ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Přidělání CD-Rom do vozu
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Přidělání CD-Rom do vozu

RE: RE: RE: manual ke casablance
Datum: 16.11.2023, 14:38
Od: Marek Černý

Dobrý den, opravujete prosím i vodící pásky k displeji Blaupunkt Cassablanca? Je KO a nemohu ho sehnat. Děkuji


RE: RE: RE: RE: RE: manual ke casablance
Datum: 13.11.2014, 9:53
Od: Milan Polák

Pane Hofmann, měl bych vážný zájem o zmíněný manuál k autoradiu Casablanca., mohl byste mi ho poslat. Předem mnohokrát děkuji. M.Polák.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: manual ke casablance
Datum: 13.11.2014, 9:48
Od: DrMilan Polák

Tady se něco prodá a už se o to nikdo nestará. Manuál k tomuto rádiu je zřejmě "prokletý". Ještě tak anglicky, ale čeština??!!


Problém
Datum: 17.04.2012, 11:09
Od: Míra Nejdl

Zdar. Udělal jsem to podle tohoto návodu, stabilizoval jsem i 12V. Ten 5V stabilizátor brutálně topí, po docela chvilce je chladič šíleně horkej a mechanika přestane hrát. Nevim jestli to spolu souvisí jeslit mám dát větší chladič. Taky je mi dost divný, že mi to zařízení funguje bez připojení - pólu. Dokáže mi někdo poradit ?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: manual ke casablance
Datum: 26.09.2011, 11:14
Od: Pavol Kuchar

Kupil skodu oktaviu a mam radio na kazety a ma cd menic v kufry ....a nejde mi cd menic nwm com bol som u elektrikara a prud mi tam ide ale jak keby nereagovalo a necem davat radiio na cd lebo mi nebude is ovladanie na volante....nemoze byt napr dajaky konektor vytiahnuty z radia ---prosim poradte nmi...


RE: RE: RE: RE: RE: manual ke casablance
Datum: 13.09.2010, 20:49
Od: Jiří Skalický

Dobrý den,sháním manuál k autorádiu s kazetovým přehrávačem - Škoda Casablanca.Za odpověd předem děkuji. Skalický


Oprava
Datum: 23.03.2010, 22:08
Od: Josef Ollé
WWW: http://www.strazcisvetla.wgz.cz

Nerad to říkám, ale u toho prvního obrázku to není žádný audio konektor, ale normální napájecí konektor MOLEX s 2mi zeměmi, +5V (žlutý) a +12V (červený)


RE: RE: RE: RE: manual ke casablance
Datum: 26.08.2009, 19:08
Od: Josef Hofmann

Pokud sháníte návod k rádiu casablanca škoda, ozvěte se mi na email


RE: RE: RE: manual ke casablance
Datum: 31.05.2009, 7:39
Od: AlexK

Mna by zaujimalo, kedze ste servis, ci sa neda niekde na tej Casablanke s MGF, (kupil som staru Octavku) vysrstit AUX vstup pre mp3 player. Napr, do vstupu CD menica. Dik. Alex


RE: RE: RE: manual ke casablance
Datum: 15.05.2009, 11:58
Od: Jaroslav Dryák

Kolega si koupil starší octavii s rádiem blaupunkt casablanca skoda a marně shání k němu manual.Jestli ho ještě máte a můžete ho poslat bude kolega velmi rád. S pozdravem J.Dryák


RE: RE: RE: manual ke casablance
Datum: 1.03.2008, 21:47
Od: Karel Špitálský

Mám zájem o český manuál k rádiu Casablanka.Děkuji karelspitalsky@seznam.cz


RE: RE: casablanca
Datum: 6.12.2007, 14:57
Od: dalibor hofman

Dobry den přeji,mam takovej dotaz a potřeboval bych radu.vlastnim vuz škoda fabie,a chci si dat do zadu repraky a nevim jake parametry si mam koupit,předni jsou original škoda.auto radio JVC o vykonu 4*45.takže nevim jestli mam koupit dvou nebo tři-pasmove a z jakym vykonem.mužete my poradit.předem dekuji za info na e-mail.hofman


RE: casablanca
Datum: 16.03.2007, 20:40
Od: Servis Blaupunkt

Aby jste aktivoval vstup,musíte přivést spínací napětí na vnější konektor-pak se automaticky otevře AUX Servis Blaupunkt


RE: RE: manual ke casablance
Datum: 6.03.2007, 13:06
Od: silha

Pokud Vám zhasnul display...my Vám jej opravíme za 700,- S pozdravem Servis Blaupunkt 606594668


RE: RE: manual ke casablance
Datum: 28.01.2007, 16:44
Od: JARDA

pokud scháníš českej návod na BLAUPUNK CASABLANKA tak ten mám


RE: manual ke casablance
Datum: 7.01.2007, 12:20
Od: David Beneš

Zdravím,mám takový problém jako ty.Poslal Ti už někdo ten manuál k té casablance.Úplně mi zhasnul displej.


RE: Radio Sony - nebere prep. kazetu
Datum: 8.08.2006, 13:50
Od: Petr Novotný

Dobrý den, už Vám někdo něco poradil ? Mám stejný problém- v opravně autorádií mi řekli, že to Sony dělají-poznají, že to není kazeta- úprava údajně nutná přímo v rádiu a není levná. Pokud víte nějakou radu, tak bych byl moc vděčný, děkuji a přeji hezký den, Novotný


A co takhle DVD??
Datum: 4.08.2006, 14:11
Od: Petr Švec

de takhle zapojit DVD aby na tom šli filmíci????


RE: Co s tím?
Datum: 24.07.2006, 23:33
Od: mirek
WWW: http://mismoto.ic.cz

Tohle by mě taky zajímalo mohl by si mi prosimtě poslat to co si o tom zjistim pokud jsi něco zjistil.díky


RE: Radio Sony - nebere prep. kazetu
Datum: 24.07.2006, 23:30
Od: Mirek
WWW: http://mismoto.ic.cz

tak tenhle problém mám taky kdyby si něco zjistil tak mi to prosimtě pošli na mail budu ti vděčnej pač mě to pěkně štve.dík moc


Sony + kazetova redukcia
Datum: 12.06.2006, 10:17
Od: Marian.nr

Ahojte Mam autorádio SONY XR-1300. Po vložený kazetovej redukcie by to malo začať hrať, no ono to iba pretáča a pretáča a pretáča. Neviete v čom by mohol byť problém ? Skúšal som to na starej "TESLE" a čuduj sa svete tam to ide bez problémov. Za každú radu vopred vďaka.......


připojení cd-rom
Datum: 4.03.2006, 8:40
Od: lukes

Já osobně nemám na autorádiu žádný aux vstup a tak jsem protáhl do autorádia od cd-romky audio-kabel, který se používá na propojení cd-rom se zvukovou kartou v pc a připájel to v autorádiu přímo na čtecí hlavu kazet, takže když chci poslouchat cd tak hodím jen prázdnou kazetu, to aby se mi rádio přeplo z rádiových stanic na přehrávání kazet a hraje to.


Pozor na discmany v autě!!
Datum: 28.11.2005, 12:33
Od: Hendryks

Zdravím všechny!! Problém s discmanem,který má zapojenou napájecí část ze sítě vozidla je následující: I přes stabilizátor, který upraví napětí pro discmana či MD,se ozývá většinou z pravého kanálu slyšitelné šumění.Chyba je patrně v kostrách, protože ani silné společné zemění to neodstranilo. Pozor na filtraci, protože mě už to ve Formanu zlikvidovalo MiniDiscman, který šel po prvním nastartování do pekel a nepomohl mu ani stabilizátor. Některé přístroje s tím nemají problém, některé jsou citlivější.Jako příklad uvádím můj discman značky Bluesky.Značka veškerá žádná, ale snese leccos.Jemu stačila stabilizace na předepsaných 4,5 V a elektrolytické kondenzátory cca 220 uF/30 V, zapojené paralelně na vstup a výstup stabilizátoru.Ale jak říkám, je třeba zkoušet, protože popsané zapojení třeba spolehlivě nefunguje u discmanů značky Sony a Panasonic.Nelze vyloučit, že by je to mohlo poškodit...


HardDisk
Datum: 27.11.2005, 21:46
Od: Doggie4EVER

Premyslel nekdo o tom, pridat k autoradiu pevny disk (2,5") treba z notebooku namisto cdmenice? Ma slusnou cache, ale nevim, jestli by si s tim autoradio poradilo... ma nekdo zkusenost? dyztak mail doggie@medialine.cz


manual ke casablance
Datum: 23.09.2003, 11:48
Od: Karlos

Pokud nekdo mate doma manual k te stare casablance (viz nize) byl bych vdecny, kdybyste ho naskenovali a poslali na mail, nebo napsali, kde se da stahnout. Pokousel sem se hledat na netu, ale na blaupunktu maj jen novejsi manualy a na ty stary je pouze kontakt na nakej servis. Jinak sem nic nenasel. Diky moc a skodivkarum zdar.


casablanca
Datum: 23.09.2003, 11:44
Od: Karlos

Zdar lidi, sestrojil sem si napajeni dle tohoto clanku a rekl bych ze facha normalne. Zkouseno na CD-rom Lite-On 48x se dvěma tlacitky a zatim jen na sluchatka. Problem je v tom, ze mam starsi radio Skoda Blaupunkt Casablanca (to co bylo v prvnich Octavkach)a nemam manual. Zapojeni ISO konektoru neni zadny problem, ale kdyz jsem pripojil audio vystup ze zadku cdrom do vstupu na radiu (aspon myslim ze do toho spravneho, zapojoval sem to podle schematu k novejsim blaupunktum), tak nevim jak to prepnout. Na radiu zadne tlacitko cd neni. Takze mi prosim nekdo poradte (nejlip nekdo s casablancou), jak prepnout vstup z cd, popripade jak to zapojit (je tam 10pin konektor), nebo je problem v tom, ze to neni original cd menic jak nekdo psal nize?


