Komentáře k článku: Dodatečná montáž vstřikování Bosch Monomotronic (BMM) Dodatečná montáž vstřikování Škoda favorit Datum: 22.09.2012, 19:34 Od: Nerad Dobrý den chtěl bych se zeptat co obnáší úprava otáčkomněru. Motor jsem předělal na vstřikování ale z otáčkomněrem si nevím rady. Děkuji RE: Svorkovnice Dobrý den pane Doležal moc by mě pomohlo vyřešení těchto problémů. Dostal jsem komplet motor i s řídicí jednotkou a vším co ktomu je, a hodlám to namontovat do škody 130. Stim také potřebuji vyřešit instalaci čidla otáček do převodovky 130cítky. Děkuji Jiří Straka Nesmysl Nechápu,proč se vůbec někdo tímhle zabývá.Pokud se nahradí kaburátor vstřikováním BMM,žádný přínos to mít nebude.Výkon bude stejný nebo dokonce menší,zařízení je složitější takže větší pravděpodobnost poruch.Pokud se na tom něco posere,tak bez diagnostiky na tom nikdo nic nespraví.Jsou to vyhozené peníze.ZLATÝ KARBEC. RE: Svorkovnice Pan Dolezal, ak mozete poradte mi s problem, ktory sa netyka riadiacej jednotky typu BMM ale typu Maneti Marelli. Mam Feliciu 1,6MPI r.v:1996 55kW. Pri nastartovani studeneho motoru su otacky velmi nizke cca200ot/min. Po par minutach chodu otacky postupne stupnu asi na1000ot a potom klesnu na 500ot co je hodnota volnobehu. Pri starte tepleho motoru nemam problemy. Ked su extremne mrazy tak ten motor ledvaj ide. Vo vykone necitim nejaky rodiel pri studenom a teplom. Vyzera to akoby sa potreboval trochu zohriat potom tie otacky stupnu dost rychlo na hodnotu 1000ot. Pred casom som musel vymenit vzduchovu klapku lebo motor mi na krizovatkach skapaval. To sa vyriesilo ale problem s otackama bol pred aj po vymene klapky. V servisoch bud nevedia alebo nepresvedcivo tvrdia ze je to riadiacou jednotkou. Merali mi aj hodnoty snimacov teploty vody aj vyduchu ale vsetko je vraj v norme. Neverim ze je to riadiacou jednotkou lebo inak sa ten motor chova v celku dobre aj starty su bez problemov. Prosim poradte mi. Odpovedzte cez mail sloboda.jaro@seznam.cz Dakujem RE: Svorkovnice Pan Dolezal, ak mozete poradte mi s problem, ktory sa netyka riadiacej jednotky typu BMM ale typu Maneti Marelli. Mam Feliciu 1,6MPI r.v:1996 55kW. Pri nastartovani studeneho motoru su otacky velmi nizke cca200ot/min. Po par minutach chodu otacky postupne stupnu asi na1000ot a potom klesnu na 500ot co je hodnota volnobehu. Pri starte tepleho motoru nemam problemy. Ked su extremne mrazy tak ten motor ledvaj ide. Vo vykone necitim nejaky rodiel pri studenom a teplom. Vyzera to akoby sa potreboval trochu zohriat potom tie otacky stupnu dost rychlo na hodnotu 1000ot. Pred casom som musel vymenit vzduchovu klapku lebo motor mi na krizovatkach skapaval. To sa vyriesilo ale problem s otackama bol pred aj po vymene klapky. V servisoch bud nevedia alebo nepresvedcivo tvrdia ze je to riadiacou jednotkou. Merali mi aj hodnoty snimacov teploty vody aj vyduchu ale vsetko je vraj v norme. Neverim ze je to riadiacou jednotkou lebo inak sa ten motor chova v celku dobre aj starty su bez problemov. Prosim poradte mi. Odpovedzte cez mail. Dakujem RE: Svorkovnice Muzete mi poslat zapojeni uvedene svorkovnice ? Nevim kam zapojit dalsi kabely od ECU BMM MA 1.2.3. Svorkovnice Možná by stálo za to zmínit se o dvou svorkovnicich které zbydou po zamontování BMM do staršího Favorita. Nachází se u aktivního uhlí jedna je servisní pro propojení s počítacem a na další ma šest vývodů a příjde tam zapojit otáčkoměr, stálý proud, proud od spinaci skříňky, kostra, atd. Jestli budete chtít napíši o tom článek nebo zašlu individualně. Dále je problém s otáčkoměrem a kontrolkou na palivo které jsem také vyřešil pokud chcete rad pomohu. zlatej karbec zlatej karbec lambda sonda ludia mam velky problem, mam auto s riadenym 3 cestnym katalyzatorom (neni to skodovka ale myslim ze problem je ten isty pri vsetkych autach) je na nom zly katalyzator a lambda sonda. novu sondu uz mam ale davat 5 tisic za novy kat alebo 3 tisic za kat z vrakoviska sa mi nechce. niektory servisaci mi hovorili ze pokial je zly kat odide rychlo aj nova sonda. vztahuje sa to aj nato ked kat vyhodim a dam ta len obyc. vyfukove potrubie (o STK sa nebojim - to kamosi vybavia) ide mi o funkcnu lamba sandu kvoli riadeniu optimalizacie spotreby (zla lambda sonda ze vraj zvysuje spotrebu). resp. je mozna taka alternativa - vyhodit sondu uplne von ? ake udaje potom berie riadiaca jednotka ? ako to ovplyvni spotrebu ?. takze v podstate mi ide o to ktora z tychto alternativ je najlepsia: 1. nova sonda + vyhodeny kat (namiesto neho obyc. vyfukova potrubie) 2. nova sonda + nefunkcny kat 3. stara sonda + nefunkncny kat 4. nezapojena sonda + nefunkcny kat 5. nezapojena sonda + vyhodeny kat ktore riesenie je najvyhodnejsie z hladiska spotreby (emisie ma nezaujimaju) ? alebo treba dat aj novy kat (to by som nerad - stoji to vela $$$) auto je mazda 323f ale to myslim neni podstatne. kto vie nech poradi budem velmi vdacny. dakujeeeeeeeeeeeeeem rasto RE: RE: BMM aj do 742.136 Nesdílím tvůj názor, myslím, že by tam šlo. Problém vydím jedině v katalyzátoru RE: BMM aj do 742.136 Nie je to mozne SLOVAK FUCK OFF.!!!!!! BMM aj do 742.136 Je mozne namontovat vstrekovanie BMM aj do motora Skoda 742.136, ak ano tak ako Vdaka RE: RE: BMM podrobně Ano, je to určitě ta knížka. Ještě je v obchodech k vidění. RE: BMM podrobně No nejakou takovou mam doma taky, nevim jestli je to ta sama. Je cervena, s titulem Favoritm/Forman Jak na to (myslim, ze v tom nazvu je i Pick-up, ale nejsem si jistej). Preklad z ANG to je. Zda se mi celekm dobra krome haldy ruznych chybicek a preklepu a skutecnosti, ze se mi kapku zacina rozpadat vazba. Fakt ovsem je, ze motor s karburatorem i BMM je tam rozebranej relativne dobre. BMM podrobně Protože vlastním Formana s BMM a jednou mě už vstřikování dost poškádlilo (v servisu nepomohli, pomohla knížka) zajímali by mě hlubší informace o systému. Že by měl někdo nedej bože schema řídící jednotky? To by byla bomba. Jinak výstupy čidel a úrovně napětí jsou docela dobře popsány v knížce, která nevím přesně jak se jmenuje, protože ji mám doma, ale vím, že je to překlad z angličtiny a má velký brožovaný formát. Urcite pokracovat Uz o tom premyslim nejakou dobu, jsem urcite pro pokracovani, jelikoz si do experimentovani prilis netroufam (neni to zas tak levny spas ...), tak by se mi poznatky co a jak hodily. BMM Zdravíčko tuningáři,já mám Fábo z 93 s BMM,má najeto asi 70 000 a zatim celkem spokojenost.Kdyby ěkdo měl nějaké bližší informace co a jak zlepšit nebo upravit,tak se o to podělte.Dík a Škodovkám zdar. RE: RE: RE: BMM K přestavbě mě donutila havárie a následná přestavba. Sehnat Formana z německa je problém a se vstřikováním je to téměř nemožné. RE: RE: RE: RE: BMM Ta knížka neni rozhodně špatná. Podle mě je mnohem lepší než ta od Cedrycha. Nejlepší je mít všechny. Spotřeba BMM je docela slušná a nemusíte si dávat tolik pozor co děláte s plyn. pedálem narozdíl od karburátoru. Ale dynamika je slabší než u karburátoru. RE: RE: RE: BMM Mně osobně ta knižka kničemu nepřipadá,ale je to muj osobní názor,ovšem každej tu knížku nemá.Je pravda že pro zvyšování výkonu motoru to není nejlévnější varianta,tudiž je levnější upravovat motor skarburátorem ,ale osobně si myslím, že se stříkačkou i když jen jednobodovou se dá líp hlídat spotřeba.Ovšem nesmí to být první verze BMM které podle skušeností s firemním favoritem chlastali skoro deset litrů :o)))A když už otom je řeč ,nevíte kde bych sehnal větší trysky do karbecu na faveca ? P.S. Klidně pokračuj, rád si to přečtu. RE: RE: BMM ja to o te knizce psal jen proto ze je k nicemu :o)) a co te donutilo k prestavbe? RE: RE: BMM Skodovaci tuningari, nesnazte se pouze vsechny nove stranky kritizovat a delat nejchytrejsi na svete, pokud neumite prispet svym clankem. Mohli bychom se dockat toho ze brzo nebude o cem diskutovat, coz by bylo velice smutne. Vsem kteri kdykoli prispeli do tematu o diskusi dekuji a doufam ze co nejdrive prispeji svym clankem o typech litych kol na vuz Skoda 120-130. BMM Naprostá pravda. Než předělávat půl auta, raději si koupím jiné. Navíc z karbu bych nepředělával, ani kdybych to dostal jako sponzorský dar. Ale k diskuzi zajímavý námět. RE: BMM Knížka není všechno. Podle ní tu přestavbu neuděláte. Jájsem jí provedl z donucení a mám s tím už zkušenosti. Chtěl jsem se o ně jen podělit. BMM No nevim, ale karbec za BMM bych teda urcite nemenil, uz jem proto ze BMM je smejd. Kdyz uz tak jedine MPI. A tu knizku ze ktere jsou tyhle a podobne clanky mam doma.... RE: BMM No já jsem rozhodně pro pokračování článku, jen me zajímá jak se to celé nakonec nastaví a seřídí (doma se šroubovákem, přístup k VAGu nemám :-)) BMM Domnívám se, že zástavba BMM do favoritu nemá vzhledem k náročnosti hlavně finační praktický význam. Motory s karburátorem jdou snadněji upravit pro vyšší výkony, resp. pro vyšší dávkování paliva a rovněž si myslím že nám zákony snad nebudou dávat nůž na krk, aby musel každý dovybavit auto katalyzátorem a elektronickým vstřikováním (doufejme, tedy spíš doufejte). Já mám felicii s 1,3BMM a jen díky upravené řídící jednotce a slícovanému sání to teprve slušně jede (asi 54kw). Jinak je článek zajímavou informací, uvítal bych přehlednější schéma a možná by i ostatní zajímal princip činnosti systému BMM a jak reaguje na výstupy jednotlivých čidel. Také se domnívám, že bylo zajímavé se zaměřit jaká je třeba údržba tohoto systému, její nejčastější závady a případně jejich odstraňování. Díky. Ahoj Aleš RE: Karbec vs BMM A to jsi slyšel, BMM má i felicie 50 Kw ?? Karbec vs BMM Jsem pro pokracovani clanku, ackoliv osobne bych si (emise neemise) BMM do Fava nedal. Ma o 6 kW nizsi vykon nez standartni motor Skoda 781.136, ridici jednotka je dost draha a myslim, ze take pomerne nachylna k porucham. Jak jsem ale napsal, rad si prectu o ruznych moznostech prestavby Favoritu. :) Jednobodove? Vypada to podobne, jako kdyz se namontuje do auta LPG? Ze by se to dalo nacpat i do auta s petikanalovou hlavou? Co takhle S130? Jen hezky pokracuj.... :-)
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|