Komentáře k článku: Pojistková skříň u Favorita RE: problém radio Datum: 25.02.2016, 13:08 Od: Radek Fessl Já mam + na rádio rovnou vyvedený z baterky a - taky. Zkus to takhle. Akin do´92 Čaues, Díky za článek o Akinu. Zapojení proběhlo super, napsal jsem si to s sebou do auta, abych nemusel bejt na internetu. Tak jsem to pozapojil podle tvýho schéma, hned to vyzkoušel a nefunguje to. Vyzkoušel jsem dva akiny a stejně nic. Musí se ve žlutý svorkovnici E natahat kabely do sektorů 7 a 8? Ty by měly bejt dle tebe prázdný.. Díky moc za odpověď a napiš mi prosim na mail radza130@seznam.cz Díky! problém radio Zdravim, chtěl bych se zeptat ohledně autoradia. po problémech se směrovkama jsem zjistil že mi nefunguje radio nejde mi tam proud, zkontroloval jsem pojistky a všechny jsou v pořadku. Podle mě bude problém v kontektorech na pojistkové skříni ale nevím který konektor je na radio abych mohl zjistit problem jelikož při pohybu s panelem mi tam proud šel ted již nikoli. Děkuju moc za odpovědi. Karel Poistková skrinka Dobry den, potreboval by som poradit. Mam Forman 135LX ( 1992 ). Nesli mi stretavacie svetla ako ani zadne hmlovky. Pri kontrole poistkovej skrinky som zistil, ze rele ( re6 ) malo uvolnenu patku na plosaku. Vybral som to, patku rele opat naletoval a myslel som si, ze je vsetko OK. No nebolo. Po opatovnom pripojeni na bateriu mi sice svietili stretavacky ako aj zadne hmlovky, ale nesli vypnut stretavacky. Jedina moznost vybrat uvedene rele, alebo odpojit bateriu. Spinac by mal byt v poriadku. Poradi mi niekto v com este moze byt chyba? Dakujem. RE: Problemy s Favom Dobrý den chtěla jsem se zeptat, jak bych mohl odstranit závadu a čím to může být, našel jsem to ve vašem dotazu děkuji předem za odpověď K tomu starsi problem - stierace v rychlosti II. stieraju rychlostou I. + permanentne je polievane celne sklo. zadny stierac mam problem so zadnym stieracom,uz som pozeral poistky su v poriadku,menil som motercek na stierac a stale nic,viete mi poradid,Dakujem Prosím o RADU! Dobrý den,mám favorita rok výroby 1989 a nevím si rady s pojistkovou skříní...nemám žádný pláne.Tímto bych chtěl poprosit někoho o plánek a popisek.Předem vám všem děkuji za rady.S pozdravem Hušek. Super Koukal jsem na tento článek a musím uznat,že je super.Jezdím již druhým favoritem a u obou byli problémy s touto skříňkou.Vždy se někde objeví nějaký studený spoj a u prvního občas nešly blinkry a u tohoto zase odpadává relé F.Pokoušel jsem se toto schéma někde sehnat a nikde nebylo.Každé schéma je pouze ke konektorům ale vnitřní schéma jsem našel až tady.Po ukradení tohoto a nálezu Policijí ČR auto vypadá spíš jako vrak a o elektroinstalaci ani nemluvím.(Spálené dráty,odštípadné dráty od levé i pravé páčky a tak).Podařilo se mě vše opravit akorát mě nejdou brzdovky,klakson,varovné světlomety,el přípojka,radio a vnitřní osvětlení).Díky tomuto schématu již asi tuším kde je problém na plošném spoji.Zítra se pokusím to opravit.Dalčí věc o čem uvažuji je osazení pojistky na výstupní drát od svorky 30.To je drát,který vede na vstup spínací skříňky a po ukradení byl spálený v celé délce.Díky za tento článek.S pozdravem Petr Prchal. RE: Problém s poistkovou skrinkou Tento problém bývá skutečně v pojistkové skřínce.Stačí ji odmontovat.Vyklapnout plošný spoj a