Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 22:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Počítač pro automobil Š125L 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jenže pod tím velkým tlakem bude ten průtok minimální, navíc si nedělám iluze o proporcionalitě regulátoru tlaku v reduktoru, takže ten průtok bude v dávkách, tudíž okamžitá spotřeba by byla značně zkreslená.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


15.1.08, 21:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Martin píše:
Jenže pod tím velkým tlakem bude ten průtok minimální, navíc si nedělám iluze o proporcionalitě regulátoru tlaku v reduktoru, takže ten průtok bude v dávkách, tudíž okamžitá spotřeba by byla značně zkreslená.


my sme raz merali prietok kvapalného LPG (mali sme na to merák kde sa točila aj taká vrtuťka, podobne ako u vodomeru) a výstup bol impulzy...
však aj prietokomer benzínu dáva impulzy kde je na 1 impulz prečerpaný určitý objem. tak meria okamžitú spotrebu.

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.1.08, 07:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jenže kapalina je nestlačitelná a objem je tedy pořád stejný. Kdežto plyn je stlačitelný a množství LPG v daném objemu není konstantní, takže při plné nádrži ten plyn bude pod velkým tlakem a průtok bude minimální, naopak při prázdné nádrži bude průtok daleko větší, protože motor potřebuje stejné množství plynu a při nízkém tlaku to znamená daleko větší průtok.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


16.1.08, 08:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ale píšem ti o kvapalnom LPG, do reduktora ide LPG kvapalné pri cca 3 atm, objemovo už viac stlačitelný nieje, jedine by sa zdvíhal tlak.
v reduktore sa kvapalný lpg mení na plynný, čo si pamätám tak v nádrži kolíše niečo okolo 3atm.... a reduktor musí dostávať na prívode kvapalný LPG, preto je v bombe (nádrži) taká trubka na dno podobne ako pri benzíne, jediný rozdiel je že je to všetko pri vyžšom tlaku...

Obrázek

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.1.08, 10:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Já tě chápu, ale stejně si myslím, že ten plyn nemá konstantní tlak, protože první část reduktoru je regulátor tlaku, ale to je jedno, je tam více problémů současně.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


16.1.08, 12:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Martin píše:
Já tě chápu, ale stejně si myslím, že ten plyn nemá konstantní tlak, protože první část reduktoru je regulátor tlaku, ale to je jedno, je tam více problémů současně.


Jestli se to meri v kapalne fazi tak je to fuk, spis by mi delala tezkou hlavu ruzna hustota ty kapaliny v zavislosti na teplote.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


16.1.08, 12:46
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Viky píše:
Jestli se to meri v kapalne fazi tak je to fuk, spis by mi delala tezkou hlavu ruzna hustota ty kapaliny v zavislosti na teplote.


myslím že to je zanedbatelné...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.1.08, 13:16
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Na virtu objevili Ameriku :) http://skoda-virt.cz/cz/forum/skodovky/ ... #komentare prej jesi to nechces vyrabet seriove :P

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


2.8.08, 11:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já trošku elektrice a spíše elektronice rozumím, nejsem ale vyučen v oboru. Mám to jen koníčka. Do takového projektu bych se ale asi nepouštěl, je to na mě moc složité. Je to ale opravdu nádherně provedené, krásně jste si s tím pohrál. Něco podobného bych potřeboval do favorita, ten měřák na LPG, na krabičce s přepínačem mám sice pár led diod na indikaci, ale nemám to zapojené. Prý bych si musel připlatit okolo 1000,-Kč.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.8.08, 10:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
varok píše:
Já trošku elektrice a spíše elektronice rozumím, nejsem ale vyučen v oboru. Mám to jen koníčka. Do takového projektu bych se ale asi nepouštěl, je to na mě moc složité. Je to ale opravdu nádherně provedené, krásně jste si s tím pohrál. Něco podobného bych potřeboval do favorita, ten měřák na LPG, na krabičce s přepínačem mám sice pár led diod na indikaci, ale nemám to zapojené. Prý bych si musel připlatit okolo 1000,-Kč.


Dát 1000 peněz by se mi taky nechtělo. Není tak těžké sledovat denní počítadlo a občas otevřít kufr.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


3.8.08, 11:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
Mne by se to take libilo alespon trochu decentralizovane. Ale pro komunikaci bych volil CAN. Osobne pouzivam 485 s rizenim pristupu ala CSMA/CD, ale je to zbytecny "oser". CAN vyresi radu veci, vcetne sdileni media. A pokud nekdo potrebuje nejaky transport protokol, neni problem ho vymyslet (stejne jako pro nejakou 9bit komunikaci) nebo implementovat nejaky existujici. Na misto klonu 51tky bych pouzil treba nejake AVRko (ev. ARM), clovek tam na limity narazi podstatne pozdeji nez u 51.... treba takova AT89CAN128 uz ma i radic CANu....


4.8.08, 22:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Příspěvek Re: Počítač pro automobil Š125L
Zdravím, chci se touto cestou zeptat autora zda-li by se mi mohl ozvat. Je to již 20 let co jsem zrealizoval do svého Rapida konstrukci PP z AR A3, A4 1990. Vcelku jsem s ním spokojen až na to, že k zálohování naměřených hodnot je zapotřebí asi 80 mA pro procesor. Je to sice ošetřeno vypínačem ale zde je tato stavebnice elegantně vyřešena a přitom bych mohl použít původní snímač a průtokoměr paliva a tak zlepšit konformit svého PP.


13.10.12, 20:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6590
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Počítač pro automobil Š125L
a okolo akeho procesora to mate postavene? mozno by na nejaku volnu zbernicu slo pripojit externu EEPROM a upravit zapojenie tak, ze procesor bude schopny podzdrzat odpojenie od napajania.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


14.10.12, 09:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Příspěvek Re: Počítač pro automobil Š125L
PP z AR 3,4/90 je osazen procesorem Tesla MHB8748


14.10.12, 10:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6590
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Počítač pro automobil Š125L
hm, to je klon i8048. to je dost archaizmus, k tomu bude asi velky problem pripojit nejaku externu pamat a nie som si celkom isty, ci je 8051 spatne kompatibilna s 8048 a teda ci programy pre 8048 budu na 8051 chodit. ak ano, bolo by mozne ten procesor vymenit za 8051/80552 (co by asi vyzadovalo zmenu zapojenia). tam sa nejake externe pamate daju pripojit. externa staticka ram by mohla byt zalohovana tandemom bateria / kondenzator a zvysok by sa mohol odpojit.

ja mam momentalne rozpracovany navrh palubneho pocitaca postaveneho okolo Atmel ATMega, akurat je urceny pre trocha ine auto, takze ma mierne ine funkcie. vyhoda ATmegy je pomerne mala spotreba, 80mA to zrejme nedosiahne ani pri plnom zatazeni vsetkych periferii ako celok.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


14.10.12, 10:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz