Komentáře k článku: Digitální hodiny v otáčkoměru RE: RE: Co ti jebe??? Datum: 8.07.2006, 10:11 Od: Franta Sádra 7 tisíc ? se škodovkou ? to tě asi předběh motor RE: Co ti jebe??? Zrovna dneska sem točil 7 tisíc ;-) RE: Co ti jebe??? ty vole i originál škoda otáčkoměr je na 8000 otáček RE: Co ti jebe??? ty vole i originál škoda otáčkoměr je na 8000 otáček Co ti jebe??? Kera skodovica toci 8000 otaciek???Inak ked mate neake clanky na prestavbu kilecka v buginu alebo fotky tak poslite na mail,jo???Diky dopredu RE: Pajeni Takto upravené plochy stačí přebrousit jemným pilníkem, pokud není k dispozici pájecí kapalina. Napájení a podsvětlení Čtu tady vaše příspěvky a chtěl bych některým vylepšovatelům škodovek poradit. Nyní mám favorita, ale měl jsem škodu 105L(M). Napájení jsem měl přes předřadný odpor přímo z pojistky kde je napětí i při vypnutém klíčku. Ten odpor je různý záleží na typu hodinek. Nutno ho vypočítat na max. napětí které je při chodu motoru přítomné. Podsvětlení jsem měl originál z hodinek zelené barvy(led jako u mobilů). Drát z těch led jsem zapojil na světla. Takže ve dne nesvítily a v noci ano. Můžou svítit i trvale, ale až po otočení klíčkem, šetříte led(i když led má dlouhou dobu života). RE: RE: re digi Fajn volant. Kde jsi ho sehnal? Cena? Pasuje na Skodu normalne nebo upravy??? RE: re digi Problem neni v tom, ze by to neslo vycentrovat, ale v tom, ze ten čičmoň, od kteryho kupoval autor clanku zrovna tyto hodinky mu prodal takovy model, ktery byl na jednu stranu trosicky objemnejsi. JE to veret mi kus od kusu. jInak taky bych doporucoval LED, vzhledem k tomu kdy pisu tento prispevek uz jsou bile LEDdiody levne, vzhledem k tomu, jako radost dokazou udelat. Ja chci udelat bile podsvetlenou palubku, takze az se dokopu udelat hodiny do otackomeru (jinam to u techto budiku nejde) tak dam TEDky rozhodne bile. Jinak jeden z komentaru znel ze jsou 4 barvy LEDek, to samozrejme neni pravda uz je jich cela skala, i v odstinech, si tak jde vybrad krome tzv. cerne skoro vsechny. A s tou cernou zarovkou bych si to sakra rozmyslel, nejen ze jsem ji nevidel na 12V ale cetl jsem ze to pekne kazi oci (jednou za tyden ji videt v klubu je pry tak akorat). Podsviceni neni potreba Mam FACKO a tam neni nutny davat podsviceni ani zarovickama ani ledkama.Staci vyuzit svetlne vodivosti toho plexiku.Jen jsem jenom udelal diru v polepu otackomeru, hodinky jsem prilepil zevnitr na ten plexik a vidim na to uplne nadherne. RE: LED je lepší A nebo spis tady mate stranku, kde napisete do formulare vsecky hodnoty (napeti v aute (doporucuju dat misto 12 V 13.7 V coz je obvykle maximum v novejsich vozech), pozadovane napeti na diode (obvykle: bile a modre 3.7 V, ostatni 3V), proud (obvykle 20mA pro vysocesvitive, najdete v spolu s napetim v katalogu nebo vam to reknou v prodejne kde ty LEDky kupujete)) a stisknete "Find R". Ukaze vam to jaky odpor presne potrebujete (Ohmy i Watty). http://linear1.org/ckts/led.php LED je lepší Hodinky v display.Dobrá věc.Při troše opatrnosti to jde bez problémů. Já jsem na podsvícení použil vysoce svítivé LED diody 2x na 12V a předřadil jsem odpor. Barvu si vyberete jakou pořebujete, jsou celkem ve 4 barvách.Pokud chcete jinou, každý radioamater vám poradí, je to prkotina. Pokud požijete LED na jiné napětí, tak tady máte vzoreček na výpočet předřadného odporu. Psáno po lopatě pro neznalé: NAPÁJECÍ NAPĚTÍ - NAPĚTÍ LED = výsledek VÝSLEDEK : PROUD LED = předřadný odpor napájecí napětí je napětí v palubní síti /asi 14.3V napětí Led Vám sdělí prodejce proud LEDkou bývá skoro vždy asi 10mA, pokud není nízkopříkonová - sdělí prodejce výsledek je v OHMECH. RE: re digi Zdar, tak v tom mas pravdu ze kdyz je v aute dossstt velky teplo tak ten displej zcerna, to se mi stane i kdyz jedu dve hodiny v kuse a mam zapnuty svetla, ale jak uz tady nekdo pripomenul je lepsi na to osvetleni tam dat LED diodu nez zarovku. Ale nikdy se mi nestalo ze by v zime zamrzly a nic neukazovaly, to teda ne.... :)) napajeni Jo, a s tim napajenim: ja jsem si vyvedl + a - ven z ot. a pripojil to na pouzdro pro 1 tuzkovou baterii. To pouzdro jsem pak umistil (spolu s mikrospinaci na stelovani casu) zezadu otackomeru, mista je tam dostatecne. re digi Tyhle hodiny uz mam rok v aute a podarilo se mi je umistit presne do stredu mezi ty dva upevnovaci sroubky.Mam ale k nim velkou vyhradu. V lete, kdyz poradne sviti slunicko a v aute je 50st. celsia a vice, tak ti display zcerna, takze neni nic videt a v zime display zamrzne a nic neukazuje, ale jinak je to fajn. RE: RE: GL palubka Já mám také přístrojuvku ´87 a otáčkoměr funguje skvěle! Nebude problém někde jinde? Lucas Nechcete někdo volant a lucasy z felicie-již upravené do škody120?0604552384 Lucas Nechcete někdo volant a lucasy z felicie-již upravené do škody120? RE: Off topic...... jsem na tom stejně, taky scháním, ale sehnat se nedají, přední, boční, a průhledný víčko na rozdělovač se dá, ale zadní...... to je KATASTROFA :o(( RE: RE: K tomu pájení a napájení no, predpokladam ze by se dala sehnat bud v nejakem modelarstvi nebo v papirnictvi... pripadne jeste existuji specialni UV barvy, ktere se po osvetleni cernou zarovkou (ktera vyzaruje lidskemu oku neviditelne ultrafialove svetlo) jasne rozzari, pouzivaji se vetsinou na ruznych tanecnich akcich a podobne... jenze tady je zase problem s tou instalaci te cerne zarovky... Off topic...... Sorry ze rusim diskuzi. Pokousim se marne sehnat pruhledne (kourove) skla zadnich svitilen na M-kovou Skodovku. Mate nekdo poneti kde by se daly obstarat? Cenu celkem respektuji... Dik za kazdou radu RE: RE: RE: GL palubka To je celkem jednoduchy. Kdyz ti to takhle lita, tak je to kostra (pridelano k prostrednimu nosici palubni desky). Ja jsem to promeroval. Ten otackomer (87) totiz funguje na jinym principu, pomoci elektromegnetu, ktery se pohybuje po kruhove draze - nebudu popisovat - problem je s tim, ze elerktomagnet neco vazi a kdyz je ve vodorovne pozici a auto skoci, tak se ricicka zacne hybat nahoru a dolu... V predchozim otackomeru byla civka kolem osy otackomeru. Skodovkam zdar RE: K tomu pájení a napájení cauky,hezky vanoce,kdyz si tu tak pekne upravujete tu palubku,nevite kde sehnat fosforeskujici barvu ci lak,nebo jakym jinym zpusobem rozsvitit ve starym favu ty rucicky ukazujici treba rychlost a otacky,DIIIIIKY K tomu pájení a napájení Já to měl udělaný tak, že sem měl vyvedený i kontakty na baterku a na nastavování. Nic sem nepájel, kabilky stacilo zastrkat na ty kontaky na hodnkach a drzelo to dobre. Napájený sem to měl jednou AA baterkou v pouzdre venku, coz by mělo vydržet poměrně dlouho a ovládání sem měl jedním 3polohovym přepínačem aby mi to zapadlo mezi ostatní přepínače. Pak sem to chtěl eště nějak dobastlit a od ty doby už to tam nemam... :-) RE: RE: GL palubka Nechci rejpat, ale nebude to nejakou porochou nez tim otackomerem??? Neblazni Ti nahodou i neco jinyho??? Mel jsem podobnej problem, otackomer lital jak silenej a teplomer taky. Mam podezreni na tu civku u karburatoru, uz parkrat jsen ji nasel valet na motoru :o) Tak se radeji koukni jestli to neni povoleny. Ty hodiny jsou spickovej napad akotrat by to chtelo trosku vetsi displej, at je na to poradne videt.Skudkam zdar!!! RE: GL palubka Tedka koukam na rozebrany panel 87 a tam se to v pohode vejde (jak pod otackomer, tak nad rychlomer). Doporucuji ale vymenit otackomer za starsi typ .Tenhle novejsi je pri vetsich otresech nepresny (rucicka lita jak zblaznena) a u starsiho typu (kulate) se neklepala. Je to trochu slozitejsi uprava, protoze se tim ponici zadni plosny spoj. Skodovkam zdar. Teplomer ve Favoritu Ja mam zase ve Favoritu primo v pristrojovem stitu nad palivomerem zabudovany teplomer (vychazel jsem z autoteplomeru z OBI za cca 250Kc. Cidlo je umisteny pod prednim svetlem v narazniku - takze je chraneny pred svinstvem ze silnice a teplota neni ovlivnovana ofukovanim jizdou. Podsviceny to mam 4mi ks zelenych LED diod. Vypada to super - kouka jenom display, nikde zadny sroubky, nebo podobny nesmysly (jako by to tam patrilo :o)) a ted v zime je to docela uzitecny... mozna. GL palubka Zajimalo by mne, jestli se to vejde i do obdelnikoveho nejnovejsiho stitu (od 87´). Zarovka a LCD Jen takove upozorneni. LCD displeje nemaji moc radi teplo, takze vic nez zarovka ( navic i z ekonomicko/casovych duvodu ) se hodi serie LED diod, ktere zadne teplo neemituji a navic pri spravnem zapojeni vcetne predradneho odporu vydrzi vecne ( rozhodne dele nez Vy :-) ) RE: Pajeni Na ty kontakty se to pajet nemusi, muze se to naletovat rovnou na tu desticku (jde to lepe). Kdyz ji odsroubujete, tak uvidite po stranach maly plosky, kterych se ty kontakty dotykaj. Pak staci kontakty zahodit a naletovat primo na ty plosky. Jenom se nesmi udelat moc velka kapka cinu, aby to slo jeste slozit, pripadne se musi umelohmotny kus trochu pripilovat. Jinak na pajeni se pouziva kyselina, v domacich podminkach staci kapka kyseliny citronove, pripadne octa. RE: DCF Já jsem dal analogový nevim z čeho do popelníku, ale tyhle digitální jsou taky dobrý. DCF Já jsem nacpal do auta DCF hodiny od Conrada. Stáli něco kolem 200Kč. Je to paráda, nemusím se o ně vůbec starat, nemaj žádná tlačítka, stačí jenom jednou za dva roky vyměnit baterku. Bohužel jsou velké a do budíku bych je stopro nenabušil. RE: Volant? Zdar, tak volant jsem uz koupil z autem, ono bylo jednoduche rozhodovani, ktere auto si koupim kdyz v tom "mem budoucim" byl tento volant a stresni okno. A co se tyce toho pajeni, ted me napadlo ze se to muze taky udelat vodivym lakem....tam neni zadne namahani co se tyce otresu nebo lamani takze by to mohlo take drzet, zalezi jenom na to jestli tam nebude velky prechodovy odpor ?? Pajeni Napad je to zajimavy. Jen bych podotknul k tomu pajeni: ty plosky na ktere je potreba pripajet dratky se pri pajeni prohreji za par pikosekund, ale problem je v materialu. Stejny problem je i s lacinymi pajecimi konektory pro spotrebni elektroniku(cinch atd.) - nez zbytecne riskovat tepelne poskozeni plastu do kterych jsou "nepajitene" pajeci plosky zalisovany se mi osvedcilo pouziti pajeci kapaliny na nerez(GM), ale jenom opravdu malou kapicku a cin se pak chyta rychlosti blesku. Skodifkam zdar!!! Kralik RE: RE: Volant? Mám dost podobnej volant. Akorat od Victor Design. Prodavaj je v Praze v Jeremenkovy po pravy strane kdyz pojedete nahoru. Tusim, ze se ta firma jmenuje C.A.T. Je to nejaka skratka, ale nevim ceho. RE: RE: Volant? Mám dost podobnej volant. Akorat od Victor Design. Prodavaj je v Jeremenkovy po pravy strane kdyz pojedete nahoru. Tusim, ze se ta firma jmenuje C.A.T. Je to nejaka skratka, ale nevim ceho. RE: čistě orientačně.... aha..... jako obvykle, nejdřív komentáře.... potom článek, sorry, už to vim :o) čistě orientačně.... ... jak je šteluješ?? to při změně času rozebíráš palubku? RE: Volant? joo! moc pekny volant to jako jo!:o) Volant? No si šikovnej...sice asi trochu šikmo,ale to nevadí! Spíš by mě zajímal ten volant, kde si ho sebral???Docela se mi líbí!
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|