Už je tam opět.
Datum: 12.08.2003, 18:21
Od: Gryzly

Tak jsem si ji tam minuly výkend taky namontoval. Mel jsem ji tam před dvouma rokama, ale nejak prestala hrát. Když jsem ji vzmontoval a položil v dílně na stůl tak po zapnutí se zní začoudilo. Bzla totiž položená na kleštích a zkrtnul jsem tam obvod na řízení otáček CD. Jinak hrála bez problémů a nepřeskočila ani na velkejch hrbech. Byla to NoName 32speed z bazaru za 1000Kč. Teď jsem si koupil novou Atapi 52x za 620Kč. Mam taky tvrdší podvozek než dřív, tak někdy skočí ale spíš jen vyjímečně. Mam ji k rádiu připojenou tak že jsem na potenciometru hlasitosti našel vstup, cvakl na to dvoupolovej přepínač a přepínám vstup mezi radiem nebo CD. Někdy to nafotím a prsknu na svoje stránky. Škodě zdar, a té mojí zvlášť. ;-)


RE: Stabilizátor MC7805CK
Datum: 16.07.2003, 11:59
Od: PvvS

POdíval bych se do katalogu esli má povolenej max. proux aspoň 3A, nebo bych si skusil sehnat 5A verzi. CD rom má spolehlivě na 5V okolo 1A a to by klasická 7805 asi nepřežila moc dlouho.


Stabilizátor MC7805CK
Datum: 13.07.2003, 20:09
Od: Majkl
WWW: http://www.michalm.pc.cz/digifoto

Chtěl bych se zeptat, jestli místo stabilizátoru 7805S můžu použít MC7805CK (ještě je na něm napsáno RQ8133. Nevím co to označení znamená a proto bych chtěl mít jistotu že si neodpálím cdromku. Předem dikec za odpověď. Majkl


Skuste to takhle
Datum: 28.06.2003, 13:00
Od: PvvS
WWW: http://resli.kgb.cz/rady/ELENF/eleNF.htm

je to sice složitější, ale zcela funkční a bezpečný i proti vyhoření auta od zkratu.


Napajeni
Datum: 29.05.2003, 14:36
Od: Toncek

Doporucuji stabilizovat i tech 12V, pouzil jsem ruzna zdejsi i jine doporuceni, ze 12V primo na napajeni. CD Rom druhy den po instalaci zacala vydavat Kour vsech barev a smrad jak kgyby tchori soulozili(porad jeste jela), tak jsem to rychle vypnul A uz se pak nigdy nerozjela. BTW byla to presna ta doporucovana LITE ON 40x. Skode Zdar


redukce CDchanger -> CDin(AUX)
Datum: 29.05.2003, 0:42
Od: PhoB

Zdar, nevite nekdo jak udelat takovyto adapter? Zapojeni konektoru changeru znam, jen se mi autoradi neprepne na CDchanger, pac si to zjisti ze tam neni nic zapojeny.... Originalni redukce ma nejakej figl na oblbnuti radia(aby se preplo) Poradte! origos redukce stoji 800kc!!!!


RE: RE: RE: proč cd-rom
Datum: 23.05.2003, 15:08
Od: Petr Koder

v praze vim (opletalova 15, ruzova??), v brne vsak ne.


RE: Životnost
Datum: 23.05.2003, 15:05
Od: Petr Koder

to bych ale musel mit doma jeste palicku. CDromka vydrzi hodne. Ja mam dokonce CDromku na 5 CD. Zepredu se ovladaji vsechna tlacitky. Je to supr. Problem je ji sehnat. Ja ji mam z bazaru.


RE: Zapojení zdroje
Datum: 23.05.2003, 14:59
Od: Petr Koder

je tam totiz zapojenej transil. To je soucastka podobna zenerce a omazuje napeti, pripadne napetove spicky. Transil prodava napr GMelektronic v Praze, Brne, Ostrave ale i vetsina obchodu se soucastkama. V pripade nouze se da pouzit zenerka min na 1,5W. jeste by se hodila civecka 330mikrohenru na 2A. Za tem kondenzator bych se ale taky primlouval.


transila
Datum: 8.05.2003, 20:22
Od: benzadir

Muzete mi nekdo rict kde mam sehnat tu transilu jsem od Kroměříže a nemuzu ji nikde sehnat .Pomozte dik


transila
Datum: 5.05.2003, 21:35
Od: Zdeněk Rýdl

Co to je vubec nevim co to je a ani prodavaci nevi tak nevim kde to mam sehnat.Popr cim by se to dalo nahradit dik za pomoc .Napiste mi prosim na email


ZKUSTE TO
Datum: 23.04.2003, 22:33
Od: x-tony

Já jsem použil na stabilizátor 7812 a 7805 a faká to naprosto v pohodě, pasivní chladič sem schoval za středovej panel a ani to moc netopí, použil jsem filtrovací kondíky jak 12V stabilizovaných ta na 5V a ještě na 12V z baterky tam jsem použil kondík asi 1000uF, mimochodem CD-ROMka má v sobě stabilik ještě na 9V takže si sama napětí ještě snižuje


RE: Zapojení zdroje
Datum: 10.03.2003, 13:58
Od: Beaver

Mám doma CD-ROM vyžadující pouze +5V. Bude tedy stačit, když stabilizátor 7805 nakrmím 12ti volty z palubní sítě a výstup pustím do CD-ROM ?


Zapojení zdroje
Datum: 9.03.2003, 14:21
Od: PvvS

No o autorovi tohohle článku si myslím svý. Asi nikdy neměřil palubní napětí v autě , jinak by do větve 12V dal aspoň zennerovu diodu . Takhle ta CD-ROM vydrží pár hodin a pak vyhoří. Takovýhle spotřebiče by se měly instalovat do auta pouze přes měnič napětí a stabilizátory. Kdo nevěří , tak si pusťte CD-ROM a nastartujte. Doufám že to alespoň autorádio přežije.Navíc tam není ani 12V větev nijak odrušená . Měl by tam bejt aspoň 100uF elektrolit.


CD mechanika s displejem
Datum: 15.11.2002, 16:49
Od: David Hankovec
WWW: http://home.tiscali.cz/dh_servis

Také jsem chtěl do Škodovky CD mechaniku vysloužilou z PC, ale měla jen tlačítko na vysunutí CD,takže to chtělo ovládací panel,pokud možno jednoduchý a když už tak s displejem a navíc podsvětleným a spolehlivým zdrojem. Funguje to už půl roku bez závady. Koukněte na http://home.tiscali.cz/dalsi/audiopanel.htm kde je detailní popis stavby i pro začátečníky.


cdrom
Datum: 31.07.2002, 9:06
Od: Petr J.
WWW: http://jpf.webzdarma.cz

ahoj, tak jsem si udelal dle vaseho navodu zdroj a instaloval CDromku do auta. Je to super. Nebylo jednoduche vybrat takovou, ktera by nepreskakovala. Testoval jsem pripojenim k PC a naslednym tresenim v ruce. Perfektni byla az od firmy Artec. Myslim, ze mam 40, nebo 50ti rychlostni, ale to je fuk. Ma tlacitko na posuv. Preskakuje akorat na tech nejvetsich dirach. A to mam v haji pravy tlumic. Vjel jsem do diry a znicil i disk. Mam fotku na webu www.jpf.webzdarma.cz , akorat to neni moc ostre (je to pod sekci Opel). TAk se zatim mejte a dik za dobry napad. Petr


Radio Sony - nebere prep. kazetu
Datum: 5.07.2002, 11:14
Od: qwe

Mam problem s prepojovaci kazetou. Vse jsem nainstaloval do vozu, CDrom funguje. Ale mam radio Sony (full logic system) a kdyz tam dam tu kazetu(prepojovaci) tak mi ji po chvilce vyplivne. Kdyz jsem to chvili skoumal, to radio nejdrive zacne tu kazetu pretacet ze strany na strany a pak zacne hrat. (to bude asi ten logic system) Muzete mi nekdo poradit nebo jak se to da vyplnou(logic system u autoradia Sony) P.S. Kazetou to neni, zkusim jsem uz tri ;-)


transila?
Datum: 29.05.2002, 19:17
Od: Radek Krédl

Chtěl bych vědět, kde seženu "TRANSILA P6KE 15A"? díky


Životnost
Datum: 22.05.2002, 11:18
Od: Jirka

CD-Rom v autě bych odhadl na maximálně několik stovek hodin provozu že vydrží a to mají vydržet desítky tisíc hodin. Jsou konstuovány na jiné podmínky než jsou v autě. Tak z notebooku by byla ideální. Někdo bude namítat že ji má dva roky a pořad jede, no měl asi štěstí na dobrý kus. Já osobně si koupím rádio s CD, ale aby umělo číst CD-RW jinak to nemá pro mě smysl kupovat. Kopim si několik CD-RW a budu je pořad přepalovat. Starší CD-Rom ty RW neuměly ani přečíst. Ahoj.


RE: RE: RE: RE: proč cd-rom
Datum: 28.03.2002, 22:21
Od: Samantus

Plne s tebou souhlasim, taky sem mel toho Pioneera 4x a vyresil sem to uplne stejne, akorat jen pro domaci cd prehravac. Tech CDROMek opravdu chodi po svete vice, jiz sem se s nekterymi setkal, staci jen otevrit a podivat se. Taky sem zkousel dat do auta (Escort r.v. 90) CDromku byla to LiteOn 40x a bylo to OK, ale s temi starymi 2x nevim, nevim preskakovalo to jako svine, znacku nevim, ale mela dokonalej audio panel (play, next, prev, stop, pause). V nejblizsi dobe asi od 10. 4. budu mit taky S120 tak zacnu s upravama podle tohohle spickovyho serveru, ale dam si tam asi discmana, protoze ho nemusim mit jen v aute, ale i jinde.


oprava
Datum: 20.03.2002, 15:51
Od: jericho

Cau,myslim,ze u toho stabilizatoru je prehozen vyvod 2 a 3.


