ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Zástavba motoru z Favorita do Š100 – 130
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Zástavba motoru z Favorita do Š100 – 130

Predstih
Datum: 6.10.2010, 23:43
Od: Dexter Skoda

zdarec nevíte nekdo jaky mam seridit predstih, kdyz mam motor z fáčka v Š 105 a zapalování mam zo Š 105 ( rozdelovac origo zo Š 105) ? ted mam predstih 5 stupnov a jede to spatne....


RE: cidlo vody
Datum: 13.09.2008, 12:50
Od: tata

zkousel jsem ruzne upravy,ale byl problem,ze cidlo ma jemny zavit a nesehnal jsem matici,abych je utahl ve skrini termostatu,navic je ta skrin dost mala a je tam natesno s termostatem,takze se termostat nemuze naplno otevrit.Udelal jsem si drzak z medene trubky a ten primontoval zvenku k matici skrine termostatu.Je to bezz problemu a teplota je asi o 2 stupne nizsi,ale to uz nehraje roli,hlavne,ze nic netece.


cidlo vody
Datum: 1.08.2008, 21:45
Od: Karlos

Měl bych dotaz jak jste vyresili problematiku cidla teploty vody? Ve facku uz neni v hlave a porad mi to dela problemy... dik za radu...


si picus
Datum: 11.10.2007, 16:29
Od: tomik selo
WWW: http://dgssgs

curaku nemuzes na tu prirubu pot karbec dat poradny vykkres s kotam kdo to ma kurva furt meri cest


si picus
Datum: 11.10.2007, 16:28
Od: tomik selo
WWW: http://dgssgs

curaku nemuzes na tu prirubu pot karbec dat poradny vykkres s kotam kdo to ma kurva furt meri cest


RE: motor
Datum: 15.02.2007, 17:32
Od: Ladislav Vanko

Nemae nahodou sani na rapida 136 koupim ho od vas toto je moje cislo na tel.737874628nebo za kolik prodate celej motor a odkud jste.je jsaem z Prahy.


RE: motor
Datum: 15.02.2007, 17:31
Od: Ladislav Vanko

Nemae nahodou sani na rapida 136 koupim ho od vas toto je moje cislo na tel.nebo za kolik prodate celej motor a odkud jste.je jsaem z Prahy.


podlozka uhel 10 stupnu
Datum: 10.10.2006, 11:53
Od: libor dresler

zdarec tuneri,hledam nekoho kdo vyroby podlozku z uhlem 10 stupnu na favoritackej motor na saci potruby.dik zdarec


pomoc
Datum: 10.08.2006, 13:15
Od: Klokan

Mam rapida 120.Dal jsem si tam motor z fava.Mam svody nechany z fava,opravenej na to vyfuk.Pod karbecem mam klinek.Mam problem,jednou za cas se mi stane,ze motor za jizdy prestane tahnout a začne se dusit.Nejde pak nahodit,dokud se nenecha asi dva dny odpocinout.Karbec je plnej benzínu nad klapkama.Kdyz jede,tak to nema chybu.4-kvalt převodovka s vlečnou napravou a jede 170 km/h.Pokud nekdo neco vite,napiste na email. jambor.z@seznam.cz


motor
Datum: 25.10.2005, 11:47
Od: lojty

Pánové kdyby někdo chtěl mám tu motor z rapida 136, takže ho nacpete do škodovek bez úprav. Tak se někdo ozvěte!!! 723489020


100?to de?
Datum: 19.04.2005, 11:38
Od: jirka

jak se do stovky vmečkne motor z fava? to musim kvuli tomu přědělat i chladič? vždyť stovky maj jyný svody a o hodně! jsou vís směrěm od kabiny!=>a ani svody nejdou přehodit! favo má oválný díry a hundrt kulatý!!


RE: RE: RE: Kika z fava do 130
Datum: 19.06.2004, 20:27
Od: dj brix

To je blbost,protoze klika ze 130 ma stejnou roztec jako favo i felda.Oba motory mam doma a setvacniky mezi sebou navzajem zamnenitelne,rozdil je akorat mezi fa&fe a š100-120.


RE: RE: Kika z fava do 130
Datum: 13.05.2004, 16:18
Od: Jarda

To neni tak uplne pravda. Klika ze 130 ma jinou roztec der pro setrvak. Musel bys tedy vymenit i setrvak a prehodit venec.


RE: RE: Kika z fava do 130
Datum: 11.04.2004, 19:17
Od: k

Díky. Leon


RE: Kika z fava do 130
Datum: 16.02.2004, 10:16
Od: Tomas

Klika je sama o sobe stejna, lisi se jen tim, ze 130-ka ma na strane k setrvaku lozisko a favo nalisovany krouzek. Staci tedy zamenit krouzek za lozisko nebo naopak. Skodovkam zdar!!


RE: RE: Startér
Datum: 18.01.2004, 20:12
Od: Kubas

Nazdar,já si myslím,že je lepší dát na převodovku startér na 120-prodavají ted nový typ,je jinak zpřevodovaný a funguje jako z feliny a zvuk má také stejný.To si teda myslím já,mám ho tam teprve týden,takže zatím sním moc velké zkušenosti nemám,ale první dojem je bomba!!!


Kika z fava do 130
Datum: 22.12.2003, 22:55
Od: Leon

Zdravim, vím že je to trochu bokem tématu, ale chtěl jsem se zeptat jestli je klika z favorita záměnná s klikou 130ky. Za odpověď předem díky


prestavba vyfuk
Datum: 14.06.2003, 10:36
Od: Miroslav Kaltner

Potreboval bych blizsi informace o tom vyfukovem potrubi


RE: Vačka!!!
Datum: 23.05.2003, 21:12
Od: Pavel Husák

Nemá náhodou fáčko jinej úhel mezi vahadlama ventilů a jejich osou? To by pak vačka mohla mít vzdálenost mezi jejíma funkčníma plochama stejnou jako ve starejch motorech a dohnalo by se to timhle.


Vačka!!!
Datum: 6.03.2003, 12:45
Od: Martin

Píšeš zde že máš v motoru Favorit vačku ze 110R, ale když jsem se o tom bavil s jedním mechanikem tak mi řekl že je to nemožné, protože 110R má mezi válci jinší vzdálenost než Favorit. Ptám se proto že ve stávajícím motoru Š 120 mám vačku 110R a rád bych samozřejmě kdybych nemusel do Fava shánět jinou. Napiš mi prosimtě jak si ji tam dostal, Díky.


RE: Startér
Datum: 11.11.2002, 13:24
Od: Míťa

Startér z feliny nepasuje na štefty na rychlostce, takže buď propilovat ďoury nebo vyměnit jen vnitřek.


Startér
Datum: 2.11.2002, 15:20
Od: Pavel

Potřebuji poradit.Mám stodvácu a ted jsem daval motor z Favorita 93 rok. Ale startér - původní - ten motor neutočí.Dal by se použít z startér Felicie? Setrvačník je původní a převodovka je 5q.


RE: Karburator
Datum: 8.08.2002, 9:37
Od: Výska

Dej tam sání z rapida a máš po starostech cca 2000.-


RE: Problem se sanim
Datum: 8.08.2002, 9:29
Od: Výska

Tak to máš trochu problém. Já mám doma Skodu 105 a mam tam facko a petikvalt. Nejdřív jsem taky přemejšlel o náký podložce. Udělal jsem si si jí z pertinaxu a dal jsem jí na sání / z fava/, ale když sem pak přijel na paltest, tak mi ten borec řek, že je to na hovno, protože když sem nahodil motor otáčky hrozně kolísaly /od 700 - 1500/ což není moc dobrý. Tak jsem si sehnal origoš sání z rapida, mám tam karbec ze 120 a jede to fakt pěkně. A hlavně není problém s otáčkama. Když to roztočím na 6000 a sundám nohu z plynu, tak to zachrochtá /vejfuk/ a otáčky se hned ustálí na 800 a to je dobrý. Kdyby si potreboval jeste neco ozvi se na email je to milos.vyskocil/zav/plaston.cz to zav je jako zavinac - je tady na hovno klavesnice a ja to nemuzu napsat normalne.


RE: místo 120 z fáva
Datum: 7.08.2002, 16:25
Od: JirkaT

Rekl bych, ze rozdil pozna i laik... Objem nicim nenahradis... :))


místo 120 z fáva
Datum: 5.08.2002, 22:49
Od: Krata

Chci se zeptet jestli někdo neví jak moc je znát změna výkonu a točivýho momentu, když místo motoru Š120GLS dám motor z Favoritu 135 (ročník 90)


dajcie coś
Datum: 9.06.2002, 11:26
Od: Slajmi

Potrzebuje silnika 136 i chcę go kupić,ale chcę dużo wiadomości na temat montażu silnika od Favorit do Rapid


Vacka na prodej
Datum: 27.08.2001, 15:07
Od: vici

Prodám vačku 278/265 zdvih 7,1/6,7. Z polotovaru. P.C. 7000, nyní při rychlém jednání 5000. Nepoužitá, motor do kterého měla být totiž nakonec nestavím....


RE: Re: Re: Re: Re: Chlazeni
Datum: 20.08.2001, 6:00
Od: Bleys

Ahoj. Takze tedka jsem dodelal 130 z Favem a musim rict ze to je opravdu znat. Ale porad mmam jeden problem. Porad mi jede vetrak. Mam ho maualne, ale i automaticky zapojen. Myslim si ze fouka porad z toho duvodu, ze favo hreje vic, a mam tam porad cidlo ze 120. Teplota je v poradku a vubec nekolisa a vse je v pohode, ale i tak tohle by delat nemelo.