proletovat spoje. Problém s poistkovou skrinkou Zdravím, mám problém s poistkovou skrinkou Š-Fav. 135L r.v.90, do ktorej je z akubatérie prívod prúdu bezproblémový. Nejde mi prúd zo spínačky do štartéra, pričom spínačka je dobrá, relé som všetky vymenil, iba sa mi pri zopnutí spínačky rozsvietia kontrolky a štartér nepotočí, hoci štartér som skúšal je dobrý. RE: nesvítí zadní mlhovky Měl jsem takový problém taky. Odstranil jsem jej seřízením 5-tých dveří u auta . Povolit a doďuknout ten trn do kterého zapadá zámek.Nezapomenout ho znovu utáhnout. Nevýhody :větší ďha při zavírání dveří. O výhodách psát nemusím. Také zkotrolovat stav a zdali je napětí na svorkovnicipo zapnutí MS ( levo v kufru).Uplně však nejlepší je , když se to předělá (jak to má už model 92).PS: Toto tvrzení je pravda , pokud k mlhovkám nesvítí i osvětlení SPZ a zpětné světlomety. RE: RE: Prosba o pomoc - schema scema zapojenia otackomera skoda favorit 136l r.v. 1989 RE: Prosba o pomoc - schema sehnal si uz tu schému????? RE: poiskova skrinka myslíš která pojistka je na co nebo i na co je kterej drát v který svorkovnici poiskova skrinka nemate podrobny popis a schemu poiskovej skrinky starsy tip s valcekovima poiskama vopred dik!!!!! RE: RE: RE: Poistková skriňa jestli myslíš tu s těma válečkovejma pijistkamatak tu seženeš maximálně na nějakým vrakovišti nebo od nekoho kdo fávo roztřelil. cena se pohybuje okolo 300,- Kč Pojistkový blok mám takovou prozbičku nevíte jestli by se dala do fáva se starou pojistkovou skříní(válečkový poj.)dala připojit pojiskovka s nožovkama a jak???? RE: RE: Poistková skriňa chcel bi som starsi tip poiskovej skrinky. RE: nesvítí zadní mlhovky Ahoj, ja mam ten isty problem. Mam Favo ´90, a neviem zistit preco mi nesvietia zadne hmlovky. Ak si dobre spominam, tie by mali ist zapnut len spolu so stretavacimi resp. obrisovymi. Uz som sa v tom vrtal zo strany svetiel, tam je vsetko ok (kontakty,ziarovky). Poradte prosim niekto co s tym, ako to spolahlivo premerat... nesvítí zadní mlhovky Ahoj, pomohl by mi někdo, jak zjistím proč nesvítí zadní mlhovky u Fáva r.v. 89. Nejde mi do světel šťáva a nevím jak zjistit, kde je problém. Pojistka je OK. Kde a jak správně měřit? uz le 3 veci Caute.. preletoval som skrinku, lebo sa mi neudrzal volnobeh na mojom fav ´90 136L.. problem sa vyriesil, volnobeh drzi, auto ide... ALE teraz mi nejdu 3 veci.. vystrazne svetla, klakson a blikanie s dialkovimi.. prezeral som uz letovane spoje ci tam nieco nevadi a nic.. ktora cast, alebo ktore rele by to mohlo mat na svedomi... dik.. mozte aj na mail.. Pomoc pri zapojení predných hmlových svetiel Prosím o pomoc pri zapojení predných hmlových svetiel. Mám Favorit r.v.1989,prosím Vás mohol by mi niekto poslať podrobný popis a schému zaúpojenia predných hmlových svetiel ? Ďakujem. svítí nesvítí a vlhkost Mám problém s FAVORITEM vyrobeným 8/93. Občas, když je uvnitř vozu zvýšená vlhkost (venkovní nevadí), tak se mi po otočení klíčku v zapalování rozsvítí kontrolka dobíjení a asi až po 1 minutě kontrolka mazání. Někdy se nerozsvítí vůbec => nejde mi elektrika do motoru => vůbec nelze nastartovat. Teď se mi stalo že jsem stál na semaforech, topení fučí a najednou auto komplet bez elektriky. Po vypnutí topení jsem normálně nastartoval a odjel jsem. Jakmile jsem to topení zapnul (na jakýkoliv stupeň), tak opět bez elektriky. Podotýkám, že po opravě letování pojistkové skříňky problémy se zapnutým topením přestaly. Můžete mi prosím poradit? Díky moc za odpověď. RE: RE: Otáčkomer A jak jsou na tom favority se monovstřikem ? Ve svém LXi (1994) mám hodiny (mimochodem někdy jdou, někdy nejdou), ale sehnal jsem kompletní budíky i s otáčkoměrem, Jak to aktivovat. Nezdá se mi, že by stačilo jen přehodit přístrojovku. Dík za odpovědi RE: Otáčkomer Otackomer je v celku jednoduche zariadenie, Ma dva napajacie vyvody (+12v a kostra) a jeden konektor na vstup impulzov z indukcnej cievky (tusim konektor c.1) Ak je toto zapojenie v poriadku, tak je chyba asi v samotnom otackomeri a neostava ine iba ho vymenit. Ale najskor bude preruseny ten kablik od indukcnej cievky a nedostava impulzy. Zavada na otackomeroch je zriedkava. Osobne by som ti poradil skontrolovat napajanie otackomera (+ a kostru) nejakou ziarovkou a potom pri spustenom motori, vyskusat na ten kablik z indukcnej cievky pripojit ziarovku a kostru. Ak je tento kablik v poriadku, mala by ziarovka blikat v zavislosti od obratok motora. Ak je aj toto v poriadku, tak je najviac pravdepodobna chyba v otackomeri a neostava ine, len ho vymenit. Len pre upozornenie, pozor pri indukcnej cievke!!! Nikdy nic nepripajat na stredny VN kabel!!! RE: Kolíky do svorkovnice??? Všechny možné kolíky a dutinky, dokonce i celé konektory lze také sehnat v Praze na Karlově náměstí v krámku jménem COMPO ve Václavské pasáži. Je to místo, kde se zastavil čas... RE: Poistková skriňa V tomto článku je starší typ a novější typ pojistkového panelu. Novější typ se montoval od 1.8.91 a zůstal do konce. Rok 94 má pouze černý interiér a tudíž i kryt pojistkového panelu. Poistková skriňa Hľadám schému poistkovaj skriňe aj s relátkami na Favorit rok výroby 1994 a s popisom RE: Zapojení obvodu AKIN Obvod AKIN je na signalizaci zařazené zpátečky ne? Nevím, možná je i pro rozsvícená světla. Zapojení pro zpátečku je v některém článku na tomto webu. Ty světla nevím. Nejspíš se má zapojit záporným vývodem na dveřní kontakt a plus vývod na světla(podle PE). Zapojení obvodu AKIN Nemá někdo bližší informace o obvodu AKIN (akustická kontrola rozsvícených světel) jako popis vývodů nebo vnitřní zapojení? Rád bych použil prodávaný bzučák na kontrolu zapnutých světel místo obvodu AKIN, který má ale jen dva vývody. Děkuji za pomoc. RE: Kolíky do svorkovnice??? Už jsem tady psal dotaz kde sehnat kolíky do konektorů na pojistkový panel. Jsou tam ty samé kolíčky jako ve svorkovnicích. Nevím odkud jste, ale já jsem je sehnal v Havířově v mototechně. Mají tam kolíčky i dutinky. Kolíčky stojí 2,50,-kč/ks. RE: Kolíky do svorkovnice??? Už jsem tady psal dotaz kde sehnat kolíky do konektorů na pojistkový panel. Jsou tam ty samé kolíčky jako ve svorkovnicích. Nevím odkud jste, ale já jsem je sehnal v Havířově v mototechně. Mají tam kolíčky i dutinky. Kolíčky stojí 2,50,-kč/ks. Konektory poj. panelu Mám favorita 91 se starým interierem. Chtěl bych si předělat interier za novější i s pojistkovým panelem. Nevím však kde získat nové konektory, popř plechové dutinky. Poradíte někdo. Díky. RE: RE: Časté závady mam stejny problem ale mam skrinku z modelu r.1990,mohl by mi nekdo poradit nejaky blizsi informace nez se vrhnu do rozebirani jako na co dat pozor atd . diky Otáčkomer Favorit 136, r.v.89, nefunguje otáčkomer predpokladám že je elektronický, poradil by mi niekto že odkial bere impulzy prípadne ktoré sú to káble? Alebo aká závada tam môže byť ? Vopred ďakujem Rodrigo RE: Jak zapojit cyklovač stěračů. V tomto článku dole jsou odkazy na schéma elektrického zapojení pojistkového panelu od 7/91 do 92 i starší. Je tam i číselné označení kontaktů. Hodně zdaru. Kolíky do svorkovnice??? Je tu dosti návodů, že propojíme to a to přes konektory apod. Nerad pájím do originálních desek, někdy to není ani dost možný. Takže jsem začal shánět kolíky a dutinky (kulaté) do volných děr ve svorkovnicích. Sehnal jsem jen ty krátké a nevím, kde by se dali sehnat ty dlouhé cca 4cm se spětnou zarážkou proti vysunutí ze svorkovnice. Kdyby někdo věděl, kde se dají sehnat (popř.katalogová čísla), budu mu moc vděčný. Jak zapojit cyklovač stěračů. Mám doma cyklovač stěračů na favorita a nevím jak ho zapojit. Vím umístění patice, do které se má zapojit, ale problém je, že cyklovač má 4 dráty (červený, žlutý, hnědý, modrý)a já od toho nemám žádnou dokumentaci, podle ktere bych to zapojil. Prosím tedy o pomoc. Potřebuju schéma zapojení nebo alespoň napsat, který drát mám zapojit do kterého konektoru. Jsou tam myslím čísla. Moc všem děkuju - Jirka RE: Problemy s Favom II jo opravy u "odborniku", to je neco... mam podobne zkusenosti, take z toho duvodu, ze pojistovny nehodlaji platit dost na to aby auto mohlo do autorizovaneho servisu... Problemy s Favom II Dakujem za rady, s tym motorom je to o moc lepsie (prestriekal som kontakty od baterky). Na tie vyrazene poistky mi mechanik v servise povedal, ze to bude na 99 % skratovany klakson. Nebol, teraz mam klaksony dva. Nechcete niekto ... ? Problem bol kablik od klaksonu pricviknuty chladicom o karoseriu (zrejme minulorocna oprava po buracke u ´odbornika´ - normalny servis Slovenska poistovna odmietla zaplatit). Tie cuvacie svetla asi budu musiet ist na spinac, ktory zapnem pri parkovani :( Len tak mimochodom: Viete, ze ked sa chcete dostat ku klaksonu, musite dat dole prednu masku? Viete, ze ked chcete dat dole prednu masku, musite vybrat svetla? (!) Prajem pekny den :) Problemy s Favom Nazdar, mam problemy s Favom 135 LS ´92 1. V pravotocivych zatackach (!) mi svietia cuvacie svetla. Vymena spinaca cuvacich svetiel nepomohla. Uz sa tesim ako za mnou pojde policajne auto ... :) 2. Motor obcas ´sklbne´. Rucicka otackomera vyleti nevedno kam, v momente zas klesne na nulu a motor zhasne. Vzapati na to ide vsetko akoby sa nic nestalo. (90 km/h + zaradena rychlost + zapnute zapalovanie = start motora). Nepomohlo ani odpojenie imobilizera (klasicky favoritovy na kartickovy ´kluc´) 3. Pokus o trubenie konci v momente vyrazenou poistkou. K tomu starsi problem - stierace v rychlosti II. stieraju rychlostou I. + permanentne je polievane celne sklo. Je nutne vymenit cely modul pacok pod volantom ? (predava sa len ako celok za pribl. 