Komentáře k článku: Výplody ČSSR automobilového průmyslu oprava Datum: 28.05.2013, 16:09 Od: Jiří Žáček Coupe UVMV mělo samonosnou,, kovolaminátovou ,, karoserii, pŕi výrobě velmi pracnou. Všechny napodobeniny vznikly s použitím ručně laminovaných panelu na příhradové konstrukce. Coupe UVMV si dobře pamatuji, byl jsem tam celý život zaméstnán. Ahoj všichni! RE: Favorit 115L Se začátkem výroby typu Favorit 115 to bylo tak. Byl připraven kompletně do výroby snad včetně všech přípravků. Normálně se o tom mluvilo i psalo. Dokonce byl i nějaký test (v časopise Automobil ?). A jak píšete, první návody k obsluze obsahovaly i typ 115. Avšak těsně před spuštěním výroby si spočítali prodejní cenu, která snad v té době (nevím, jestli to byl rok 1989 nebo 1990) již částečně vycházela ze skutečných nákladů. A rozdíl konečné ceny Favorita 136 a 115 byl 400 Kčs. Tu informaci si pamatuji z ČST, snad z Televizních novin. Jestli to byl pravdivý důvod, toť otázkou. Zřejmě na tom část pravdy je. Myslím, že roli sehrál i malý rozdím mezi 136 a 115 a obava o nezájem zákazníků. RE: RE: RE: Tatra Beta Zdarec, rozhodl jsem se tuto Tatrovku si koupit. Na netu jsem nenasel moc informaci. Nemate nekdo neco vis o teto Tatre? Rozmery vykres? Nevite o nekom kdo se o tuto tatrovku zajima? Co tak zalozit klub? Hallo Dolly RE: RE: Tatra Beta Dobrý den. Jsem nadšenec pro elektromobily a toto autíčko se mi zdá velmi vhodné. Jaké jste Vy sehnal informace na téma Tatra-Beta? Předem děkuji. Piskoř L. RE: Motor 1.6 ma tenhle moturek v rapidu nemam vstřikovani, ale jen karburator a je to bomba Motor 1.6 Proc by VW investoval penize do stavby nove motorarny(i kdyz to slibil) a vyrabel dobrej novej motor 1.6(Skoda) kdyz muze do Felicii a jinych modelu strcit a prodat svuj zastaralej 1.6 z VW golf III kteryho ma plne sklady že? Jo ten kdo prodaval Skodu tak si ty sliby mel takrikajic dat i na papir .........ale mozna se mu ani nechtelo. Typ 720 ze se nevyrabel byla fakt nejvetsi chyba. Hlavne v kombi by nemel konkurenci. A proc ne tak ja jsem naposledy cetl ze to hlavne umrelo kvuli zruseni smlouvy o dodavce prevodovek z NDR ale myslim spis ze pravdu nikdo nezna a ten kdo zna tak se zase nechce vyjadrit ale mozna se casem v nejakych memoarech nejakeho zasveceneho dozvime pravdu. RE: Tatra Beta měl bych zájem o podrobné info o pick-upu Tatra Beta, zajímá mne vše, díky. RE: Škoda no jeste tu chybi 3 dverovy prototyp favorita a S 720 s motorem 1250ccm, rozvodem OHC a vykonem 55kW. Velmi pekne auticko, videl sem v M.B. Tatra Beta Měl by tu být ještě výsledek spolupráce Škodovky a Tatry - Tatra Beta - pickup o kterým se moc neví... RE: Tatra 625 Podle toho, co jsem vytáhl z lidí kolem Tatry, to měl být stavebnicový vůz - prostě dokonale na přání. Motor buď vpředu nebo vzadu, čtyř-, šesti-, nebo osmiválec, chlazený vzduchem nebo vodou... dost jsem zíral, ale ono to fakt je konstrukčně možné, a i bariérovými zkouškami by to muselo obstojně projít - tam jde zejména o tuhost budky, které je celkem jedno, kde je jaký motor... Modýlek T625 byl vystaven kdysi v Ústí n.L. ve Státní vědecké knihovně - nějaká výstava ohledně poválečného designérství... byla to nádhera... RE: Škoda Škody 720 Souhlasím, že je škoda, že se nevyráběla... malá historická odbočka: původní karosérie se podobala Wartburgům 353, jak je všichni známe. Pak to dostal do ruky Giorgetto Giugiaro a dotáhl základní (české) linie do nádherné (italské) stylizace. Proč se nevyráběla? Nebyly peníze na novou továrnu - AZNP tehdy ještě splácela zánovní továrnu na embéčka a postavit nový areál si prostě nemohla dovolit. Navíc ten typ Š720 neměl absolutně žádnou vazbu na stávající typy... zcela nový litinový motor (nic společného s progresivním hliníkovýým motorem embéček), žádné společné díly, museli by novou výrobu zavést i subdodavatelé koncernu PAL... neochota byla až na posledním místě. V prvé řadě za to mohly chybějící peníze (odhadovalo se 1,5 mld Kčs! V roce 1972! Vývoj Favorita 1982-87 stál bezmála 2 mld!) a pak to, že konstruktéry ASI moc nezajímala ekonomická náročnost náběhu výroby. Jinak pár Š720 prý snad ještě jezdí, před lety jsem ji viděl v provozu, akorát že jsem tehdy ještě nevěděl, že to je škodovka... Škoda Je mi hrozně líto, že 1600 motor nedošel k sériové výrobě. Mrzí mně roztahovačnost koncernu WV, osobně si myslím že v naší republice je sposta chytrých a šikovných konstruktérů a inženýrů, kteří umí držet krok se světovým trendem a vmnohém ho předčí... Pěkný článek moc se mi líbyl. Ahoj Michal Kulíček RE: \"Emka\" Jak to vypadá, to neznám? "Emka" Kdyz uz se smirim s faktem ze se zacali vyrabet skodovky 105 a 120 tak me pak sere ze nerealizovali modernizaci na "Mkovou" radu tak jak je na fotkach v knize o historii Skodovky. Holt proste skoda. RE: RE: RE: Favorit 115L Pokusil jsem se dát do kupy něco na způsob článku a poslal to na vedení tohohle serveru, takže to info si tam můžeš vyčíst (pokud to teda zveřejní). :)) tatry pokud vas vic zajimaj dalsi tatry tak se podivejte na www.volny.cz/t613/ anebo na www.tatraweb.host.sk YO tak to je dost dobrý, hlavně ta tatra-coupe-šestiválec, ta píše Supr Tento článek se mi velmi líbí. Zaujala mě Škoda 720, která vypadá "trochu" jako BMW E30. Škoda, že se nevyráběla. Jen tak dál: Honza RE: BOMBA to Honza: Po te, co jsem si Tvuj prispevek prelozil do cestiny, se k nemu konecne mohu vyjadrit. Musim konstatovat, ze Tve nazory jsou ponekud zmatene. Na jednu stranu kritizujes ty co "jsou chytri a nic jineho nedokazali", a na druhou stranu vyzdvihujes nekoho, kdo neudelal vubec nic. Mimo to, kapsy do Renaultu (i samotny napad) asi daly mnohem vice prace, nez obslehnuti clanku a jsou, dle meho nazoru, veci prinosnou. Dost si protirecis, nemyslis? Jinak, napad se strankou, kam by se kopirovaly clanky jinych autoru bez jejich vedomi, je opravdu znamenity! Ale nejsi prvni, koho neco podobneho napadlo - podobna vec je snad na vsech strankach a rika se ji - odkazy. RE: Škoda Škody 720 Souhlas,podle mě to byl jeden z největších omylů za existenci automobilky.Škoda 720 byla nepochybně jak po technické,tak po designové stránce řešena mnohem pokrokovějším způsobem a pokud by měla stejný podíl na motorizaci naší země jako řada 105/120 psala by se zřejmě úplně jiná a bezesporu lepší historie naší automobilky. Škoda Škody 720 Škoda, že se tahle škodovka nedostala do výroby, protože na rozdíl od těch ostatních projektů by to byl zřejmě typ, který by měl stejné místo a podíl v motorizaci naší země jako pozdější řada 105/120, která asi tento projekt nahradila. A na tu dobu to nevypadalo vůbec špatně. Nas*at... Uz me to tady obcas zacina docela stvat, v kazdym 5tym clanku je nejaka nadavka na techweb, popr. negdo rekne ze uprava popisovana v clanku je to nejhnusnejsi co muze bejt a ze vsichni lidi co to maj sou debilove. Newim, pokud se vam to nelibi tak to nedelejte a pokus se vam neco na techwebu nelibi, tak ho nectete, ale uvedomte si ze lidi co TW delaj to delaj ve volnym case, kteryho nemaj zrovna malo. Doufam ze se mnou Chipmen souhlasi :-) RE: Favorit 115L Podle knížečky, zakoupené ve škodováckém muzeu v MB, byly Favoritu 115 vyrobeny přesně 4 kusy. Což není mnoho :-)) RE: RE: Favorit 115L Napis info o 1100 motoru DIK RE: Favorit 115L Favorit 115L mel pristrojovou desku s rychlomerem uprostred a kontrolkami napravo, teplomer a palivomer nalevo. 115LS mel pristrojovku jako ma 136L (rychlomer a hodiny). Na zadnich dverich nebyly popelniky a stahovaci okna. Zrcatko nemelo prepinani den/noc. Taky vybava byla kapku chudsi i v lepsi variante. Nejmarkantnejsi rozdil je ovsem samozrejme motor s mensim objemem. Prirucku mam doma, je od Favorita z r.v. 89, ofotil mi ji jeden znamej. Pokud bude mit nekdo zajem, muzu sem ty parametry motoru 115 napsat. S785 Je to pravde tento favorit je vyfocen ve fotogalerii Škoda Forman Typ 785, Motor čtyřdobý čtyřválec OHC, objem 1600 ccm, výkon 73 kW, max rychlost 200 km/h. Fakt skvely ale ten zlutej nadech barvy interieru. -------------------------------------------------------------------------------- RE: RE: Každopádně je to pěkný... Ten prototyp Fava 1,6 je tuším v muzeu Škoda, tady na techwebu v galerii byla někde fotka (vypadá to stejně jako favo s nejnovější (poslední) maskou a čtyři kulatá světla vepředu. Favorit 115L Nevím jestli se tento model vůbec vyráběl, ale viděl jsem Návod k údržbě favoritu 136L (myslím, že byl z roku 1990), taková ta knížečka, co ji dává výrobce, kde byl tento model popsán. Co si pamatuji, měl mít jinou přístrojovou desku (bez hodin a otáčkoměru, jenom rychloměr uprostřed a po stranách kontrolky), neměl takový ten plastový kryt u slunečních clon a zpětného zrcátka, měl mít horší sedačky. Myslím, že v tom manuálu byl pospán i motor, ale to už si nepamatuji, neboť je to takových osm let zpátky. Dle mého názoru výrobce chtěl tímto modelem nabídnout "levné" vozítko pro nemajetné. (Něco jako škoda 105S v řade 105-120) Asi nebyl dostatečný zájem a auto se nedostalo do výroby, alespoň jsem neslyšel, že by se prodávalo. Ono taky dát do favorita motor 1100 ccm ... Nejsem ovšem znalec favoritů a pokud má někdo jiné údaje předem děkuji za doplnění. RE: RE: RE: RE: BOMBA Ale FUCK CHIPE a DEJLE Zdur. Prepinam. RE: RE: RE: BOMBA Pokud se ti zda trapne ze se snazim dodrzovat autorsky zakon a slusnost tak asi trapnej jsem. Co se tyka Tatry 625 tak je mi ukradena, ja se venuju pouze skodovkam. A pokud se ti muj web nelibi mas jednoduchou moznost ja te nenutim tyhle stranky cist. Tatra 625 Tatra 625 se mela vyrabet i v jinych variantach, nez je na uvedenym snimku. Mel to byt naslednik typu 613. Videl jsem i ctyrdverovy model. Pro tento typ byl vyvinut i novy, vodou chlazeny motor. Postaven byl jeden prototyp (motoru, prototyp auta zrejme neexistoval), ktery je vystaven v muzeu v Koprivnici. Nekde na netu jsem videl i fotku. Mel 8 valcu, 4 ventily na valec, a saci potrubi promenne delky. Ale pry s nim meli nejake konstrukcni problemy. Uz nevim jake. V aute mel byt pry zamontovan ve predu nebo vzadu. Na konstrukci designu se podilel i V. Kral. Ke sto letum Tatry byla v NTM vystava, kde vsechny tyto modely byly vystavenym. Mimochodem, jestli si dobre vzpominam, tak to kupatko melo na prave strane dvoje dvere. RE: Každopádně je to pěkný... Zdar. Bylo by to fajn, mit ve Fáčku seriový motor 1,6. Nedokážu si však představit, jak by to asi jezdilo. Na to, jak je Favorit lehkej, tak by to muselo jezdit jako dělo. z 0 na 100 pod 11s a maximálka přes 200km/h ??? Bez předělání podvozku by to určitě nešlo. Upravená 1,3 je taky docela dobrá a s upravenou převodovkou dá Fáčko taky 200. BTW a co motor do Favorita 115L? Neví někdo o něm něco? Zdar. Každopádně je to pěkný... Ať se tu hádáte o autorovi, bezpochyby je strašná škoda, že takovýhle fára už nikdy na silniciích nebudou. A je to jako se všim, že pro komerční účely většinou zvítězej ty horší věci. Tatra625 mě úplně dostala a hlavně ty motory do fáčka, nedokážu si to představit :) Kdyby náhodou někdo o tom věděl něco víc, podrobnosti, konstrukce, tak doufám, že by si to nenechal pro sebe. (a češi sou dobrý designeři, ale chce to prachy, návrh bez realizace je vcelku nanic) RE: RE: BOMBA MYSLIM ZE SI TAK AKORAD TRAPNEJ TY VÁNO Nechci se ho nejak zastavat ale bez neho by si ani nevedel co je to Tatra 625 625 Sakra to je skoda ze tu tatrofku 625 nedelaj:((( To bych ted jezdil na 100% misto octavii touhle tatrou!!! JESTE JEDNOU TUNINGMEN Po dohode redakce s autorem clanku. Se dohohly spravne a s cim velice souhlasim ze se opravi jmeno. I pres tyto neschody se ctenari jsem velice rad ze tyto stranky jsou na vyditelnejsim miste nes nekde :.............:::......pric a ze sou tu tak Tuningu zdar a stejne me stve ze tyto modely nevyjeli z tovaren Favorit 1,6 72KW to by bylo neco ne? tuningmen RE: BOMBA Rad bych ukoncil tuto velice trapnou diskuzi. Zaprve bych se chtel omluvit skutecnemu autorovi clanku panu Sterbovi, bez jeho svoleni byl puvodne jeho clanek zde publikovan a jeste pod cizim jmenem. Dekuji mu timto za dodatecne povoleni k publikaci. Dale bych chtel vysvetlit jak k tomu mohlo dojit. Stranky pana Sterby jsem drive neznal a proto jsem po precteni mailu od "tuningmena" z 28.5. kde psal cituji "Na sestaveni tohoto clanku jsem cerpal z vynatku ruznych stranek co sem nasel na NETU a proto take vsechny tyto informace nejsou z me hlavy to rikam na rovinu ale zdalo se mi ze by to mohlo pro Vase skvele stranky byt velice vhodne a zajimave." jsem pochopil ze clanek psal on a cerpal z ruznych zdroju na internetu. Toto je zcela obvykla forma psani, pri psani svych clanku take velmi casto vychazim z jinych zdroju. Nikde v korespondenci se vsak nezminuje ze proste zkopiroval cizi stranku. Proto jsem s publikaci nevahal. Doufam ze se jiz podobne pripady nebudou opakovat, ale neni v me moci vzdy zjistit zda clovek ktery nam to posle je skutecne autorem nebo, ne. Jedine co muzu je snazit se zjednat ihned po zjisteni praveho stavu veci to napravit. Petr Váňa BOMBA Cest Myslim si ze kdyby Tuningmen tam do tohohle clanku pripsal ze to je od nekoho jinyho tak by se to ani sem vubec nedostalo a nevyslo by to je to skvelej clanek ):(- To bezdebat a jestli je to tak ze jim rikal ze to neni z jeho hlavy a voni tam napsali jeho tak to je chyba jejich ne jeho. END RE: RE: SKVELI No vidis. I skutecny autor si nakonec zaslouzil tvoje uznani :o)) Myslim, ze kdyby to pro priste bylo soucasti clanku, tak to nikdo vyskrtavat nebude. A to ze se sem ten clanek hodi, tak to je snad bez debat, ne? :o))) RE: RE: RE: RE: parada, ale ... To je pravda FŇ FŇ... Ale vubec se tyhle veci co sou v tomhle clanku nedaj strovnavat s tim co je ve fotogalerii. RE: SKVELI DAVAME tuningmenovi plus protoze by sme se o tom asi nikdy nedozvedeli a to ze jak pise ze to rek redakci jeste predtim nes clanek vysel ze to neni z jeho hlevy a redakce se mohla rozhodnout ze to tam neda ale dala a myslim si ze na tyhle stranky to je jako delany . Samozdrejme ze ten clovek co to napsal je dost dobrej RE: RE: RE: parada, ale ... Acho jo. Honzo, ty si asi vazne negramotnej, co? :o)) Neco hoodne podobnyho je primo tady na techwebu. Pokud mas teda problem najit na netu stranky, na ktery neni odkaz primo tady, tak poradne prolez aspon tyhle... a zkus se kouknot do fotogalerie/specialy. U kazdy fotky je dostatecny komentar!!! Takze nez zacnes priste vyskakovat a ukazovat svoji omezenost, tak se dvakrat koukni na cem sedis...!!! RE: RE: parada, ale ... Ty mas co rikat s tim tvim prifouklim favoritem na tvejch strankach Tak nam napis nejake internetove stranky kde by sme se mohli dozvedet neco podobnyho jako prines Tuningmen. No predved se!!!!! RE: SKVELI Vite, me taky nevadi, ze to neni ciste z jeho hlavy, ale pokladal bych za slusnost to v clanku patricne zduraznit. Na stranku, odkud je tento clanek, jsem se proklikal pri beznym surfovani po fandovskych strankach skodovek jako je napr. tato. Takze to, ze byste se o tom nikdy nedozvedel je jen relativni a pravdepodobnost, ze byste to preci jen nasel je ovlivnena jen Vasi schopnosti hledat neco na internetu. Samozrejme netvrdim, ze kazdy musi na netu hned vsechno najit a ze kazdy musi byt natolik zdatny surfar, aby to nasel bez problemu (pokud by to vubec hledal). Prave proto mi nevadi, ze tu ten clanek je, i presto, ze uz vysel jinde. Co mi ale vadi, ze vsichni davate + Tuningmenovi a ze o skutecnem autorovi clanku zde neni ani slovo. To mi vazne vadi!!! BOMBA To je proste skveli diky tuningovi se na tyhle stranky taky dostalo neco poradneho nes kapsi z renolta. Vubec nevadi ze to neni od tebe ba naopak diky tobe sme se dozvedeli neco co dlouho hnilo nekde zapadle na servru a skoro nikdo o tom nevedel viki atd. co sou jenom chztry a nic jineho nedokazali tak at si polibej PR..L Mela by se na techto strankach vyrobyt taky jedna kde by si mohli vsichni libovolne pridavat tyhle vyplody a postupne to rozsirovat tak tohle je take navrch do techwebu.Diky Honza SKVELI Vubec nevadi zes to nepsal ba naopak kdyby si to sem nedal tak by sme se asi nikdy o techto zajimavostech nedozvedeli mas u nas +. Fajn jen tak dal. RE: Uvedeni na pravou miru Tuningmen:Dík za velmi dobrej článek a je úplně jedno kde si to vyhrabal a že to neni z tvojí hlavy. SiMi,vici:Mohli ste bejt rychlejší a ten odkaz napsat,tak tu teď nepruďte. ddd:Jestli se učíš psát,tak ti k tomu určitě stačí Word a nemusíš cintat na tenhle web. Díky. dd ddd ddd ddd dd ...... Uvedeni na pravou miru Tento clanek jak je tu tak se mi velice libyl Jak sem psal na E-mail techwebu tak to neni z me hlavy ale na tuto vybornou stranku skoda.panda.cz se to velice hodi rikam krasne napsane!!!!!!! S pozdravem Lukas Groser o MOTORU Je zajimavy ze nikdo nepise o motoru do skody Favorit kterej si udajne nechal vyvinout nejakej Finskej nadsenec ja ho videl na vlastni oci kdysi v brne tak 1992 bohuzel jsem se tenkrat tolik nezajimal o motory byl jsem na ucnaku. Jediny mi utkvelo v pameti je ze to bylo turbo snad 1,3 100Ps no kdybych ho videl jeste jednou tak ho poznam :o) mel chromovy saci potrubi pres hlavu. RE: RE: RE: parada, ale ... Jo, a hlavne musel vytunit ten clanek odstranenim odkazu z prvniho odstavce..... RE: RE: parada, ale ... SiMi & Vici: Ale chlapy, co blbnete... Víte kolik úsilí musel Tuningmen vynaložit na doplnění češtiny??? :o)))))))) RE: parada, ale ... SiMi:chtel jsem napsat presne to co Ty... ten odkaz by stacil.... Takovy tuningmeny zname... skoda ze... Tybrdo tu tatru 625 bych si nechal libit.Skoda ze to co vypadalo k svetu a i by to trochu jelo nedodelali a neprodavali ;(((( parada, ale ... stacilo umistit odkaz na: "http://sputnik.fsid.cvut.cz/~pavel/pomnicky/" , ze ? Díky Moc pěkné čtení, díky.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|