Prodam motor
Datum: 2.08.2001, 23:27
Od: Jackalllll

Prodam motor 136 favorit předělanej do skodovky, automaticky siťič připojenej, udělanej filtr, komplet nový hadice, nová lamela, komplet nové těsnění, ostrá vačka, chybí naohybat svody, dám k tomu výfuk z eskorta a přírubu z favorit. výfuku. V dobrém stavu. Cena dohodou. Pište SMS na 0777938176


Re: Re: Re: Re: Chlazeni
Datum: 28.07.2001, 15:19
Od: Vena

S tou audinou to myslim smrtelne vazne. Je to motor z audi A80. Jinak je naprosto stejnej jako VW Golf II GTI,akorat ze nema vstrikovani ale karburator, ma hydraulicky zdvihatka a v originale kompresni pomer pouze 9 misto 10.5 (nebo kolik to ma GTIcko).Jinak to mezikruzi mam objednany. Stoji 1400,- vcetne DPH.Napasovat to chci na 130 prevodovku s upravenou vlecnou napravou (dle planu na skoda 130 L/A).A myslim ze ta prevodovka to vydrzi. Nevim kde, ale v nejaky knize, asi tak 15 let stary, jsem videl napasovanou Tatru 613 na skrin z S100 a prevodovka pry vydrzela celou sezonu.Pouze s poloosama pry byly problemy (ale kdo by se tomu u kyvadlovy napravy divil ze :) ).Jo a jeste neco tech 20kg navic co ma ten motor si myslim vubec neva (stejne chci trochu zatizit i predek cimz se to srovna).A hlavne je to 5x ulozenej motor s OHC rozvodem, kterej se necha nechutne vydlabnout aniz bych musel delat GO kazdejch 5tis. km!


RE: Re: Re: Chlazeni
Datum: 27.07.2001, 7:51
Od: Petr Kaška

Zajimalo by mne jestli to s tou audinou myslis vazne nebo je to jenom takovy nakrucovani. Osobne si myslim ze trosicku poradne udelany favo a co nejviv odlehcenej vnitrek docela staci. Motor z audiny je tezkej (litinovej blok atd.) takze ti to auto potom pojede jenom rovne) Zaroven by mne zajimalo na jakou prevodovku to chces postavit, protoze ta skodovacka kdyz je dobra (vymezeny vule, novy loziska, dobrej olej, bronzovy futro na digerencialu) vydrzi podle mne takovej +-90 koni, pak uz je to dost vo hubu. No ale drzim palce. Jinak shanim prechod mezi motorem a prevodovkou (Felicie 1.9D ...VW-motor) nevite o ni nekdo.


Re: Re: Re: Chlazeni
Datum: 26.07.2001, 20:28
Od: Vena

Jo jeste jedna vec.Prosimte nevykej mi.Skodovkam zdur.Hlavne tem nadlablejm :)


RE: Re: Re: Chlazeni
Datum: 24.07.2001, 15:44
Od: Bleys

S tim odvzdusnovanim se urcite prit nebudeme. Nevim co je dobre kazdopadne vase varianta je potvrzena od servisu ta ma je pouze od znameho! Takze tezko ricio. Na druhoyu stranu kdyz potrebuju odvzdusnit tak prece musim mit odvzdusnovaci ventil co nejbvyse!! Nadobka je jedna vec a ventil druka vec. Zkusim a uvidim. Budete do toho davat audinu???-)) Tak to je docela dobry!!-)) To spatne odvzdusnnei bylo zpusobeno spatnou expanskou Tlak v soustave je o mnoholi vyssi nez u a20. Takze soustava nemela tlak, protoze vicko expansky je koncipovano na mnohem mensi tlak. Ja jsem se svou 130 pohyboval se spotrebou kolem 6 litru na 100, ale taky i 14!!!-)) ALe to jsem tomu daval za usi jak jen to slo. 3rs do 100, 4r.s.do 140 a 5r.s co to dalo tech 160 je tak maximum co snese s protektorama, ale mit poradny gmy tak snese mnohem vic!!


Re: Re: Chlazeni
Datum: 23.07.2001, 21:39
Od: Vena

Nerad bych tu rozpoutal hadku o odzvdusnovani ale s tim predkem co nejniz je to naprosto dokonale vyzkousene. Protoze pokud mas predek co nejvys kam ti utece vzduch? Do chladice kde se ho nezbavis. Ale kdyz ho mas nejniz tak ti 99 procent vzduchu utece nadobkou na dolevani vody a pak to staci odzvdusnit klasicky na rovine.Jen tip kdo neveri at vyzkousi.Ja to takhle delam porad a se zavzdusnenim jsem nikdy problemy nemel.Jinak to my favo se pohybuje v otackach od 4000 do 6500 a zere 9 l/100km. Jinak na 125 petikvalt jsem ho z kopce (5 procent klesani) na 5 dostal do 6500 ot./min coz odpovida 190km/h.Jsem zvedav jak to bude litat s tou audinou (VW 1.8 8V 100PS) co se tam chystam dat.


RE: Chaleni
Datum: 19.07.2001, 10:07
Od: Bleys

Do serie??_) Ne jde mi o to, Ze mi to vari. A to z duvodu ze to nejde odvzdusnit. Ted uz mozna vim cim to je. Spatne zapojene topeni. Prohozene hadice na sacim potrubi!! JInakj kdyz odvzdusnujes musis mit predek co nejvejs!!-)) JInak ten vzdus z tech hadic nemusis dostat vsechen!!!!-))Vzdyt odvzdusnujes z chladice i topeni zaroven tak musi byt co nejvys!! Pod myma nohama se taky trosku vic hreje!!-)) Pod 3000 ot. nejdu a tak kolem 4500 koncim. S timhle nesestelovanym motorem jsem se dostal pri 4000 ot. na 150 z lehkeho kopecka!! Vodni pumpa je 130. Siroka vrtule uplne zdrava!-)) Nechybi ani jedna vrtulka a navic jsem ji repasoval!! Diky za rady Cau H.H.


Chaleni
Datum: 18.07.2001, 22:47
Od: Vena

Tak za prve. Podle me je uplne nejlepsi zapojit vsechnu vodu do serie. Takto se to nejvice osvedcilo. Kdyz jsem to mel zapojeny jako favo tak to vubec ale skoro vubec netopilo. Ted je vse naprosto ok. A k tomu chlazeni. problem nemusi bejt v motoru nebo zapojeni hadic. Ikdyz jsem mel naprosto nevhodne zapojene hadice tak se motor bezproblemu chladil (melo by to bejt lepsi jak 130 - hlinikova hlava lepe odvadi teplo ale zas na druhou stranu je tepelne zatizeni motoru 136 vetsi - teda alespon pod myma nohama :) ). Zkontroluj zda mas vodni pumpu ze 130 (ty maji vetsi vrtuli co pohani vodu). 105 a i nektere starsi 120 meli tuto vrtuli mensi a slysel jsem ze to pak muze pri zastavbe 136 zlobit. Jinak s odzvdusnenim by nemel byt problem .... stejne jako klasicka 120 (pomaha, pokud to postavis z zkopce cumakem dolu ... v chladici pak nema narok nejaky vzduch zustat).


Chaleni
Datum: 16.07.2001, 8:07
Od: Bleys

Zdravim. Mam takovy maly problem. Do 130 jsem dal motor z Favorita i z vyhrejvanym karburatorem a sanim. V tom pripade mi tam pribylo mnoholi hadic a dilu kudy muze proudit voda. Tak a ted se prtam mate s tim nekdo zkusenosti a pokud jo tak jak vam to jezdi??-0) Jak dlouho trva odvzusneni?? Kde vznikaj problemy pri odvzdusnovani??? Prosim o radu uz jsem vyzkousel snad vswechno a porad varim. Jo navic je tam jest LPG. Diky Honza.


RE: RE: RE: RE: RE: Spojka
Datum: 4.07.2001, 17:39
Od: Petr N

Pouze takový nápad. Kdysi jsem smontoval (na páčkovem systému!) setrvák s přítlačákem a opačně jsem nasadil lamelu. Náboj je na jedné straně nepatrně delší, opřel se o setrvák, obložení třelo pouze o přítlačák a taky to nešlo vypnout. Nemůže talíř dělat to samé?


RE: RE: RE: RE: Spojka
Datum: 3.07.2001, 14:45
Od: Josef

Tyčka je dlouhá až moc, v nejzasší poloze vypínací páka škrtá o přítlačák, tak nevim. Josef


RE: RE: RE: Spojka
Datum: 3.07.2001, 9:50
Od: ladao

No pokud jsi měl v té 120cítce předtím spojku 180 s pacičkama a dal jsi tam talířový přítlačák, tak musíš dát i delší tyčku od válečku k páce vypínacího ložiska. Jinak to neseřídíš.


RE: Re: Pomoc
Datum: 3.07.2001, 8:57
Od: Paja

Mam taky motor 136 z rapida namontovanej ve 105. Mam ho tam asi rok. Na DI to prepsany nemam, protoze po me chteli: ctyrpistkovy brzdy, petikvalt, hrebenove rizeni, lamelu spojky prumer 190 a zadni vlecnou napravu. Koupil jsem radsi petikvalt ze skoda 125, nez abych menil napravu. Jezdim s tim a zatim jsem nemel problem, ale uvazuju ze prerazim cislo motoru. Chytrej policajt to pozna podle sani, blbej nenajde ani cislo motoru. Snazil jsem se to prepsat i pres zname, ale nic se nepovedlo tak na to kaslu. Preju hodne stesti a stastnych kilometru s poradnym motorem.


Re: Pomoc
Datum: 2.07.2001, 8:55
Od: Vena

Nejjednodusi moznosti je aby jsi si koupil doklady na S130 (do nich ti 136 napisou bez problemu), a udelal vymenu karoserie a motoru na DI. Nebo tou slozitejsi cestou prestavby. Musis mit predni dvouokruhove brzdy se ctyrpistkovymi brzdici, hrebenove rizeni a zadni vlecnou napravu (doufam ze jsem na nic nezapomel). Takto projdes na STK a vyzadas si potvrzeni ze tohle vse tam je (STK ti daj jen na 3 mesice, protoze ti samozrejme nebude sedet cislo motoru). Pak zajdes na DI a nemel by uz byt zadny problem. O tom ze musis dolozit jak jsi k motoru prisel (kupni smlouvu apod.) se snad zminovat nemusim.


pomoc
Datum: 30.06.2001, 6:33
Od: Roman

Prosím o pomoc se zástavbou motoru 136 z rapida do 105 M.Po technické stránce je mi to jasný ,ale jak to probíhá papírově na DI.Prosím o podrobné popsání.Rád bych to měl papírově v pořádku,aby s tím nebyly problémy na stk. Díky moc za každou odpověď.S pozdravem Roman.