1000,- Sk) Prosim o radu. Chcem auto predat a nemam tie nervy tvarit sa ze je vsetko OK, ked to tak nie je. Rozmyslam nad starsou Oktavkou, alebo Feldou kombi - ak niekto viete porovnat, alebo poradit aj co sa tyka nakladovosti prevadzky, oprav, a pod. Dakujem. Pojistky Jenom k pojistce c. 14 u Facek do r.v.91, tahle pojistka je k takovymu tomu divnymu konektoru co je pod zaslepkou zapalovace +12V RE: Ještě.... A nemas nahodou namontovany imobilizer od firmy IMMOBILISER ? Ja som mal pred rokom podobne problemy ... prehrieval sa kabel od baterky k poistkovej skrinke ... + relatko d a poistka (7 alebo 8?)jej drziak skoro zhorel spocivali v 2 veciach: 1. studene spoje na poistkovej skrinke,,,, 2. zle ukostrene zapalovanie ... ktore som vymenil za nove **** ktore povazujem za velky zdroj spominanych problemov ***** 3. kedze v jednej nemenovanej bratislavskej firme (Matlovic) mi tupci neprisli na horeuvedenu zavadu a postupne mi porozpajali ten imobilizer ... a nakoniec to rozpojili tak ze daco miesto rozpojenia skratovali a dialo sa taka haluz co popisujes a brutalne sa prehrieval kabel od baterky k poistkovej skrinke ... + relatko d Ještě.... Ještě doplňuju, při volnoběhu to chcípne......... Pojistková skříň............ Prosím poraďte mi, podle zdejších komentářů jsem vyndal pojistkovou skříň a vše propájel a ........... nic. Pořád chvílemi vypadávaj stěrače, blinkry, signalizace stavu paliva a teploty, dobíjení. když to naskočí a dám blinkr tak to opět vypadne, a někdy taky ne, že by relé "f" nebo znova proletovat ? Jde to? Zajímalo by mne, jestli jde zapojit přep. relé z favorita do Š120 na místo přep. relé světel (to jak je v kufru-pravý horní roh) původního. Prosba o pomoc - schema Prosim o pomoc, schanim kompletni schema elektroinstalace S Favorit starsi i novejsi verze, nemate nekdo nejaky tip kde by se dalo najit ? Diky, Dan RE: Časté závady Mel jsem obdobné problémy. Při jízdě po nerovnostech se mi prerusovalo zapalovani a chcipal motor. Po proletovani kontaktu na pojistkove desce byl pokoj. RE: Časté závady Naprosto souhlasim; po tom, co mi provedlo moje facko z roku 90 jsem mel chut poslat do fabriky hodne ostrej dopis - neco o debilech a prasatech, ktery ho... umej - posudte sami: po vymene autoradia (starsi roadstar 4x20W) a repro (haitai s oddelenejma vejskama) a montazi hadnsfree na mobil mi auto zacalo delat podivny veci, navic nepravidelne - odbloknul jsem imob. a natocil auto, ale neslo mi vetrani, blinkry, nesvitila pulka palubky a podobne - ptal jsem se mnoha lidi, zkousel kabely, pojistky apod. az me znamej upozornil, ze pajeni neni silna stranka skodovek - taky ze jo, na pojistkove desce jsem z cca 30 spoju nasel 8 !!! studenaku a jeden byl na hranici - mohlo to zacit horet. Po dukladnym proletovani a doplneni cinu na nektery plosky je zase vse v poradku. :-)) Karel Mares P.S. Omluva za dlouhej nastvanej text Časté závady U Favoritů se často stává,že nefungují některé spotřebiče (např. mlhovky,vyhřívání okna atd.),nebo jen občas.Zkuste zapnout příslušný vypínač a klepnot rukou do pojistkové skříně.Pokud spotřebič naběhne,problém je na tištěném spoji pojistek.Doporučuji jej vyjmout a řádně proletovat.I preventivně.To letování jim v Mladé Boleslavi opravdu moc nejde.Naštěstí na Felicii už nepoužívaj tištěný spoj,ale měděné pásky,pozor při rozebírání! Další častá závada Jak již bylo ve článku zmíněno konstrukčně nic mnoho. Díky váze relátek a stavu našich silnic se stává že se plošný spoj odštípne - myslím tím měděnou plochu. Dá se to pocínovat a pak to vydrží více.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|