|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
goujet
Příspěvky: 8 Bydliště: Plzeň
|
Křivá hlava
Ahoj všem, už před časem sem psal, že jsem měl problémy s chlazením. Mám Š125L. Nakonec se ukázalo, že mi chladič nasával vzduch a zavzdušňovalo se to. Taky tekly spoje hadic a nakonec nešel ventilátor u chladiče. To už je ok opravené. Ale začal zlobit motor. Šel jen na 3 válce a ubývala voda, vůbec to nejelo jak má. V servisu zjistili, že mám křivou hlavu, dali jí srovnat, ale ptám se Vás znalých jak dlouho to může vydržet zase ok?
Mám strach, že kdybych náhodou zasejc vařil, abych na tom nebyl stejně jako předtím. Chci jet totiž na dovolenou se Škodovkou. Navíc nová hlava údajně má stát skoro 5tisíc.
Jinak když vařím, tak hned stavím, tak že nechápu, čím se ta hlava skřivila. Nechávám to vychladnout a neleju tam vodu dokud to neni vlažné. Tak že jsem čekal třeba taky 45 minut než to vychladlo.
Díky za reakce.
|
26.7.06, 07:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jo, nová hlava skutečne může stát těch 5000kč. Píšeš, že hned jak to začne vařit, že zastavíš, čekáš a pak teprve doléváš vodu. Když to děláš takto, tak po zastavení (předpokládám správně teplotu motoru při zastavení 100 až 110 st. celsia?) se ta hlava ještě více ohřeje (může i přes těch 120stupňů), neboť vložky válců jsou silně prohřáté a když je neochlazuje voda, tak své teplo předávají něčemu jinému, to jest třeba té hlavě. Takže podle mě je nejlepší hned po zastavení když to začíná vařit okamžitě nalít vodu do expanzní nádobky a pustit motor, na volnoběh. Vodní čerpadlo začne prohánět vodu motorem, ta voda ochladí hlavu, vložky válců, a další méně podstatné věci na provozní teplotu. Tahle vaříci voda se pak ochladí v chladiči za pomoci toho elektrickýho ventilátoru a bude to OK. Je však také nutno zjistit příčinu proč ti to vaří Za předpokladu že pojedeš třeba do chorvatska, kde je ještě tepleji než tady, budou nároky na chladící systém ještě mnohem větší.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.7.06, 07:25 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
S tou studenou vodou bych neby zase až tak divokej. Ti může klidně ta hlava prasknout vlivem prudké změny teploty (a že už jsem jich viděl).
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
26.7.06, 08:16 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Martin píše: S tou studenou vodou bych neby zase až tak divokej. Ti může klidně ta hlava prasknout vlivem prudké změny teploty (a že už jsem jich viděl).
To je bohužel také reálná možnost... Z toho je aspoň vidět že je třeba mít chladící systém ve vynikajícím stavu
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.7.06, 08:24 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
goujet: Vymenili v servisu taky termostat? Ja s nim mam takovou skusenotst, ze kdyz se termostat jednou uvari, tak uz nefunguje na 100%
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.7.06, 08:33 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Taky jsem míval problémy s vařením (měl jsem Š130) a přitom celý chladící okruh fungoval dobře. Stávalo se mi to, když jsem tomu dal plnej kotel. Nakonec se ukázalo, že jsem měl utopenou jednu vložku válce, resp. její přesah byl na dolní hranici, mechanici na to nepřišli, musel jsem je extra požádat, aby to přeci jen změřili. Pak to vypodložili a od té doby jsem nevařil. Takže pokud ti to občas vaří i po opravě chladícího okruhu, tak jednak nech vyměnit ten termostat, jak píše Matthes, a nech si zkontrolovat přesahy vložek válců. Nenech se odbýt (pro ně to znamená práci navíc - sundat hlavu) a donuť je, ať to změří.
A kdyby to nepomohlo, tak nech zkontrolovat vodní čerpadlo, jestli nemá uhnilé lopatky.
|
26.7.06, 08:54 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
no hned pri vareni bych tam studenou nelil..dulezity je zastavit a pustit i topeni...a kdyz dolejvat, tak ja mam vodu vzadu v kapsach, takze neni uplne stunena a dolejvam az po chvili a pomalu....jinak uz bych nikdy nekoupil novej termostat... mel sem novej tak rok a potom sem dal do auta ten, co sem mel schovanej z tatovo skodovky, kterej kupoval kdysi v roce 87/88, ocistil sem ho kartackem na zuby(bez pasty ), testnul v hrnci a sem s nim spokojenej...hlavne ho dej cudlikem nahoru at ti bublinky septaji pryc od termostatu pres leto je taky hooodne dulezity mit pruchozi tu kratkou hadicku mezi trubkama od topeni..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
26.7.06, 09:02 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Jo a při vaření se obecně radí vyřadit, nechat to jet setrvačností (pokud je to vzhledem k provozu realizovatelné) a motor nechat jet na volnoběh. Auto bys měl nechat jet setrvačností, aby šel skrz chladič studenej vzduch pro případ, že ti nefunguje větrák chladiče. A motor nech běžet na volnoběh, aby skrz něj pořád kolovala chladící kapalina a chladila ho (i když vaří, tak je pořád studenější než motor zevnitř). A nezapomeň otevřít na plno topení a naplno kabinovej větrák (a otevřít okna ). Do expanzní nádržky nic nelej, hlavně ne studenou vodu, to by opravdu mohla prasknout hlava. Navíc když otevřeš nádržku, tak z ní začne cákat vařící kapalina, to taky není zvlášť bezpečný. Teoreticky bys mohl do otevřené nádržky přilévat studenou vodu (no spíš aby měla teplotu okolí, tj. 20°C a víc), ale jen malinkým proudem, takže nevim, jestli by to mělo nějaký efekt.
Jinak, hlava se zkroutí při extrémním zahřátí nebo při velkých tepelných šocích (teplo/zima), tak je dobré se tomu vyhýbat.
A po vychladnutí nezapomeň chlazení doplnit destilkou nebo fridexem a odvzdušnit.
|
26.7.06, 09:05 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Mě vloni taky pořád vařilo auto a zkoušel jsem snad všechno. Nakonec jsem se dozvěděl, že se dělali dva druhy vodních čerpadel. Do 84 mělo lopatky 9mm vysoký a od 84 20mm. Vloni sem dával do auta nový motor po 84 a byl bez pumpy, tak sem tam našrouboval pumpu s 9mm lopatkami (vůbec mě nenapadlo, že by tam měla přijít jiná). Jenže v motoru je místo na novější pumpu, tak to tu vodu honilo ještě hůř než kdyby tam byl motor před 84. Nakonec jsem koupil novou hřídel s lopatkovým kolem a od té doby jsem nevařil ani v těhle hicech do prudkýho kopce.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
26.7.06, 09:12 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Křivá hlava
goujet píše: Ahoj všem, už před časem sem psal, že jsem měl problémy s chlazením. Mám Š125L. Nakonec se ukázalo, že mi chladič nasával vzduch a zavzdušňovalo se to. Taky tekly spoje hadic a nakonec nešel ventilátor u chladiče. To už je ok opravené. Ale začal zlobit motor. Šel jen na 3 válce a ubývala voda, vůbec to nejelo jak má. V servisu zjistili, že mám křivou hlavu, dali jí srovnat, ale ptám se Vás znalých jak dlouho to může vydržet zase ok? Mám strach, že kdybych náhodou zasejc vařil, abych na tom nebyl stejně jako předtím. Chci jet totiž na dovolenou se Škodovkou. Navíc nová hlava údajně má stát skoro 5tisíc. Jinak když vařím, tak hned stavím, tak že nechápu, čím se ta hlava skřivila. Nechávám to vychladnout a neleju tam vodu dokud to neni vlažné. Tak že jsem čekal třeba taky 45 minut než to vychladlo. Díky za reakce.
Keď už píšeš o tom, čo robíš, keď "varíš" tak to zanmená, že asi varíš čassto a to každopádne nie je OK. Ja som bol na otcovej š130 v Chrovátsku (210 000 km najazdených) a nemal som najmenší problém - ani v tých serpentýnach pri 36 stupňoch na pravé poludnie...a to som sa asi 70 km vliekol na dvojke hore kopec-dole kopec. Mám však urobený mech spínač na vetrák k chladiča a ako náhle sa teplota prehupla cez 85 st. (to na tejto škode už nie je normálne) tak som zopol vetrák, teplota sa stihla ešte dostať niekde na 90-95 a potom pomaly klesala.
Ak ti zrovnali hlavu a teraz je všetko OK (potestuj to, choď v týchto teplách dlho na dvojke...), urob si ten spínač na vetrák a môžeš smelo vyraziť na dovolenku...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.7.06, 11:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|