RE: RE: Spojka
Datum: 25.06.2001, 14:01
Od: Josef

na zdechly motor tam kvalty lezou, pocitam ze to bude bud pritlacak, nebo spojkove lozisko, pouzil jsem normalni na petikvalt.


RE: Spojka
Datum: 25.06.2001, 12:07
Od: Vena

Doufam ze kdyz jsi vyndaval motor, tak jsi si podlozil prevodovku a mel tam zarazenou jednicku nebo trojku. Jinak jsi si klidne mohl ohnout bicik u prevodovky a problem nemusi byt ve spojce. Poznas to tak, ze tam nezaradis ani jeden kvalt ikdyz je motor zdechlej. Pokud ti ale jde radit se chcipnutym motorem pak je problem opravdu nejspise ve spojce. Chtelo by to podrobnejsi popis. Jinak kombinace pritlacak + setrvak z fava a lamela ze 130 facha bezproblemu.


spojka
Datum: 25.06.2001, 9:49
Od: Josef

Zdarec. potrebuji poradit, nahodil jsem motor z fava do 120 s petikvaltem, ale nevypina mi spojka, nejde zaradit zadna rychlost. pritlacak je z fava, lamela ze 130. Nevim cim to muze byt. Dik Joesef


spojka varování
Datum: 20.06.2001, 7:17
Od: Pepíno-libušín

Pozor spojka průměr 190 ze starých tipů škoda nedoporučuji používat, protože setrvačník u favorita je o malinko hlubší a pokud použijete nové díly tak to chvíly vydrží, ale po 5000km to může začít prokluzovat. U starých dílů a obvyklém opojení z výkonějšího motoru mnohem dříve. A pokud čte autor hlavních stran o přestavbě motoru favorit-škoda můj text, tak i zostatních odkazů, mám pocit, že je v této oblasti pouze teoretik, protože problém termostat,spojka štefty jsou dost podstatný a dokázou přestavbu dost otrávit.


RE: RE: Varováni
Datum: 18.06.2001, 14:01
Od: Bleys

Takze zase bejlepsi je na vrakovisti. Ja jsem ji kupoval v Mlade Bolesavi za 100,- a je jeako nova. POkud budou vyderazi tak vic nez 150 za ni chtit nemuzou!!!-)) A stou prevodovkou mas pravdu. Mnohem drazsi jsou ramena a homokinetaky nez nejaka prervodovka. Spis odchazeji kameny pokud tam je nadupanej motor, ale jeste jsem to nevidel!!! Tvuj problem muze nastat v kastli!! Zadni ulozeni prizin a tlumicu ti muze praskat. Pozor na to. Zdar skodofkarum a tem co pro 5KW udelaji cokoliv-)))))


RE: Sháním potrubí
Datum: 18.06.2001, 13:58
Od: Bleys

Tedka jsem ho mel nedavno v ruce nove v obchode s autodily ve Kbelich. Stalo cca 2200,-. Docela dost, ale na vrakovisti hodndr tezkjo ho sezenes, ale i to se muze stat!!!-)) Mam docela dobry zkusenosti s verakovistem na Hrafe nebo na Vrsoviskym nadrazi. Pokud potrebujes cislo nekde bych ho snad jeste nasel.


RE: Varováni
Datum: 17.06.2001, 20:30
Od: Petr Kaška

Myslim ze jsi mel smulu na prevodovku. Ja mam Favo ve skodovce uz asi 2 a pul roku a porad jedna prevodovka M-kovej 4-kvalt. a nesetrim ho a zadnej problem se zatim nevyskyt. Otocky na suchym asfalte o 180 a porad drzi. Bud mam stesti nebo bude problem v tom tvym. Jinak shanim krabicku pro bezdotyk nabidnete nekdo nechce se mi davat tak nekrestansky penize za novou.


Sháním potrubí
Datum: 17.06.2001, 13:34
Od: JirkaT

Sháním sací a výfukové potrubí z Rapida 136, cenu nabídněte. (potřebuji dát motor z Favorita do Š125 a chci, aby to vypadalo k světu...) Pište na e-mail...


RE: Varovani
Datum: 12.06.2001, 19:43
Od: Vena

To co tu pises je podle me holy nesmysl. Pokud nekomu odesel diferak tak to bylo jen tim ze ta skrin byla v pr... . Petikvalt ma naprosto stejny diferencial jako ctyrkvalt, akorat ma delsi predlohu a o jedno kolo vic. Ja ho mel na favu pul roku a pohoda. Ted tam mam 125 petikvalt a taky pohoda. Dokonce i poloosy porad drzi, kterejch bych se u kyvadlovy napravy bal spis nez diferencialu.


Varováni
Datum: 11.06.2001, 6:53
Od: Koja

Chtěl bych se s vámi rozdělit o mé zkušenosti s motorem Š136 po zastavbě do mé 120 jsem měl stále nějaké problémy s pětistupňovou převodovkou, protože jsem pětikvalt nemoh sehnat zamontoval jsem tedy čtyřkvalt. Měl jsem ho v autě 2 týdny. Jednoho dne jsem sednul do auta zařadil a rozjel se. Při řazení na trojku v převodovce zavrčelo a stál jsem. Vypadá to na diferenciál. Počítejte tedy s tím že pokud ten motor dáte na čtyřkvalt tak se může vysypat převodovka. Slyšel jsem to už od několika lidí. Takže jedině pětikvalt. Škodě zdar a jejím upravám obzvlášť.


RE: motor fa do 110L
Datum: 3.06.2001, 2:31
Od: Jean

Takže jsem taky stovkař a jsem už zřejmě dál než ty. Mám motor 130, což je bez problémů při zástavbě. Problémy při zástavbě favorita neznám, ale vše je řešitelné. K tomu chlazení. Mám větrák z Fiatu Ritmo D a obyč chladič. Funguje to ale jen asi do 90 km/h. Pak vlivem nějakých turbulencí, či čeho už se to zkrátka nechladí, i kdyby tam byla bůhvíjak silná vrtule. Zkusím ještě dodělat kapsy a hlavně co nejdříve náporový chladič. Co se týče náprav a převodovky. 130 převodovku tam nenamontuješ protože má jiný diferenciál a je delší. Ovšem delší je i klasická 5-ti stupňová. Znamená to převařit karoserii. Samozřejmě by šlo tam dostat celý zadek ze 130, ale to je práce pro špičkový servis a ne doma v garáži. přední nápravu tam dostaneš bez problémů. Úchyty nápravy jsou shodné. Pouze pro ty 4-písty musíš udělat nové trubky a jinak. A při montáži posilovače tě čeká další úprava karoserie. Jinak se snaž. Když se zadaří tak je to pak fakt super. Kdyby jsi se chtěl přeptat, tak to co už jsem dělal Ti rád porádím na mailu.


RE: vyhrejvany sani
Datum: 31.05.2001, 13:11
Od: Radek

Zdar. Mam jen takovou teorii: Když je to sání studený, tak benzín spadává víc stěny a motor při mírně sešlápnutém plynu cuká. Proto se sání u Fáčka výhřívá. Máto ale nevýhodu, víc to žere, protože se směs objemově roztahuje a pro stejný výkon potřebuješ do toho motoru víc nasát. Třeba Felicie MPi to sání nemá vyhřívaný, protože se benzín vstřikuje přímo před ventily. Já to vyyřešil tak, že jsem dal před sání ventil a po ohřátí chladící kapaliny tak na 50°C se ventil přepne a kapalina proudí mimo sání. Teplota sacího potrubí se pak udržuje od hlavy atd. O kolik klesne spotřeba nebo se zvýší výkon jsem neměřil.


vyhrejvany sani
Datum: 31.05.2001, 12:19
Od: Karbi

Mam ve skodovce motor z favamirne upravenej. Facha to spolehlive. Mam tam sani ze 136 a na tom normalne karbec 130 mirne upravenej a prej je to lepsi nez z fava. vejde se to tam ze sanim v pohode. Jinak to sani vyhrivany nemam oni ho totiz vyhrejou celkem slusne svody. ty mam taky normalne z fava a na to upravenej vejfuk. Muj dotaz je jestli mate nekdo zkusenost stim vyhrejvanym sanim. vcem je to lepsi nez nevyhrejvany? Material na to mam tak neni problem to pripojit akorat mi to pripada naprd. dik Karbi


RE: RE: RE: motor fa do 110L
Datum: 23.05.2001, 6:29
Od: Bleys

Ahoj. Problemy nastanou!! To uvidis sam pokud se do toho pustis!-) S tim termostatem. Ted jsem daval Favo do 130 a musel jsem tam dat ten puvodni a do nej vyvrtat diru a nechat do nej navarit takovej kominek s zavitem. U Fava ten motor je napric a expansku ma pred ridicem takze kdyby jsi to tam dal tak bys mel problemy se zadni prickou.


RE: RE: motor fa do 110L
Datum: 22.05.2001, 13:10
Od: Rosta

jo, pocital jsem tak 25 - 30tis. takhle to vypada jednoduse, kdyz se to vezme, tak na tom aute nic neni. problemy se objevi az se to bude davat dohromady. pouzit teleso termostatu z fa nejde?.


