Komentáře k článku: Rychlý vůz potřebuje široké pneumatiky, nebo ne?? :) Datum: 26.09.2011, 7:33 Od: jiri cerny tady je tolik komentaru ze sem si vsechny neprecet na mam feldu 1.3 mpi dal sem tam R15 195/50 a sou to ceckovy gumy .jo a jeste sem to snizil auto jede a drzi lip jak na suchu tak na mokru brzdny ucinky se zlepsili pouze zatacet stim na parkovisti to chce posilovat jinak to i stim jede 180 a nepiste mi sem ze je to pocivina meril sem to gps a jeste s 2 lidma v jinych autech.. a i pri ty rychlosti to drzi suprove.nakej ten problem s policii uz byl ale ne kuli velikosti ale kuli sirce je to 9 rafek tak to zezadu vypada jeste sirsi nes to ve skutecnosti je.ale 1 incident za 2 roky to de holt se v noci nudej.. a spotreba mi sla na 7.5 po prumer ale spis vic mesto normalne dalka 6l a to neni moc.. RE: Panebože debiléééééééééééééééééééééééééé na tom tvim autě je vidět hovnoale upravovat azlepšovat starý auta je kumšt vole!!! škoda 105-120 dostalo sa ku mne len nahodov 4x gumy "195/65 r14" a auto sa chová ako pribite doslova!!!pre zvedavcov alebo čo to chcú vyskúšat upozornujem na spotrebu o 0.5L naviac a problemy s policii... :))) Pneu Konečně se tímto někdo začal zabývat.Já osobně mám pneumatiky Dunlop SP30 (165/70/13 79T).Rozdíl?Obrovský.Jen tak pro zajímavost když si půjdete koupit pneumatiku do pneuservisu tak za OR34 zaplatíte přes tisíc korun.Když si sednete k netu a dáte si práci najdete pneumatiku v mnohem vyžší kvalitě za podobnou cenu (+,-).Je to jen o trpělivosti a nespěchat!Třeba mě se povedlo sehnat ty Dunlopy nějak do 1200 kus.Rozměry to je kapitola sama pro sebe...Souhlasím s autorem že na originál disk patří 165 tky.Boty si taky nekupujete o číslo větší nebo menžší ne?Prostě jsou dělány na 165 tky tak 165 tky!Máte disky (třeba elektrony) jinných rozměrů?Obecně platí že vše má své pro i proťi.Tak třeba širší kola:Výhody-když se to nepřežene tak mají lepší přilnavost, ale když se to přežene tak naopak přilnavost snížíte tím že nepůsobí dostatečný tlak (váha) na přitlačení pneumatiky k vozovce.Toto ovšem platí pouze za sucha!!!Jak vozovka namokne projeví se naplno nedostatečné zatížení pneumatiky a začnete poletovat na vodě z pruhu do pruhu protože nedostatečné zatížení nedoháže pneumatiku dostatečně přitlačit k vozovce aby odvedla vodu.Výška pneumatik...80tky nebo 70tky?Jak kam.70 tky a méně jsou vhodné pro běžné silnice a dálnice,sníží vám těžiště auta ovšem to má taky svá proti.Až pojedete na chalupu lesní cestou tak si orvete celý spodek o kořeny (nižší světlá výška).Copak znamená to další čísílko (79)?To je maximální zatížitelnost pneumatiky v kg v katalogu se označují zkratkou LI.Tak třeba pro pneumatiku 79 je LI neboli maximální zátěž 437kg.A poslední zančkou je (T).Co to znamená?Je to takzvaný index rychlosti neboli nejvyžší povolená rychlost.Například písmeno T znamená že je pneumatika konstruována do nejvyžší rychlosti 190km/h.V katalogu se označuje značkou SI.Zimní nebo letní pneu na zimu a naopak?Zase se vrátím k mému přirovnání, nosíte v zimě pantofle a v létě hucule?Nepíši to proto že bych se bál o ráfky aby mě nenastydly...:-)Jde o to že každá pneumatika je vyrobena z jiné směsi.Letní směs při nízkých teplotách tvrdne a pneumatika strácí svoje vlastnosti a tím se snižuje její přilnavost.Naopak zimní pneumatika v létě měkne a nadměrně se opotřebovává,ale to by zdaleka nebylo to nejhorší.Problém je v tom že když zabrzdíte tak se měkoučká směs začne pálit a za váma je sice efektní černá čára ale brzdíte o velký kus déle.Tak co to vyřešit a koupit tzv celoroční pneumatiky?Nejhorší volba.Je to pneumatika vyrobená za kompromisů,nemá vlastnosti ani letní pneumatiky ani zimní.Takže nepodává 100 procentní výkon ani v létě ani v zimě.S nacáskou by se dalo říct že funguje na půl vždy... RE: RE: RE: Je to opravdu tak? Třecí rychlost mezi pneumatikou a vozovkou nemůže být rovna nule. Při pohybu kola dochází k malému protáčení. RE: RE: Je to opravdu tak? Chtěl bych tě pouze poopravit. Třecí rychlost mezi pneumatikou a vozovkou je rovna nule. Pneumatika se pouze odvaluje po vozovce. Třecí rychlost nastane,když se protočí kola při rychlé akceleraci. Při tomto úkonu se tření zmenšuje podle Stribeckovy křivky. S pozdravem student Strojní průmyslovky. RE: felicia a R15/50 205 To vypadá tak akorát na body. Nedelej to, já už málem nafasoval. Když tak stojíš před tím policajtem a čekáš na ortel, tak tě přejdou celý 15ky kola na feldu. Panebože Panebože banda zamindrákovanejch škodovkářů, pomóóc. Muheheeeee, kupte si pořádný autáááááááá. Sračky do šrotůůůůůů. Vyčistit silnicéééééééé. RE: Je to opravdu tak? Musím tě vyvést z omylu. Třecí síla není závislá na velikosti styčné plochy pouze v případě tření mezi pevnými tělesy,kde platí tzv. Coulombovy zákony. Kontakt mezi pneumatikou a vozovkou je složené tření, které se skládá z hystereze a adheze, proto zde platí jiné zákony a je to mnohem složitější problematika. Závisí nejen na velikosti styčné plochy, třecí rychlosti mezi pneumatikou a vozovkou, teplotě, vlhkosti, tlaku v pneumatice atd., ale také na samotném povrchu vozovky (každá vozovka má jinou texturu, takže jinak ovlivnuje pneumatiku a její chování). KOLECKA lidicky jaky maximalni rozmer muzu nacpat do favorita???Jde si prepsat rozmer kol v technicaku ??? dík KOLECKA lidicky jaky maximalni rozmer muzu nacpat do favorita???Jde si prepsat rozmer kol v technicaku ??? dík RE: Kola Tak opatrne, tak opatrne. No radno neco psat, takze opatrne... :D Degradace vladne svetu Kola Souhlasim s tim ze nejlepsi je to co doporucil vyrobce nebo blizkou alternativu on to auto taky nestavi na kola ktery ho zrovna napadnou ale do volby kol mluvi nekolik velicin(vaha vozu,....). Experimentovat se da ale vetsinou orig.rozmer je vysledek nejakyho kompromisu a kazdy vychyleni od pomyslneho stredu neco zlepsi ale taky neco zhorsi. Zazil jsem jednou na motorove brzde tunig. VW brouk mot.2,8vr6 golf a kola nejaky 17" nebo nejakej takovej silenej rozmer proste ocelovy chromovy kola a na tom balony tak 225 nebo mozna i vic presne uz se nepamatuju. Co ale bylo hlavni tak po skousce vykonu a kroutaku na naladenym motoru brzda vydala kruty rezsume 40 ano 40% vykonu motoru se straci na kolech. Tak opatrne. Jinak na skodarnu pri seri.motoru je 185 rozmer moc. PODLOŹKY..!!! výžený autore...... když už píšete rádoby odborné články a pojednání, měl byste si o problematice zjisti alespoň základní informace. Zázadním problémem podložek není vyvažování (vzhledem k jejím relativně malému průměru a oproti třeba gumě, nebo oceli disku nízké hmotnosti je jejich nevyváženost zanedbatelná - jsou většinou (tedy měly by být) vyráběny z lehkých slitin a obráběny rotačně, což nevyváženost pro tyto účely prakticky vylučuje.....). Na prvním místě negativních vlastností je značná změna kinematiky řízení (tzv. pozitivní poloměr rejdu se často neúnosně zvýší) která způsobí to, že vám každý kamínek, louže, či výmol na silnici "vyrazí volant z ruky" a vůz je pak velmi těžko ovladatelný a neklidný. Dalším aspektem je výrazně větší páka přes kterou působí kolo na ložisko i na ostatní prvky zavěšení, což velmi dramaticky zkracuje jejich životnost... Použití podložek je proto vždy kompromisem, mezi vzhledem, jízdními vlastnostmi na dobré a špatném povrchu a životností podvozku... RE: Je to opravdu tak? Souhlasím s tím, že na autě má být to, co doporučil výrobce +- nejbližší rozměr. Ale po prostudování odborné literatury jsem se ohledně šířky pneu dozvěděl zajímavou věc. Dříve byly doporučovány zimní pneu v podobě úzké galusky. Dnes by to platilo také, ale to za pouze předpokladu, že auto bude jezdit v hlubokém sněhu. Výrobci prý kalkulují s tím, že dnes se hodně pluží a tudíž i v zimě se jezdí převážně na udržované silnici. Proto se prý soustřeďují na složení směsi atd. RE: RE: ??? No no pane tak sa mi zdá že chcete porovnávať Š 125,136,135 s Favoritom.Tak to ani náhodou nerobte lebo tie Fava z roku 1989 až 1991 boli šmece autá a ja tie fava porážam śo svojou Š 135 bez menších problémov a nemám pneu 175 ani podložky ani šport.nápravu ale proste auto v takom stave v akom má byť. Poriadné auto nie je Favorit pane ale niečo iné a tieto strány navštevujú fanúšiky. ( pane favority sú prehnité šroty a viac než škodule. RE: ??? Musim uznat že všechny názory jsou pro mne jakožto majitele Favorita 136 L r.v.1990 velmi zajímavé.Ohromuje mne úsílí které je tomuto ( vozu) venováno po strance jak manualni tak financni jezdím na něm 15let a po celou dobu jsem sním stále NESPOKOJENY ----- ale na rozdil od Vas Pánove,vim ze z bláta hrad nepostavis. Rada pro vsechny co se chteji opravdu jezdit--- KUPTE SI OPRAVDOVE AUTO. RE: Blb koho zaujima co je v technicaku ?? .. blb si ty ... vole RE: RE: Š125L a 165/70 R13 Hm ?? preco by nemohol mat ?.. Boze sak to je uplne jedno co na to Policajti a STK .. ajtak to nikto nekontroluje ci to mas v TP alebo ne... a je to len malinky rozdiel vo vyske ... ja ich mam 4na prelisoch a nikto nic... ani na prelisy a jazdim na tom 3 rok .. :) .. Blb Me by jen zajimalo ty chytrej,jestli ses taky nekdy kouk do technicaku co tam mas napsano?! Rapid 165/80 R13 a 185/80 R13 a normalni sedan !!!!POUZE!!!! 165/80 R13 ! ??? Pane boze, panove, prominte, ale... Tento clanek je opravdu velmi amatersky... Mam eRko, komplet zrepasovane, vicemene original, mirne upraveny motor S120LS... Pneumatiky: Obvod kol by nemel byt prilis odlisny od puvodnich (165/80 R 13) Cim nizsi provil, tim lepe... Nicmene mene nez 165/70 R 13 nedoporucuji... Na 4,5 palcovy disk jde jeste obout 175/65 R 13 - toto je dobra volba. Nebo 175/70 R 13. Taky dobra volba. Neni pravda, ze vice trpi predni naprava - vzdyt mezi 165 a 175 je pouze 1 cm rozdil!!! Hlinikove disky jsou vetsinou 4,5 palce (Kopretiny, i kdyz i ty se vyrabely v male serii v 5 palcich). Max jde sehnat disk 5,5 palce (Loukote - neschvalene). Vice ne 185 pneu na Skodu nedoporucuji, protoze auto neni zas tak tezke, aby vice "sneslo". Sila se prilis rozlozi!!! A 185 jdou obout na 5,5 palcovy disk... viz. technicka podpora na www.e-pneu.cz Pokud chce nekdo nizkoprofilove pneu, lepe sehnat 14-ti palcovy disk s rozteci 130 - jde to, treba RONALy se vyrabely i v teto variante... Co se tyka stability, doporucuji silnejsi stabilizator predni napravy... Taktez tvrdsi (nebo alespon nove) tlumice udelaji sve... Pruziny - neni problem koupil sadu dle vykresu L/A: cena cca 1200, prodava je treba Saky... Podlozky: Na zmenu roztece - Proc? Neni lepsi vzit buben na delicku a udelat nove diry pro stefty??? A k podlozkam: Ano, ve vetsich rychlostech je stabilita vozu lepsi, ale zataceni ma jiny polomer, zmeni to charakteristiku vozu!!! Z pretaciveho na nedotacivy!!! Vice 2 cm urcite nedoporucuji... Stanley nesouhlasím dovoluju si nesouhlasit s tím, že přední náprava nejde vyměnit doma na koleně. vyndavyl sem jí na třech škodovkách doma v garáži bez jámy jen na "špalkách" a s dvěma hevery pod nápravou a šla ven jako po másle RE: Matador MP41 Aquilla Nové sú výborné. Ale čím sú zjazdenejšie, tým viac hučia. A prestávajú držať stopu pri ostrom prejazde zákrut. V zmesi je veľa siliky, takže sa rýchlejšie zjazdia. Matador MP41 Aquilla Mate nekdo zkusenosti s temito pneu? Nebo co byste doporucili pro dobrou odolnost proti aquaplanningu? Je tento sipovitej dezen vhodnej, nebo jsou i lepsi moznosti? pružiny z piána as. zadní pružiny tužší - prý se tam po zkrácení vejdou pružiny z piana (MB w123) který jsou tvrdší. pneu vs. pneu na autě mám Apolla s 175/70-13 Barum brillantis, sedí jak přilepený,(1 kus brillantisu stojí okolo 1400,- ale mají velkou životnost a sedí), rodičové si na svojí LS nandali nějaký gumy GLOBAL a to auto plave jak lodička v peřejích RE: 165/70R13 a snizeni barum or 37 alias matador economi hnus fialovej RE: DOTAZ na favo do roku 92 nepovoli ani hlinikace 5,5x13". na 93/94 ale povoli i pneu 175/60 R 14 na disku 5,5x14". vice na mailu Jiri.Vasina@skoda-auto.cz RE: Š125L a 165/70 R13 nemuzes. napis si o info na Jiri.Vasina@skoda-auto.cz Š125L a 165/70 R13 Dobrý den Pročetl jsem zde o kolech, pneu...všechno a mám vtom jěště větší zmatek než na začátku. Můžu mít legálně (bez problémů na STK,s policií) na voze škoda 125L r.v. 1988, obuty na všech kolech pneumatiky s rozměrem 165/70 R13. Ve velkém TP je zapsán jen rozměr 165R13, Potom je tam v poznámkách uvedeno "použité pneumatiky s testem uniformity. Povolena vyjímka z ustanovení vyhlášky FMD č. 41/84Sb,§40,odst.4. (Teda jestli to stím nějak souvisí.) Prosím poraďte.Děkuji. Podložky+kolo vyvážovat??? Už jsi někdy skoušel jet s autem které mělo vyvážené podložky i s diskem???Když to vyvážíš dohromady tak je to pěknej hnus!.Já jsem to udělal a už to nikdy nebudu skoušet.Jenom pokud je to zvlášť tak dosáhneš dobrého výsledku.Já mám Al podložky osazené na náboj a už bych je nevyměnil. RE: votvíráky Ja mam klasicke plehace 14" a na nich 185/50 jezdil jsem s tim zavody do vrchu (shym v kazde zatacce) a nikdy ani neyl naznak ze bych pneu nejak zvejkal popr. sundal. je pravda ze pneu mam trosku prehustene, coz mozna je plus Je to opravdu tak? Základní fyzikální zákon: třecí síla není není a není závislá na styčné ploše!!! a nepomůže ani zbožné přání prodejců pneumatik co se snaží nám nanutit nepodloženými argumenty používání širokých pneumatik dokonce i v zimě!!! to je vyloženě nestydaté - podívejte se na pneu používané na vozech WRC na sněhu - úzké galusky a velký průměr To třeba koef. různých materiálů atd. Guma(různé tvrdosti) + asfalt nebo beton ten může ovlivnit "držení v zákrutě". Osobně zastávám názor že na autě má být to co doporučil výrobce +- nejbližší rozměr. U širších pneu se zvětšuje hmotnost a hlučnost, užší naopak strácí životnost. votvíráky Mám Škodu Rapid 130 a používám gumy Barum 185/60 bezdušovky. Mám je na liťákách tzv. votvírácích, který jsou 4,5Jx13. No a je to výborný. Perfektně to drží v zatáčkách a ještě se sportovníma pružinama je to fakt supr. Ale na co tady ještě asi nikdo neupozornil (nečetl jsem všechny články, pokud ano tak se omlouvám) je hlučnost. Někdo mi říkal, že je to jako v letadle a měl částečně pravdu. Četl jsem, že na klasické plecháče se dají obout gumy od 155 do 175 ale né víc. To stejný by asi mělo platit i na těch liťácích. Nechtěl bych to někde zout. Nestalo se někomu něco takovýho? Rozmery pneu Zdarek fsici. Zajimalo me, ´jak vysoky jsou nejcasteji pouzivany pneumatiky na skodovackejch diskach. Na svoji skudku nechci nic s podlozkama, protoze potrebuju Skudku obcas i jako nakladak :), takze to vezmu podle velikosti sestupne : 155/80 R14 - 175/70 R14 - 165/80 R13 - 165/70 R14 - 175/70 R13 - 165/70 R13. Dalsi hodne pouzivany gumy ( alespon v mym okoli jsou 195/60 R14, ty jsou priblizne stejne veliky jako 165/80 R13. Nejvyssi z dany rady ma prumer 60,36 cm a nejmensi ma 56,12 cm. To znamena, ze nasadim-li na auto misto puvodnich 155/80 R14 ( muj pripad :( )pneumatiky 165/70 R13 , snizim auto o 2 cm. Zaroven zvysim schopnost akcelerace, spotrebu, uchylku tachometru a snizim maximalni rychlost.Tak to bylo jen pro zajimavost. RE: RE: RE: RE: RE: S120 a elektrony Fyzika je fyzika, ale pro definování těchto hodnot je třeba určit poloměr na kterém se daná hmota bude otáčet a rychlost otáčení. Takže úloha zní: 5kg, při úhlové rychlosti..? a při poloměru otáčení...? RE: RE: RE: RE: S120 a elektrony Ano, ale plati ti pomer, 1 Kg valivej hmoty sa ti vyrovna odlahceniu 5 Kg statickej hmoty. To je fyzika. co sa tyka valiveho odporu, ta s tym suhlasim. RE: 185/70 R 13 Pokud nemas tyhle plaste v TP zapsany, staci se obratit na odbor homologaci SKODA M.B., trochu si nima dopisovat, chteji videt typ motoru, cislo karoserie, technicak, fotku prevodovky a zadni napravy a celyho auta a poslou Ti papir, ze na auto s VIN xxxxx muzes pouzivat kola : xxxxxx,xxxx,xxx,xxx,xxxx,xxx,xxx. Jsou tam fakt ochotni, az me to prekvapilo. RE: RE: RE: S120 a elektrony Jazdne vlastnosti verim ale ta spotreba a akceleracia je pekna kravina. Asi placebo efekt. Valivy odpor suvisy skor s typom pneumatiky ak ked tam boli povodne ekonomky, niet uz velmi kam ist. Hlinikovy disk to neurobi ani znizenie hmotnosti auta o 10 kg. RE: RE: RE: RE: 185/70 R 13 Mám podložky na předku 1cm, vzadu 3cm, podle mě nic moc. Při silniční kontrole, jsem musel vozidlo odstavit, odebrali mě TP a auto jsem odvezl na odtahovce, protože jsem ho tam nechtěl nechat, další jízda nebyla možná a oddělávat podložky na silnici nic moc práce. A to jsem se vůči orgánům choval jak vlesdoprdele. Cca mě to vyšlo na 4.000,- RE: RE: RE: 185/70 R 13 Ahoj.Chtěl jsem se jen zeptat.Jak jsi to myslel s těma policajtama.Měli řeči když zastavili auto s vylezlími koly z blatníků a přišli po podrobnějším ohledání na šesticentimetrové podložky.Pokutovali to nějak?Mám totiž na Rapidu 4cm každé kolo,ale tu čest spolicajtama jsem ještě neměl.Bohu díky Pneu Článek je moc hezky napsaný,ale postrádám tam třeba přiřazení pneu k diskům.Shrnutí jednou větou: Na pelechové bych širší pneu nedával , je dost slabé.Nechci kritizovat,protože sám o tom moc nevím a chtěl bych se spíše zeptat zda je vhodné nechat obout škodovácké KOPRETINY do pneu R13 185/70. Díky Dave RE: RE: S120 a elektrony Ja som na svoju Feliciu inštaloval 14 palcové hliníkové trojramenné disky Alustar a na ne 185/60 pneumatiky Michelin. Ide to úplne super! Drží stopu aj pri silnom bočnom vetre, v zátačkách sa nakláňa menej, v daždi je to rozdiel fakt obrovský, nemá tendenciu plávať, akcelerácia je o dosť lepšia (asi pre nižšiu hmotnosť diskov) a hlavne spotreba klesla dosť seriózne - na pol nádrže 300 km (predtým so sériovými diskami a pneu tak 250-260). A vizuálny dojem je tiež o inom - auto vyzerá s tými kolesami oproti sériovému fakt elegantnejšie a "ostrejšie". RE: RE: Zkušenosti s favoritem Podvozek HP bude nejspis podvozek se sportovnima tlumicema HP sport, jsou to hodne tvrde tlumice i s pruzinama, mam je na aute a myslim ze to je zaklad kazdeho tuningu.cela sada i s tlumicema stoji kolem 12 000 ale stoji to zato. RE: RE: S120 a elektrony Myslis si, ze aj pri 7.5" plechových diskoch bude spotreba nizka? Mam totiz zaujem nahodit na 120 tieto plechace s pneu 185/60,65 R14...Nevies nahodou prosim ta, kde zohnat nejaky lacnejsi karburator zo 130,136? Dik za odpoved. Zivotnost Zkraceni pruzin predni napravy razantne snizi zivotnost napravy.Pri prejezdu nerovnosti to jde az na dorazy.Rozumne je 1/2-1 zavit a do zadu podlozky. RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější BA-Trnava ... v pohode! - nikde nikoho - tam sa nema co stat. ... ale 200 km/h v Petrzalke - Ty musis byt riadny DEBO !!! RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější BA-Trnava ... v pohode! - nikde nikoho - tam sa nema co stat. ... ale 200 km/h v Petrzalke - Ty musis byt riadny DEBO !!! RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější BA-Trnava ... v pohode! - nikde nikoho - tam sa nema co stat. ... ale 200 km/h v Petrzalke - Ty musis byt riadny DEBO !!! RE: Zkušenosti s favoritem Môžeš mi prosím Ťa objasniť čo je podvozok HP? Tiež by ma zaujímalo čo na to hovorí spotreba? Aj v jednom aj v druhom prípade. Mmch tie 15-ky mal z čoho? DOTAZ Po přečtení článku mě napadlo zkusit touto cestou najít někoho,kdo by mi poradil-na favoritu z r.90 máme kola 195-50-15. Je vubec nějaká možnost získat na ně povolení do technického průkazu? Osobně myslím, že jsme bez šance, ale přesto... Za případné typy předem díky. RE: geometrie Vy si myslite ze ludia su blby ? Po zasahu do konstrukcie prednej napravy sa robi automaticky kompletne nastavenie geometrie. Alebo to snad niekto nerobi ? STK+disky Nechapem ako sa mozete obava kontroly na STK. Svoju 120 som priviezol na STK odstavil na parkovisku, slecne ktora prebera auta som na rovinu povedal ze jej dam 1000-ku /Sk/ a nech mi to do 2-hod. vybaví. Je sice pravda ze na auto sa ani nepozreli, ale na 2 roky mam pokoj. Co sa tyka tych zliatinovych diskov, s roztecou 130 sa robia napr. Mangels typ Triangular vyzeraju ako na Off Road, maju slusny limec a vyzeraju na skode velmi dobre. Alebo pouzite distancne podlozky ktore mania aj roztec napr. 130/100. Este jedna vec skratenie pruzin ozaj zlepsi jazdne vlastnosti, ale predna cast je jednoducho velmi lahka. Prosím o INFO Som dosť neznalý tejto problematiky,preto prosím o nejaké informácie.Sú tomu len 3 dni čo som si kupil Feliciu a s ňou aj pekné kolieska.Kedže v tejto oblasti niesom doma prosím o nejaké info,či už o značke elektronov,rozmeroch,problemoch s polišmi..atď. Ide o disky zn.Alessio,pneu,Semperit Sportlife,185/55R14 79T Veľmi pekne dakujem.. felicia a R15/50 205 Jestli de tam narwat BBS R15 pneu 205/50 jestli jse tam vejdou a jak to vypada z plolicii! geometrie Nenapadlo Vás, co dáváte podložky pod kola, že tím změníte geometrii přední nápravy? Ono totiž úhel pod kterým je svislák je takový, aby se při točení volantem kolo otáčelo na jednom bodě, ale takhle opisuje rádius a to tím větší čím máte větší podložku. Nechápu jak toto přispěje k přesnějšímu a stabilnějšímu řízení. RE: RE: Zkušenosti s favoritem Když pročítám některé připomínky na této stránce nemohu se zbavit dojmu, že někteří rádoby tuneři si nejspíše svoje podvozky a motory ladí svým sporným sebevědomím a haněním škodovek, které jsou na tom minimálně na stejno i když jsou od sebe koncepčně třeba více než 10 let. Nezáleží jestli výrobce dal do série motor v předu či vzadu, jaký tam je podvozek atd. Záleží přece jenom na Vás co si z toho svýho miláčka uděláte.Když pojedete Š 130 a předjedete na křižovatce Favorita není jisté, že za půl roku to bude obráceně. Stačí přemejšlet a lehnout si pod auto. Neznám auto na kterým nejde ještě něco vylepšit. Vlastním Š Favorit a proti jinejm škůdkám nic nemám ( asi nemám trauma z dětství).Moje kára zatím nemá na erko s 1.8T a beru to jako výzvu do budoucna. Bojuju s tím s třináctkou klíčem a momenťákem a ne na webovskejch stránkách. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější Tech 200 by slo od Olbramovic (kamarad tam jel 190 s oktavkou a nic mu to nedelalo), tech 160 bylo od Olbramovic v pravem pruhu, zkousel jsem 150 od Benesova a v pohode (pud sebezachovy a adrenalin na 90%), ted mam 175/60 sportlife (dost velky snizeni, dost vetsi spotreba)+ jiz zminovany snizeni + podlozky vpredu 2,6 a vzadu 5,6 = auto se ani nehne, ale ustreluje. Pneumatiky by chtely sirsi (min 195). Az dodelam auto (motor, prevodovka, ochr. ram a tlumice - vse nove - dokonceni prosinec 2001/leden 2002) tak to vyzkousim a dam sem vedet. RE: RE: 185/70 R 13 Používal jsem na svojí škodovce 105LM 6cm podložky vpředu i vzadu, koupil jsem si k tomu micheliny 165/80/R13 i s ráfkama vše nový mě vyšlo na 8000,- a pánové můžu vám říct byla to soda, takhle jsem s tim jezdil asi 1 a pul roku nez jsem dal auto brachovi, ale byl to strašnej lapák policajtů.Když jsem přijel do toho pneuservisu kde jsem gumy kupoval aby mi jednu opravili tak ten manik po sundání kola málem omdlel když uviděl to železo. RE: 185/70 R 13 Když máš auto správnýho roku výroby (všechny Rapidy a tuším že od r.v. 85 všechno co má kalibrované nákružky na přední nápravě) tak už bys měl mít v TP zapsané dvoje ráfky a pneu. Když ne tak by ti je tam měli automaticky dopsat (mě je tam dopsali), ale klidkně bych jezdil i bez dopsaných, prozože literatura, kde je používání druhých gum a ráfků uvedený, je autorizovaná Škodou a.s.. Jinak rozdíl mezi 165/80 a 185/70 je dooost znát. Doporučuju výměnu. Pětky ráfky se taky daj sehnat. Mimochodem: KOUPÍM JEDEN RÁFEK 5,5x13 HLINIK-OKRUHOVEJ. KDYBY NEKDO MEL POSLU FOTKU PRO SROVNÁNÍ - PLATÍM ZLATEM. RE: RE: Zkušenosti s favoritem Ha Ha nevim co to tady kecas myslis si ze kdyz sis koupil zavodni motor tak ses nejakej tvrdej favorit s mensima upravama ti klidne natrhne prdel a na favorita dat zadni nahon tak pak dat motor dozadu protoze by to hrabalo mozna jeste vic prece vime ze zadek je lehkej a vsude by klouzal.A neurazej Favority taky sem nemel keci na s130.JO! RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější Tech 200 si s beznym autem a existujicim pudem sebezachovy nedovedu predstavit. Tech 160 se S130 taky moc ne a uz vubec ne po prave strane smerem na Olbramovice. Mame vubec na mysli to same esicko? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější No ono se normalne da projet tak okolo 150 - 160 po prave strane. Kdyz to pojedes jak riaks protismerem tak tam muzes jat treba i 200 protoze se to da upne narovat RE: S120 a elektrony Je to pravda, kamarat ma v S105 motor z Favorita 136, super voz! Pred casom nahodil hlinikove disky s gumami 185/60 14", stabilita sa vyrazne zlepsila, brzdi vyborne, gumuje bezproblemov ale hlavne spotreba zostala na tej istej urovni. Na daleke trate /Taliansko/ pri rozumnej rychlosti /90 - 110 km/h / vychadzala spotreba nieco malo pod 6 l/100 km!!!!! Super. RE: RE: 185/70 R 13 Na jare dam nejspis 165/70R13. Svuj technicak jsem jeste nevidel (jeste nemam hotovej prevod), takze nevim, co tam bude. Ale vzhledem k tomu ze je moje S105 model 88 (r.v. 87), tak predpokladam, ze 185/70R13 na 5J*13 by nemusel byt az tak velky problem (pokud sezenu ty disky) - ale jeden nikdy nevi (asi by to chtelo nejaky dobry kontakt na DI, nebo kdo to ted vlastne dela). Kazdopadne, pokud nekdo vite o peti koleckach sirky 5", tak mi muzete dat vedet (idealne ve VC okolo HK a spol.;-)). RE: 185/70 R 13 Použiju zkrácený citát z knihy M.R.Cendrycha: Od počátku výroby vozů Š 105/120 byly na kola obouvány pláště diagonální 155 x 14, nebo radiální 155 SR 14. ... Od srpna 1980 byl uskutečněn přechod na kola 13". Od tohoto termínuse montovaly pláště radiální 165 SR 13. ... Na automobily 130 L a GL, 135/136 L a GL, Rapid 130, 135, 136 od srpna 1984 a na všechny ostatní typy vyráběné od srpna 1985 je možné montovat disky 5J x 13 H2 a na ně pneu 185 /70 R13. Z tohoto textu je celkem jasné, že je vše dáno rokem výroby vozu. Osobně jsem ještě něměl možnost nahlédnout do technického průkazu vozu příslušného data výroby, ale asi tam mají zapsány oba druhy disků i pneumatik. Pochybuji že by na DI dodatečně zapsaly druhé disky a pneu. (záleží na ochotě) Ale stejně netuším kde bys zháněl 5J x 13 H2 s roztečí otvorů na Š120. A na původní disky ti 185/70 nepovolí ani náhodou. Já bych to stejně radši nezkoušel, disk je příliš ůzký. Doporučuji 175/70 nebo /65 nebo 60 a risknout to bez přihlášení. Pokuta není tak vysoká a pokud ti nějakej trotl za to sebere techničák tak po přezutí na původní 165/80 ti ho zase vrátí. Pokud má někdo jiné zkušenosti, rád si je přečtu. Škodám zdar. 185/70 R 13 Koukal jsem do starsich materialu od Skody, a pro modely 105/120/130 jsou uvadeny jako _standardni_ rozmery pneu 155R14, 165R13 a _185/70R13_. Vite nekdo jak narocny by bylo prehlaseni prave na 185/70R13 na DI? A v pripade ze se podari, jaky bych pro ten rozmer mel pouzit disky? ..někdy ne... Já byl pořád názoru,že si mám dát na svou tausntku nějaký širší kola než tam jsou(155-14),ale teď jsem sehnal pneumatiky 155-14,ale nízkoprofilový,sice se to zdá bejt jako prkotina,ale auto fakt o mnoho líp sedí a o něco málo líp jede,sice jen o málo,ale je to znát.Na technický,to je v pohodě.Při osmdesátce jsem lítal se starejma gumama na cestě jako čamrda a teď to fakt sedí-můžu jenom doporučit!!Škodovicím zdar a ještě hodně najetejch kiláků. RE: Zkušenosti s favoritem S favem se vrat na trenazer na 130 nema. Jedine co by mu mohlo pomoct je udelat mu zadni nahon, ale k tem pneu. Mam na aute Pirreli P7000 225/40 ZR16 a taky je to poznat uz jenom na bocnim vedeni a tim ze se pri rychle jizde nehrnou pod auto, ale chtelo to poradnej motor takze tam ma skoro novej motor z skoda 200RS a je to fakt dobry, ale u predniho nahonu by jsi stim asi nepochodil. Takze rikam siroke pneu ANO, ale jen za predpokladu, ze se vam to stim rozjede. RE: RE: Pomozte Po precteni vsech clanku v teto sekci bych chtel na sve Facko dostat jinacejsi gumy, nez standartni. Muzete mi nekdo poradit, jake gumy mohu dat na normalni plechove disky s rozteci sroubu 100mm (r.v.94) ??? Odpovedi prosim na mail...Diky moc. RE: Pomozte Co by se asi mělo stát??? vždyť to jsou normální gumy, který se používají na škudkách, až na to že jsou na 70, normálně vidíš na 80, ale nikdo nic neřekl když jsem s tím jezdil, teď tam mám 175/70 R13 a policajti už řvou, ale ještě jsem flastr nedostal, ale STK nevím jestli projdu, ale jdu až v září takže to je dosssssst daleko, kdoví co se stane :)))) Pomozte Jak velký je problém dát na Škoda 105 M r.v.1985 pneu 165/70 R13 běžně používaných na Š Favorit.Co na to STK a policejní kontroly.Díky za rady. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější To esicko znam, tam muze jet 160 (skutecnych) jen blazen. Nehlede na to, ze tamnejsi provoz vetsinou nedovoli bez rizika prejet do protismeru (tedy alespon v case kdy se tam vyskytuji)... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější Mam S130 L a po snizeni prednich per o dve otocky velika spokojenost (esicko mezi Benesovem a Voticema za Tomickym mostem - drive 120 kmh a ustrelovalo, dnes 160 a nic). Po asi pul roce nutna vymena dorazu (tech spodnich) a cekam kazdou chvili loziska. Nutno dodat - auto na vyblazneni - to znamena ve stylu rallye projizdeni ruznych spojovacek a nejaka ta dira me preci nerozhodi. Nekdy sem si myslel, ze mi upadne cela naprava. Mj: 21.4.2001 bude spanila jizda tunningovych aut Uvaly - Benesov. Ja pojedu (z financnich duvodu) Tabor - Benesov. Skodovkam zdar. DJVJAN RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější Moje 120 ,která nemá sníženej předek sedí 10 krat lip než FA 195/50 na felicii? Chtel bych se zeptat, jestli bude cinit problemy dat na felicii gumy 195/50 R15. Co to udela s tacho? Podle mych propoctu by ho to melo asi o 2.6% zpresnit. Dal bych 195/45 R15, ale na muj vkus jsou moc nizke a drahe. A Jeste: Je nutno bezpodminecne auto pri 195/50 snizit ? Auto se totiz asi o 8mm zvedne. Diky Petr. RE: RE: RE: RE: Zkušenosti s favoritem mam na favorite mišelinky 175/70 r 13 a sedí to oproti 165 barumom, matadorom....fakt super..V zátačkach to tak nevynaša...Je to super RE: Zkušenosti s favoritem Jak si tam proboha dostal 205ky?Já mám taky fábo,ale že by tam šly narvat 205ky sem ještě neslyšel.Prosím ozvi se.Dík. 110R na 205 Mam Skodu 110R s pneumatikami DUNLOP SP SPORT 2000 205/50 R13 a DUNLOP SP LE MANS 195/55 R13 (rezerva - aj tak je jej plny kufor). Disky su klasicke hlinikove, ako byvali na 130RS. Podlozky su vpredu 30mm a vzadu 50mm. Ako to vyzera mozete vidiet na www.autotuning.sk v rubrike od citatelov. Pneu ma vysli na cca 5000Sk/kus - to je prva nevyhoda. Druha nevyhoda je maximalka. Ta zisla zo 165 na 145 a to uz vadi dost. (Pozn. Je to auto na volny cas - na "vyblaznenie" a nie na jazdenie do roboty). Toto by mala vyriesit 5-stupnova prevodovka. Stabilita je perfektna (aj bez znizovania) a akceleracia sa tiez dost zlepsila. P.S. neviete niekto priblizne ceny pneu 245/45 R15 az 345/35 R15? Mam totiz dalsi napad... RE: RE: RE: Zkušenosti s favoritem ahoj,na podzim jsme kupovali nové pneu 205/60/13, značka FULDA - Arrow, na Ford Capri, jedna stála cca 3.200,- x4=pěkná suma. Od jiných výrobců jsme tento rozměr nesehnali, ve 13" je to údajně nejširší, co se běžně vyrábí. Martin RE: S110R + 13\"kola to je zajímavý, mě na DI řekli, že do techničáku mi je nenapíšou z důvodu, že záměna 14" disků za 13" je výjimka povolená výrobcem vozidla a tudíž ji není třeba do TP zanášet.A takhle bych se hádal i s policajtem na ulici.Já měl na autě 165/70/13 michelinky, seděly parádně.A taky to auto vypadá o hodně lépe, protože je níž posazené. S110R + 13"kola Cau vsichni, ponevadz sem se rozhodl, ze pokut uz bylo dost, tak bych me zajimalo jestli nekdo nevite, co s nasledujicim problemem. Mam 110R a mam tam 13" kola. Technicky vse OK, ale kdyz sem to chtel nechat prepsat v technicaku, tak mi na DI rekli, ze to nejde. (ale vzdyt na S100 to slo???) Taky mi kamarad rekl, ze to snad nejak de pres vyrobce auta. Nevite nekdo jak????? dik za kazdou radu RE: RE: Zkušenosti s favoritem cau pneumatiky-kuhmo,yokohama,dunlop ceny od 2500Kč - do 6000Kč RE: RE: Zkušenosti s favoritem Pneumatiky 205,210,220 na 13 palců se vyráběly za komouše pod označením Barum-Racing, jinak zkus firmu AVON, ta dělá speciálky na okruhy v různých průměrech, tedy i 13-ky. RE: RE: Zkušenosti s favoritem Ano existuju. (205/60/13)Videl som ich raz na Peugeote 205. Tiez som sa cudoval. Ale myslim si ze ich robi len velmi malo vyrobcov. Pocul som ze Dunlop ano, ale o inych neviem. Prilnavost Cau skodovkari, nezapomente, ze dyz mate na svejch vracich :-] pneu 205 ap. je to super na suchu, ale kdyz prsi... Zdenda RE: Zkušenosti s favoritem Este som fakt nepocul o tom ze by boli gumy 205/60 R13. Existuju vobec take siroke trinasky? A co je to HP? Inac musi to vyzerat super. Ale tie 195/50/15 vyzeraju asi lepsie, nie? S120 a elektrony Precetl sem si clanky tykajici se kol, disku a snizeni a kazdy ma trochu jine nazory. Ja mam udelanou S120, ale s motorem sem zatim nic nedelal. Nedavno sem sehnal za dobrou cenu 15palcovy hlinikace obuty do 195/50 R15, prikoupil distancni podlozky, ktery maj nejakejch 2,5 cm a namontoval je na auto. Vizualni efekt je suprovej a o stabilite uz ani nemluvim. Je to znatelne lepsi i kdyz zadek ulitava furt, ale to si myslim, ze uz je proste konstrukcne zastarale provedeni celeho auta a tezko s tim neco delat. A co se tyce spotreby, je to muj subjektivni pocit, ale nepoznal sem znatelny rozdil, abych rekl pravku pripada mi to uplne stejne jako klasicke 165/13. Snad jen kdyz ji pustim na dalnici z kopce tak nema takovou setrvacnost. Ted uz jen snizit predek a je hotovo. Skodoveckam zdar Radek 165/70R13 a snizeni Zdarec!Mam par komentaru k %subj Hodne lidi se snazi problem prilis vysokyho predku S120 resit pouzitim obuti z Favorita na predku, vypada to fakt priserne, nikomu to nedoporucuju. Na druhou stranu testoval jsem Barum Economy OR37 na svym smejdu (tenkrat S120/1977/998ccm) a musim rict, ze to proti puvodnim 155/14 sedelo sqele, kazdej to hned pociti. Potom jsme to prezuli na S120/1985 a i pres hroznej stav naprav sedela hezky, ale to melo snizeny predek o 5cm. Pozdeji jsem prestrojil starou 120ku na motor 110R a zjistil, ze to sedi porad dobre i na 165/80 a to i pri 160km/h. Je ale opravdu nutny venovat pozornost geometrii a tlumicum, u nekterych skodovek je potreba upravit geometrii predevsim zadni napravy, vetsinou ji nikdo nevenuje moc pozornost, ale Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze je to casto kamen urazu a nepomuzou ani podlozky, ani pneu, proste at delate, co delate, porad to plave a muze to delat treba spatna sbihavost zadnich kol. Takze bych vsem chtel doporucit: nez zacnete s tuningem podvozku, presvedcte se, ze je v poradku, treba ten tuning vlastne ani neni potreba. Zmena na 165/70 je levna, ale u Mka stoji za to si dat tu praci a pruziny vpredu aspon urezat. Taky se osvedcilo tam dat pruziny ze 100ky, je to prasarna, ale de to snadno. O tlumicich se tu uz psalo dost, staci vymenit. :-) RE: RE: bacha na to v Radotíně - 150metrů po pravé straně za železničním přejezdem. čauves Zbyněk RE: bacha na to Ahoj, kde je prosim Te ten krámek s tlumičema? Maj WWW? Nami bacha na to bacha na tu šířku disků - na plecháčích je 185 přece jinom moc,pneumatika už leze hodně přes ráfek a není to ono!!!Proč myslíte,že na většině upravených vozů je disk mnohem širší než-li obutá pneumatika.př disk 7x13 - 185/60 pak je pneu do střechy a nepřetéká a tudíš drží perfektně. A tlumiče s pružinama:jak se říka nechci dělat reklamu,ale objevil jsem krámek,kde maji HPéčka od 100-až po felicie za přibližně 10 000Kč a to komplet setík pružina tlumič.To je super podvozek a sámo snížení k tomu. Riegr má puziny,ale pouze na 130cítku za něco málo přes 4500Kč. tak ahoj lidi a přeji do nového roka - spousty povedených přestaveb a úprav. RE: disky sezenou se snadno v kazdym nemeckym tunning casaku je hafo reklam ( ne ze by jezdili ve skodovkach ale je to roztec treba na WW Brouka) pokud na to mas tak neni problem moc moc pekne kolecka stojej tak 400 nemeckejch korun za kus :-( Nekolik postrehu Nekolik mych poznatku z postupnych uprav podvozku: 1. uprava - elektrony ( Apolla ) + lip to sedi, lip to vypada, zkratila se brzdna draha - cena 2. uprava - zkraceni pr. pruzin o 1,5 zavitu a nove tlumice + daleko lepsi stabilita pri vyssich rychlostech (90 km/h a vic), lip to vypada, lip to brzdi - v kazde vetsi dire to dosedne na dorazy 3. uprava - zimni pneu 175/70 Stomil na plechacich (predtim 165/80 Barum OR 34) + lip vypada, lip to sedi, nejakou velkou zmenu akcelerace sem nezaznamenal, tachometr zase tak moc nekeca (dle vypoctu podle otackomeru), spotreba se nijak znatelne nezmenila - cena 4. uprava (chysta se na jare) - letni pneu 175/70 na elektrony + sam sem zvedavej jak velkej to bude rozdil proti tem Barumkam - dtto (ale samozrejme cena) Pripadne dotazy na detailni informace smerujte na mail RE: RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější Ja mam Š 130 L - po komplet GO /teneto rok som do nej vrazil na opravy cca 100 000,- Sk - vymenil som prakticky vsetko - novy motor,napravy,poloosy,brzdy,pruziny,tlmice Monroe... original zostala asi len pristrojovka. Predok je znizeny o 2 zavity. Moje skusenosti: Ked som auto znizil bol to obrovsky rozdiel /bol citit aj nizsi odpor vzduchu/, nehovoriac o vynikajucej stabilite - auto sedi ovela lepsie ako Favorit. Skusal som rozne pneu. a musim povedat ze najhorsie su tie original balony 165/80 - su sice vyborne na prevadzku na poli, v lese atd./auto je na nich velmi komfortne/ Ale na vyssie rychlosti sa nehodia - auto na nich plava. Skusal som 175/70 Michelin - je to velky rozdiel. Z hladiska ceny pneu. a spotreby paliva su pre mna idelane Michelin MXT 165/70 na prelisovanych diskoch - nema to chybu. Auto sedi v pohode do 150 km/h. Maximalne mi to ide 170 Km/h, ale to uz by chcelo iny podvozok. Neverili by ste aky je velky rozdiel medzi original Ceskymi tlmicmi a tlmicmi Monroe, auto na nich vyrazne menej odskakuje - doporucujem. Na nizsich pneu je auto ovela zivsie /udaj vyrobcu S 130 L, 0-100 KM/h za 15 s. - pri pneumatikach 165/80 / , takze s nizsimi pneu. a malou upravou na mojom motore /4 - iskrove sviecky Bosch z dlhym zavitom/ to mam z 0-100 Km/h za 13 s. Takze na akceleraciu nechavam Feliciu a Fabiu 1.4 MPI niekde daleko za sebou. Neviem si ale predstavit co to robi ked niekto da na Škodu 105-125 nizsie pneumatiky, tieto modely maju lahsie zprevodovanu prevodovku /staly prevod 4.22/ - takze uz tak velmi "kratku" prevodovku este zkratia, to musi byt na dialnici nieco strasne... Este jedna vec : Ked obujete nizsi profil, pocitajte s tym ze auto bude vyrazne tvrdsie a vyrazne sa znizi zivotnost cepy, tlmice.. - mam s tym znacne skusenosti. disky Urcite je fajn montovat na auto nejruznejsi pneu. Ovsem pokud clovek nechce podlozky, tak ma vetsinou smulu. Protoze na obycejne plechace 4 1/2 J x 13 nebo Apolla ci Meteory 5Jx13 se toho moc nenavlece. Je pravda, ze jsem na obrazkach videl pekny disky z lehkych slitin s rozteci 130mm a to 14tky i 15tky, ale vubec netusim kde k tomu lidi prisli. Netusite nekdo, kde se takove disky daji sehnat? Nebo je nekdo dokonce mate? Take bych chtel trochu snizit predek, ale nevim kde sehnat kratsi a tedy primerene tuzsi pruziny, resit rezanim to rozhodne nechci, nemate nekdo nejaky tip? Zkušenosti s favoritem Jelikož se tady zatím nikdo nezmínil o zkušenostech s favoritem, připojuji několik poznatků o pneumatikách na tomto voze. Na svém fávu jsem zvolil kombinaci podvozek HP a pneumatiky 205/60 R 13. Dle mého názoru je rozdíl obrovský. Vůz se v zatáčkách tolik nenaklání, těžiště vozu je díky podvozku HP níže, široké pneumatiky drží stopu. Můj bratr se vydal jinou cestou. Do svého fáva napasoval kola 195/50 R 15 !!!, bez dalších úprav podvozku. Jízdní vlastnosti se také zlepšili, ovšem vůz se stále dost naklání. Chci tím tedy říct, že než snižovat profil pneumatiky, je lepší tužší a dle možností nižší podvozek. Nemluvě o tom jak se nízký profil pneumatiky projeví na disku při projetí větší díry. Na závěr podotýkám, že všechny výše uvedené změny, byly provedeny bez nutnosti upravovat podběhy nebo vytahovat blatníky. RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější Ani nie. V Petržalke (kde bývam) je jedna taká cesta ktorá sa volá Panónska a tam sa to dá. Išiel som tade už aj niečo cez 200km/h. Samozrejme nie na mojej Škodovke. Vlastni zkusenosti a myslenky k zamenam standartnich pneumatik. Jo jo, sirsi a nizsi pneu, bezva vec, ale nevidel sem nikde ve zminenych negativech upozorneni na to, ze kdyz namontujeme nizsi pneu, zlepsime prevodove pomery pro akceleraci, ale zaroven tim zmenime udaje o rychlosti uvadene uz tak dost nepresnym tachometrem. Zrovna tak bych nesouhlasil s tvrzenim, ze sirsi pneu toho nemohou na zadni naprave (krome zminenych problemu s podelnym ulozenim) moc zkazit, jelikoz prvni modely se zadni napravou se sikmymi rameny (vlecena naprava) meli toto rameno z nedostatecne tuheho materialu a pusobenim bocnich sil se rameno prekrucovalo a kola ziskala postaveni do A. A pokud se tyto sily zvysi pouzitim prilnavejsich pneu, nemuze to tomu prilis pomoci. Rovnez uplne nesouhlasim s tvrzenim, jestli se ozyvaji divne zvuky pri posuvu vozidla vpred a vzad. Mechanismy prevodovky, rozvodovky a poloos se zejmena u starsich vozu mohou chlubit ruznymi provoznimi vulemi, takto se projevujicimi a zaroven patrici k beznemu opotrebeni neznamenajici zavadu. Myslim, ze skutecna vada prevodovych mechanismu se projevi pri jizde. Sam mam zkusenosti s obutim 175/70/13 na zadek S 130L, vsem to doporucuji zkusit, ale premyslejte, spolecne s mym prispevkem, co jeste vsechno muzete touto zamenou pokazit. At vam jezdi, zdravi Teepee RE: RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější Vykasli sa na policajtov. Keby sme stale rozmyslali co na to policajti, tak s tym autom dokopy nic neurobis. Ja mam S130L vpredu znizenu o 1.5zavitu, gumy 167/70/13 a zadok zdvihnuty o 3cm, gumy 175/70/13 a by ste neverili ta skodovka je fakt sikmo dopredu. Nie sikmo dozadu ako vacsina. A fakt to vyzera celkom fajn. RE: RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější Ale na Slovensku su cesty, kde sa da chodit "trochu" rychlejsie, ja som siel max 150 po rovinke. Mam 165/80 R 13, ale uz zodraty dezen. Mozem tam dat bezproblemova 165/70 R 13 popripade 175 a 185. Co na to policajti? MIRO RE: RE: Pneu jsou nejdůležitější Technická otazka. Tých 160 km/h chodíš jazdiť do Nemecka? Ja osobne nepoznám žiadny úsek na Slovensku, kde sa dá vychutnať jazda z takej rýchlosti. RE: Pneu jsou nejdůležitější Tak to je svätá pravda. Sám som mal vzadu 185/60/14 a v predu 175/70/13 a je to super. To auto sa chová úplne inak. Ešte chcem dať všetky disky prelisovať a to potom bude iná sranda. V 160km rýchlosti sa už bude dať v pohode jazdiť. RE: RE: RE: snizeni Ja jsem mel spis namysly ,ze ten predek bude zvedlej porad (nevyjadril jsem se presne).Samozdrejme kdyz obujes sirsi pneu tak tu stabilitu o neco zlepsis - i vzhledove to vypada super - a o vzhled tu jde taky :-) Stabilita Nechci tady vyvracet někoho názor, ale pouze pneumatiky škodovce moc nepomužou. Já měl Š100, sníženou o 2závity pružiny, podložky o šířce 30mm, al kola 15", pneumatiky 195/50 R15, pak už se dalo hovořit o dobré stabilitě, ale byl problém to dostat do pohybu, upravený motor z Š130 s tím měl problémy. Škodovkářům zdar. RE: Pneu jsou nejdůležitější Plně s tebou souhlasím. Ale mám pocit, že jsi ve tvém komentáři pouze opsal kus mého článku. Zapoměl jsi na to, že zbytek článku byl hlavně věnován opravám toho co používáním širších pneu způsobíš. RE: RE: snizeni Nesouhlasím s tvým názorem. Tento článek byl napsán právě proto, že pouhá změna pneu znamená obrovský rozdíl. Pneu jsou nejdůležitější Doporučoval bych všem, aby než se pustí do různých ďábelských úprav podvozku nejdříve věnovali trochu pozornosti právě pneumatikám a stavu tlumičů. Viděl jsem spoustu aut, které měli podložky, převařené disky a podobně, ale jezdili na vysokých barumkách. Většina škodovek plave po silnici právě na vysokém pneu! Zkontrolujte stav podvozku své 120 a obujte na ni třeba 175/70. To jsou pneu, které se dají běžně sehnat jeté, takže to ani nebude moc stát. Ten, kdo už to zkoušel, ví o čem mluvím. Rozdíl je opravdu znát. Budete se divit, co si obyčejná 120 nechá líbit. Škodovkám zdar. RE: snizeni No, máš vcelku pravdu, ale je to podle toho co tam je klasicky obuté. Mám rozměr 185/60 R14 (lépe 195) a faktem je že tento rozměr auto o "něco" sníží. Samotná pneumatika však nestačí ke zlepšení jízdních vlastností u 120 - nejlepší řešení = snížit+širší pneu. snizeni Bohuzel sirsi pneumatiky na ten proklete zvedlej predek nemaji zadny vliv :-(((((
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|