Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 00:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 kliková hřídel z fábie 1,4 MPI 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
http://www.engitec.wz.cz/

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


29.6.06, 09:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
hele Šimi,pověz mi něco o tý klice,když hádáš teda,že je asi super a že je to v tý hmotnosti tý tunový Fabky. :wink: A vysvětli mi a nejen mě,proč tam má dát motor z favorita,kterej mu ještě někdo bude muset upravovat, když s tim nakonec nevyjede ani za kopec,protože ho ne nejbližšim rohu odchytí policajti. A bude to mít za tolik želez,že jestli dá na tvoje rady,tak bych se nedivil,kdyby přišel,že ty prachy chce od tebe vrátit?!!... :D.
Jestli ušetří tím,že tam dá rovnou motor z Fábie tak co ty policajti a ten techničák v kopru.Mužeš mu poradit a né si vymejšlet kejkle.Já si myslim,že chce auto taky na normální ježdění néé.A ty si tady vymejšlíš nějaký nový úpravy,který sice jsou přínosem,ale né pro něho východiskem.On se tu zmiňuje o klice fabka do sto dváci a né že bude měnit motor.To dokáže ostatně kdekdo dneska.Ale udělat motor aby trochu jel,jen málokdo!.Stačí poslouchat ty vytuněný střely,co jezdí okolo nás.Možná,že mají jen vyměněný motor,jako bys to udělal třeba ty,co mu takto radíš......Poraď mu a neveď ho na svoji cestu tunningu0.To pak může to auto taky podříznout aby sedělo jako placka na Le Mans a může ho rovnou vozit na plaťáku,jako suvenýr,kterej sice auto připomíná,ale autem není,páč místo toho aby tak sloužilo,bude nesmyslně stát na nějakym tom place,aby se na něj někdo šel mrknout.Ale to není automobil,to je stánek pro bezdomovce.Páč ani polní cestu to nepřekoná... 8)


29.6.06, 17:16
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
patrik-hp píše:
hele Šimi,pověz mi něco o tý klice.... On se tu zmiňuje o klice fabka do sto dváci a né že bude měnit motor.To dokáže ostatně kdekdo dneska.Ale udělat motor aby trochu jel,jen málokdo!.....Poraď mu a neveď ho na svoji cestu tunningu0.... 8)


Duvod menit motor je tento: nove udelanej motor 1.4 roztrha 20 let starej blok na kusy, ohne ho a propadnou se vlozky. A to cele za pouhych 5000 km. Jestli se tomuhle rika dobra investice a motor na normalni jezdeni, tak nevim, spis bych tomu rikal unava materialu. Pokud vim, podobnej odlitek jako favo mely az motory nekdy kolem roku 1987, ale nejmladsi tohoto typu bude i tak stary 17 let.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


29.6.06, 19:54
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
No nevim,nevim.Ty to taky pekně hrotíš.Co by se mělo trhat.Z jakýho důvodu....?? :wink:


29.6.06, 20:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Bydliště: Jirkov
Příspěvek 
Asi to zná z vlastní zkušenosti. Proto jsem rozpoutal tuto diskuzi, abych věděl i jiný názor. Opravdu to auto chci na civilní ježdění. Jenom se prostě ptám jaké kdo má zkušenosti. Ale ohnout blok motoru, to bude chtít nějakou sílu a jak jsem psal už výše nehoním výkon ale hlavně krouťák. Pokud má na mysli únavu materiálu, je to možné, pořád je to jenom kov, na druhou stranu si myslím, že když se ten blok v pořádku dožil dneška, tak v něm asi trhlinky ještě nejsou. To si spíš myslím, že to neudrží kameny v převodovce než že by se ohnul blok.

_________________
zemitě červená 8630
120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A
5Q 4,22
4P
kopretiny 13" 165/70


30.6.06, 05:56
Profil

Příspěvky: 263
Příspěvek 
patrik-hp píše:
hele Šimi,pověz mi něco o tý klice,když hádáš teda,že je asi super a že je to v tý hmotnosti tý tunový Fabky. :wink: A vysvětli mi a nejen mě,proč tam má dát motor z favorita,kterej mu ještě někdo bude muset upravovat, když s tim nakonec nevyjede ani za kopec,protože ho ne nejbližšim rohu odchytí policajti.