Co s tím?
Datum: 29.11.2001, 22:36
Od: Roman

Mám autorádio SONY a nemá vstup na CD,pouze na CD-měnič,takže bez propojení speciálním kabelem přímo s měničem ce neaktivují výstupy ani menu autorádia.Co s tím?,Jak zapojit CD mechaniku.CD měnič je dost drahý.Díky.


RE: RE: RE: proč cd-rom
Datum: 19.10.2001, 8:26
Od: Nemsa

Ad PLAY tlačítko - měl jsem prastarou čtyřrychlostku (Pioneera) s jedním tlačítkem, sundal jsem čelní panýlek a narazil na neosazené pájecí plošky dalšího tlačítka. Při zkusmém propojení po vložení hudebního CD se mechanika vesele rozehrála. Stačilo tedy vytáhnout dva drátky ven a vhodně umístit tlačítko. Možná že takto neosazených mechanik chodí po světě více. Napájení jsem realizoval pomocí tlumivky a následných 7805 a 7812 (v provedení pro vyšší proud), umístěných na malém chladiči. Reprodukce je nesrovnatelně lepší než klasická kazeta, ale občas (většinou na dlažbě) při rychlé jízdě přeskočí.


RE: RE: proč cd-rom
Datum: 9.10.2001, 15:43
Od: Ondra

Rekni mi kde ji sezenu za dve stovky s play tlacitkem a ja tam okamzite letim. Shanim ji po Brne uz asi dva mesice. :o)


RE: RE: CD panel
Datum: 7.09.2001, 8:40
Od: Michal

Ja to mam udelany stejne (CD + zesilovac 2x 10W), jen s tim ze v aute radio mam a dal jsem tam prepinac mezi radio a CD, tak aby kdyz je zaple radio bylo vyple CD a naopak, pak muzes pouzit jedny repraky. Ted jsem koupil repro i do prednich dveri, takze si to zas trosku zkomplikuju, az to budu mit, dam vedet jak jsem to vyresil. Jeste pred stabilik na 5V chci zapojit par diod do serie (takove vetsi na 3A), tak aby tolik nehral (12V je pro nej hodne a na kazde z diod asi tak 0,7 V ubude, takze se to teplo umerneji rozlozi).


RE: proč cd-rom
Datum: 24.08.2001, 12:28
Od: Roen

CD-rom proto,že ho seženeš za dvě stovky.Tak proto.Cau


proč cd-rom
Datum: 23.08.2001, 23:22
Od: jarda

Já jsem použil diskmen a jsem uplně spokojený,samozřejmě musíte mít na rádiu výstup na cd. Testoval jsem to na polňačce a při 40 km/h ani jedno přeskočení. Tak zatím zdar.


RE: CD panel
Datum: 17.06.2001, 12:15
Od: Honza

Uplne s tebou souhlasim, prave tak jsem to vyresil ja, jelikoz zatim radio v aute nevlastnim. Zesik jsem postavil 2x10W coz uplne staci a hraje to opravdu sqele.


CD panel
Datum: 7.06.2001, 6:58
Od: xy

nebo take http://cs.felk.cvut.cz/~smrzj/ mozna by bylo jednodusi pridelat k tomu jednoduchej zesilovac nez kuchat autoradio.


Kazeta
Datum: 20.04.2001, 13:42
Od: Radek

Kazetu pro pripojeni CDrom pres radio jsem v Brne videl v Globuse za nejakych 350Kc. Kamosovi jsem to instaloval do Liazky, hraje to dobre a nemusi se royebirat radio. Neni to yadny Hifi, ale lepsi nez kazeta to je rozhodne.


Což takhle lepší popis??
Datum: 2.04.2001, 11:55
Od: jardas

Což takhle napsat lepší popis zapojení CD-ROM k autorádiu? Váš popis zapojení je pouze úsekový a není kompletní. Pomohlo by mi i nějaký blbý schéma zapojení již od výstupu z CD-ROM až k autorádiu a dále do sítě auta. Díky Jarda


RE: RE: RE: A co vzhled interieru
Datum: 19.03.2001, 15:56
Od: Viktor Sosenka

Jo jo, nastrikat cernym sprejem a cudliky na ovladani mam stribrnym a bezbarvim lakem cele prekropit a je to nadhera!!!!!


Panel ovladani
Datum: 19.02.2001, 15:04
Od: sCrew
WWW: http://screwcz.com

Pro ty kteri uvazuji o montazi, ale maji CDROM bez ovl. prvku muze byt zajima tadle sajta... www.papouch.com/cdpanel.htm Enjoy


RE: RE: A co vzhled interieru
Datum: 23.01.2001, 8:44
Od: JirkaT

Ja osobne jsem otazku vzhledu vyresil tak, ze jsem odmontoval celni panel CDROMU, vyjmul tlacitka a cele striknul cernym sprayem. Jednoduche a postacujici...


RE: 5V Only
Datum: 15.12.2000, 22:59
Od: U-Geen
WWW: http://skoda.virt.cz

protoze moje drahe autoradio Panasonic nema line-in vstup, pouze umoznuje pripojit cd-changer, ktery nemam a bez neho se audio vstupy neaktivuji.


RE: A co vzhled interieru
Datum: 20.11.2000, 16:50
Od: Rácz
WWW: http://skodaweb.home.sk

Vzhľad? To je jednoduché. Z dôvodu že mám interiér polepený drevenou tapetou v kombinácii s modým nástrekom, dal som aj CD-čku tieto farby. Predok ako taký je polepený drevom a dvierka dlačítka play/skip a stop/eject sú modré. To malé kolečko na ovládanie hlasitosti v pripade že si to púštate cez slúchatka som jednoducho pomaloval ciermou nezmazatelnou fixkou. Naozaj to celkom dobre vyzerá.


Moje CD rom
Datum: 16.11.2000, 14:04
Od: Laďa

Já osobně jsem si hlavu s nějakým odpružením nedělal a hraje to sqěle.Používám nějakou noname dvanáctikvaltovku s tlačítkama stop/eject a play/pause. Přeskočila jenom jednou když jsem si nevšiml, že jsou v silnici vyfrézovaný takový ty příčný prahy pro zpomalení a přejel to asi 70 km/h. Napáječ používám z článku, stabilizátor a transila mají chladiče a stejně fest topí ale zatím (od června) bez problémů. Přidělanou ju mám ve Škodovce 105 pod schránkou před spolujezdcem. CD rom, pojistkové pouzdro a vypínač se přidělá na překližkovej panel olepenej černou fólií, nadto se přišroubuje plech s dírama vyvrtanýma tak, aby šly pouřít štouby, který drží odkládací schránku - přístup k nim je po povolení 2 šroubů na zadní stěně odkládací schránky, schránka se potom vyklopí až skoro vzhůru nohama. Vzadu pod přístrojovkou je koberec přidělanej k plechu mezi kabinou a kufrem takovýma umělohmotnejma čudlíkama. Ten,kterej drží koberec v místě, kde bude zadek CD romky se vydělá stejně jako ten bílej protikus,kterej je přístupnej z kufru. Získáme volnou díru. Na zadek CD romky se přišroubuje plech, kterej se vytvaruje tak, aby jeho druhej konec dodahoval k tý díře. Provrtá se, sešroubuje skrz kufr s tím plechem a kobercem, vpředu se to sešroubuje s těma šroubama držícíma dole tu odkládací schránku a je hotovo. Napáječ přiděláme nad ni, signál vezmeme ze zadního audiokonektoru a hrajeme. Já jsem musel vyřešit ještě jeden problém. Autorádio nemělo vstup pro CD. O převodní kazetě nevěděli nikde v Brně a tak jsem improvizoval. Vzal jsem starou kazetu, rozšrouboval, vyhodil kotoučky s páskou, vzal stereo magnetofonovou hlavu, připojil k ní dráty se signálem, rozšrouboval starej domácí kazeťák, do mechaniky vložil půlku kazety, spustil play a k kazeťákové hlavě přibližoval hlavu se signálem. Až to hrálo nejhlasitěj a nedotýkalo se to jsem hlavu přilepil ke kazetě sekunďákem. Vypiloval jsem díru pro vývod drátu se signálem, kazetu sešrouboval a dílo bylo hotovo. S tímto přístrojem jsem maximálně spokojen a reprodukce je opravdu kvalitnější než z kazet. LAĎA


5V Only
Datum: 26.09.2000, 20:40
Od: Hrabosh
WWW: http://www.hhp.kgb.cz

Za A) Moje stará 2rychlostní CDromka má napaájení JEN 5V. proto doporučuju podívat se, jestli náhodou taky ta vaše stará...(CDROMka)nemá jen 5V.... Za B) Přijde mi zbytečný, kupovat nějakou divnou kazetu s hlavou a hnat signál přes 2 hlavy a MGF. zesák navíc, když se to může vyřešit připojením stinenýho kabelo na přepínač k NF výstupu radia....


RE: A co vzhled interieru
Datum: 12.09.2000, 10:39
Od: U-Geen
WWW: http://skoda.virt.cz

Newim, proč by to mělo bejt horší, protože celá ta kazeta sou asi 4 odpory (2 na kanál) a na výstupu je normální hlava. Akroát to trochu vydává brum př zesílení, jiank ale vejšky sou v pohodě.


RE: RE: Ovládání skladeb - JAK ?
Datum: 6.09.2000, 8:26
Od: Luboš O

Jsou dvě možnosti: 1)Sehnar CD-ROM přímo uzpůsobenou pro přehrávání audio (má min. 2 tlačítka - stop/eject a play/ffwd), nebo 2)Audiopanel. Vše bylo popsáno v dřívějších komentářích. Ještě k tomu audiopanelu - firma Papouch ... mi odpověděla, že v průběhu podzimu bude nový model s novými funkcemi (např. dálkové ovl. apod.) za cca 1000Kč. Myslím, že je to zajímavé, neboť s DO stačí strčit CD-ROMku někam do šuplíku a není potřeba vyvádět ovládací prvky => žádné zásahy do auta.


RE: Ovládání skladeb - JAK ?
Datum: 5.09.2000, 10:55
Od: Mihal

Pokud CDromka ma jenom jedno tlacitko {EJECT} tak ses namydlenej a musis si sehnat ten audiopanel. Vyse zverejnena firma ho uz ale nedodava a je tak este ochotna ti poslat naprogramovanej mikroprocesor a cely te to vyjde na tezky prachy. No ale bracha to tak udelal, je to tesne pred dokoncenim a je to zradlo.


A co vzhled interieru
Datum: 31.08.2000, 10:04
Od: Pavel Horáček

Kdo trochu rozumí elekronice, tak ví, že použitím nějaké kazety místo externího vstupu se CD degraduje na něco ještě horšího než je kvalitně nahraná běžná kazeta. Pak nechápu k čemu je další krám v autě. Zajímalo by mně, kam tu CD-romku umístíte a jak se vám tam vyjímá, protože zatím jsem měl v ruce jenom světle šedé CD-romky s desingem PC a to k černému interiéru musí vypadat hrozně.


RE: RE: Ext. audiopanel
Datum: 14.08.2000, 15:57
Od: Lubos O

Dalsi na adrese http://www.pap-el.cz/dale.htm


RE: Ext. audiopanel
Datum: 14.08.2000, 12:38
Od: Luboš O

Návod na externí audiopanel jsem našel v PE A Radio č.5/99. Podle mne je to složité a cenově neúměrné (lze objednat oživené za 849,-Kč). použití mechaniky s tlačítky play a pause se mi zdá vhodnější. LUBOS.


Kde a za co ten externi audio panel
Datum: 6.08.2000, 0:59
Od: Barešáček

Chipmen tady jen tak ve svym clanky nadhodil neco o externim audio panylku na CD-ROM. Nevite, kde by se neco takovyho dalo sehnat?Ja jsem se ptal vsude mozne a nikdo nic nevi.Prosim poradte mi nekdo. Predem dik.


RE: RE: RE: RE: It really works...
Datum: 4.08.2000, 13:41
Od: Barešáček

Chtel bych se zeptat, jestli nekdo nahodou nevite, kde se da ten audio panel, o kterym tady chipmen mluvi sehnat. At delam co delam, nikde v kramech o tom nikdo neslysel. Vsichni na me koukaj jak na blba. Doufam, ze nejsem. Dik :o)


RE: Kvalita
Datum: 28.07.2000, 18:24
Od: šimi

No lepší než zenerka by byl určitě transil - součástka určená přímo na ochranu, navíc je rychlejší. Jinak cívka taková, aby rozumně pomohla té filtraci, by musela být poměrně velká a rozměrná - což asi nikdo nechce. Pokud CDromka žere tak, že je na obyč stablíku úbytek 1 až 2 W, tak se vyplatí asi použít obyč. stablík. Jinak já si raději přehrávám CD na kazety. Nechci mít v autě další krám. Rádio plus někdy CBčko bohatě stačí, CDrom není kam dát.


RE: Kvalita
Datum: 25.07.2000, 23:47
Od: U-Geen
WWW: http://skoda.virt.cz

No vono de spis vo to ze se nam (hlavne majitelum vypalovacek nebo sbirky CDcek) nechce furt CDcka prehravat na kazety... no a i presto ze CD-ROMka neni urcena do auta a ja tomu moc neveril... WindMAN me presvedcil a mam to tam diky nemu (mockrat diky, bez nej bych to nemel, vubec do elektroniky nevidim...) Jinak se me este nestalo, ze by to preskocilo a podle toho kdyz sem videl jinou mechaniku od stejny znacky, taxe tomu ani nevidim...


Kvalita
Datum: 25.07.2000, 12:14
Od: Stanislav Ceska

Ten filtr se zenerkou neni spatny napad, zkuste ale pred to dat jeste civku. Jinak DC/DC menic by byl samozrejme lepsi, ale vzhledem k tomu ze uz pul roku slibuju navrh a porad ho nemam, budu radsi zticha. O cem si ale dovolim pochybovat je kvalita zvuku. Studiove nahrana metalova (myslim tim material pasku, ne muziku :-)) nebo chromdioxidova kazeta v KVALITNIM radiu strci vsechny CD-ROMky do kapsy. Stejne tak levnejsi discmany (Sony D-131 apod.) jsou mimo hru. Mechanika CD-ROM je primarne urcena uplne pro jine ucely, nez prehravani CDDA disku. A pokud nekdo tvrdi, ze CD-ROMka pripojena pres redukcni kazetu od HAMY (ktera mimochodem oreze kraje uzitecneho pasma az o nekolik dB), bude hrat lip nez kvalitni kazeta v tomtez radiu, je prinejmensim zaujaty.


RE: RE: RE: RE: It really works...
Datum: 21.07.2000, 13:52
Od: Imro

Nemohli by ste tu schemu zapojenia stabilizatora na 5V a schemu zapojenia celej mechaniky do auta uverejnit alebo poslat mi na moj e-mail. Dakujem IMRO


RE: RE: RE: It really works...
Datum: 18.07.2000, 12:49
Od: Chipmen

Co se tyka tlacitek na panelu, tak tato Cd-Rom prave mela tlacitka vsechny mimo pauzy. Jinak je mozne pouzit treba externi atapi panel pro audio ovladani mechaniky. <BR>Jinak zaveseni mechaniky je vec typu a kusu, ta moje nemela vnitrni odpruzeni coz byla chyba, vetsina dnesnich mechanik ma uz dobre vyresene odpruzeni mechaniky, vuci kasli Cd-Romu. Jinak take hodne dela schopny buffer, bohuzel jsem zjistil ze ne vsechny Cd-Rom co maji buffer ho vyuzivaji pro audio (u nekterych je to pouze datovy buffer). Co se tyka 12V tak je to take ruzne, zalezi na co je mechanika pouziva, pokud jsou jenom k motorum tak by jim nejaka mensi spicka nemusela vadit, pokud to jde i k elektronice bez dalsiho stabilizatoru tak je to vhodne nejak upravit predem. Jinak ten 5Vstabilizator zas netopi tolik, ona ta mechanika ma na 5V spotrebu "jen" 400mA, takze se to ohreje tak na 30-35st. pokud by byla spotreba vetsi=vetsi teplota nic nebrani jeho primontovani ke karoserii (dobrej a hlavne velkej chladic, navic se stejnym polem). Jinak spotreba v klidovem stavu neni (v mem priapde) ani tolik dana ztratou na stabilizatoru, jako spise odberem proudu mechanikou v klidovem stavu.


RE: RE: It really works...
Datum: 18.07.2000, 12:16
Od: WindMAN

Ja to mam uz poriadne dlho zapojene stylom 12V priamo na baterku a 5V cez stabilizator... robil som to osobne na 2 autach a U-Geen to ma podla mna... Odpruzenie CD-ROM zavisi od kvality mechaniky... ja mam Creative ZC-100 s dialkovym, infra ovladanim, pouzivam vacsinou REWRITE CD napalovane 4rychlostne, a s nou yiadne problemy nemam...


RE: It really works...
Datum: 17.07.2000, 22:05
Od: U-Geen
WWW: http://skoda.virt.cz

toz ja tam mam ROMku taky, jenom stabík na 5V a funguje to (moje cd.romka ma totiz vevnitr stablizator na 9V) ma audio panel a pouzivam kazetu hama, cd ani jednou nepreskocilo (cd-romka LITE-ON)


It really works...
Datum: 17.07.2000, 17:10
Od: sCrew
WWW: http://mujweb.cz/www/screw

Dle vlastni zkusenosti muzu rict, ze to chodi. Pouzil sem stabilizator 12V (pro jistotu) a 5V. Pripojil CDcko s ovladanim na prednim panelu a primontoval pod autoradio. Chodilo to skvele. A nemusel sem to mit ani nijak odpruzeny. Hodne zalezi na typu CD mechaniky. Jedinej problem sem mel s pripojenim do autoradia, ale ten je vyresen pomoci te prevodni kazety... Takze se toho nebojte. Enjoy ;o)


Ovládání skladeb - JAK ?
Datum: 17.07.2000, 16:08
Od: Dick

Pokud je na čelním panelu CD-ROMky vyvedeno tlačítko pro Play (příp. i Skip vpřed a vzad o jednu skladbu) je to v pohodě. Většina starších CD-ROMek, kam patří i mechaniky dvourychlostních, tato tlačítka obvykle neměla a ovládání bylo programové (komunikace zadním 40-ti žilovým konektorem). Pokud tvoje CD-ROMka nemá tlačítka (samozřejmě kromě tlačítka Open/Close) jak jsi vyřešil, aby ti začalo CDéčko po vložení do mechaniky hrát ? Můžeš se pohybovat mezi jednotlivými skladbami ?


napajeni
Datum: 17.07.2000, 14:45
Od: Simi

Co takhle pouzit alespon na tech 5V spinany zdroj. Stacil by jednoduchy step-down. Pravda bude to trochu drazsi, ale bez problemu s chlazenim a kdyz se to udela dobre, tak by se to ani snad nemuselo odpojovat pri odstaveni vozidla. U te zenerky je problem, ze pokud napeti dosahne hodnoty jejiho kolene na delsi okmazik, tak se hned upece, coz budto zpusobi zniceni pojistky, nebo preruseni zenerky. Pokud se prerusi tak uz pak nic neomezuje a ani se na to neprijde. K tomu kondenzatoru - 3mF skoro nic nevyfiltruji (v rozvodu elektriky v aute), leda ze by se pred to cele dal maly odpor tak do max. 10 Ohm. To by trosku odpomohlo i tomu odpekani zenerky. Ale pokud Ti to cele funguje tak OK! Jen nevim jak to bude s opakovatelnosti a instalaci do ruznych aut. Skode zdar!



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů