Komentáře k článku: Zapojení přístrojového štítu GL RE: RE: RE: Schéma Datum: 17.07.2008, 1:39 Od: Andy Teda neviem na isto ci je to kostra. sedy kabel ide z plosaku praveho blinkra a spaja sa s nulakom. nulak je napojeny na zeleny kabel. ten ma na spoji s kabelazou auta cislo 7(zeleny prava smerovka.) ale uz asi viem co to je. bol tam odpaleny plosak a typek to naletoval. RE: RE: Schéma Kupil som do 130ky hranatu pristrojovku. vsetko slape ale otackomer ukazuje total blbosti. priklad: ma ukazovat 3t ukazuje 2t. Inak vsetko ok. moze to byt v tom ze som budik neukostril? lebo gulata kostru nemala. RE: Schéma Ja jsem taky menil budiky v skode 120l, daval jsem tam bidiky z gls s otackomerem a zapojeni bylo lehci nez jsem cekal stacilo natahnout jeden dlouhej kabilek od motoru do pristrojovky, tam jsou dva konektory - s 10 vyvodama a s 6 vyvodama, tak stacilo vzit ten sestkovej tam na sestku nebo petku (staci se kouknout na protejsi konektor mel by to bejt ten zelenej) pripojit ten kabilek a vzadu u motoru ho pripojit na startovaci civku je to ten soudek na pravy strane, ne nem jsou dve moznosti na jednyto vubec neukazuje a na ty druhy to bezi v pohode, kbyby to blblo tak jeste zkomtrolujte druhou pojistku Schema otackomera Nemate niekto schemu otackomera z gulatej pristrojovky ten typ co ma srobik na korekciu? Mam tam vyhorety jeden rezistor a jeden kondik myslim a neviem ake hodnoty tam maju byt. surne surne zhanim hranatou pristrojovku s otačkomerom.ak ju niekto mate rad kupim.bol by som rad ak by k nej boli aj dva zadne konektory.diki RE: Ukostření budíků Myslim ze je to mala svorkovnice - vyvod 6 ale nejsem si jistej. Oprava Kdyz si na tomto obrazku prohodite zelenej kabel s cervenym - tak to teprve zacne fungovat :-) Ukostření budíků Zdravím všechny Škodovkáře Chtěl bych se jenom zeptat, kde jsou ukostřený budíky ve štítu,dělá to bordel, když zapnu blinkry, všechno ostatní lítá (palivoměr, teploměr,pohasínaj ostatní kontrolky..) Za případnou radu moc děkuju!! RE: Civka Otackomer sa vzdy pripojuje na cievku a kontakt c.1,alebo sa niekedy znaci S(kablik z neho vedie na prerusovac.Druhy kontakt je oznaceny +,na ktory vedie kablik napajanie zo spinacej skrinky 12V (zapalovanie). Zdravim. Civka Zdravim! Tak mi napada, ze se tu nikde nepise (nebo jsem to nenasel) kam se na civku pripoji otackomer? Jsou tam nejaky volny patice a ja nevim, na kterpu to mam poslat. Dik. Teplomer Mam tu gulatu palubovku, ale bez otackomera. Urobil som si tu zvlastnu vybavu ze som si pripojil ziarovku co ukazuje zapnute svetla. Odkedy som tuto upravicku robil tak mi teplomer ide v pohode, ale v neutrali lieta jak jezibaba od 40 do 120+. Skusal som aj skontrolovat kontakty ale vyzeraju byt ok. RE: RE: Kulatej otackomer Souhlasím s Jozefem. Taky jsem včera konečně zjistil, proč mi otáčkoměr ukazuje špatně (teď je zapojenej jako říká Jozef a funguje správně). RE: Kulatej otackomer Nesedí.Pri pohľade na otáčkomer zozadu,otvor pre žiarovku smerom hore je takéto zapojenie:Zľava 1.kontakt je mínus pól,stredný kontakt je + pól a pravý krajný 1.-impulzy od ind.cievky (preušovača).Elektronika otáčkomera je osadená tranzist.juhoslovanskej výroby BC107B a 2x BC108A.Tieto už určite nikto nezoženie.Ekvivalenty sú:BC237B a BC238A.Líšia sa len v Uce.Aspoň ja mám takto otáčkomer zapojený a osadený polovod.prvkami. Kulatej otackomer Mam mensi problem, na mym otackomeru nejsou kontakty znaceny. Souhlasi to poradi podle toho vobrazku? RE: RE: Problémy... Nerad nabouravam tvoji iluzi,ze jsi dobrej,chran buh,ale to co jsi napsal je blbost vsech blbosti.Nejenom,ze jsem par hranatejch budiku uz montoval a zadnej nemel prehazeny konektory a zadnej ani nepromeroval.je tady totiz nejaka norma o usporadani konektoru a taky cejch budiku,ktery pokud to cely nerozeberes nemuzes rozhodit.Celej problem je,ze nekde chybi kostra a pak se muze stat,ze lita otackomer,aniz by mel pripojenej kablik od civky.(starsi auta ho nemaj).Mejte se Kodl. Otackomer Zdravim vsetkych, rad by som poprosil o nejaku overenu a fungujucu schemicku na elektronicky otackomer. Chcel by som nieco spravit, ale neviem, kde najdem podklady. Dakujem vsetkym, co nieco poslu. Juro Poradte Cau vsichni. Potreboval bych taky jednu radu. Mam 120, puvedne s tou hranatou pristrojovkou, kde je jen tachometr. Dal jsem tam pristroj. s kulatyma budikama. Vse slape OK, az na otackomer. Bud nic, nebo vyskoci na max, nebo se drzi na 6500 otackach. Podle toho, jak to zapojim, moc se v tom nevyznam. Nevim co s tim. Dik (kdyztak na mail) RE: tak to jste mne teda rozhodili Cau vsichni. Potreboval bych taky jednu radu. Mam 120, puvedne s tou hranatou pristrojovkou, kde je jen tachometr. Dal jsem tam pristroj. s kulatyma budikama. Vse slape OK, az na otackomer. Bud nic, nebo vyskoci na max, nebo se drzi na 6500 otackach. Podle toho, jak to zapojim, moc se v tom nevyznam. Nevim co s tim. Dik (kdyztak na mail) tak to jste mne teda rozhodili Tak to jste mne teda rozhodili, za tejden jsem chtel hranatou kupovat, ale jeste si to rozmyslim, ten palivomer je asi jesnej, koukni na uzemneni a to doporucuji vsem si pamatovat, ze je to tak debilne udelani, ze kdyz nekde odpadne zem, tak to proste dela kravini a ovlivnuje se to navzajem (dle Theveninova teoremu :-) ). S tema konektorama jste mne prokvapili, myslel jsem, ze jsou ty stity kompatibilni. A ty spatnej tachac, s tim ti neporadim, ale ze to bude blbe ukazovat najety kilometry to je na tuty. mne doufam zatim ukazuje dobre, ale kilometry uz mi 5 let stojej na miste, protoze je to vsechno z plastu, chystal jsem se na to dlouho, ze tom vsechno co pude vymenim ze zelezo ze S110. PS: nez si to nechat nekde spravovat, to si radeji nejdi nekoho kdo tomu rozumi, nebo radeji na vrakaci kup novou, vyjde to vzdycky, ale vzdycky levneji (pokud se nenechas natahnout). RE: RE: RE: Centralni stit přesně. Hodně jsem se natrápil, začal mi lítat otáčkoměr, dělala to právě pojistka. RE: RE: Problémy... Já jsem měl původně kulatý budíky. Tu hranatou přístrojovku jsem koupil na vrakáči i s těma mezikabelama a prej v tom původním autě šlapaly. Už jsem ale ztatil nervy a vrátil jí :-) protože jsem sehnal kulatej otáčkoměr (zadáčo), tak už je tam :-))) Ale díky. Jarda RE: Problémy... A prehodil jsi dratky ve svorkovnici,nebo si jen vymenil kus za kus.Ono je totiz rozdil jestli mas puvodne kulate a das hranate,proste svorkovnice je trochu posprehazovana.To muze byt ten duvod proc to tak blbne. RE: RE: Centralni stit Pokud ti skáče ručička palivoměru a teploměru,může to být špatným kontaktem v pojistkách. Mě při zapnutí čehokoliv na druhé pojistce umřela celá přístrojovka a nakonec to bylo špatným kontaktem na první pojistce. Blbnutí tachometru může být způsobeno taky třeba špatným ohybem náhonu. RE: Problémy... Pokud to tacho ještě nebylo rozebraný, tak jsem o lhaní tehle přístrojovek slyšel už moc příběhů, já jsem jí rozebranou měl, a ručičky jsem si potom šteloval sám, rychloměr nejdřív podle BMW, potom nezávisle kontrolou s VW corado, a nakonec mi to stvrdili i policejním radarem (ale tahle kontrola se platila :o)) a podle mých kontrol jsou to vcelku věrohodné údaje, palivoměr podle mě můžeš štelovat stejně - až dojde palivo, tak ručičku přesně na nulu. největší problém je s otáčkoměrem, má trochu jinou konstrukci než kulaté budíky, takže při nerovnostech, nebo při podřazování ručička lítá - ale myslím že se na to dá zvyknout. a nebo se dá spodek otáčkoměru vyměnit, ale tak daleko mé schopnosti nesahají.... až to budeš rozebírat, tak si rovnou ty ručičky natři nějakou hezkou barvou, nebo tam dej nějakej polep bude to hezčí (p.s. mám klasicky černej podklad, a svítivě oranžový ručičky) Problémy... Zdar! Koupil jsem si přístrojovku s otáčkoměrem-hranatou a když jsem ji zapojil, palivoměr ukazoval nějak hodně málo-spíš nic, teploměr se ani nehnul, zato otáčkoměr při plynu lítal sem a tam (a to není vůbec zapojenej :-) Poraďte mi prosím někdo co s tím. A ještě taková maličkost: od jednoho chlápka na vrakáči jsem se dozvěděl, že se mu tato přístrojovka v létě vlivem tepla "zalepila" a tachometr ukazoval kraviny. Jo a ještě řikal něco o tom, že ukazuje nějak špatně rychlost (±10 km/h) co je na tom pravdy? A ještě jedna věc: zkoušel jsem dát kulatý otáčkoměr, ale zdá se že ukazuje zhruba 1/2 skutečných otáček (např. místo 2000 jen 1000) Díky za odpověď. Jarda RE: Centralni stit Problem s tachometrem muze byt kdekoliv mezi prevodovkou a rucickou. V prevodovce a nahonu to nejspis nebude takze zbyva samotny tachometr. Nejspis ti nekde drhne system pohybu rucicky nebo je unavena pruzina, pokud je to tato zavada tak pocitadlo by melo jit spravne a nebo je to dalsi samostatna zavada. Pokud to chces opravit tak jedine sezen nekoho kdo to umi (ja ne, ja jen vim jak to funguje) nebo nejakou firmu, v Praze Kbely je jedna firma hned vedle PALu (dnes uz asi VDO) ale co to bude stat to ti nereknu. Tato zavada funkci otackomeru neovlivni tacho je mechanicky, bere se z prevodovky a otackomer elektronicky, bere se z motoru (ze zapalovaci civky). Palivomer nevim resp. sam bych provedl to co ty, muze to byt pozkozeny plovak, kabel, palivomer, neco na palubce nebo konektory nic jineho to uz nebude :-) Centralni stit Mam trochu problem, mam takovy ten centralni pristrojovy stit (vsechny budiky jsou pod jednim sklem, je to ten novy s otackomerem) ale ukazuje mi obcas uplny kraviny, teda hlavne rychlomer, obcas promeruje o 20km/h a obcas slape (zda se) dobre. Zajimalo by me, jestli mi tim padem ukazuje blbe i stav ujetych km, jestli muze jit blbe i otackomer...a jde to nejak odstranit? Moc do toho zrovinka nevidim, a tak ani nevim jestli by to mohlo bejt v nahonu, nebo i nekde jinde... Jo a jeste rafika palivomeru ma tiky, ze obcas zacne litat(skube sebou), kontakty sem vsechny prosel, plovak poladil:),ale furt nic... Kazdopadne nemam na to abych kupoval jinej stit... Dik za pripadny rady Jelda Schéma Jo taky jsem měnil přístrojovku a přehazoval teploměr s palivoměrem a byl to docela dobrý vopruz. Jinak doporučuji draty vytrhat a od svorkovnic natahat delší, pak se líp dostanete při demontáži a montáži náhonu rychloměru k povolovacímu šroubu a nebudete stále zachytávat za nějaký drát. Toto schéma a obrázek je ale opravdu super.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|