RE: motor fa do 110L
Datum: 22.05.2001, 12:33
Od: Bleys

Ahoj. Takze predem bych ti chtel rict ze tahle sranda co popisujes neni nijak levny zert. Tipoval bych min. 30 az 40 tisic kc plus cas a prace vlastni!!-)) Ale ted k nekterejm tvejm otazkam. 1. O chlazeni se 100% postara chladic z Octavie 1.6 a vetrak z tehoz, ale myslim si ze staci bohate jenom el. vetrak a puvodni chladic ( nemam zkusenosti s 100, ale videl jsem to) 2. Karburator z 120 a 130 urcite pujde namontovat na sani z Fava, ale na Karburator z Fava se nevejde vzduch. filtr z 120. Je moc vysoky a narazel by do haubny. Dela se na to takovy nesmysl, ktery si ho musis udelat sam. Vypada to jako navarena velka naberacka-)))) 3. Na 5ti kvalt bez problemu sedne Favo. Uchycovaci body jsou stejny. Akorat budes mit problem se zapojenim hadic a taky s odlitkem termostatu. Nevim jak je udelany na 100 kaslik na baterku, ale bude ti tam trosku vadit pod zadni sedackou plechy. Bud to chce nekolik ran kladivem( poradny rany) nebo vyriznout flexou a pak navarit) 4. NOrmalni napravy to urcite vydrzej. Videl jsem to na dost nadupany 1000. Clovek ktery vlastni to auto rika, ze s tim jezdi 4 roky a bez problemu drzi. Nekdo rika neco a druhy neco jineho, ale myslim si ze to vydrzet musi. 5. S predni napravou bych tipoval, ze diry budou stejny a jejich roztec taky, ale 100% to nevim, protoze jsem to nikdy nedelal!-))) A nadrz by nemela prekazet. Zatim zdar


motor fa do 110L
Datum: 21.05.2001, 18:11
Od: Rosta

zdar vsem ujetakum,co predelavaj skodovky. mam hundrtku a strasne me fascinuje ta bila hundrtka co jede tu vracecku s otevrenejma dvermam ve 2. dile videa ze sosnovy. chci neco podobnyho udelat. ale...jak to tady ctu, tak to nebude prdel. chci tam dat motor fa, ale nechat chlazeni vzadu. pouzit hlinikovy chladic a el. ventilatorem (z citrona), myslite, ze se to uchladi?, taky me napadlo dat dva seriove za sebe a mezi ne ten ventilator, udelat naky kapsy na boku blatniku pro lepsi privod vzduchu, ale pak nastava problem s vyfuk. svody, vejdou se tam? pro me neni problem naohybat si svoje potrubi, ale pujde kudy tahnout?. stejne tak sani? vejde se pod kapotu fav. karburator s ti uhlovym mezikusem, jo a jde na nej nasadit filtr ze 100 nebo 120?. abych pak zavrel kapotu. dalsi problem s prevodovkou a napravama ( i kdyz to patri do jine rubriky urcite mi tady nekdo poradi). jak jde primontovat 130 5ti kvalt na motor fa. mam pocit, ze se tam ale nevejde, bude prekazet kaslik na baterku, nebo kus podlahy. chtel bych dat M napravy, dopredu 130, abych mel 4pist brzdy a hreben, ale vzadu dat normalni kyvku ze 120M, predelavat hundrtku na vlecny ramena by asi dost dobre neslo. nebudou odchazet kameny? jo a jde predni naprava na stejny diry jako stovkova naprava, nebo se musi diry vrtat jinam? nebude tam treba prekazet nadrz, nebo neco? diky za kazdou radu a zdar vsem rychlejm skodovkam. Rosta


RE: RE: RE: Re: Termostat a ostatni
Datum: 21.05.2001, 16:08
Od: Bleys

Ahoj. Takze to cidlo jsem vyresil tak ze jsem si nechal vytocit z duralu takovy valecek s zavitem M14x1,5 a s takovym osazeni dovnitr. Do odlitku jsem vyvrtal velkou diru a nechal jsem si ho navarit. Svareni hliniku me vyslo na 150 a ma prace byla minimalni. Takze je to v pohode a musim rict ze to vypada docela dobre a neni to klasicky vosi hnizdo nebo nejak zpatlany. Ted jsem zase narazil na problem sani . Filtr z Fava se tam nevejde a za 120 jsem jeste nezkousel, ale bojim se ze se taky nevejde!!-)) Takze mi asi nezbyde nic jinyho nez udelat nejakej mezikus a filtr dat nekam dopryc. Samozdrejme co nejdliz karburatoru. A pak takovych opravdu malych detaily jako je jiny hadice zapokjeni hadic a jinde merka na olej a vyfuk pokud nemam vejfuk. parohy z 136. Dost draha sranda!!-)))) Takze zdar


RE: RE: Re: Termostat a ostatni
Datum: 15.05.2001, 8:35
Od: Vena

S tema dvema zavitama mas pravdu. Me to taky trapilo. Obzvlast proto, ze jsem strojar a vim ze do hliniku je minimalni delka zavitu dvojnasobek (nebo jedenapul? ted se mi to plete s litinou) prumeru sroubu coz znamena ze pro M14 to je 28mm! Na druhou stranu jsem lina kuze a doma mam teles termostatu nepreberne tak jsem si rekl ze maximalne budu mit o jedno mene. Mam to tam uz asi pul roku, cidlo jsem zatim menil jednou (je fakt ze castou vymenu by to asi nesneslo), ale je to naprosto v pohode. Voda z toho nekape a facha to taky spolehlive. A hlavne to nevypada jak nejaka opicarna. K tomu motoru z golfa. Karoserie bude vyztuzena podle dokumentace k autu SKODA 130 L/A (asi 80 stran A4 uprav) + jeste dalsi vyztuhy nosnych casti karoserie + jine poloosy + delsi ramena naprav atd. (je toho opravdu hodne). Ten sraz je koncem cervna. Pokud to chces vedet jeste presneji podivej se na WWW.AUTOTUNING.CZ. A melo by to pry byt jeste vetsi nez BRNO 2001!!


RE: RE: Re: Termostat a ostatni
Datum: 15.05.2001, 8:35
Od: Vena

S tema dvema zavitama mas pravdu. Me to taky trapilo. Obzvlast proto, ze jsem strojar a vim ze do hliniku je minimalni delka zavitu dvojnasobek (nebo jedenapul? ted se mi to plete s litinou) prumeru sroubu coz znamena ze pro M14 to je 28mm! Na druhou stranu jsem lina kuze a doma mam teles termostatu nepreberne tak jsem si rekl ze maximalne budu mit o jedno mene. Mam to tam uz asi pul roku, cidlo jsem zatim menil jednou (je fakt ze castou vymenu by to asi nesneslo), ale je to naprosto v pohode. Voda z toho nekape a facha to taky spolehlive. A hlavne to nevypada jak nejaka opicarna. K tomu motoru z golfa. Karoserie bude vyztuzena podle dokumentace k autu SKODA 130 L/A (asi 80 stran A4 uprav) + jeste dalsi vyztuhy nosnych casti karoserie + jine poloosy + delsi ramena naprav atd. (je toho opravdu hodne). Ten sraz je koncem cervna. Pokud to chces vedet jeste presneji podivej se na WWW.AUTOTUNING.CZ. A melo by to pry byt jeste vetsi nez BRNO 2001!!


RE: Re: Termostat a ostatni
Datum: 15.05.2001, 6:48
Od: Bleys

Ahoj. DIk za radu, ale ty myslis ze jenom zavit do odlitku to vydrzi???-)) Tloustka steny je 3mm tak tam budou tak s bidou dva zavity, ale cidlo je M14x1.5!!! Mam to vyfrezovany, ale chci si udelat jeste jeden kus do zasoby kdyby neco!!. Bohuzel v zastavbe z Golfa ti nepomuzu, ale jediny co bych k tomu rekl ze to asi skodofka nevydrzi. Ma to strasne tezkej motor a skodofka to neunese pokud ji nevyvaris, ale to bys musel platovat jako zbesilej!!!!! A potom asi to nevydrzi prevodovka a napravy. On bude v Hradci sraz???? KDy??-)) Zatim zdar


RE: Problem se sanim
Datum: 14.05.2001, 11:42
Od: Vena

Za prve ten mezikus tam byt nemusi. Zkousel jsem to jak s nim tak i bez neho a zadny rozdil jsem nepocitil. A sani tam padne z WV GOLF I nebo II obsah 1.6l benzin jako delany. Jo jeste neco. Bacha na vyfuk. Puvodne jsem tam mel seriovy vyfuk (svody nekde uprostred ... proste kam to vyslo tam se udelala dira) coz jak se pozdeji ukazalo byl omezovac. Motor jsem nedostal ani na jednicku dal nez do 5000 ot/min. Dnes tam mam pouze rezonator z Manty 2.0l a motor dostanu z mirneho kopce na 5 do 6300 ot/min (Asi 190km/h). Akorat to dela dost velky kraval coz se moc nelibi policistum. A jeste jedna vec. Hadice na vodu je nejlepsi zapojit do serie. Jinak vam to totiz vubec ale opravdu vubec nebude topit. A aut. sytic jsem natvrdo odpojil (spotreba klesla skoro o 1 litr) a vodu do neho vubec nezenu. Skodovkam zdur.


Re: Termostat a ostatni
Datum: 14.05.2001, 11:31
Od: Vena

Cidlo na teplotu vody je nejvhodnejsi umistit do zadni strany termostatu z S130. Vejde se tam tip top, funkcne je umisteno na spravnem miste a staci vam k tomu jen vrtacka, zavitnik a sikovne ruce. Jeste je take vhodne vymenit samotne teleso termostatu. To z S136 je staveno na vyssi teplotu. Jeste bych mel jeden dotaz. Nemate nahodou nekdo v S105-S130 motor z VW Golf II 1.8 GTI (podtlakove rizeny 4 bod 115 koni) nebo alespon zkusenosti s jeho zastavbou? Jeho zastavbou se prave ted zabyvam a potrebuji vyresit jeste nejake detaily a rad bych to stihl jeste do srazu v Hradci. Predem dik.