Myslim, že Šimi neměl na mysli motor z Fava, ale motor 742.136, což jsou motory z Rapida, i když blok je v podstatě stejnej jako u motoru z Fava (a to je jeho výhoda). Když do tohodle bloku nasype vnitřnosti z Fava, tak žádnej policajt nic nepozná, zvenčí to bude furt starej škodováckej motor. Nepozná ani, jestli je to převrtaný na větší objem nebo jestli to má upravenou kliku (nebo kliku z Fabie) na větší zdvih nebo jinou vačkovku. Pohledem zvenčí to prostě nepoznají ani na STK, takže s tim může normálně bez obav o papíry jezdit po ulici a o to jde.
A Šimi to navrhoval proto, že je přínosnější upravit modernější motor s osmikanálovou hlavou než starší typ s pětikanálovou hlavou a menším objemem. Navíc do tý 136ky nasypeš vnitřnosti z Fava bez nějakých úprav, vložky, písty, to všechno tam pásne - narozdíl od stodvácy.
Na druhou stranu chápu Jarousche, že má zájem upravit svůj stávající motor. Když jsem měl 130ku, tak jsem taky chtěl upravit ten motor, co jsem měl. Nechtěl jsem kupovat 136ku a zbytečně vyhazovat dobrou 130ku, ačkoliv v mým případě by stačila prostá výměna motoru. Ale to už je na každým z nás, co mu víc vyhovuje. Nikoho tady nenutíme do nějakýho "našeho" tuningu, prostě napíšeme, jak se na věci díváme my, a on už si pak sám rozhodne, co z toho se mu hodí do krámu a co ne. Jestli má auto a řidičák, tak už mu bylo osmnáct, je plnoletej a svéprávnej, takže si poradí. :-)


30.6.06, 09:03
Profil

Příspěvky: 263
Příspěvek 
Pokud honíš hlavně krouťák (jeho max. velikost), tak na to je v podstatě jediná cesta - zvyšování zdvihového objemu. Ale můžeš se ještě snažit honit průběh krouťáku (křivka velikosti krouťáku v závislosti na otáčkách) a tam je možností víc, ale většinou je to dost složité. Obvykle se karburátorový motor dá naladit na velký krouťák vespod nebo uprostřed nebo navrchu, ale ne všude. Takže budeš muset mít dopředu rozmyšlený, v jakých otáčkách se chceš pohybovat. A pak budeš muset sehnat někoho hodně dobrýho, kdo bude schopen ti poradit, co máš udělat.


30.6.06, 09:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Bydliště: Jirkov
Příspěvek 
Nezapomínejte, že nechci absolvovat peripetie typu přestavba a mám 742.12X, tudíž pětikanál, tím pádem je ten motor zvenku jednoduše identifikovatelnej. Hlavy zaměnitelné nejsi (5k a 8k), takže mi nezbývá než to co tu navrhuji k diskuzi - přestavbu vnitřku motoru. Opravdu nechci auto, který super pojede a při první STK bych končil. Navíc je tu i osobní vazba, auto mám po tátovi a opravdu mu dělá radost, že ho udržuju při životě. Tento týden jsme spolu oslavili 180.000 km, z toho 25.000 po totální GO.
Pokud půjdu legální cestou, tak musím měnit i brzdy, převodovku a zadní nápravu. S tím 5Q jsem se dost nadřel, takže se ho nechci zbavovat a ramena jsem už taky vyztužil.

_________________
zemitě červená 8630
120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A
5Q 4,22
4P
kopretiny 13" 165/70


30.6.06, 09:50
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Ano stávalo se u 120 tek,že se propadaly vložky,ano-..(stávalo!) ale po 40-50000km??!.Nehledě na to,že stejně do něj kolem těch padesáti tisíc nakoukneš,né-li dřív. Pět tisíc km ale není nic.To by musel ten motor bejt vopravdu z olova nebo z čistýho hliníku.Asi jsem tu v tomto tématu nepochopil tedy,oč tu vlastně jde a komu,tak že se klidím a ustupuji..... :wink:Roztrhá...to mne děsí...A to mám škodovku.Nemám jí tedy prodat už z toho důvodu,že se mi trhá blok stářím,aby se mi to náhodou nestalo?!....Nezlobte se,ale..Tak oni udělaly blok jen na pár let...jo hliník stárne,svatá pravda,dejme tomu i ta slitina z který je vyrobenej(smích),ale co nařachlý 30letý káry?Jak to,že se jim ten blok neroztrhá????... ..No comment....Že se s tim tedy nebojíte jezdit.......Ach jóó..Ale ať si kdo si.


30.6.06, 17:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
patrik-hp píše:
hele Šimi,pověz mi něco o tý klice,když hádáš teda,že je asi super a že je to v tý hmotnosti tý tunový Fabky. :wink: A vysvětli mi a nejen mě,proč tam má dát motor z favorita,kterej mu ještě někdo bude muset upravovat, když s tim nakonec nevyjede ani za kopec,protože ho ne nejbližšim rohu odchytí policajti. A bude to mít za tolik želez,že jestli dá na tvoje rady,tak bych se nedivil,kdyby přišel,že ty prachy chce od tebe vrátit?!!... :D.
Jestli ušetří tím,že tam dá rovnou motor z Fábie tak co ty policajti a ten techničák v kopru.Mužeš mu poradit a né si vymejšlet kejkle.Já si myslim,že chce auto taky na normální ježdění néé.A ty si tady vymejšlíš nějaký nový úpravy,který sice jsou přínosem,ale né pro něho východiskem.On se tu zmiňuje o klice fabka do sto dváci a né že bude měnit motor.To dokáže ostatně kdekdo dneska.Ale udělat motor aby trochu jel,jen málokdo!.Stačí poslouchat ty vytuněný střely,co jezdí okolo nás.Možná,že mají jen vyměněný motor,jako bys to udělal třeba ty,co mu takto radíš......Poraď mu a neveď ho na svoji cestu tunningu0.To pak může to auto taky podříznout aby sedělo jako placka na Le Mans a může ho rovnou vozit na plaťáku,jako suvenýr,kterej sice auto připomíná,ale autem není,páč místo toho aby tak sloužilo,bude nesmyslně stát na nějakym tom place,aby se na něj někdo šel mrknout.Ale to není automobil,to je stánek pro bezdomovce.Páč ani polní cestu to nepřekoná... 8)


Kdybys namisto machrovani cetl, co ja pisu, asi by sis vsiml, ze jsem psal 742.136 blok, coz neni favo, ze? A jasne jsem psal udelat prestavbu na 136, postavit si do te 136 co se vejde a na co staci penezenka jezdit, takze temer legalne. Dovodu to ma spoustu, mas celou paletu hlav, ktery tam muzes dat misto ty litinovy hruzy, nemusis resit pakarny typu jiny roztece valcu... Navic novejsi bloky byly (od 87?) pevnejsi. Muj nazor je ten, ze stavba 1.4 do 120 bloku je maximalni pakarna (pokud je to vubec proveditelne) -jeste vetsi nez prestavba na 136 a nasledna stavba motoru. Navic vlecka se v aute uzije, kdyz uz nic, tak z ni neopadavaji kola, dobre a snadno se meni prevodovka atd. - proste je to plus.
Nikomu nic nenutim, jen nabizim reseni, ktere je technicky snadnejsi a lepsi a stejne tak je tezko odhalitelne. A tvrdim, ze vaha fabkokliky neni zadny problem - minimalne pro bezne jezdeni. Stejne se musi ta klika ubrat, pac jinak do toho bloku nevleze. Penez mu to stejne sezere mraky, tak proc to neudelat poradne a vyrabet bastly.


30.6.06, 19:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
jarousch píše:
Nezapomínejte, že nechci absolvovat peripetie typu přestavba a mám 742.12X, tudíž pětikanál, tím pádem je ten motor zvenku jednoduše identifikovatelnej. Hlavy zaměnitelné nejsi (5k a 8k), takže mi nezbývá než to co tu navrhuji k diskuzi - přestavbu vnitřku motoru. Opravdu nechci auto, který super pojede a při první STK bych končil. Navíc je tu i osobní vazba, auto mám po tátovi a opravdu mu dělá radost, že ho udržuju při životě. Tento týden jsme spolu oslavili 180.000 km, z toho 25.000 po totální GO.
Pokud půjdu legální cestou, tak musím měnit i brzdy, převodovku a zadní nápravu. S tím 5Q jsem se dost nadřel, takže se ho nechci zbavovat a ramena jsem už taky vyztužil.


Neblbni, udelej prestavbu na 136, pak si do bloku naskladej veci dle libosti a nikdo nic nepozna. Myslim, ze ty peripetie kolem prestavby na 136 budou mensi, nez stavba te veci z bloku 120tky... tot muj nazor. Taky zalezi, kolik do toho chces natlacit :o)


30.6.06, 19:12
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Šimi prosimtě já nemachruju,nech mne být.Už to,že do 120 dávaš motor z tý 136tky nebo fáva s hlavou z hliníku je viditelný.I slepý policajt to odhalí... :lol: Několikrát se to tu řeklo,že to má být 120.A já proto nic nebastlým.Mluvím o tématu.ty z něj jaksi uhýbáš někam...Jestli dobřes četl i můj komentář,tak já tento návrh nazamítám.Ale ta litina,i když je podle tebe hrůza tam chybí.Budeš pořád dokola omílat ten svůj dobrý ale tu poněkud nedůležitý zlepšovák o tý zástavbě novějšího inovovaného motoru...On chce viditelnou 120ku.....Mluv na něj,né na mě. :wink: Já už se od tohoto distancuji....jak jsem řekl. :!:


30.6.06, 19:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Hi, hi, sa mi táto diskusia páči....

Moje osobné postrehy:
- nešiel by som cestou robiť 1400 ccm zo 120 LS pomocou kľuky z fabie. Nepoznám všetky rozmery dokonale ale vidím noho problémov (rozteč válcov, následne hlava, priemr hlavnách kľukových ložísk, musíš použiť pravdepodobne aj iné ojnice, iné piesty - kvôli zdvihu, takisto neviem, ...jednoducho je toho veľa...ale ak niekto chce a dá do motora "nehorázne" peniaze...a oazj možno vydrží 40-50 000 km...
- ja by som išiel buď cestou väčšieho vŕtania pri sériovom motore (neviem ale, do koľko sa dá pri 120 ísť), alebo by som dal motor Š130 (rovanký vzhľad) a "stuningoval" by som číslo - ke´d je to dobre urobené, bez expertízy to nikto nezbadá a ozaj neverím, že niekto expertízu na Š120 robiť bude....a zasa, motor Š130 sa musí dať prevŕtať na aspoň 1350 ccm a s hlavou ani ničím ostatným netreba nič robiť...
- ďalej, kontroluje v súčasnosti niekto motor? Je to predsa náhradný diel (aspoň v SR) a teda nemá zmysel ho pri cestnej kontrole kontrolovať...jediný problém bude na STK...no, pri najhoršom raz za dva roky prehodiť motor...nemal by to byť problém pre niekoho, kto chce investovať desaťtisíce korún a desiatky hodín času do úpravy motora...
- ďalej neviem, ako zvládne vysoký krútiaci moment (odhad 115 Nm pri 1400 ccm) prevodovka a poloosi zo Š 120...
- ďalej čo časovanie? Ak použiješ sériovú vačku, rovanký kompresný pomer a rovnaký karburátor; priebeh krútiaceho momentu by mohol byť zhruba rovnaký (= maximum niekde pri 3500 ot) Nevadí? ...Nebral som do úvahy rozdielne plnenie pri úzkych kanáloch potrubiach a malých priemeroch ventilov...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


1.7.06, 12:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Bydliště: Jirkov
Příspěvek 
Doufám, že se tu kvůli mému nápadu neporvete :lol:
Je tu někdo, kdo má na stole kliku z fábie a je ochoten ji změřit? Ono se totiž může ukázat, že se s roztečí válců nemusí nic dělat, pokud bude dostatečná axiální vůle na ojničním čepu mezi pístem a ojnicí. Pak by stačilo zvětšit vrtání.
Připomínám že je to zatím vedeno jen v teoretické rovině a dokud nebudu znát vše podstané, tak se do toho naslepo nepustím.

_________________
zemitě červená 8630
120LS 262°/262°/6,6mm příčňák 120LS/A
5Q 4,22
4P
kopretiny 13" 165/70


3.7.06, 06:35
Profil

Příspěvky: 19
Příspěvek 
jarousch píše:
Doufám, že se tu kvůli mému nápadu neporvete :lol:
Je tu někdo, kdo má na stole kliku z fábie a je ochoten ji změřit? Ono se totiž může ukázat, že se s roztečí válců nemusí nic dělat, pokud bude dostatečná axiální vůle na ojničním čepu mezi pístem a ojnicí. Pak by stačilo zvětšit vrtání.
Připomínám že je to zatím vedeno jen v teoretické rovině a dokud nebudu znát vše podstané, tak se do toho naslepo nepustím.


Zdárec.

už sem to sem psal, a dokonce sem na tu firmu dal někdo odkaz. myslím si že to je nejlepší (hlavně osvedčená) a nejlevnější cesta pro tebe. firma Chovanec motor tuning, prodává celý sady na zvětšení objemu motoru, jak pro 120, 130,136, fávo atd. nemusíš nic zkoušet, je to vyzkoušený. dokonce ti určitě poraděj i vačku a o kolik snížit hlavu aby si to vyladil, tak jak to má bejt.
Pokud ovšem stojíš za klikou z fábie, tak mnoho zdaru anapiš jak si dopadl. čua


3.7.06, 14:12
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz