19 Bydliště: Ostrava
|
Po odpojení baterie necháme motor běžet asi tři minuty ve volnoběžných otáčkách.
Po dosažení provozní teploty (ukazatel teploty chladící kapaliny je uprostřed stupnice) přidáme trochu plyn a necháme motor další dvě minuty běžet v otáčkách zhruba 1200 ot/min.
Díky tomuto postupu si modul znovu zapamatuje hodnoty volnoběhu a ostatní provozní hodnoty.
Pak doporučujeme provést jízdu dlouhou asi 8km různou rychlostí, aby se uzavřel učební proces a nastavil normální chod motoru."
toto je pasáž z knihy ford escort...
_________________ Felicie 1,3 GLXi MPI r.v.97
|
2.11.07, 17:42 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Toto je možná nějaký ustálení nebo sjednocení jednotky s čidlama, ale vymazat závady, nebo resetovat jednotku bez PC nejde, jak máš jednou načtenou závadu, tak se můžeš třeba postavit na hlavu a nepřeučíš to ani násilím, už sme se s tím něco natrápili, řešení bylo až PC u přítele na telefonu.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
2.11.07, 18:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|