Termostat a ostatni
Datum: 11.05.2001, 8:20
Od: Bleys

Pri montazi motoru z Fava do 130 jsem narazil na nekolik problemu. Bavim se o motoru i s karburatorem a tak jak je v Favu!!! 1. Odlitek termostatu musime dat puvodni ze 130 nebo ze 120, ale tim ze dame 8mi kanalovou hlavu tak nemame kam dat cidlo teploty jelikoz u Favorita je cidlo v odlitku termostatu a ten nelze pouzit. Takze kam dat cidlo??? Ja jsem si nechal vyfrezovat odlitek novy, ale nevim jek se tohle delalo driv. asi se musely nejaky delat!!!!-)) 2. Vodni pumpa nelze bez upravy nasadit na blok. Jeden svornik ma osazeni, ale tohle jde vyresit vrtackou!!! Takze minimalni problem. . Ted jak napojit hadice na ohrivani sani a potom na automaticky sytic. Tak tohle jsou veci na ktere jsem narazil nyni!-)) MOzna budou jeste nejaky, ale zatim jenom tohle!. Tak zdar skodofkam a lidem co pro 5 az 10 KW podnikaji takovyhle silenosti!!!!


RE: RE: Motor Favorit
Datum: 9.05.2001, 7:26
Od: David Pospíšil

Díky moc, já jsem zatim zjistil že na Favoritu jsou šrouby na hlavu M11 a na š 120 M10 takže bych to stejně jen tak nepřendal. Buďto se na to vyprdnu nebo jestli máte někdo hlavu litinovou na Š130 jestli se dělala tak bych jí za tuhle i s karburátorem apod. vyměnil.


RE: Motor Favorit
Datum: 8.05.2001, 15:35
Od: F

Litinova hlava a hlinikova nejde zamenit, maji jinde diry pro srouby.


Motor Favorit
Datum: 7.05.2001, 7:17
Od: Pospíšil David

Obracím se na Vás jestli mi někdo poradíte. Sehnal jsem motor z prvního favorita a chtěl bych si ho dát do Š1000 MB. Ale tak aby to nebylo moc poznat (akorát by se to poznalo podle plnoprůtokového filtru na olej. Zajímalo by mne jestli na tento blok sedí hlava ze 120 abych tam mnel litinovou a použil stávající potrubí pokud možno i s karburátorem. Jestli to někdo víte tak se mi prosim ozvěte. Zatim děkuji David pospíšil


čáry máry s motorem
Datum: 4.05.2001, 9:21
Od: Ondřej Chrpa

Jsem spokojeným uživatelem Š 120 GLS.Ale než bych pro zvýšení výkonu provozoval tyhle čáry máry s motorem z Favorita,to si radši koupím Favorita celého.


Problem se sanim
Datum: 2.05.2001, 16:40
Od: Josef Huml

Zdravim vsechny Skodovkare i Skodovkarky. Lidi mam PROBLEM.Daval jsem Fava 136 do S120,vsechny ty potrebny upravy jsem udelal celkem v pohode...vyfuk,ovladani plynu,cidlo teploty,zapojeni aut. sytice atd....ale problem je v sani.Nechal jsem si vyfrezovat ten 10stupnoivej mezikus z hliniku...to je v pohode,ale nad karbecem mi zbylo MALO MISTA.Takze jsem vzal sani ze S120 a za filtrem ho uriznul a navaril na potrebny tvar.Ale je to strasne placaty,motor nema absolutne vykon...je to horsi nez S105.PORADTE jak jte to vyresili vy. Zatim DIK a ozvete se kdyztak na mail.....Pepa.


Přestavba
Datum: 19.04.2001, 9:06
Od: Marek Lednický

Mám Garde předělany na Rapida, motor Favorit 135. Výfukové potrubí Favorit, vodní pumpa originál Rapid 136, těleso termostatu vlastní výroby(nedá se sehnat), karbec a sání s podložkou z Favorita , automatický sytič funguje bez problému a spotřeba do 7 litrů, plynové lanko originál a rozdělovač s alternátorem Favorit. Na DI jsem si zažádal o přestavbu na Rapid 135 a po měsíci mi došla odpověď, že přestavbu schvalují, ale musím doložit, že se jedná o typ M v přední části s otvory na chlazení brzd, má hřeben. řízení, 4-pístové brzdy, úhlovku a 5-ti kvalt, 190mm spojku a musím vypsat co se změní: hmotnosti, obsah, výkon... a musím jít na novou STK a to je snad vše. Mimochodem 180 km/h to jede(po rovině a ne ze žádné Macochy a jiných podobných útvarů), ať si tomu kdo chce věří (ten kdomá něco podobného nebo lepšího ví, že to je možny ). Zdar


Detail
Datum: 9.04.2001, 11:41
Od: Bleys

Dalsi vec. Pri zastavbe motoru z Fava do 130 nebo do cehokoliv je dobry dat jinou olej vanu z duvodu vetsiho chlazeni oleje!( Pokud neni dodatecny chladic oleje,ale i tak) Ovsem potom pozor na zamenu van. BYly dva typy!!! Hlubsi a nizsi. K tomu jsou samozdrejne i jine telefony takze pozor pri koupi vany chtejte i telefon!!-)) Jinak to neslozite!!-)) Zdar


Jeste neco
Datum: 2.04.2001, 12:59
Od: Bleys

Zdravim skodofkare. Takze mel bych takovejch par pripominek na ktery jsem narazil pri montazi motoru z Fava do 130. Tak to hlavni a docela dulezity je ze je nejlepsi pouzit hlinikovou 19ti derovou olejovou vanu nez plechovou vanu z Favorita. Ovsem uz nejde pouzit telefon z Fava!! Takze bud tam dat Fav. vanu a fav. telefon nebo namontovat telefon z 120 nebo 130( sou stejny) a 19 derovou vanu. Dalsi takovej docela slusnej problem vznikne pri pouziti karburatoru z Fava a to jak napojit strunu na tento karbec. Je jasny ze struna se nesni ohybat jinak praskne. Takze co s tim?? Ja to vyresil tak ze jsem na puvodni drzak navaril jeste kus plechu a pak ohnul a provrtal. Tim jsem dostal strunu o mnohem nize nez puvodni uchyceni. Pak jsem pripiloval kolebku ve ktere je upevneno lanko pluynu a uz se o nic struna nezachytava. O pouziti podlozky pod karburator bych se hadal, protoze tomu autu to vubec nevadi. 10 st. neni zase tolik. A navic kdyz auto jede do kopce tak stejne je to jinde. Pokud jde o serizeni tak s tim taky neni problem. Navic treba pertinax nebo nylom ma docela nizkou teplotu tani coz znamena ze pri 110 st. uz se stava tvarnym. Ale kdyz clovek uvari auto coz se taky stava tak je tam vic nez 110st. Dalsi zabava je napojit automaticky syticna okruh ve 120 nebo 100 nebo 130. VYfuk je kapitola sama pro sebe!-))


RE: Prodám potrubí.
Datum: 27.03.2001, 22:52
Od: Kočka Vladislav

Má m zájem oVaše potrubí,prosím odepište na uvedený E-mail


RE: f
Datum: 26.03.2001, 6:40
Od: Bleys

Samozdrejme ze tam kde to potom budes prihlasovat!!! DI. Chtej mit ctyrpisty brzdy a nektery lachtani i vlecnou napravu.HH


Motor na prodej
Datum: 10.03.2001, 12:19
Od: Luboš

Vzhledem k tomu že moje 120ka skončila na vrakovišti zbyl mi v garáži jeden kompletní málo jetý motor Favorit 136. Už jsem ho nestihl zamontovat. Můžu zajistit uříznutí a zavaření sacího potrubí (změna úhlu). Patří k němu i el-zapalování a karburátor Pierburg. Dál se mi tam válí 4-stupňová převodovka, a jeden přidřený motor 120 na náhradní díly. Cenové nabídky pište nebo volejte na 0602/588098.


RE: f
Datum: 10.03.2001, 11:42
Od: Lubik

Pravdepodobně na DI.


RE: Do 105l motor 136
Datum: 27.02.2001, 12:33
Od: matsoft

Asi policajti neuvažujou zdravě. Já osobně jsem se s tím taky setkal (kamarád přestavoval) a po něm chtěli jenom čtyřpístový brzdy, vlečná náprava je tudíž podle mne blbost. řešení: 1) Najít rozumnějšího policajta na DI nebo 2) Přerazit číslo motoru - hloupej polda to nepozná.


f
Datum: 3.02.2001, 14:12
Od: ff

nevíte, kde by se dal sehnat seznam přestaveb povolených DI?


RE: Prodám potrubí.
Datum: 30.01.2001, 9:13
Od: Josef Huml

Zdar.Chtel bych motor z favorita,idealni by byl 742.136,ale nejspis sezenu jenom 781.136.K tomu jsou treba ty potrubi od tebe.Za kolik bys je nechal?Nevis o motoru 742.136? Dik Pepa


Pár postřehů
Datum: 24.01.2001, 11:50
Od: Honza - Plzeň

Vzhledek k počtu komentářů je jasný, že článek je trefa do černého. Mám jen pár informací, které možná někomu pomůžou. 1. Ohledně schvalování na Polici(i) - výměna motoru 136(135) do 130 - bez problémů a je jedno jestli je to z Favorita nebo Rapida. Umístění čísla na motoru je každýmu fuk, hlavně, že tam to číslo je a je shodný s tím v techničáku. 2. Jinak znám auto Š 100 s oficiálně scháleným motorem 130 (a bez úprav brzd, podvozku atd.) - dřív to prý šlo, pak ne a teď nevím. 3. Karburátor z Favorita do Rapida - mám ho přidělaney přímo na originál sací potrubí a jde to. 4. Automatickey sitič (karburátor Fav) - není špatná věc, ale na krátké cesty po městě je to v zimě dost drahý, protože pořád jedeš na sytič. jinak mi to automaticky funguje i na LPG s tím, že startuju stále jenom na plyn a na první ťuk. 5. Jinak zkušenost po výměně motorů - 135 z Favorita a 136 originál Rapid jedou úplně stejně - rozdíl ve výkonu je minimální. 6. Nemáte někdo zkušenosti s instalací vstřikování místo karburátoru do Rapida apod. (motory 135,136)??? 7. Místo motoru z Golfa bych radši doporučil motor z Tatry 613(to je vtip).


