Pastelka mi provokuje - kontrolka nabíjení
Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
michalkatka píše: Nepér píše: No, on výrobce nepředpokládal denní svícení. A zvýšení z 13.8 V na 14.1 V při světlech je tak akorát. ale aké napätie ide do baterky ak je plne nabitá zvyšujúcim napätím sa znižuje prúd, čiže aj úbytok napätia na všetkých spojoch... pri plne nabitej baterke 44Ah v dobrej kondícii tečie pri napätí 14,4V prúd cca 1,5A, to je pre úbytky oproti vybitej kľudne aj 30A, to je dosť veľký rozdiel... stačí si vyrátať ak všetok sčítaný prechodový odpor v prúdovej ceste od altíku k baterke je napr 3Ohmy... ak si chceš ten úbytok zmerať tak meraj napätie medzi plusom alternátoru a plusom baterky tesne po naštartovaní (vtedy baterku nabíja najviac).... to zmeraj aj medzi kostou alternátora a mínusom baterky a keď to sčítaš máš výsledok... a zlý prechodový odpor sa prechodom prúdu zväčšuje, preto to treba merať v záťaži... netvrdím že tá tuningdióda nefunguje, ja to akurát neodporúčam...
Klidně to zítra můžu změřit, ale jsem si jist že to bude dobré - všechny spoje této cesty jsem řádně očistil a nakonzervoval vazelínou hned tu noc co jsme Pastelku koupili Tedy pokud se mi zítra podaří opravit ten alternátor.. no snad jo, mysleme pozitivně.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.11.07, 21:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Jestli von ti tam Bukaj neschoval nějakýho kostlivce...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.11.07, 01:03 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nepér píše: Jestli von ti tam Bukaj neschoval nějakýho kostlivce...
V tomdle altíku ne, ten už jsem tam dával já A to jsem ho měl nedávno rozdělovanej a repasoval jsem ho, to ty diody, potvory, taky nemohly odejít dříve ?
No uvidíme, máme 03.45 takže tak za 4h se v něm už budu přehrabovat
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.11.07, 03:46 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tak zřejmě opraveno
Alternátor jsem rozebral, diody přeměřil. Všechny byly živé, až na jednu v pomocném usměrňovači která taky byla živá, ale na jednom konci měla studený spoj Tak jsem to pěkně propájel, dále očistil a vazelínou nakonzervoval všechny šroubové spoje, no a kontrolka už je hodná Někdy zhasne už během startování, někdy sice až po mírném zvýšené otáček (na cca 1000rpm) ale už je to OK, neproblikává a napětí je přes 14V
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.11.07, 15:33 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Tak zřejmě opraveno Alternátor jsem rozebral, diody přeměřil. Všechny byly živé, až na jednu v pomocném usměrňovači která taky byla živá, ale na jednom konci měla studený spoj Tak jsem to pěkně propájel, dále očistil a vazelínou nakonzervoval všechny šroubové spoje, no a kontrolka už je hodná Někdy zhasne už během startování, někdy sice až po mírném zvýšené otáček (na cca 1000rpm) ale už je to OK, neproblikává a napětí je přes 14V
tú tuning diódu si tam nechal
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.11.07, 15:46 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nechal
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.11.07, 15:50 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Nechal
ak sa ti chce skús čo najpresnejšie odmerať napätie na baterke a na alternátore... a rozdiel máš ten úbytok...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.11.07, 15:55 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
michalkatka píše: Šemik píše: Nechal ak sa ti chce skús čo najpresnejšie odmerať napätie na baterke a na alternátore... a rozdiel máš ten úbytok...
Jejej, vidíš, já na to uplně zapoměl
Hned na to jdu
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.11.07, 15:56 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tak změřeno. Hned po startu je rozdíl mezi B alternátoru a plusem akumulátoru cca 0.5V.
Spočítal jsem že normální úbytek na vedení by měl být cca 0.15V ( počítal jsem 1m 6mm2, 2m 16mm2 a 30A), čili někde je ještě ztráta 0.35V
Domnívám se, že to budou nejspíše zoxidované krimpované spoje očko - vodič
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.11.07, 16:22 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Re: Pastelka mi provokuje - kontrolka nabíjení
Já jsem taky měřil napětí kolik dává alternátor a dává 13,7V baterka je už postarší, ale nic neproblikává a jede dobře. Kolik je ještě v toleranci?
Kontrolka zhasíná asi při 1200ot když zhasne tak se už nerozsvítí.
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
27.11.07, 11:01 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Je to méně, ale ještě to může být.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.11.07, 12:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|