Autor |
Zpráva |
Zdeněk VALENTA
Příspěvky: 7
|
Felicie 1,3 MPI škube
Prosím o radu: Mám Felicii 1,3 MPI, r. v. 1999, 109 000km. Při jízdě na 4 a 5 při akceleraci se projevuje cukání motoru. Diagnostika nic neobjevila a při měření za jízdy i při tom škubání nic nehlásila. Svíčky jsou nové, starty, volnoběh bez problémů, felda chodí pravidelně na prohlídky podle serv. knížky. Jezdím denně, v zimě i v létě.Díky za každou radu.
|
30.6.06, 11:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
pepa
Příspěvky: 82 Bydliště: Jižní Morava
|
No jestli to není v elektrice ,tak vyměn palivový filtr,určitě bude ještě puvodní.
_________________ Felicia 1,6MPI/2000/bílá
|
30.6.06, 12:51 |
|
|
Zdeněk VALENTA
Příspěvky: 7
|
Palivový filtr byl vyměněn někdy v 90 tis. kilometrech. Tohle škubání se projevuje nějak od 85 tis., přesně si to nepamatuju. Měřili na tom i tlak, kolik dává pal. čerpadlo, dávala se tam nová vzduch klapka, zkoušeli jsme dát jiný snímač otáček, jiný svíčky... Mě to tak připadá, když držím otáčky kolem těch 3 000 ot/min a chci to trochu roztáhnout, že motor ,,neví" jestli má přidat nebo ubrat plyn. A divný je taky, že se to neděje při každý akceleraci (při vytáčení 2 a 3 si snad ani nevzpomenu, že by zaškubala), a u tý 5 se to děje víceméně pravidelně. Koukali na to v několika servisech, resetovali i řídící jednotku, ale blbne to pořád.
|
30.6.06, 14:35 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Presne tenhle problem s cukanim pri zrychleni mela moje 125L, jednalo se tehda o to ze 3 valce meli kompresi okolo 1MPa a jeden mel o dost nizsi, uz nevim kolik presne. A pri vytaceni 4. a 5. rychlosti to cukalo.
Samozrejme vim ze 125L a Felda MPI maj trochu jiny motory , ale zkus zmerit kompresni tlaky
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.6.06, 15:03 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
A co zapalovací modul?Ta lišta,co je nasazena na zapal. svíčkách motoru.
|
30.6.06, 16:16 |
|
|
Zdeněk VALENTA
Příspěvky: 7
|
Abych řek´ pravdu, ta snížená komprese mě ani nenapadla. Jak jsem psal, děje se to víceméně pravidelně,ale někdy to dá třeba i pár dní pokoj. Snížená komprese je mech. původu, t.j. trvalá závada, tak by to mělo blbnout pořád. Na posledním ME se mechanikovi zdálo, že občas do výfuku vlítne nespálená směs, ale jistej si taky nebyl, nakonec to bylo všechno v normě. Já mám pořád takovej pocit, že v něčem fixluje elektrika nebo nějakej snímač, ale najít to! Když se mi v servisu pokoušeli vyčistit vzduchovou klapku, dopadlo to tak, že mi zůstávaly otáčky na 2,5 tis(nesedla si ani po 14ti dnech), a musel jsem dát jinou(novou). Snad nějakou kloudnou příčinu objevíme!
|
30.6.06, 16:24 |
|
|
pepa
Příspěvky: 82 Bydliště: Jižní Morava
|
Tak jak píše patrik-hp ,bych od někoho pujčil tu zap. lištu a vyzkoušet.
Potom už snad ještě vyskoušet vyměnit vstřik,ten muže taky dělat paseku.
_________________ Felicia 1,6MPI/2000/bílá
|
30.6.06, 16:49 |
|
|
Zdeněk VALENTA
Příspěvky: 7
|
Já si myslím, že kdyby to by v tom modulu, tak by to diagnostika objevila. Když jsme to projížděli, mechanik seděl vedle mně, koukali jsme na měřák - ten nic nezaznamenal - a felda škubala. Vypadá to divně, ale je to tak. Nemohli by to dělat vstřiky? Ale to by snad diagnostika objevila, nebo ne?
|
30.6.06, 17:10 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Dyz chces zrychlit do kopce cuka to vic nez pri zrychleni po rovine? Vono mozna na tu 2 a 3 to neni citit pac tyhle rychlosti se obvykle netocej do nejvyssich votacek a maj slaby prevod. Jak poslusne se necha vytocit na 4ku ? roztaci se plynule na max otacky (i teda s cukanim) a nebo max otacek skoro ani neni mozne dosahnout?
Ono je tezky takhle na dalku radit kdyz se stim clovek nemuze svezt a pocitit to cukani na vlastni rit
Zkus teda tu listu (Patrik se v tom vyzna, zivi se tim), a kdyz to nepomuze vzpomen si na kompresni tlak , treba to cukani nemusi byt vzdy znatelne, tezko rict
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.6.06, 17:25 |
|
|
pepa
Příspěvky: 82 Bydliště: Jižní Morava
|
Zdeněk VALENTA píše: Já si myslím, že kdyby to by v tom modulu, tak by to diagnostika objevila. Když jsme to projížděli, mechanik seděl vedle mně, koukali jsme na měřák - ten nic nezaznamenal - a felda škubala. Vypadá to divně, ale je to tak. Nemohli by to dělat vstřiky? Ale to by snad diagnostika objevila, nebo ne?
Jestli si byl na VAGU tak ten neodhalí zap. lištu ani vstřik.Jedině osciloskop a jiná zařízení by něco odhalili.
_________________ Felicia 1,6MPI/2000/bílá
|
30.6.06, 17:27 |
|
|
Zdeněk VALENTA
Příspěvky: 7
|
Při akceleraci do kopce je to cukání znatelnější než na rovině. Motor jde do otáček jinak dobře, bez zatížení točí bez problému do maxima. Ještě jedna věc mě napadla: při přidání plynu po brždění motorem se to projevuje občas taky,nebo při jízdě na vyšší kvalt při min. plynu(tím nechci říct ,,pod otáčkama", ale normální jízdě) jako by felda nevěděla jestli má jet nebo brzdit motorem(jakoby si vzduch. klapka dělala co chce). Někdy zkusím ještě přehodit ten modul, už jsem nad tím taky uvažoval. Jinak díky za každou radu, všechno beru,třeba to nakonec bude úplná kravina!
|
30.6.06, 18:51 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Tak,tak.jak říká Pepa.Zapalovací lištu ti V.A.Gína neodhalí a dokonce neodhalí spousty dalších věcí.Je to hlavně i o zkušenosti mechanika,kolikrát se s tou a tou závadou setkal a přišel s ní do styku.Zkušennosti se to nazývá.I takhle je to někdy náročný v tom servisu.Není to jen o tom,že co přečtu na diagnostice,to vyměním,tím to je?!....To si jen stále myslí spousty lidí...ona hodně pomůže,hlavně časově,ale někdy je na pouhé dvě věci..
|
30.6.06, 19:03 |
|
|
Zdeněk VALENTA
Příspěvky: 7
|
Myslím si, že ten mechanik je hodně znalý a ochotný, vyzkoušel snad všechno možný, ale nepřišel na to, bohužel, a dost ho to štvalo. Proto si myslím, že by to mohla být nějaká přehlídnutá blbost, jak to v podobných případech bývá. Takže to zkusím s tím modulem, i když si myslím že to vyzkoušel. Tvrdit to ale nemůžu. Kdyby vás ještě něco napadlo, ozvěte se. Díky!
|
30.6.06, 20:46 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
1.7.06, 00:08 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Nepravidelnosti chodu felcky typicky zapalovacia lista alebo snimac polohy klukovky. Ani jedno neukaze diagnostika. Skusit vymenit z auta, ktore dobre ide.
|
1.7.06, 08:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|