Prodám potrubí.
Datum: 23.01.2001, 9:17
Od: ladao

Prodám nové,nepoužité- originální sací a výfukové potrubí na Rapid 136- vhodné na přestavbu motoru z Favorita.Jen komplet. Mohu sehnat i originál hliníkovou vanu z R 136. Tel: zam. 0616/433236 d. 0616/27487


Do 105l motor 136
Datum: 22.01.2001, 14:47
Od: Paja

Sehnal jsem motor z rapida 136 a namontoval do 105 z roku 88. Je to uplne v pohode, dokonce jsem tam nechal i 105 karburator a na plyn to jezdi super. Horsi uz to bylo na DI ve Varech, kde mi to neprepsali, ze nemam vlecny napravy a ctyrpistkovi brzdy. Co kdyz budu jezdit s jinym cislem motoru, nez je v papirech? Jak to bude potom, kdyz nabouram? Dik za radu. Paja


Do 105l motor 136
Datum: 22.01.2001, 14:47
Od: Paja

Sehnal jsem motor z rapida 136 a namontoval do 105 z roku 88. Je to uplne v pohode, dokonce jsem tam nechal i 105 karburator a na plyn to jezdi super. Horsi uz to bylo na DI ve Varech, kde mi to neprepsali, ze nemam vlecny napravy a ctyrpistkovi brzdy. Co kdyz budu jezdit s jinym cislem motoru, nez je v papirech? Jak to bude potom, kdyz nabouram? Dik za radu. Paja


Na LPG je to uzitecna uprava
Datum: 22.01.2001, 12:55
Od: Highlander

Měl jsem 120 s favorit motorem přes rok a nestěžoval jsem si. Po "hybridníky" jsem měl: sací i výfukové potrubí speciálně koupené nepodlkádané, čerpadlo a vanu původní, stejně tak termostat a karburátor. Na benzín se to sice nedalo s tím karburátorem vůbec sečtelovat, ale na plyn to jezdilo perfetkně. Vyjde to možná levněji, než si nechat dělat tvrzené vložky do hlavy. Motor sem koupil za 4 tisíce a měl najeto asi 40 tisíc. S policí nebyli žádné problémy, protože jsem ponechal původní číslo motoru a to je jediné co je zajímá. A pro "Webery", pokud chcete mít spotřebu 15 nebo spíš 17, doporučuju Subaru, navíc užijete v zimě hodně srandy.


Aut. Sytic.
Datum: 21.01.2001, 6:48
Od: FERI

A co taky detail, ako automaticky sytic? Pokial viem, tak favy narozdiel od nasich mlyncekov 105-130 boli tymto bohumilym zariadenim vybavene. Ako to tam zapojit, ked chladiaci system s takim niecim nepocita?


RE: Informace o motoru Š Felicia 1.6MPI
Datum: 14.01.2001, 1:42
Od: vici
WWW: http://www.cmt.wz.cz

jen tak mimochodem 1,6 VW a 1,3 50kW se nelisi jen o 5kW... ale je treba si uvedomit ze 1,6 ma kroutak 135Nm... a to 1,3 nema ani nahodou.. ma tak kolem 100. A kroutak a jeho prubeh je to co se pocita. Ale radsi nez 1,6VW bych sel do upravy 1,3 na 1,6... jednu takovou chystam ve spolupraci s CMT :o)


RE: Pomoc
Datum: 27.12.2000, 9:45
Od: Martin

Ahoj,zvolil´s asi nejdražší variantu přestavby škodovky,protože 105 nic nemá a všechny vylepšení,co má třeba 130 nebo GLSky či LX tam budeš dávat(palubka,ipury,tapecírunk na dveře,předělat elektriku trochu,motor,5-kvalt,nápravy, brzdy - to všechno se nasčítá a vyjde o dost dráž, než koupě 130,136).Píšeš, že ji máš z roku 1984, to je rok, kdy se sjednocovaly kastle,aby do nich bez úprav šly 5-kvalty.Bylo to od srpna 1984,do tohoto datumu musíš měnit nádrž a řezat výklenek do kastle,aby ti tam ta převodovka bez problémů šla a nemlátila o karoserii.Mě na dopráváku nechtěli přepsat motoru z felicie bez provedení ostatních úprav(brzdy,löbro),tak jsem to udělal obráceně:sehnal jsem si papíry ze 130 a do nich jen přepsal karoserii ze 105.No a na 130 se předpokládá, že tyto úpravy už má seriově(i když některé taky ne).Zdar, Martin


Help!
Datum: 19.12.2000, 7:26
Od: Petr

Dobry den, omlouvam se za mirne OT, ale nevite nahodou nekdo, jakzm postupem se serizuje na Skoda 120 SEDR karb. volnobeh ? Vsude je napsano jenom prvni sroub otocit do zakladni polohy ctyri otacky, druhy pet otacek, ale jak postupovat DAL, to uz nikde napsano neni. Moc diky za¨kazdou radu. Petr


Pomoc
Datum: 16.12.2000, 15:50
Od: Jakub Karásek

Hello, potrebuju pomoc. Mam S105s z roku 84 se ctyrstupnovou prevodovkou a postupne si ji upravuju. Zatim to byly spis kosmeticky upravy, ale tady jsem se docetl o vymene motoru. Zaujala me moznost z Favorita, ale nemam zkusenosti, proto bych se chtel zeptat, co vsechno je pro to potreba udelat (jaky veci jsou potreba) a na kolik to vyjde penez. A dale jsem zde cetl neco o legalni/nelegalni. Zajimalo by me, jak to ve skutecnosti je, je treba to prihlasit nebo ne? A vezmou to na DI? Odpoved mi poslete na email. Predem dekuju.


RE: Karburator
Datum: 11.12.2000, 9:12
Od: Vladimír Kadlec

Vezmi potrubí, pilkou odřízni přírubu a po její úpravě sklonu (např.odpilování) nech hliníkem zase přivařit.Pokud tam chceš SEDR nebo EDSR odřízni přírubu z příslušného sacího potrubí.Je to vyzkoušené a hlavně bezproblémové. Ahoj.


RE: RE: RE: Motor z golfa.
Datum: 29.11.2000, 11:39
Od: Fokel

Nic v zlom, ja lietam s RC lietadlami a tiez si par ludi mysli ze je to blbost, ale to co si tu popisoval fakt blbost je. Ak to auto chces vystavit v Melniku-OK, ak chces jazdit v Nedelu o trtej rano na Babe-OK( to das za rok akurat tych 1000 km co ti to vydrzi :-) ),ale inac blbost. Ked som mal 18, chcel som si zacat stavat 130RS, ale potom sam z vyrazu tvare jedneho dost dobreho mechanika( BTW ma take iste priezvisko ako ty ) pochopil, ze to radsej necham tak. Urobit to dobre je dost vela roboty a rozumu + ked som mal 15 tiez som si myslel, ze tu RS prihlasim ... Viem o jednom, co ju ma legalne v papieroch, ale to tvoje monstrum neschvali nikto. A asi radsej pis po slovensky sko yle po cesky... P.S. Raz si ju aj tak postavim !


RE: A co takhle motor z golfa?
Datum: 28.11.2000, 13:29
Od: Jirka Erben

Já bych Ti to moc nedoporučoval. Škodováckej motor je hliníkáč (-lehoučkej), ale VW má litinu. Zkus si představit, co to provede v trošku ostřejší zatáčce - pokud nedáš ještě pár tisíc za předělání celé zadní nápravy (prodloužit ramena a polonápravy, předělat pérování (a to ti někdo musí vypočítat!!!). Nehledě na to, že těch 5 kW rozdílu ti zčásti sežere právě ta váha navíc. Do toho musíš přestupňovat převodovku i stálý převod, abys to neutrhal. *** A HLAVNĚ TY BRZDY - ona akcelerace je dobrá věc, ale ještě lepší je umět to zabrzdit. Vím o čem mluvím - v Byšici u nádraží jsem zahučel do příkopu těsně vedle telefonního sloupu, odneslo to naštěstí jen čelo a levé světlo, jet o deset centimetrů doleva, rovnám celou kastli... :-(


RE: RE: motor z Fava do Rapida
Datum: 13.11.2000, 13:23
Od: Karbi

Taky by me zajimalo co vsechno potrebuju a co vsechno musim vymenit, kdyz mam skodu 130 a chci tam dat favorita. dik moc


RE: motor z Fava do Rapida
Datum: 26.10.2000, 6:41
Od: Blyes

NO krome tech uprav co jsou popsany v clanku je jeste potreba natahat nekolik hadic, protoze karburator u Fava ma bimetalovy krouzek, ktery ovlada aut. sytic. A prave sytic potrebuje vodu, podle ktere otvira a uzavira aut. sytic. Potom je maly problem co provest s setycem co mas na podlaze ve 130 nebo v Rapidu. Bud lze po mensi uprave napojit na karburator a mit manual nebo ho vubec nepripojovat a potom ho teda vymontovat uplne pryc!!! A pry jdou obe varianty spojit ovsem to jsem zatim nezkousel!!!!


motor z Fava do Rapida
Datum: 19.10.2000, 14:13
Od: Mir@

Vážení, vlastním Š130 Rapid z roku 84. Chtěl bych si tam dát motorek z Fava ten 50Kw. Ale nikde jsem se nedočetl, co v tomhle případě musím upravit (krom sacího a výf potrubí a podložky pod karbec) a splňovat. Všude se píše jenom o zástavbě do 120,110 a pod. Já vlsatně emkovou kastli mám, 4-písty taky, ůhlovou nápravu taky, takže vlastně mi napadlo že by těch ůprav moc být nemuselo což? Mir@


RE: Informace o motoru S Felicia 1.6MPI
Datum: 19.10.2000, 7:56
Od: Blyes

Blok z Felicie 1.6 je jiny nez felicie 1.3. Teoreticky by tam mela jit, ale myslim si ze to je zbytecne. To bych spis uvazoval o 1.3, protoze to prihlasis. 1.6 ne. Mezi 1.3 a 1.6 neni zase tak velkej rozdil jak v vykonu tak v rychlosti i zrychleni. Na ten motor jsou dost drahy nahradni dily. Spis bych doporucil zamenit hlavu motoru Felicie. Uvidis ze to bude uplne o necem jinym.


Informace o motoru Š Felicia 1.6MPI
Datum: 16.10.2000, 21:58
Od: Petr Šilhán
WWW: http://www.volny.cz/petr_silhan

Chtěl bych do Favorita dostat motor z Felicie, a to 1.6MPI, jaké je nutno udělat úpravy. Za odpovědi předem děkuji.


RE: RE: RE: Motor z golfa.
Datum: 16.10.2000, 9:37
Od: Blyes

Ses blazen. Cpoat prachy do auta ktery na to nema!! 285 do zadu?? Tak to am nedostanes a pokud jo tak s tim neujedes vic nez 1000km!! Nevudrzi to naprava. Pokud mas vzadu vlecnou tak je to jeste horsi. Kotouce musis mit jenom na vlecny naprave. Pokud ji nemas tak mas smulu. V[redu musis mit chlazeny kotouce coz znamena predelat celej predek i s napravou. Kotoucovy brzdy dozadu je sice moc pekny, ale utrha to ulozeni napravy v karoserii!!!!


RE: RE: Motor z golfa.
Datum: 11.10.2000, 10:25
Od: Milan

Jak sem rekl, mam erko a je jasny, ze nechci zustat jen pri vymene motora. Chci menit taky napravy, brzdy (kotouce i vzadu), 5-kvalt, kola (vzadu kolem 285/15")... Taky se da vyztuzit cely podvozek... No problem! Co se tyce vykonu myslim, ze VW ma vetsi moznosti dalsiho predelavani nez nejaky favorit (ta felicie by snad jeste sla, ale papiry na ni taky neudelam...). Ted se spis hraji s karoserii - bude to neco mezi Porsche 911 a Skodou 130RS a plechovy budou jenom dvere a strecha... Co se tyce toho, jak to sedne na prevodovku, kdyz se da namontovat motor z favorita a felicie a do felicie se da namontovat motor z golfa, myslim ze je to realne dat do S110R (RS?) golfa. Policie je samozrejme kapitolou sama o sobe, ale cely tenhle vytvor, co uz nebude mit se skodovkou moc spolecneho se da homologovat jako prestavba nebo radsi jako vlastni stavba (podobne jako karavany). U nas na Slovensku vy to prislo na 50000-60000 korun.


Karburator
Datum: 4.10.2000, 19:11
Od: Blyes

mam motor 50KW z vrakoviste kompletni a chci ho dat do svy 130ci, ale jedinej problem vznikl u Karburatoru a to kvuli rozdilu uhlu zastavby. Skodovka je pod 30 stupni a Favo pod 20. je jasny ze tam musi bejt mezikus, ale kam hodat. mezi saci potrubi a pryzovou vlozku??? nebo mezi pryz. vlozku a karburator??? A hlavne ja tu pryz. vlozkou sundam??? Zkousel jsem to a docela drzela potvora!!!! Jak s ni dolu nebo kam vlastne ten mezikus vradit???? Diky za radu!! ( Motor komlpetni me stal 5000kc!!! Docela slusny ne???)


RE: A co takhle motor z golfa?
Datum: 4.10.2000, 18:52
Od: Blyes

Karoserie Skodovek je pocitana a stavena na urcity motor a samozdrejme je pocitano s nejakou tou upravou, ale zastavbu motoru z Golfa urcite ne! Kolkik ma KW 1.6?? Tipoval bych tak kolem 65 az 70KW. Mozna vic. Myslis ze brzdy to ubrzdi v rychlosti 160 a vice??? Dalsi vec je to kolik vydrzi kastle. Bude se kroutit!! Dalsi vec je to ze ten motor z Golfa je mnohem tezsi nez ten co tam mas takze vetsi zatez na zadek. Podle me dost tezko a je to hazard s vlastnim zdravim. Co se tyce policie tak ani te se to libit nebude. To spis tam radsi dej Favo 50KW nebo Felicii. Pokud mas Rapida 130 a vejs tak neni v nicem problem a dokonce to i prihlasis!!! Dost bych se divil kdyby sla prevodovka na ten motor!!!! Podle me je to silenost!!!!


Rozpoznani motoru
Datum: 4.10.2000, 9:55
Od: Petr Kaska

Rad bych vedel jestli se da nejak poznat typ motoru a jestli nahodou nekdo nevi seriova cisla hlavy motoru vacky atd pro typ 781.136X (50kW) jinak mam motor z facka ve 120 uzovce na kratkej prevodovce (u nas jsou dost kopce) a jede to super Predm dik za jakkoukoliv odpoved


A co takhle motor z golfa?
Datum: 30.08.2000, 11:34
Od: Milan Tomasovic

Kdyz uz problemy s policii, tak poradne. Pry se da nacpat do skodovky motor z VW Golf. Takova 1.6 a jeste "malinko" upravena... Slysel sem, ze to uz nekdo ma. Pry staci prizpusobit uchyceni - na prevodovku to sedne v pohode. Ja osobne mam upraveny erko a tahle myslenka mne laka (zatim odolavam) uz delsi dobu. Proc delat maly krucek kupredu (pidit za nekolika malo kilowatty navic), kdyz se da udelat hned velky skok. Nemluve o tom, ze takovy golf se da dale upravovat (samozrejme spolu s podvozkem).


RE: vyfuk
Datum: 29.08.2000, 20:11
Od: martin

To ale nemas skodu 100 a nevis kolik je tam mista. 120 je na takovou prestavbou idealnim vozidlem.


RE: RE: vyfuk
Datum: 20.07.2000, 6:26
Od: Honza

Ano mas pravdu, ale o kolik se snizi vykon motoru!! Ovsem pokud si das praci s tim vyfukem tak si myslim ze motoru na vykonu nic neuberes!!!


Cislo
Datum: 13.07.2000, 12:08
Od: Honza

Schanim par informaci ohledne zastavby motoru z Favorita. Mam Skodu 130 a ta ma vyrazene cislo u vodni pumpy. Je tam rovna plocha a cislo je ve dvou radcich. Zatim co u Favorita je vodni pumpa spojena s drzakem motoru, ktery sice jde odmontavat, ale uz nezbyde misto na vyrazeni cisla!!! Nevite kde bylo vyrazeny cislo na 135 ???? Favorit ma cislo vyrazeny mezi rozdelovacem a vodni pumpou na bloku!!! Je problem pri zamene???? Neni potreba neco s brzdama nebo s podvozkem udelat aby mi to povolili policajti??? je mi jedno jestli to bude legalni nebo ne!!! Blok stoji priblizne od 700kc bez papiru a 1000kc s papirama!!! Diky


RE: vyfuk
Datum: 3.07.2000, 13:10
Od: Jiří Martinec

Přivaření příruby z výfuku favorita je jednou z možností, ale je tu jeden problém a to, že se v místě sváru výfuk 1) mírně zůží a 2) vzniknou tam hrany, které zabraňují plynulému odchodu spalin potrubým, tím se mepatrně sníží výkon motoru.


vyfuk
Datum: 30.05.2000, 14:18
Od: Honza

Pri zamene motoru vznika jeden problem. Vyfukove potrubi Favorita ma prirubu pro 4 srouby zatim co 120 a jiny maji 3 srouby. Pokud ma clovek stesti tak sezene vyfuk. potrubi ze 136, ale pokud ne tak se nabizi nejjednodusi a nejlevnejsi varianta. Sehnat z vrakoviste stary vyfuk z Favorita z ktereho urizneme vrchni prirubu asi tak 100mm pod prirubou a na novy vyfuk ze 120 ho navarime. Takhle jsem to udelal a vse je v pohode!!!


RE: RE: RE: RE: RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 23.05.2000, 22:53
Od: ladis

Emkový nápravy sem si dal na 110R a na technický mi řekli, že tam klidně můžou bejt ale musíš požít 13" disky zrovna tak je povolený mít na 13" gumy s profilem 70 to upravuje prej ňáká nová vyhláška ale musí bejt všechny čtyři, to samý pětikvalt, ve velkym TP nemáš nikde napsáno kolik máš mít rychlostí, takže to neni podle čeho kontrolovat, a tim motorem, musíš znát někoho kdo umí dobře vyrazit nový číslo, a každej pozná hovno co tam máš za motor, jestli to neni tedy velkej machr a na technický na to kašlou, když jim dáš na pivo. A pro policajty a pojišťovnu je přece směrodatná technická kontrola ne?? Takže to chce trochu vychytralosti. Sám mám na autě takovýhle úpravy a na technický si ničeho nevšimli, akorát zkontrolovali brzdy a světla a na vostatní se vykašlali.


RE: Blok motoru
Datum: 17.05.2000, 9:10
Od: mára

Podle umístění měrky a čísla motoru


Blok motoru
Datum: 2.05.2000, 20:23
Od: Standa Klima

Lze nejak pohledem rozeznat blok motoru ze Skody Rapid 136 od bloku motoru nejstarsich Favoritu, kdyz jsou nastrojeny v aute (prestavba ve S120)? Diky.


RE: RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 3.04.2000, 18:38
Od: Tomáš Tržil
WWW: http://trzil.cz

Již jsem absolvoval několik bouraček ;-) (musím říct že vše kromě jedné mnou nezaviněné) a mám par poznatků:<br> 1) zatim nikdo mi nekontroloval cislo motoru ci karosérie, jenom papíry, technickou, emise a povinné ručení<br> 2) pokud nehodu nezavníš, tak po tom IMHO nikdo nepůjde, pokud budes mit platnou technickou (což budeš ;-))<br> 3) V nejhorším případě ti OTP seberou a půjdeě na ní znova kde zase projdeš ;-)


Facko do S100
Datum: 27.03.2000, 12:27
Od: Paja

A vejde se sani i s fackovym karburatorem ? Navic na saci potrubi se napojuji ve smeru k chladici (S100) dalsi hadice (2x podtlak, vytapeni saciho potrubi). Dik Paja


RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 24.03.2000, 23:20
Od: Haris

To by mně zrovna zajímalo. Když mám nelegálně (či řekněme pololegálně-korupce) upravený vůz a sundá mně třeba někdo, protože mi nedal přednost, jak se to kvalifikuje? Přece není možný aby vám třeba někdo nedal přednost z prava a vy ste měli průser protože máte v autě jinej motor... A vůbec vše co se týká souvislosti našeho úchylného práva a tohoto problému... Kdo tomu rozumíte tak poraďte. Těch 39 koní motoru 105 mi přestává stačit...


RE: Facko do S100
Datum: 22.03.2000, 13:11
Od: Bill

S sacím potrubim neni problém, to tam v pohodě vejde, horši je to s vyfukovymi svody. Já jsem to řešil tak, že jsem naohýbal svody nové.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 21.03.2000, 10:40
Od: Ládis Kylar
WWW: http://www.etf.cuni.cz/~kylar/

Tož díkes za rady ohledně náprav. Ale co s tím motorem? E-mail z Mladé Boleslavi (viz níže od "Ing. Jan Klc" v Právní náležitosti) hovoří celkem jasně, ne? Tedy žádná vestavba jiného motoru. I když připouštím, že praxe na DI je asi jiná. Holt žijeme v zajímavé zemi... :-))) Mimochodem - včera jsem v této záležitosti (a i co se týče dalších úprav) psal na vnitro, tak jsem zvědav, co z nich vypadne. Jestli vůbec něco... Ládis


RE: RE: RE: RE: RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 21.03.2000, 8:18
Od: Radim Travnicek

to Ladis, ale klidne tam ty eMkovy napravy nacpi, policajti ti na to nemaj co rict.... je to myslim schvalena zamena za jiz nevyrabene nahradni dily.....a v pohode to tam dostanes..... PS jsem rad ze zijes, meli bychom se nekde srazit....


RE: RE: RE: RE: RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 21.03.2000, 8:11
Od: mára

M-kový nápravy vpodstatě můžeš namontovat i na 1000 MB - 110R, protože ve velkém techničáku nikde není uveden rozchod, ale jen rozvor. Ovšem co na to řeknou švestky nevím, záleží na koho narazíš. Mě to na technický prošlo bez problémů.


RE: RE: RE: RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 20.03.2000, 17:36
Od: Ládis Kylar
WWW: http://www.etf.cuni.cz/~kylar/

Tak co mohu tedy namontovat do 110R (100/1000MB)? Nic? Nebo jenom zbrousit vačku, snížit hlavu anebo převrtat válce? M-kový nápravy a 5-tikvalt prý taky nejdou - i když jsem to už viděl... Ládis


RE: RE: RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 20.03.2000, 16:20
Od: Mára

Musí to být M-ko a pak lze požádat o přestavbu. Nevím jak kde, ale na Praze-východ ti 136 a 135 přepíšou jen do 130, do ostatních madolů se o to musí žádat a oni ti to musí(nebo taky nemusí) schválit. Nejjednoduší je sehnat papíry ze 130 nebo rapida a přepsat na ně stávající kastli a motor 136 nebo 135.


Facko do S100
Datum: 20.03.2000, 9:15
Od: Paja

Zajimalo by me, zda ma nekdo zkusenost se zastavbou motoru 742.136 nebo 781.136 (Favorit) do Skody 100/110. Mam obavu, ze je saci a vyfukove potrubi mnohem rozmernejsi nez u originalu a bude vadit chladici. Predelavat chlazeni na naporove se mi zatim nechce. Dik.


RE: RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 20.03.2000, 8:55
Od: Jan Ziegebauer

Zajimalo by mne jestli by bylo mozne nejak legalne dostat 136 do Gardovky r.v.1982..hreben i ctyrpisty mam..akorat je tam jenom ctyrkvalt. Dik a odpoved


RE: RE: úprava???
Datum: 20.03.2000, 8:46
Od: mára

Mě nevadí originál sání, mě vadí to předělávání ůhlu, ale hlavně ta redukce do klikovky, ničíte tím převodovku, ale to je každého věc.


RE: Právní náležitosti přestavby
Datum: 20.03.2000, 6:15
Od: Chipmen

Po pravni strance neni mozne ani motor 136(Fav) namontovat do Skody 100/110R, ma uvedena poznamka o nutnych dalsich komponentech plati pro prestavbu S105/120 na S136. Zde je prestavba povolena pri soucasne zastavbe hrebenoveho rizeni ctyrpistovych brzd, ale pouze motoru 742.136 (ovsem to na silnici nikdo nepozna). Nejlepsi je informovat se na to u automobilky, nebo na DI.


RE: RE: Je to v pohodě
Datum: 19.03.2000, 12:49
Od: Pavel Brlica

Dělal jsem to na začátku roku 97, takže současné ceny můžou být jiné. Uvadím přibližné ceny, za které jsem to pořídil. Nezbytné díly : Motor Favorit_136 5000,- Sací potrubí 1200,- Výfukové potrubí 1300,- Karburátor Rapid_136 2600,- Olejová vana Rapid_136 1000,- Malé ložisko na konec klikové hřídele ( viz.katalog ) 150,- Doporučené výměny Vodní pumpa a víčko termostatu s vývodem na předehřívání sacího potrubí 1100,- ( není nezbytné ale je to lepší ) Rozdělovač 1000,- Přítlačák, lamela a spojk.ložisko 2000,- ( 50000km jsem na to nešáhl ) Startér 0.8kW 2500,- Silenbloky + všechny hadice okolo motoru a to je asi tak všechno na co si vzpomínám.


hmm
Datum: 18.03.2000, 23:13
Od: Radek Petrik

Kde sehnat motor? dik


Právní náležitosti přestavby
Datum: 18.03.2000, 17:08
Od: Ládis Kylar
WWW: http://www.etf.cuni.cz/~kylar/auta/

Zdravím a přidávám zkušenost k zamyšlení, kterou jsem učinil s fabrikou v Mladé Boleslavi: Date: Tue, 7 Dec 1999 06:54:27 +0100 From: "Klc, Jan Ing." <Jan.Klc@skoda-auto.cz> To: "'kylar@etf.cuni.cz'" <kylar@etf.cuni.cz> Subject: motor z Felicie do S 110 R Z technického hlediska nesouhlasíme s použitím motoru z vozidla Škoda Felicia do vozu Škoda 110 R. Ani úprava vozidla Š 110 R použitím motoru z vozidla Škoda 130 není povolena. Klc odd. TZH -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*- Takže kde je pravda? Motor z Favorita můžu do 110R zamontovat, ale už ne ze 130-ky? To je trochu nelogické, ne? Co se týče Felicie, tam jsem se ptal na motor 1.6, zřejmě vůbec první verze, který je prý (až na obsah)shodný s Fávem. Existuje někde seznam přestaveb a vylepšení, která se dají dělat legálním způsobem? Nebo se to na různých DI od sebe liší? Rád bych si svoje erko vylepšil, ale ne za cenu toho, že když mně někdo nedejbože náhodou na silnici smete, tak první technik pojišťovny co se na to podívá, prohlásí, že úprava na autě nebylo ofiko, nehodu jsem zavinil já (resp. technický stav mého vozu) a budu platit až do smrti a ještě k tomu půjdu bručet. Nebo to je jenom taktika Škodovky, kašlat na ojetiny a nutit lidi, aby si kupovali nové stroje? Díky za odpověď a myslím, že by toto téma stálo přinejmenším za nový článek, ne-li rubriku. Ládis Kylar


RE: Je to v pohodě
Datum: 17.03.2000, 9:51
Od: Lukaš Kolinger
WWW: http://www.skolahostivar.cz

na kolik to zhruba asi vyjde dík KOLÍK.


Je to v pohodě
Datum: 16.03.2000, 20:51
Od: Pavel Brlica

Tuto úpravu jsem dělal v roce 96 a dosud nemám žádný problém ( najeto 50 000km )a proti motoru 120LS je to úplně jiný auto ( zvláště po letošní výměně vačky za ostřejší ). V článku postrádám informaci o nutnosti výměny olejové vany a olejového čerpadla. Jinak jsem použil díly pro Rapid 136 9( rozdělovač, sací a výfukové potrubí,vodní pumpu s předehříváním sacího potrubí ). Dále jsem byl nucen sehnat i startér s výkonem 0.8kW, protože původní startér měl v zimním období dost problémy.


RE: úprava???
Datum: 16.03.2000, 20:25
Od: Joeve

Proc Hybrid??? U Tebe je kazdy motor co nema originalni skodovacke dlouhe sani se dvema Webery hybrid? Nevim co mas proti originalnimu favoritackemu sani, sam jsem nekolik favoritackych motoru s timto sanim videl v Melniku a nerekl bych ze to byly hybridy. Asi mam jiny vkus. Pravda je, ze Weber je Weber, ale ne kazdy z nas ma na to, aby si jej poridil a ne kazdy chce jezdit za 15 litru.


úprava???
Datum: 16.03.2000, 13:57
Od: mára

Tato úprarava jde takto udělat, ale je to prasárna. Kdy už něco dělám, tak pořádně to znamená vyměnit sací a výfukové potrubí (samozřejmě že je možné výfukové potrubí nahradit sportovním laděným a zrovna tak sání dvěma Webery :-))) ), vanu a sací koš, pouzdro termostatu, z klikovky vytáhnout ocelový prstýnek a nalisovat ložisko, použít favoriťáckou pumpu je vhodné protože je omnoho kvalitnější. Takto to bude stát asi 6000 Kč, ale když se vám někdo podívá pod víko tak uvidí motor a ne hybrid.



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů