Komentáře k článku: Oprava tachometru Záměna koleček Favorit-120 Datum: 11.06.2009, 18:31 Od: Pavel Zdravím. Nevim jestli se sem mrkne ještě někdo, kdo by to mohl vědět, ale taky mi odešli nejspíš tyhle dvě kolečka v tachometru na Š120. Snažil jsem se je předem sehnat, ale našel sem jen "sadu na opravu tachometru" za asi 140Kč na favorita.Chci se zeptat jestli má někdo info o tom jestli by se dala tahle sada použít i na stodvacu? Konkrétně je teď v e-shopu Auto Kelly. Na stodvacitku uz tam ale tyhle díly nevedou, takze nevim (IMHO by je tam nachali kdyby to šlo i na ní :-( ) RE: gratulace :-( cau chci se zeptat kde muzu sehnat ty kolecka do tachometru do favorita me uz taky odesly :-) nevite kde by jsem je moch koupit...bydlim kousek od prahy prosim poradte dikes RE: RE: Nejlepši je kovové. Já myslím, že to tím bude. Mám firemního favorita a když chci jet soukromě, vytáhnu náhon, koupím benzín a hurá. Jenže asi před čtvrt rokem mi přestaly načítat kilometry (denní i celkové) a asi před měsícem i rychlostní ručička .. Mám docela provar. RE: RE: Nejlepši je kovové. Já myslím, že to tím bude. Mám firemního favorita a když chci jet soukromě, vytáhnu náhon, koupím benzín a hurá. Jenže asi před čtvrt rokem mi přestaly načítat kilometry (denní i celkové) a asi před měsícem i rychlostní ručička .. Mám docela provar. Ručička Povedlo se to, ale otázka zní: Jak vyndám tu ručičku?? Diq:) RE: Nulování No, rozhodně bych to nedělal. Mám Š125L a po 15 letech jezdění s předchozím majitelem se denní počítadlo rozhodlo stavkovat, protože tím,jak se s ním motalo za jízdy, se ty ozubený kolečka vlasně hádaly,co mají dělat. Točilo se díky jízdě a ještě k tomu podle nulovátka a v protisměru... zdar RE: Poradte kto vie Mě to zase ukazuje asi o 10 km/h míň, náhon v převodovce je stejnej pro všechny škody 1xx, myslím že to bude v tachometru, měl sem ho rozdělanej ale stejně se mi to nepodařilo zpravit RE: Poradte kto vie Já bych to viděl na špatný převod k náhonu. nevím přesně kam je napojený náhon, ale logicky bych to viděl nějak tak. Poradte kto vie Neviem prečo ale moja Š125 s pätkvaltom s mokrou prevodovkou a s prístrojovkou z rapida alebo Š 136 ukazuje pri 90 až 120 teda všade je rýchlosť az o 30Km/hod výššia podla tachometra čo stým mám robiť. V´daka za rady. RE: RE: RE: RE: RE: Tikání nazdar "tachometristi". mam ten isty problem. favo 92 pocitadlo chciplo niekolkokrat, potom nasledovala vymena interieru 93 aj s pristrojovkou. chvilu to islo, potom klasika - tie kolieska. asi 3x vymena. problem je ale v tom, ze priemer osky je podstatne vacsi ako otvor v tych kolieskach. su nalisovane so strasnym predpatim a preto praskaju. z konstrukcneho hladiska by nemalo vadit nulovanie za jazdy. niekedy sa stane ze koliesko praskne a vytvori sa medzera ako na dalsi (jedenasty )zub. ten snek to normalne potiahne, ale uz tam nie je prevod 1:10, ale 1:11. potom to ukazuje na kazdy prejdeny km len okolo 900m. ak si pocitate spotrebu, tak vam vybehne aj o 2 litre vacsia. :) ja mam teraz ale iny problem. denny merac isiel od vynulovania asi 250 km, potom prestal pocitat asi na dalsich 250km. tak som sa s tym zmieril, ved co uz na ceste z chorvatska... niekde v slovinsku zase ozil, ale dost nepresne ukazoval. doma som to rozhodil, kolieska boli ok (?)ale magnet tachaca bol daky rozbity. nemal som iny tachac, tak som to zlozil s tym, ze bude ukazovat somariny. hned po rozjazde ukazoval 50-60km/h. islo to asi 3km, potom zavrcal ako zubarska vrtacka, parkrat sa hodil na maximum, teda oprel sa z druhej strany o kolik a chcipol naveky... ani rychlost, ani km... a teraz mi niekto pvedzte co s tym ... ja som este na to nemal cas, a kym nezozeniem nejaky iny ani to nebuden riesit. akurat son odpojil lanko z prevodovky... tachometrom zdar! RE: RE: RE: RE: Tikání Lítá mě ručička tachomtru v rozmezí 1 cm. Co dělat? RE: RE: RE: Tikání PAL KBely jsem taky marně hledal, zřejmě se mezitím stačil přetransformovat či prodat v něco, co nechce mít s minulostí cokoliv společného. Zkuste ale Motex v Praze na Černokostelecké. www.volny.cz/motex mne sa stalo: Ja som mal počítadlo pokazené preto lebo sa pretáčalo koliesko na samotnom počítadle.(to posledné, ktoré je na oske napevno).Na druhom tachometri sa zase pokazilo šnekové koliesko, ktoré je úplne prvé na náhone tachometra,čiže vnútri(nieje ho vidno) je hnané "slimákom" na vstupnom hriadeli - na tom čo je hnaný bowdenom.malo vylámané všetky zuby.nakoniec som z dvoch pokazených tachometrov poskladal jeden funkčný a zatiaľ počíta. RE: RE: Tikání Také mi přestal fungovat počítač kilometrů. Problém ale není v těch plastových kolečkách, ale mám ohoblované mosazné ozubené kolečko na hřídelce se šnekem, které je přímo na náhonu v hliníkovém tělese rychloměru. Nevíte, kde by se dalo sehnat? Ptal jsem se v jedné pordejně, mají jen plastová. Nevíte někdo www adresu na výrobce PAL Kbely? Vyhledávač mi ji nenašel. RE: Tikání me to taky zaclo tikat.Tikalo to 1600 km a ted mi to taky chciplo.ukazuje jenom rychlost :( Tikání Skvělá rada.Nechal jsem si opravu provést v servisu,vše funguje jak má,ale tachometr tiká.Nekmitá ručička,ale je dobře slyšitelné tikání.Nevíte proč? RE: RE: Kde sehnat kolečka??? Ja kolecka koupil dnes u Rektoryse (www.2r.cz) v Praze na Belohorske za 105,-Kc. Jenom bych chtel poznamenat, ze ta hridelka se snekem neni mezi ty dve plastova kolecka, ale ta druha, co je z ni videt jenom snek. Prave na tehle hridelce prasklo kolecko me (bylo plastove, koupena nova hridelka ma jiz nalisovano kovove - to take povazuji za duvod pomerne vysoke ceny). Tato hridelka se jednoduse demontuje tlakem na snek (tedy po demontazi "vnejsi" hridelky) - z druhe strany hridelky je jen takovy kovovy "spuntik" RE: Kde sehnat kolečka??? V Litomericich jsem nasel kramek kde prodavaji nova kolecka i s tou kovovym snekem ktery je spojuje za 110kc coz mi prislo prehnane a nebo dalsi moznost je na autovrakovisti na Melniku v mlazicich kde prodavaji cely uz opraveny tachometr za 150kc Rucicka Mam tachometer a denne aj celkove pocitadlo slape. Problem je v tom, ze rucicka nejde nad 60 km/h. Obcas kolise hore dolu a stale v tachaci nieco cvaka. Nevie niekdo ako by sa to dalo odstranit ??? ked som namontoval druhy tachometer slapal v pohode. Vymena Dobry den,panove.Zmineny problem jsem vyresil u sve S130L vymenou za starsi tacho z nejake S120.Nemam ted denni pocitac ani pocitani stovek metru,ale funguje.Nevite,jestli ukazuje a pocita presne jako to puvodni? Kde sehnat kolečka??? Také mi to nepočítá km ,ale náhradní kolečka nikde nemůžu sehnat!Skoušel jsem ho vyměnit za druhý ,ale po pár km to zas nepočítá!Byl bych rád kdyby mi někdo řekl kde se dají sehnat , dík! Horko... Zdravim A co ked pocitadlo prestane pocitat a po vybrati tachometru zistim ze sa plastove kolecka jednoducho roztiekli od slnka...este tak pred 2 tyzdnami pocitalo ale take horka ako su teraz jednoducho pocitadlo neprezilo :-( Naopak! Mám jinou závadu: počítadlo ukazuje, ale rafička se ani nehne! Co s tím? kde seženu kolečko nevíte někdo, kde bych sehnal to praskající plastové kolečko do tachometru Favorita? Praha a okolí. Děkuji Kmitající ukazatel rychloměru. Jak opravit kmitající ukazatel rychloměru? Promazání nepomohlo. Náhon na rychloměr Díky za tento návod, ale zjistil jsem, ze příčina u mě vězí na konci bovdenu u převodovky, resp. že je ulomený konec vnitřního "lanka", který přenáší kroutící moment. Chtěl bych se zeptat, zda se někdo nesetkal s tímto problémem. Má otázka je: Zda se musí vyměnit celé "lanko" s bovdenem (tudíž protáhnout tunelem a nevím kudy všude ještě) nebo zda jde vyměnit "lanko" samotné (navléknout nové do bovdenu)? P.S. Dostat se k převodovce a rozdělat bovden v amaterských podmínkách bez rampy je pěkná "prasečina". Nulování To mě nikdy nenapadlo že se počítadlo nesmí nulovat za jízdy. Já ho u Fa nuluju úplně běžně i při dost vysokej rychlostech. Fakt se to za jízdy nulovat nesmí? re: Nejlepsi je kovo Ve fa r.v.89 jsou ta kolecka kovova (bronz). Ocesalo se to po 380 km temer nonstop jizdy, kdy jsem na tacho nesah'. Pravdepodobna pricina je vyschla vazelina dole a orezle osicky u mericu km. (oroseni vlivem zmen teplot v aute). A to jsem je pred casem promaz silikonem. Nova hridelka za 35,-Kc, shanet spis v garazovych obchodech s dily. Nejlepší kovové ze Š100 Když si seženete tachometr ze Š100/110 (občas se při troše štěstí dá sehnat v nějakém bazaru vraovišti nebo vetešnictví za 50-100Kč) tak tam je kolečko kovové a když si to tam dáte (nejlépe i s hřídelkou, to je nejjednodušší) tak se to zaručeně nerozbije, už sem to takhle spravoval ve 105ce a po 150 000km je to OK. RE: Nejlepši je kovové. Stalo se mi to už potřetí,u jednoho tacha kolečko prasklé, u jednoho bylo nějak zakouslé a jeho jeden zub byl tím šnekem ohnutej a rozmázlej, srovnal jsem to šroubovákem a kupodivu to zatím už pár tisíc vydrželo.Naposledy jsem získal ten dojem, že se to stalo, když jsem kontroloval olej v převodovce, vyndal jsem náhon tachometru i s bovdenem a když jsem ho tam dával zpátky, tak se to možná nějak protočilo nazpátek a napružilo. Vzhledem k tomu, že jsem kontroloval olej dost často, protože mi tekla převodovka, tak mám ten pocit, že u mně je to tímhle. Ale kdo ví???? Nejlepši je kovové. Nejlepší je vyměnit kolečko za kovové, které vydrží skoro vše. U starých modelů tachometrů (kolem roku 60) bylo kolečko kovové, ale pak ho nahradily plastovým, asi kvůli ceně. Zavada se mi stala u Favorita a u Jawy 350. Vobou případech sama od sebe. Strhnutá hřídelka Mám téměř tentýž problém s tachometrem na š120 s tím rozdílem, že se neoholilo ani jedno z plastových koleček, ale spodní hřídelka zakončená šnekem, se kterým zabírá ono plastové kolečko (je ta kolmá na bovden). Stalo se mi to už na druhém tachometru. Problém je v tom, že jsem ještě nenarazil na prodejnu, kde by mělin tuto hřídelku. Nevíte někdo náhodou kde by se dala sehnat ? Dík. RE: zuby Při výměně ozubeného kolečka mezi počítadly není třeba vyjmout žádné z počítadel, stačí odšroubovat mosazný šroub z boku a potom se už jenom trefovat. Nicméně doporučuji, pokud máte počítadlo zaseklé toto kolečko vyjmout a zřeknout se tohoto deního počítadla, protože je docela možné, že se vám stane, že chvíli budou obě počítadla pracovat a chvíli ne. gratulace :-( Srdečně blahopřeji konstruktérům těchto tachometrů! Je skutečně zajímavé, že při návrhu opoměli možnost, že někdo bude chtít vynulovat tachometr za jízdy! :-( zuby ponekolikate, co jsem nuloval denni pocitadlo za jizdy, se mi take poskodilo um. kolecko, ale mezi pocitadly (ma asi 7 zubu). To se vymenuje pekelne spatne, musi se vyndat jedno z pocitadel. Jelikoz mi rozebirani budiku nedela problemy, tak mi to nevadi (pozn. uz mam treti podklady budiku) Zdar skodovkam RE: RE: Potvrzuji, No nevim Favo mám 2 roky a ještě ani jednou se mi to nerozbilo musim to zaklepat na dřevo! Nenuluješ to za jízdy třeba??? RE: RE: Potvrzuji, Mně ty kolečka vydržely leta, pokud tachometr jednou děda nevynuloval za jizdy. V tu chvili byly kolečka bez zubu. RE: Potvrzuji, tohle plati i pro favorita... ale nevi nekdo proc se to sakris na Favoritu furt rozbiji...??? vymenil sjem to uz asi desetkrate a vzdycky to zacne piskat, a pak to krachne, zlomi se to kolecko, namazal sem to, cistil, nic nepomaha... este ze ty kolecka sou tak levny, za chvili se mi vyplati novej tachec... :-) Potvrzuji, ano, v každém tachometru, který jsem kdy rozebíral (asi 5) bylo vždycky prasklé tohle kolečko. Zvlášť v tachometrech s denním počitadlem, kde je více namáhané. Před výměnou kolečka je dobře se přesvědčit, jestli mechanika počitadla (nebo obě počitadla . když je tam denní) běží volně a jestli nezadrhává (třeba na desítkách km) a případně se pokusit ji nějak opravit, jinak to kolečko praskne ihned znova.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|